• Tartalom

6/2023. (IV. 28.) ÉKM utasítás

6/2023. (IV. 28.) ÉKM utasítás

a felügyeleti igazolványról

2023.04.30.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában meghatározott jogkörömben eljárva – a szociálpolitikai menetdíj-támogatást nem tartalmazó, adómentes közlekedési kedvezményekről szóló 498/2013. (XII. 29.) Korm. rendelet 2. § (3) bekezdésére figyelemmel – a következő utasítást adom ki:

1. § (1) Felügyeleti és hatósági jogkör gyakorlását igazoló okmányt (a továbbiakban: igazolvány) kell kiállítani az Építési és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) Közlekedésért Felelős Államtitkárságának kormánytisztviselője részére.

(2) Az igazolvány tulajdonosa jogosult a minisztérium felügyeleti, illetve hatósági jogkörébe tartozó feladatok ellátása érdekében – jogszabályban meghatározott – ellenőrzést folytatni és intézkedést tenni.

2. § Az igazolvány a fedőlapon két ezüst sávval, a magyar címerrel és az „Építési és Közlekedési Minisztérium” felirattal ellátott, kék színű igazolvány.

3. § (1) Az igazolványt az 1. §-ban megjelölt személyek részére a minisztérium szervezeti és működési szabályzatában a felügyeleti igazolványokkal kapcsolatos feladatok ellátására kijelölt szervezeti egység, a Közlekedési Szolgáltatási Főosztály (a továbbiakban: igazolvány kiállítója) állítja ki, és az építési és közlekedési miniszter írja alá. Az igazolvány kiadására irányuló kérelmet az igazolvány kiállítójának vezetője részére kell benyújtani, az 1. melléklet szerinti adatlapon.

(2) Az igazolvány tartalmazza

a) az igazolvány számát,

b) az igazolvány tulajdonosának arcképét és saját kezű aláírását,

c) az igazolvány tulajdonosának nevét, beosztását, születési helyét és idejét, anyja nevét és a lakcímét,

d) az igazolvány tulajdonosát megillető jogosultságok felsorolását,

e) a minisztérium – az igazolvány fedőlapján is feltüntetett – megnevezését, bélyegzőlenyomatát,

f) az igazolvány kiállításának keltét és az igazolvány kiadására jogosult vezető aláírását.

(3) Az igazolvány az igazolványban megjelölt év december 31-éig érvényes. Az igazolvány érvényességének évenkénti meghosszabbításáról az igazolvány kiállítója gondoskodik.

4. § (1) Az igazolvány kiállítója

a) az igazolványokat sorszám szerint állítja ki;

b) nyilvántartást vezet a kiállított igazolványokról;

c) gondoskodik az igazolványok érvényességi idejének az igazolványba történő bejegyzéséről;

d) az igazolványt bevonja, ha az igazolvány tulajdonosának politikai szolgálati jogviszonya, illetve kormányzati szolgálati jogviszonya megszűnt, az adatokban változás történt, vagy az igazolvány megrongálódott;

e) gondoskodik az elveszett vagy megsemmisült igazolvány érvénytelenségének a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben, valamint a minisztérium honlapján történő közzétételéről;

f) gondoskodik – szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal – a bevont igazolványok megsemmisítéséről.

(2) Az igazolványba bejegyzést kizárólag az azzal megbízott személy tehet.

(3) Az igazolványokról vezetett nyilvántartás tartalmazza

a) az igazolvány sorszámát;

b) az igazolvány tulajdonosának nevét, beosztását és a szervezeti egységének megnevezését.

5. § (1) Az igazolvány tulajdonosa köteles az igazolványt hivatalos eljárása során magánál tartani.

(2) Az igazolvány tulajdonosa az igazolványt köteles ép és tiszta állapotban megőrizni, politikai szolgálati jogviszonyának, illetve kormányzati szolgálati jogviszonyának megszűnése esetén az igazolvány kiállítójának visszaadni.

(3) Ha az igazolvány elveszett, megrongálódott, megsemmisült, abban valamely bejegyzés olvashatatlanná vált, vagy az adatokban változás történt, az igazolvány tulajdonosa köteles azt az igazolvány kiállítójának haladéktalanul bejelenteni.

(4) Az elveszett vagy megsemmisült igazolvány tulajdonosa az elvesztés vagy megsemmisülés következtében – a Hivatalos Értesítőben történő közzétételért – fizetendő közzétételi díjat köteles megtéríteni. A közzétételi díjat az igazolvány tulajdonosának illetményéből kell levonni. A közzétételi díjat nem kell megtéríteni, ha bűncselekmény következtében veszik el vagy semmisül meg az igazolvány. A mentesülés érdekében rendőrségi jegyzőkönyvet köteles bemutatni az igazolvány tulajdonosa.

6. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

7. § A felügyeleti igazolványokról szóló 28/2019. (VIII. 9.) ITM utasítás alapján kiadott igazolványok a visszavonásig, de legfeljebb az igazolványban megjelölt év december 31-éig érvényesek.

8. §1

1. melléklet a 6/2023. (IV. 28.) ÉKM utasításhoz

KÖZLEKEDÉSI SZOLGÁLTATÁSI FŐOSZTÁLY részére
ADATLAP
Felügyeleti igazolvány igényléséhez
Alulírott hozzájárulok ahhoz, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: ÉKM) Közlekedési Szolgáltatási Főosztálya a természetes személyazonosító adataimat a felügyeleti igazolvány kiállításához felhasználhassa.
Név:
Beosztás:
Szervezeti egység:
Születési hely:
Születési idő:
Anyja neve:
Lakcím:
Tudomásul veszem, hogy az ÉKM Közlekedési Szolgáltatási Főosztályának
1. a részemre kiállított felügyeleti igazolványt vissza kell szolgáltatnom, ha az ÉKM-mel fennálló politikai szolgálati jogviszonyom, illetve kormánytisztviselői jogviszonyom megszűnik,
2. be kell jelentenem, ha a fenti személyazonosító adatokban változás következik be.
Budapest, 20… év ……………… hó …… nap
Melléklet: 1 db igazolványkép
………………………………………
kérelmező
1

A 8. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére