2023. évi VI. törvény
2023. évi VI. törvény
a Magyarország 2023. évi központi költségvetéséről szóló 2022. évi XXV. törvény módosításáról1
1. § A Magyarország 2023. évi központi költségvetéséről szóló 2022. évi XXV. törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § (1) Az Országgyűlés az államháztartás központi alrendszerének (a továbbiakban: központi alrendszer) 2023. évi
a) kiadási főösszegét 39 776 144,4 millió forintban,
b) bevételi főösszegét 36 375 909,6 millió forintban,
c) hiányát 3 400 234,8 millió forintban
állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott bevételi és kiadási főösszegeken belül az Országgyűlés a hazai működési költségvetés 2023. évi
a) kiadási főösszegét 32 479 892,5 millió forintban,
b) bevételi főösszegét 32 479 892,5 millió forintban,
c) egyenlegét 0,0 millió forintban
állapítja meg.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott bevételi és kiadási főösszegeken belül az Országgyűlés a hazai felhalmozási költségvetés 2023. évi
a) kiadási főösszegét 3 502 726,6 millió forintban,
b) bevételi főösszegét 1 651 525,5 millió forintban,
c) hiányát 1 851 201,1 millió forintban
állapítja meg.
(4) Az (1) bekezdésben meghatározott bevételi és kiadási főösszegeken belül az Országgyűlés az európai uniós fejlesztési költségvetés 2023. évi
a) kiadási főösszegét 3 793 525,3 millió forintban,
b) bevételi főösszegét 2 244 491,6 millió forintban,
c) hiányát 1 549 033,7 millió forintban
állapítja meg.”
2. § A Kvtv. 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az államháztartásért felelős miniszter április 30-ig és október 31-ig előrejelzést készít a bruttó hazai össztermék 2023. évi várható éves reálnövekedésről. Amennyiben ezen előrejelzett reálnövekedés nagyobb mint 1,5%, akkor előrejelzést készít a tervezettnél magasabb reálnövekedés miatt keletkező eredményszemléletű éves adó- és adójellegű bevételi többletről, s ezzel egyidejűleg e többlettel azonos összegben – levonva abból a fizetendő nyugdíjprémium tervezetten felüli összegét – csökkenti a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (a továbbiakban: Gst.) szerinti kormányzati szektor egyenleg 2023. évre vonatkozó kormányzati célértékét.”
3. § A Kvtv. 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § (1) A Gst. 4. § (1) bekezdése alapján, a Gst. 2. §-a szerint számított államadósság-mutató 2023. december 31-ére tervezett mértéke 69,7%.
(2) Az Országgyűlés megállapítja, hogy az államadósság-mutató (1) bekezdés szerinti mértéke a 2022. év utolsó napján várható 73,5%-hoz képest az Alaptörvény 36. cikk (5) bekezdésében meghatározott államadósság-mutató csökkenése követelményének eleget tesz.”
4. § A Kvtv. 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Céltartalék szolgál a XV. Pénzügyminisztérium fejezet, 26. cím, 2. alcím, 3. jogcímcsoporton
a) a költségvetési szerveknél és a nevelési-oktatási, szakképző, felsőoktatási, egészségügyi, karitatív, szociális, család-, gyermek- és ifjúságvédelmi, kulturális, vagy sporttevékenységet önmaga, vagy intézménye útján ellátó bevett egyháznál, illetve belső egyházi jogi személynél foglalkoztatottak bérkompenzációjára 2023. évben – jogszabály alapján – járó többlet személyi juttatások és az azokhoz kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó kifizetésére,
b) az álláshely-gazdálkodásból eredő többlet kifizetésekre,
c) a központi költségvetési szerveknél a feladatok változásával, a szervezetek, szervezetrendszerek korszerűsítésével, a feladatellátás észszerűsítésével megvalósuló, kiadás- és költségvetési támogatás-megtakarítást eredményező létszámcsökkentésekhez kötődő személyi juttatások és az azokhoz kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó kifizetéseire,
d) a jogszabály vagy kormányhatározat alapján járó többlet személyi juttatásoknak és az azokhoz kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékoknak és szociális hozzájárulási adónak a költségvetési szerveknél, a helyi önkormányzatoknál, a nem állami, nem helyi önkormányzati szociális, kulturális, köznevelési, szakképző, felsőoktatási és egészségügyi intézményt fenntartóknál, valamint a megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató akkreditált munkáltatóknál felmerülő kifizetésekre,
e) az új bölcsődei férőhelyek után a 2. melléklet 1.3.3. Bölcsőde, mini bölcsőde támogatása jogcímen biztosítandó támogatás kifizetésére, valamint
f) a Nemzetbiztonsági Operatív Törzs javaslata vagy az Ukrajnában kialakult fegyveres konfliktussal összefüggésben felmerült kiadások teljesítéséről rendelkező jogszabály, illetve kormányhatározat alapján felmerülő kifizetésekre.”
5. § A Kvtv. 4. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Központi tartalékok szolgálnak az L. Rezsivédelmi Alap fejezet, 1. Lakossági rezsivédelem címen, az L. Rezsivédelmi Alap fejezet, 2. Központi költségvetési szervek kompenzációja címen, az L. Rezsivédelmi Alap fejezet, 3. Önkormányzatok kompenzációja címen, az L. Rezsivédelmi Alap fejezet, 4. Egyházi és civil intézményfenntartók támogatása címen, az L. Rezsivédelmi Alap fejezet, 5. Állami tulajdonú társaságok támogatása címen, és az L. Rezsivédelmi Alap fejezet, 6. Versenyszektor támogatása címen a világpiaci energiaár-emelkedés hatásainak mérséklése és a rezsicsökkentés eredményeinek megőrzése érdekében szükséges kiadások fedezetére. Az előirányzatok felhasználásáról egyedi határozattal a Kormány dönt.”
6. § A Kvtv. 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A XLV. Állami Beruházások fejezet, 1. cím, 5. Beruházási tartalék alcím kiadási előirányzatának felhasználásáról a XLV. Állami Beruházások fejezet fejezetet irányító szerv vezetője és az államháztartásért felelős miniszter együttesen dönt.”
7. § A Kvtv. 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Építési és Közlekedési Minisztérium igazgatása a 2023. évben
a) a bevételeiből 21 428,6 millió forintot, továbbá
b) a közhatalmi bevételei 21 428,6 millió forintot meghaladó részének 30%-át
köteles befizetni a központi költségvetés részére.”
8. § (1) A Kvtv. 10. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) A Kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó központi költségvetési szervek 35 000,0 millió forintot kötelesek befizetni a központi költségvetés javára. A befizetés részletszabályait a Kormány határozatban határozza meg.”
(2) A Kvtv. 10. §-a a következő (11)–(13) bekezdéssel egészül ki:
„(11) A Kormány irányítása alá tartozó központi költségvetési fejezetek és elkülönített állami pénzalapok összesen 250 000,0 millió forintot kötelesek befizetni a 12. melléklet szerinti megosztásban a Magyar Államkincstár „2023. évi befizetések” megnevezésű, 10032000-01200021-09060018 számú számla javára külön jogszabályban meghatározott időpontig. A fejezeteket irányító szervek vezetőinek külön jogszabályban meghatározott időpontig intézkedési tervet kell készíteni a Kormány részére arról, hogy e befizetéshez szükséges megtakarítást milyen módon érik el.
(12) A fejezetet irányító szervek vezetői az államháztartásért felelős miniszter előzetes egyetértésével kezdeményezhetik az intézkedési terv keretében a befizetési kötelezettség 12. mellékletben meghatározott fejezetek közötti nullszaldós átrendezéssel, továbbá e fejezetek irányító szervének irányítása alá tartozó más költségvetési fejezet bevonásával történő teljesítését, amelyet a Kormány az intézkedési terv értékelése során egyedi határozatában engedélyezhet.
(13) A fejezetet irányító szervek vezetői az államháztartásért felelős miniszter előzetes egyetértésével kezdeményezhetik az intézkedési terv keretében a befizetési kötelezettség csökkentését az Áht. 19. § (3) bekezdése szerinti, tervezetten felüli tulajdonosi bevételek teljesítésének összegével. A csökkentést a Kormány az intézkedési terv értékelése során egyedi határozatában engedélyezheti, meghatározva a többletbevétel teljesítésének határidejét, ha a bevétel a Gst. 1. § c) pontja szerinti kormányzati szektor egyenlegét javítja. Ha a többletbevétel teljesítése nem valósul meg, a fejezet a (11) és (12) bekezdés szerint teljesíti befizetési kötelezettségét a Kormány által megállapított határidőben.”
9. § A Kvtv. 11. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. 2023. évi befizetési kötelezettsége a Központi Nukleáris Pénzügyi Alapba 31 070,0 millió forint, amelyet havonta egyenlő részletekben köteles átutalni a Központi Nukleáris Pénzügyi Alap fizetési számlájára.”
10. § A Kvtv. 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az Országgyűlés – az Áht. 30. § (3) bekezdése és 41. § (4) bekezdése szerinti esetek, valamint a fejezetet irányító szervek vezetőinek a költségvetési fejezetek között együttesen kezdeményezett előirányzat-átcsoportosítása kivételével – magának tartja fenn a jogot
a) az I. Országgyűlés fejezet, a II. Köztársasági Elnökség fejezet, a III. Alkotmánybíróság fejezet, a IV. Alapvető Jogok Biztosának Hivatala fejezet, az V. Állami Számvevőszék fejezet, a VI. Bíróságok fejezet, a VII. Integritás Hatóság fejezet, a VIII. Ügyészség fejezet, a XXX. Gazdasági Versenyhivatal fejezet, a XXXII. Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság fejezet, a XXXIII. Magyar Tudományos Akadémia fejezet, a XXXIV. Magyar Művészeti Akadémia fejezet és a XXXVI. Eötvös Loránd Kutatási Hálózat fejezet kiadási és bevételi előirányzatai főösszegének,
b) a XI. Miniszterelnökség fejezet, 30. cím, 1. alcím, 30. Egyházi célú központi költségvetési hozzájárulások jogcímcsoport előirányzatai
csökkentésére.”
11. § A Kvtv. 22. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A VI. Bíróságok fejezet, 3. Országos Bírói Tanács címben meghatározott előirányzatok felhasználásának feltétele az Országos Bírói Tanácsot önállóan gazdálkodó központi költségvetési szervvé nyilvánító törvényi rendelkezés hatálybalépése. E hatálybalépés naptári napját az igazságügyért felelős miniszter annak ismertté válását követően a Magyar Közlönyben haladéktalanul közzétett egyedi határozatával állapítja meg.”
12. § A Kvtv. 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„26. § (1) A szakképzésért felelős miniszter a XX. Kulturális és Innovációs Minisztérium fejezet, 20. cím, 14. Állami szakképző intézmények szakképzésről szóló törvény szerinti ingyenes képzéseinek kiegészítő finanszírozása alcím terhére átcsoportosíthat a XX. Kulturális és Innovációs Minisztérium fejezet, 6. Szakképzési Centrumok cím javára.
(2) Az energiapolitikáért felelős miniszter a XVII. Energiaügyi Minisztérium fejezet, 20. cím, 35. alcím, 4. Energia- és klímapolitikai modernizációs rendszer jogcímcsoport eredeti előirányzata terhére, annak 70%-áig vállalhat kötelezettséget 2023. augusztus 31-ig.
(3) Az eredeti előirányzat terhére az év folyamán vállalt kötelezettségek összege ezt követően nem haladhatja meg az üvegházhatású gázok közösségi kereskedelmi rendszerében és az erőfeszítés-megosztási határozat végrehajtásában történő részvételről szóló 2012. évi CCXVII. törvény (a továbbiakban: Ügkr. tv.) által létrehozott légiközlekedési kibocsátási egységek 2023. évi értékesítéséből pénzforgalmilag teljesült bevétel 100%-ának és az Ügkr. tv. hatálya alá tartozó ipari tevékenységekhez kapcsolódó kibocsátási egységek 2023. évi értékesítéséből pénzforgalmilag teljesült bevétel 50%-ának összegét.
(4) Ha a XVII. Energiaügyi Minisztérium fejezet, 21. cím, 3. alcím, 1. jogcímcsoporton belül a 2. Ipari tevékenységekhez kapcsolódó kibocsátási egységek értékesítéséből származó bevételek jogcímen és a 3. Légiközlekedési kibocsátási egységek értékesítéséből származó bevételek jogcímen 2023. augusztus 31-ig nem teljesül az eredeti bevételi előirányzat együttesen számított 70%-a, abban az esetben annak pénzforgalmi teljesüléséig a XVII. Energiaügyi Minisztérium fejezet, 20. cím, 35. alcím, 4. Energia- és klímapolitikai modernizációs rendszer jogcímcsoport terhére további kötelezettség nem vállalható. Ezt követően a (3) bekezdés szerinti módszertan alkalmazandó.
(5) A XVII. Energiaügyi Minisztérium fejezet, 20. cím, 35. alcím, 4. Energia- és klímapolitikai modernizációs rendszer jogcímcsoport előirányzatát az energiapolitikáért felelős miniszter az Ügkr. tv. által létrehozott légiközlekedési kibocsátási egységek 2023. évi értékesítéséből az e törvényben megtervezetten felül pénzforgalmilag teljesült bevétel 100%-ával, továbbá az Ügkr. tv. hatálya alá tartozó kibocsátási egységek 2023. évi értékesítéséből az e törvényben megtervezetten felül pénzforgalmilag teljesült bevétel 50%-ával növelheti meg.
(6) A XVII. Energiaügyi Minisztérium fejezet, 20. cím, 35. alcím, 7. Zöld Beruházási Rendszer végrehajtásának feladatai jogcímcsoport előirányzatát az energiapolitikáért felelős miniszter az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye és annak Kiotói Jegyzőkönyve végrehajtási keretrendszeréről szóló 2007. évi LX. törvény (a továbbiakban: Éhvt.) alapján létrehozott kiotói egységek átruházásából pénzforgalmilag teljesült bevétel 100%-ával, az Ügkr. tv. hatálya alá tartozó ESD-egységek és ESR-egységek értékesítéséből pénzforgalmilag teljesült bevétel 100%-ával, továbbá az üvegházhatást okozó gázok kibocsátási egységei Unión belüli kereskedelmi rendszerének létrehozásáról és a 96/61/EK tanácsi irányelv módosításáról szóló, 2003. október 13-i 2003/87/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 10d. cikke szerinti bevétel 100%-ával növelheti meg.
(7) Az energiapolitikáért felelős miniszter az Éhvt. alapján létrehozott kiotói egységek átruházásából és az Ügkr. tv. hatálya alá tartozó ESD-egységek és ESR-egységek értékesítéséből befolyó bevételek elszámolására a XVII. Energiaügyi Minisztérium fejezet, 21. cím, 3. alcím, 1. Az EM tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek jogcímcsoporton belül új jogcímeket hozhat létre.
(8) A fejlődő országok részére nyújtandó klímafinanszírozás kiadásait a (2) bekezdésben meghatározott – az Ügkr. tv. hatálya alá tartozó kibocsátási egységek 2023. évi értékesítéséből pénzforgalmilag teljesült bevételhez kötött mértékű – kiadási előirányzat terhére kell teljesíteni.”
13. § A Kvtv. 31. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„31. § (1) Az Európai Bizottság által létrehozott Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz esetében a 6. mellékletben meghatározott indikatív kötelezettségvállalási keret kötelezettségvállalással még nem terhelt összegének és kapcsolódó központi költségvetési forrásának erejéig vállalható tárgyévi és éven túli fizetési kötelezettség.
(2) A Brexit Alkalmazkodási Tartalék esetében a 6. mellékletben meghatározott indikatív kötelezettségvállalási keret kötelezettségvállalással még nem terhelt összegének és kapcsolódó központi költségvetési forrásának erejéig vállalható tárgyévi és éven túli fizetési kötelezettség.
(3) A fejezetet irányító szerv saját hatáskörben az általa irányított fejezetbe sorolt (1) és (2) bekezdésben nevesített előirányzatok terhére, fejezetek közötti átcsoportosítást hajthat végre.
(4) A támogatások maradéktalan felhasználása érdekében az (1) és (2) bekezdés szerinti pénzügyi alapok (1)–(2) bekezdésben meghatározott mértékén túl, az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével vállalható tárgyévi és éven túli fizetési kötelezettség.”
14. § A Kvtv. 36. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„36. § (1) A KAP Stratégiai Terv EMVA-ból finanszírozott programjai esetében a 6. mellékletben meghatározott kötelezettségvállalással még nem terhelt kötelezettségvállalási keretek és a kapcsolódó központi költségvetési források együttes összegéig vállalható tárgyévi és éven túli fizetési kötelezettség.
(2) A támogatások maradéktalan felhasználása érdekében, az (1) bekezdésben meghatározott mértéken túl, az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével vállalható tárgyévi és éven túli fizetési kötelezettség.”
15. § A Kvtv. 37. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„37. § (1) Az Európai Bizottság által a 2021–2027-es programozási időszakra létrehozott európai strukturális és beruházási alapok programjai esetében a 6. mellékletben meghatározott kötelezettségvállalással még nem terhelt kötelezettségvállalási keretek és a kapcsolódó központi költségvetési források együttes összegéig vállalható tárgyévi és éven túli fizetési kötelezettség.
(2) Az Európai Bizottság által a 2021–2027-es programozási időszakra létrehozott Belügyi Alapok gyűjtőnév alá tartozó programjai esetén a 6. mellékletben meghatározott kötelezettségvállalással még nem terhelt kötelezettségvállalási keretek és a kapcsolódó központi költségvetési források együttes összegéig vállalható tárgyévi és éven túli fizetési kötelezettség.
(3) A támogatások maradéktalan felhasználása érdekében, az (1) és (2) bekezdésben meghatározott mértéken túl, a Kormány egyetértésével vállalható tárgyévi és éven túli fizetési kötelezettség.”
16. § A Kvtv. 39. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Országgyűlés a helyi önkormányzatok működéséhez és ágazati feladatainak ellátásához a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 117. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint nyújtandó támogatások jogcímeit a 2. melléklet és a 3. melléklet 2.1.7. Vármegyei önkormányzatok feladatainak támogatása jogcím, 2.1.9. A 10 000 lakos feletti önkormányzatok energiaáremelkedés miatti támogatása jogcím, 2.2.2. Szociális ágazati összevont pótlék és egészségügyi kiegészítő pótlék jogcím, 2.2.3. Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység támogatása jogcím, 2.3.2. Települési önkormányzatok kulturális feladatainak kiegészítő támogatása jogcím és 2.3.3. Települési önkormányzatok kulturális feladatainak bérjellegű támogatása jogcím szerint állapítja meg.”
17. § A Kvtv. 43. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A 2. melléklet, a 3. melléklet 2.1.7. Vármegyei önkormányzatok feladatainak támogatása jogcím, 2.1.9. A 10 000 lakos feletti önkormányzatok energiaáremelkedés miatti támogatása jogcím, 2.2.2. Szociális ágazati összevont pótlék és egészségügyi kiegészítő pótlék jogcím, 2.2.3. Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység támogatása jogcím, 2.3.2. Települési önkormányzatok kulturális feladatainak kiegészítő támogatása jogcím, 2.3.3. Települési önkormányzatok kulturális feladatainak bérjellegű támogatása jogcím és a 6.3. pont e) és k) alpontja szerinti támogatás folyósítása nettó finanszírozás keretében történik.”
18. § A Kvtv. 54. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Magyar Export-Import Bank Részvénytársaságról és a Magyar Exporthitel Biztosító Részvénytársaságról szóló 1994. évi XLII. törvény (a továbbiakban: Etv.) 7. § (1) bekezdés a) pontja szerinti felső határ a 2023. évben 3 500 000,0 millió forint.”
19. § A Kvtv. 71. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A 2023. évben a szociális vetítési alap összege havonta 28 500 forint.”
20. § A Kvtv. 74. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„74. § A társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló 2019. évi CXXII. törvény 25. § (4) bekezdése szerinti egészségügyi szolgáltatási járulék összeg 9600 forint/fő/hó.”
21. § (1) A Kvtv. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Kvtv. 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
(3) A Kvtv. 3. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.
(4) A Kvtv. 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Kvtv. 6. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Kvtv. a 6. melléklet szerinti 12. melléklettel egészül ki.
22. § A Kvtv.
23. § Hatályát veszti a Kvtv.
1. 4. § (3) bekezdése,
2. 79. § (1) bekezdés b) és c) pontja,
3. 2. melléklet 3.11. pontja,
10. 3. melléklet 6.6. pontja,
11. 3. melléklet 22. pontja,
12. 3. melléklet 25. pontja.
24. § Ez a törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Novák Katalin s. k., |
Kövér László s. k., |
1. melléklet a 2023. évi VI. törvényhez
2. melléklet a 2023. évi VI. törvényhez
1. A Kvtv. 2. melléklet I. Előirányzatok és támogatások pontjában foglalt táblázat a következő 13a. sorral egészül ki:
13a. |
1.1.5. |
Közvilágítás kiegészítő támogatása |
2. A Kvtv. 2. melléklet I. Előirányzatok és támogatások pontjában foglalt táblázat a következő 17a. sorral egészül ki:
17a. |
1.2.1.3. |
Óvodaműködtetési támogatás – |
3. A Kvtv. 2. melléklet a következő 12a. ponttal egészül ki:
„12a. 1.1.5. Közvilágítás kiegészítő támogatása jogcím
12a.1. A központi költségvetés kiegészítő támogatást biztosít az 1–10 000 fő lakosságszám közötti települési önkormányzatoknak az általuk biztosított közvilágítási feladattal összefüggésben felmerült kiadásokhoz az 1.1.1.3. Településüzemeltetés – közvilágítás támogatása jogcímen kapott támogatás figyelembevételével.
12a.2. A támogatás összege nem haladhatja meg a közvilágítás teljes éves nettó működési kiadásának az 1.1.1.3. Településüzemeltetés – közvilágítás támogatása jogcímen kapott támogatással csökkentett összegét. Az ezzel kapcsolatos önkormányzati adatszolgáltatást a Kincstár ellenőrzi.
12a.3. A támogatás megállapításához szükséges adatszolgáltatás tartalmát az államháztartásért felelős miniszter által kiadott útmutató rögzíti, amelyet az elszámolás során is figyelembe kell venni.
12a.4. A támogatás önkormányzatonkénti összegének meghatározásáról és annak összegéről – az önkormányzatok által nyújtott adatszolgáltatás alapján, az önkormányzatok egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képességét is figyelembe véve – az államháztartásért felelős miniszter 2022. december 24-éig döntött. Az önkormányzatok által az 1.6. pont szerinti tájékoztató és értesítő alapján kezdeményezett évközi előirányzatmódosítások alapján az államháztartásért felelős miniszter a döntését módosíthatja.
12a.5. A támogatás szempontjából kizárólag a „Közvilágítás” kormányzati funkción elszámolt kiadások vehetők figyelembe.”
4. A Kvtv. 2. melléklete a következő 14a. ponttal egészül ki:
„14a. 1.2.1.3. Óvodaműködtetési támogatás – üzemeltetési támogatás jogcím
14a.1. A központi költségvetés támogatást biztosít az 1–10 000 fő lakosságszám közötti települési önkormányzatoknak az óvodai nevelés, ellátás működtetési feladataival összefüggésben felmerült üzemeltetési kiadásokhoz az 1.2.1.1. Óvodaműködtetési támogatás – óvoda napi nyitvatartási ideje eléri a nyolc órát jogcímen és az 1.2.1.2. Óvodaműködtetési támogatás – óvoda napi nyitvatartási ideje nem éri el a nyolc órát, de eléri a hat órát jogcímen kapott támogatás figyelembevételével.
14a.2. A támogatás összege nem haladhatja meg a fenntartott óvoda teljes éves üzemeltetési kiadásának az 1.2.1.1. Óvodaműködtetési támogatás – óvoda napi nyitvatartási ideje eléri a nyolc órát jogcímen és az 1.2.1.2. Óvodaműködtetési támogatás – óvoda napi nyitvatartási ideje nem éri el a nyolc órát, de eléri a hat órát jogcímen kapott támogatásokkal csökkentett összegét. Az ezzel kapcsolatos önkormányzati adatszolgáltatást a Kincstár ellenőrzi.
14a.3. A támogatás megállapításához szükséges adatszolgáltatás tartalmát az államháztartásért felelős miniszter által kiadott útmutató rögzíti, amelyet az elszámolás során is figyelembe kell venni.
14a.4. A támogatás önkormányzatonkénti összegének meghatározásáról és annak összegéről – az önkormányzatok által nyújtott adatszolgáltatás alapján, az önkormányzatok egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képességét is figyelembe véve – az államháztartásért felelős miniszter 2022. december 24-éig döntött. Az önkormányzatok által az 1.6. pont szerinti tájékoztató és értesítő alapján kezdeményezett évközi előirányzatmódosítások alapján az államháztartásért felelős miniszter a döntését módosíthatja.”
5. A Kvtv. 2. melléklet 41.2.1–41.2.4. pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„41.2.1. A beíratott gyermekek létszáma egyetlen alkalommal és összesen sem haladhatja meg a szolgáltatói nyilvántartásban szereplő férőhelyszámot. A bölcsődei, mini bölcsődei csoportlétszám legfeljebb a bölcsődei nevelési év végéig túlléphető, ha a bölcsődei nevelési év közben állapítják meg a gyermek sajátos nevelési igényét, illetve korai fejlesztésre és gondozásra jogosultságát, vagy a gyermek felvételére veszélyeztetettsége miatt kerül sor.
41.2.2. A bölcsődébe, mini bölcsődébe beíratottnak az a gyermek minősül, akit az intézménybe felvettek, beírattak és megjelenik a napi nyilvántartási rendszerben.
41.2.3. A nevelés nélküli munkanapon, valamint a nyári zárvatartás idején az ügyeletet biztosító intézményben kell jelenteni az áthelyezett, beíratott gyermeket. Az ügyeletet biztosító intézményben a gyermekek létszáma egyetlen napon sem haladhatja meg a szolgáltatói nyilvántartásban szereplő férőhelyszám 120%-át.
41.2.4. A sajátos nevelési igényű, valamint a korai fejlesztésre, gondozásra jogosult gyermekeket a szakmai dolgozók számított létszámának megállapításakor az ellátottak számában két főként kell figyelembe venni.”
6. A Kvtv. 2. melléklet 43.4. pont helyébe a következő rendelkezés lép:
„43.4. A bölcsődei üzemeltetési támogatás önkormányzatonkénti meghatározásáról és annak összegéről – az önkormányzatok által nyújtott adatszolgáltatás alapján, a települések típusát és az egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képességét is figyelembe véve, az 1–10 000 lakosságszám közötti települési önkormányzatok esetében az energiaár-emelkedés miatti többletkiadások figyelembevételével – az államháztartásért felelős miniszter 2022. december 24-éig döntött. Az önkormányzatok által az 1.6. pont szerinti tájékoztató és értesítő alapján kezdeményezett évközi előirányzatmódosítások alapján az államháztartásért felelős miniszter a döntését módosíthatja.”
7. A Kvtv. 2. melléklet 46.5. pont helyébe a következő rendelkezés lép:
„46.5. Az intézményüzemeltetési támogatás önkormányzatonkénti meghatározásáról és annak összegéről – az önkormányzatok által nyújtott adatszolgáltatás alapján, az 1–10 000 lakosságszám közötti települési önkormányzatok esetében az energiaár-emelkedés miatti többletkiadások és az önkormányzatok egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képessége figyelembevételével – az államháztartásért felelős miniszter 2022. december 24-éig döntött. Az önkormányzatok által az 1.6. pont szerinti tájékoztató és értesítő alapján kezdeményezett évközi előirányzatmódosítások alapján az államháztartásért felelős miniszter a döntését módosíthatja.”
8. A Kvtv. 2. melléklet 49.5. pont helyébe a következő rendelkezés lép:
„49.5. Az intézményi gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatásának önkormányzatonkénti meghatározásáról és annak összegéről – az önkormányzatok által nyújtott adatszolgáltatás alapján, a települések típusát és az egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képességét is figyelembe véve, az 1–10 000 lakosságszám közötti települési önkormányzatok esetében az energiaár-emelkedés miatti többletkiadások figyelembevételével – az államháztartásért felelős miniszter 2022. december 24-éig döntött. Az önkormányzatok által az 1.6. pont szerinti tájékoztató és értesítő alapján kezdeményezett évközi előirányzatmódosítások alapján az államháztartásért felelős miniszter a döntését módosíthatja.”
3. melléklet a 2023. évi VI. törvényhez
1. A Kvtv. 3. melléklet I. Előirányzatok és támogatások pontjában foglalt táblázat a következő 10a. sorral egészül ki:
10a. |
2.1.9. |
A 10 000 lakos feletti önkormányzatok energiaáremelkedés miatti támogatása |
0,0 |
2. A Kvtv. 3. melléklet 8a. ponttal egészül ki:
„8a. 2.1.9. A 10 000 lakos feletti önkormányzatok energiaáremelkedés miatti támogatása jogcím
8a.1. Az önkormányzatok által készített menedzsment terv alapján a Miniszterelnökséget vezető miniszter Budapest Főváros Önkormányzata és a 10 000 lakos feletti önkormányzatok számára, az önkormányzatok egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képessége figyelembevétele mellett 2023. január 10-éig döntött a támogatás összegéről.
8a.2. A támogatás szempontjából a kötelező önkormányzati feladatokkal összefüggésben felmerülő, energiaár-emelkedés miatti kiadások vehetők figyelembe.
3. A Kvtv. 3. melléklet 24.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„24.1. A jogcím szolgál a Normafa Park projekt megvalósításával kapcsolatos beruházásokhoz biztosítandó 1 820,0 millió forint támogatás 2023. évi ütemének fedezetéül.”
4. A Kvtv. 3. melléklet 24.2. pont helyébe a következő rendelkezés lép:
„24.2. A helyi önkormányzatokért felelős miniszter a 1 820,0 millió forint támogatás felhasználásának részletes szabályairól támogatói okiratot ad ki Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzata számára oly módon, hogy
a) a 2023. évi 820,0 millió forint támogatás 50%-ának megfelelő előleg folyósítása a támogatói okirat kiadását követő 30 napon belül történik,
b) a további részlet tárgyévi – támogatói okirat szerinti – folyósítására csak abban az esetben kerülhet sor, ha az önkormányzat az előleget felhasználja és azzal legkésőbb tárgyév november 15-éig elszámol,
c) a további 1 000,0 millió forint támogatás biztosítására 2024-ben kerül sor.”
4. melléklet a 2023. évi VI. törvényhez
A |
B |
C |
D |
|
---|---|---|---|---|
1 |
1. |
A teljesülés külön szabályozás nélkül is eltérhet az előirányzattól: |
||
2 |
X. IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
3 |
Igazságügyi miniszter feladatkörébe tartozó jogszabályok alapján teljesítendő fizetési kötelezettségek (20. cím, 5. alcím) |
|||
4 |
XI. MINISZTERELNÖKSÉG fejezetben |
|||
5 |
Átadásra nem került ingatlanok utáni járadék (30. cím, 1. alcím, 30. jogcímcsoport, 3. jogcím) |
|||
6 |
XII. AGRÁRMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
7 |
Állat-, növény- és GMO-kártalanítás (20. cím, 6. alcím) |
|||
8 |
XIII. HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
9 |
Hozzájárulás a hadigondozásról szóló törvényt végrehajtó közalapítványhoz (8. cím, 2. alcím, 39. jogcímcsoport) |
|||
10 |
XIV. BELÜGYMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
11 |
Gyermekvédelmi Lakás Alap (20. cím, 32. alcím, 5. jogcímcsoport) |
|||
12 |
XV. PÉNZÜGYMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
13 |
Kárrendezési célelőirányzat és egyéb kártalanítási feladatok (25. cím, 1. alcím) |
|||
14 |
Céltartalékok (26. cím, 2. alcím, 3. jogcímcsoport) |
|||
15 |
Járványügyi kiadások (26. cím, 2. alcím, 4. jogcímcsoport) |
|||
16 |
Családi támogatások (26. cím, 5. alcím, 1. jogcímcsoport) |
|||
17 |
Korhatár alatti ellátások (26. cím, 5. alcím, 2. jogcímcsoport) |
|||
18 |
Jövedelempótló és jövedelemkiegészítő szociális támogatások (26. cím, 5. alcím, 3. jogcímcsoport) |
|||
19 |
Közgyógyellátás (26. cím, 5. alcím, 4. jogcímcsoport, 1. jogcím) |
|||
20 |
XVII. ENERGIAÜGYI MINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
21 |
Mecseki uránbányászok baleseti járadékainak és egyéb kártérítési kötelezettségeinek átvállalása (21. cím, 5. alcím) |
|||
22 |
XX. KULTURÁLIS ÉS INNOVÁCIÓS MINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
23 |
Fiatalok első sikeres nyelvvizsgájának támogatása (20. cím, 9. alcím, 6. jogcímcsoport) |
|||
24 |
Fiatalok vezetői engedélyének megszerzésével összefüggő hozzájárulás (20. cím, 9. alcím, 7. jogcímcsoport) |
|||
25 |
Nagycsaládosok személygépkocsi-szerzési támogatása (20. cím, 9. alcím, 8. jogcímcsoport) |
|||
26 |
GYES-en és GYED-en lévők hallgatói hitelének célzott támogatása (20. cím, 9. alcím, 10. jogcímcsoport) |
|||
27 |
XXIII. GAZDASÁGFEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
28 |
Peres ügyek (11. cím, 3. alcím) |
|||
29 |
Gazdaságfejlesztési célú nemzetközi pénzügyi kapcsolatokból eredő kiadások (11. cím, 4. alcím) |
|||
30 |
XLI. ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK fejezetben |
|||
31 |
Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai (1. cím) |
|||
32 |
A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai (2. cím) |
|||
33 |
Jutalékok és egyéb költségek (3. cím, 1. alcím) |
|||
34 |
Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások (3. cím, 2. alcím) |
|||
35 |
XLII. A KÖLTSÉGVETÉS KÖZVETLEN BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI fejezetben |
|||
36 |
Babaváró támogatások (24. cím) |
|||
37 |
Diákhitel konstrukciók támogatása (25. cím) |
|||
38 |
Lakástámogatások (29. cím) |
|||
39 |
Szociálpolitikai menetdíj támogatás (31. cím) |
|||
40 |
Felszámolásokkal és szanálással kapcsolatos kiadások (32. cím, 1. alcím, 4. jogcímcsoport) |
|||
41 |
Magán- és egyéb jogi személyek kártérítése (32. cím, 1. alcím, 6. jogcímcsoport) |
|||
42 |
Egyéb vegyes kiadások (32. cím, 1. alcím, 11. jogcímcsoport) |
|||
43 |
1% SZJA közcélú felhasználása (32. cím, 1. alcím, 12. jogcímcsoport) |
|||
44 |
Mehib és Eximbank behajtási jutaléka (32. cím, 1. alcím, 19. jogcímcsoport) |
|||
45 |
Gazdálkodó szervezetek által befizetett termékdíj-visszaigénylés (32. cím, 1. alcím, 22. jogcímcsoport) |
|||
46 |
Állam által vállalt kezesség és viszontgarancia érvényesítése (33. cím) |
|||
47 |
Pénzbeli kárpótlás (34. cím) |
|||
48 |
Tizenharmadik havi nyugdíj visszaépítésének támogatása (35. cím, 1. alcím, 6. jogcímcsoport) |
|||
49 |
Nyugdíjprémium céltartalék támogatása (35. cím, 1. alcím, 7. jogcímcsoport) |
|||
50 |
Nemzetközi pénzügyi intézmények felé vállalt kötelezettségek kiadásai (36. cím) |
|||
51 |
Hozzájárulás az EU költségvetéséhez (37. cím) |
|||
52 |
Árfolyamkockázat és egyéb, EU által nem térített kiadások (38. cím) |
|||
53 |
Filmszakmai közvetett támogatások mozgókép törvény szerinti kiegészítő finanszírozása (40. cím) |
|||
54 |
Követeléskezelés költségei (41. cím) |
|||
55 |
Központi Nukleáris Pénzügyi Alap támogatása (42. cím, 3. alcím) |
|||
56 |
XLIII. AZ ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK fejezetben |
|||
57 |
Az államot korábbi tulajdonosi döntéseihez kapcsolódóan terhelő egyéb kiadások |
|||
58 |
ÁFA elszámolás (1. cím, 2. alcím, 3. jogcímcsoport, 7. jogcím) |
|||
59 |
XLIV. A NEMZETI FÖLDALAPPAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK fejezetben |
|||
60 |
Bírósági döntésből eredő kiadások (2. cím, 4. alcím, 5. jogcímcsoport) |
|||
61 |
LXIII. NEMZETI FOGLALKOZTATÁSI ALAP fejezetben |
|||
62 |
Passzív kiadások, álláskeresési támogatások (3. cím) |
|||
63 |
Bérgarancia kifizetések (4. cím) |
|||
64 |
EU-s elő- és társfinanszírozás (7. cím) |
|||
65 |
LXXI. NYUGDÍJBIZTOSÍTÁSI ALAP fejezetben |
|||
66 |
Öregségi nyugdíj (2. cím, 1. alcím, 1. jogcímcsoport) |
|||
67 |
Hozzátartozói nyugellátás (2. cím, 1. alcím, 3. jogcímcsoport) |
|||
68 |
Nyugdíjprémium céltartalék (2. cím, 1. alcím, 5. jogcímcsoport) |
|||
69 |
Tizenharmadik havi nyugdíj (2. cím, 1. alcím, 6. jogcímcsoport) |
|||
70 |
Nyugdíjbiztosítás egyéb kiadásai (2. cím, 4. alcím) |
|||
71 |
Vagyongazdálkodás (3. cím) |
|||
72 |
LXXII. EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI ALAP fejezetben |
|||
73 |
Csecsemőgondozási díj (2. cím, 1. alcím) |
|||
74 |
Táppénz (2. cím, 2. alcím) |
|||
75 |
Kártérítési és baleseti járadék (2. cím, 4. alcím) |
|||
76 |
Gyermekgondozási díj és örökbefogadói díj (2. cím, 5. alcím) |
|||
77 |
Rokkantsági, rehabilitációs ellátások (2. cím, 6. alcím) |
|||
78 |
Gyógyfürdő és egyéb gyógyászati ellátás támogatása (2. cím, 8. alcím) |
|||
79 |
Anyatej-ellátás (2. cím, 9. alcím) |
|||
80 |
Utazási költségtérítés (2. cím, 12. alcím) |
|||
81 |
Sürgősségi ellátás (2. cím, 13. alcím, 1. jogcímcsoport) |
|||
82 |
Külföldön történt speciális egészségügyi ellátások, igénybevett egészségügyi szolgáltatások |
|||
83 |
Kifizetőhelyeket megillető költségtérítés (2. cím, 15. alcím, 1. jogcímcsoport) |
|||
84 |
Postaköltség (2. cím, 15. alcím, 2. jogcímcsoport) |
|||
85 |
Egyéb kiadások (2. cím, 15. alcím, 3. jogcímcsoport) |
|||
86 |
Vagyongazdálkodás (3. cím) |
|||
87 |
2. |
Az előirányzat a Kormány jóváhagyásával túlléphető: |
||
88 |
VI. BÍRÓSÁGOK fejezetben |
|||
89 |
A polgári peres eljárás elhúzódásával kapcsolatos vagyoni elégtétel célelőirányzata (3. cím, 4. alcím) |
|||
90 |
VIII. ÜGYÉSZSÉG fejezetben |
|||
91 |
Jogerősen megállapított kártérítések célelőirányzata (3. cím, 4. alcím) |
|||
92 |
XI. MINISZTERELNÖKSÉG fejezetben |
|||
93 |
Kormányhivatalok peres ügyei (30. cím, 5. alcím) |
|||
94 |
XII. AGRÁRMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
95 |
Peres ügyek (20. cím, 8. alcím) |
|||
96 |
XIII. HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
97 |
NATO és EU felajánlás alapján kialakításra kerülő készenléti alegységek alkalmazásának kiadásai |
|||
98 |
Tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó kiadások (8. cím, 2. alcím, 43. jogcímcsoport) |
|||
99 |
XIV. BELÜGYMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
100 |
Víz-, környezeti és természeti katasztrófa kárelhárítás (20. cím, 1. alcím, 50. jogcímcsoport) |
|||
101 |
Tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó kiadások (20. cím, 21. alcím) |
|||
102 |
A terrorellenes intézkedések megvalósításához kapcsolódó kiadások (20. cím, 22. alcím) |
|||
103 |
Köznevelési célú humánszolgáltatás és működési támogatás (20. cím, 31. alcím, 1. jogcímcsoport) |
|||
104 |
Hit- és erkölcstanoktatás, hittanoktatás és tankönyvtámogatás (20. cím, 31. alcím, 2. jogcímcsoport) |
|||
105 |
Szociális célú nem állami humánszolgáltatások támogatása (20. cím, 32. alcím, 1. jogcímcsoport) |
|||
106 |
Peres ügyek (20. cím, 35. alcím) |
|||
107 |
XVI. ÉPÍTÉSI ÉS KÖZLEKEDÉSI MINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
108 |
Gyorsforgalmi úthálózat rendelkezésre állási díj (11. cím, 3. alcím, 1. jogcímcsoport) |
|||
109 |
M5, M6 autópálya rendelkezésre állási díjak (11. cím, 3. alcím, 2. jogcímcsoport) |
|||
110 |
XVIII. KÜLGAZDASÁGI ÉS KÜLÜGYMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
111 |
Kötött segélyhitelezés (7. cím, 1. alcím, 2. jogcímcsoport) |
|||
112 |
Peres ügyek (7. cím, 5. alcím) |
|||
113 |
XX. KULTURÁLIS ÉS INNOVÁCIÓS MINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
114 |
Állami szakképző intézmények szakképzésről szóló törvény szerinti ingyenes képzéseinek kiegészítő finanszírozása |
|||
115 |
XXIII. GAZDASÁGFEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
116 |
Eximbank Zrt. kamatkiegyenlítése (11. cím, 2. alcím) |
|||
117 |
XLIII. AZ ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK fejezetben |
|||
118 |
Központi költségvetési szervek elhelyezésével kapcsolatos bérleti díjak (1. cím, 2. alcím, 1. jogcímcsoport, 8. jogcím) |
|||
119 |
L. REZSIVÉDELMI ALAP fejezetben |
|||
120 |
Lakossági rezsivédelem (1. cím) |
|||
121 |
Központi költségvetési szervek kompenzációja (2. cím) |
|||
122 |
Önkormányzatok kompenzációja (3. cím) |
|||
123 |
Egyházi és civil intézményfenntartók támogatása (4. cím) |
|||
124 |
Állami tulajdonú társaságok támogatása (5. cím) |
|||
125 |
LXIII. NEMZETI FOGLALKOZTATÁSI ALAP fejezetben |
|||
126 |
Start-munkaprogram (6. cím) |
|||
127 |
Válsághelyzeti támogatás (16. cím) |
|||
128 |
3. |
Az európai uniós tagsághoz kapcsolódó támogatások felhasználása érdekében, illetve ha az átcsoportosítási szabályokban foglalt lehetőségek kimerültek, az együttes eredeti kiadási előirányzat 30%-ig az államháztartásért felelős miniszter engedélye, e fölött a Kormány döntése alapján túlléphető: |
||
129 |
XII. AGRÁRMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
130 |
Uniós programok kiegészítő támogatása (21. cím, 2. alcím) |
|||
131 |
XIV. BELÜGYMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
132 |
Európai Uniós és nemzetközi projektek/programok megvalósításához kapcsolódó kiadások (21. cím, 4. alcím) |
|||
133 |
Belügyi Alapok 2014–2020 (21. cím, 5. alcím) |
|||
134 |
Belügyi Alapok 2021–2027 (21. cím, 6. alcím) |
|||
135 |
XVIII. KÜLGAZDASÁGI ÉS KÜLÜGYMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
136 |
Brexit Alkalmazkodási Tartalék (BAR) (8. cím, 3. alcím) |
|||
137 |
XIX. UNIÓS FEJLESZTÉSEK fejezetben |
|||
138 |
Gazdaságfejlesztési és Innovációs OP (GINOP) (3. cím, 1. alcím, 1. jogcímcsoport) |
|||
139 |
Versenyképes Közép-Magyarország OP (VEKOP) (3. cím, 1. alcím, 2. jogcímcsoport) |
|||
140 |
Terület- és Településfejlesztési OP (TOP) (3. cím, 1. alcím, 3. jogcímcsoport) |
|||
141 |
Integrált Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) (3. cím, 1. alcím, 4. jogcímcsoport) |
|||
142 |
Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program (KEHOP) (3. cím, 1. alcím, 5. jogcímcsoport) |
|||
143 |
Emberi Erőforrás Fejlesztési OP (EFOP) (3. cím, 1. alcím, 6. jogcímcsoport) |
|||
144 |
Közigazgatás- és Közszolgáltatás Fejlesztési OP (KÖFOP) (3. cím, 1. alcím, 7. jogcímcsoport) |
|||
145 |
Rászoruló Személyeket Támogató OP (RSZTOP) (3. cím, 1. alcím, 8. jogcímcsoport) |
|||
146 |
Európai Területi Együttműködés (2014–2020) (3. cím, 2. alcím) |
|||
147 |
Európai Területi Együttműködés (2021–2027) (3. cím, 3. alcím) |
|||
148 |
EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok 2014–2021 (3. cím, 4. alcím) |
|||
149 |
Svájci-Magyar Együttműködési Program II. (3. cím, 5. alcím) |
|||
150 |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) projektek 2014–2020 (3. cím, 6. alcím) |
|||
151 |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) projektek 2021–2027 (3. cím, 7. alcím) |
|||
152 |
Vidékfejlesztési Program (3. cím, 8. alcím, 1. jogcímcsoport) |
|||
153 |
Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (3. cím, 8. alcím, 2. jogcímcsoport) |
|||
154 |
Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Plusz (3. cím, 8. alcím, 3. jogcímcsoport) |
|||
155 |
KAP Stratégiai Terv Vidékfejlesztési Intézkedései (3. cím, 8. alcím, 4. jogcímcsoport) |
|||
156 |
Gazdaságfejlesztési és Innovációs OP Plusz (GINOP Plusz) (3. cím, 9. alcím, 1. jogcímcsoport) |
|||
157 |
Integrált Közlekedésfejlesztés OP Plusz (IKOP Plusz) (3. cím, 9. alcím, 2. jogcímcsoport) |
|||
158 |
Emberi Erőforrás Fejlesztési OP Plusz (EFOP Plusz) (3. cím, 9. alcím, 3. jogcímcsoport) |
|||
159 |
Terület- és Településfejlesztési OP Plusz (TOP Plusz) (3. cím, 9. alcím, 4. jogcímcsoport) |
|||
160 |
Környezeti és Energiahatékonysági OP Plusz (KEHOP Plusz) (3. cím, 9. alcím, 6. jogcímcsoport) |
|||
161 |
Digitális Megújulás OP Plusz (DIMOP Plusz) (3. cím, 9. alcím, 7. jogcímcsoport) |
|||
162 |
Végrehajtás OP Plusz (VOP Plusz) (3. cím, 9. alcím, 8. jogcímcsoport) |
|||
163 |
Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) (3. cím, 10. alcím) |
|||
164 |
Transznacionális és Interregionális Együttműködés (2014–2020) (3. cím, 11. alcím) |
|||
165 |
Transznacionális és Interregionális Együttműködés (2021–2027) (3. cím, 12. alcím) |
|||
166 |
4. |
A gyógyszertári tulajdoni hányad állami elővásárlásával összefüggésben az egészségbiztosításért felelős miniszter engedélyével, az államháztartásért felelős miniszter egyetértése mellett túlléphető: |
||
167 |
XIV. BELÜGYMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
168 |
Gyógyszertári tulajdoni hányad állami elővásárlása és értékesítése (21. cím, 7. alcím) |
|||
169 |
5. |
A nyugdíjszerű ellátásban részesülő személyek évközi ellátás-emelése végrehajtásával összefüggésben tételes elszámolás alapján a nyugdíjpolitikáért felelős miniszter engedélyével túlléphető: |
||
170 |
XV. PÉNZÜGYMINISZTÉRIUM fejezetben |
|||
171 |
Egyéb térítések (26. cím, 5. alcím, 4. jogcímcsoport, 2. jogcím) |
|||
172 |
6. |
A 3. melléklet 2.1.9. A 10 000 lakos feletti önkormányzatok energiaáremelkedés miatti támogatása jogcímen nyújtott támogatásokkal összefüggésben az államháztartásért felelős miniszter engedélyével túlléphető: |
||
173 |
IX. HELYI ÖNKORMÁNYZATOK TÁMOGATÁSAI fejezetben |
|||
174 |
A helyi önkormányzatok általános feladatainak működési célú támogatása (2. cím, 1. alcím) |
5. melléklet a 2023. évi VI. törvényhez
Megnevezés |
Indikatív forráskeret |
Gazdaságfejlesztés és Innovációs OP Plusz |
4 966 866 973 |
Integrált Közlekedésfejlesztés OP Plusz |
3 545 630 819 |
Emberi Erőforrás Fejlesztési OP Plusz |
2 908 040 936 |
Terület- és Településfejlesztési OP Plusz |
4 354 018 373 |
Környezeti és Energiahatékonysági OP Plusz |
3 665 898 008 |
Digitális Megújulás OP Plusz |
1 619 014 275 |
Végrehajtás OP Plusz |
670 634 820 |
Magyar Halgazdálkodási OP Plusz |
37 710 346 |
Operatív Programok összesen |
21 767 814 550 |
Megnevezés |
Indikatív forráskeret |
---|---|
Helyreállítási és ellenállóképességi eszköz (RRF) |
5 812 665 000 |
KAP Stratégiai Terv Vidékfejlesztési Intézkedései |
Indikatív forráskeret |
---|---|
EMVA források |
1 635 146 596 |
Megnevezés |
Indikatív forráskeret |
---|---|
Belső Biztonsági Alap |
38 747 254 |
Határigazgatási és Vízumpolitikai Eszköz |
79 559 642 |
Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap |
54 921 581 |
Belügyi Alapok összesen |
173 228 477 |
Megnevezés |
Indikatív forráskeret |
---|---|
Brexit Alkalmazkodási tartalék |
57 157 852 |
svájci frank |
|
Megnevezés |
Indikatív forráskeret |
Svájci–Magyar Együttműködési Program II |
87 620 000 |
6. melléklet a 2023. évi VI. törvényhez
Fejezet megnevezése |
Befizetési kötelezettség összege |
Igazságügyi Minisztérium |
713,2 |
Miniszterelnökség |
32 218,1 |
Agrárminisztérium |
11 474,8 |
Honvédelmi Minisztérium |
3 597,5 |
Belügyminisztérium |
23 813,2 |
Pénzügyminisztérium |
11 603,6 |
Építési és Közlekedési Minisztérium |
15 128,7 |
Energiaügyi Minisztérium |
20 743,9 |
Külgazdasági és Külügyminisztérium |
25 858,0 |
Kulturális és Innovációs Minisztérium |
34 201,5 |
Miniszterelnöki Kabinetiroda |
34 472,9 |
Kormányzati Ellenőrzési Hivatal |
21,0 |
Gazdaságfejlesztési Minisztérium |
14 190,2 |
Központi Statisztikai Hivatal |
462,7 |
Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal |
1 503,8 |
Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap |
12 671,5 |
Bethlen Gábor Alap |
6 227,9 |
Nemzeti Kulturális Alap |
913,8 |
Egészségbiztosítási Alap (Központi hivatali szerv) |
183,7 |
Összesen |
250 000,0 |
A törvényt az Országgyűlés a 2023. március 31-i ülésnapján fogadta el. A kihirdetés napja: 2023. április 5.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás