• Tartalom

8/2023. (V. 31.) GFM utasítás

8/2023. (V. 31.) GFM utasítás

a Gazdaságfejlesztési Minisztérium szervezeti integritást sértő események kezelésének eljárásrendjéről1

2023.06.01.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdése c) pontja alapján – figyelemmel a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény rendelkezéseire, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 69. § (2) bekezdésében, valamint a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 3. §-ában foglaltakra, az államigazgatási szervek integritásirányítási rendszeréről és az érdekérvényesítők fogadásának rendjéről szóló 50/2013. (II. 25.) Korm. rendelet 4. §-ában meghatározott eljárásrend szabályozása céljából – a következő utasítást adom ki:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A szabályzat hatálya

1. § (1) A szabályzat személyi hatálya foglalkoztatási jogviszonyának jellegétől függetlenül, a Gazdaságfejlesztési Minisztériumban (a továbbiakban: GFM) foglalkoztatott munkatársakra (a továbbiakban: munkatárs) terjed ki.

(2) A szabályzat tárgyi hatálya a GFM jogszabályokban, közjogi szervezetszabályozó eszközökben és belső szabályzataiban meghatározott működésével összefüggő integritási és korrupciós kockázatokra vonatkozó, szervezeti integritást sértő esemény bejelentésére (a továbbiakban: integritásbejelentés), kivizsgálására és kezelésére terjed ki.

(3) A szabályzat hatálya nem terjed ki a munkatársak azon magatartásaira, amelyekkel kapcsolatban más jogszabály alapján hatáskörrel rendelkező szerv jogosult és köteles eljárni, így különösen azokra az esetekre, amikor az integritásbejelentések nyomán büntető- vagy szabálysértési eljárás megindításának van helye.

2. Értelmező rendelkezések

2. § A szabályzat alkalmazásában

a) integritás: az államigazgatási szerv szabályszerű, a miniszter és a Kormány által meghatározott célkitűzéseknek, értékeknek és elveknek megfelelő működése;

b) integritási kockázat: az államigazgatási szerv célkitűzéseit, értékeit, elveit sértő vagy veszélyeztető visszaélés, vagy egyéb esemény lehetősége;

c) korrupciós kockázat: olyan integritási kockázat, amely korrupciós cselekmény bekövetkezésének a lehetőségét jelenti;

d) szervezeti integritást sértő esemény: minden olyan esemény, amely a szervezetre vonatkozó szabályoktól, valamint a jogszabályi keretek között a miniszter és a Kormány által meghatározott szervezeti célkitűzéseknek, értékeknek és elveknek megfelelő működéstől eltér.

II. Fejezet

INTEGRITÁSBEJELENTÉSEK

3. Az integritásbejelentések fogadásának általános szabályai

3. § Az integritásbejelentések ügyintézésével kapcsolatos feladatokat az integritás tanácsadó látja el.

4. § (1) Az integritásbejelentéseket szóban vagy írásban lehet megtenni.

(2) A szóban tett bejelentések esetében az integritásbejelentések fogadása az integritás tanácsadó fogadóhelyiségében vagy a GFM honlapján közzétett telefonszámon történik. Az integritás tanácsadó jegyzőkönyvet vesz fel a szóban tett integritásbejelentésekről, az 1. mellékletet képező dokumentum kitöltésével.

(3) Az integritásbejelentések írásbeli megtételére postai úton vagy az integritás tanácsadónak történő átadással, illetve a korrupcio@gfm.gov.hu e-mail-címre történő megküldéssel van lehetőség. Az integritásbejelentés célzottságát segítendő, az a 2. melléklet szerinti bejelentőlapon is megtehető, illetve vizsgálatát az integritás tanácsadó a bejelentőlap kitöltésével kezdi meg.

(4) Az integritásbejelentés fogadására kialakított elektronikus levélcímhez olvasási és írási jogosultsággal kizárólag az integritás tanácsadó rendelkezhet.

(5) Ha az integritás tanácsadónak címzett iratokat vagy az integritásbejelentést ezen iratok kezelésére nem jogosult személy vagy szervezeti egység veszi át, úgy azt köteles haladéktalanul az integritás tanácsadó részére továbbítani – az iratok vagy az integritásbejelentés formája szerint – elektronikusan vagy papír alapon. E bejelentés a beérkezés helyén nem iktatható.

(6) Ha nem az integritás tanácsadónak címzett, de tartalmában az integritás tanácsadó feladatkörébe tartozó irat vagy integritásbejelentés érkezik bármely szervezeti egységhez, azt haladéktalanul, de legkésőbb három munkanapon belül továbbítani kell az integritás tanácsadó részére. Ez az irat a beérkezés helyén nem iktatható.

(7) A szabályzat hatálya alá nem tartozó beadványokat és integritásbejelentéseket az integritás tanácsadó haladéktalanul, de legkésőbb három munkanapon belül továbbítja a feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egységhez vagy más, az ügyben feladat- és hatáskörrel rendelkező szervhez.

5. § Az integritási és korrupciós kockázatokra vonatkozó bejelentéseket az érintett személyek gyűjtőláda útján névtelenül is megtehetik. A bejelentés formanyomtatványhoz nem kötött. Az írásban tett bejelentések postai úton, az integritás tanácsadónak történő átadással, bejelentés fogadására kialakított elektronikus címen: korrupcio@gfm.gov.hu, valamint a Minisztérium székhelyén (1011 Budapest, Vám utca 5–7.), az Ügyfélszolgálati Információs Iroda előtt kijelölt közösségi ponton elhelyezett írásbeli bejelentések fogadására kialakított zárt ládába helyezett irat útján, névtelenül tehetők meg. A láda tartalmának begyűjtéséről az integritás tanácsadó gondoskodik hetente, azzal, hogy az utasítás hatálya alá nem tartozó beadványokat a fentiek szerint kezeli.

4. Az integritásbejelentések előzetes értékelése

6. § (1) Az integritás tanácsadó a bejelentés beérkezését követően haladéktalanul megvizsgálja, hogy a bejelentés

a) szervezeti integritást sértő eseményre vonatkozik-e, a szabályzat hatálya alá tartozik-e,

b) integritási vagy korrupciós kockázat gyanúját tartalmazza-e,

c) megalapozott-e,

d) igényel-e vizsgálatot, illetve a vizsgálat mellőzhető-e,

e) igényel-e sürgős intézkedést.

(2) Amennyiben az integritásbejelentés sürgős intézkedést igényel, az integritás tanácsadó – a bejelentés rövid tartalmi összefoglalóját és az ügymenetre vonatkozó javaslatot tartalmazó – feljegyzésben haladéktalanul tájékoztatja a közigazgatási államtitkárt (a továbbiakban: államtitkár).

(3) Az integritás tanácsadó az integritásbejelentésnek nem minősülő bejelentéseket tartalmuktól függően

a) további ügyintézés céljából a kézhezvételt követő három munkanapon belül átteszi a GFM eljárásra jogosult más szervezeti egységéhez (pl. panasz, közérdekű bejelentés, javaslat),

b) az 1. § (3) bekezdése esetén – amennyiben érdemi intézkedés szükséges – javaslatot tesz az államtitkárnak a bejelentésnek az eljárásra illetékes szervhez történő áttételére.

(4) A névtelen vagy azonosíthatatlan bejelentő által tett bejelentés, illetve a korábban már vizsgált és tartalmában megegyező bejelentés vizsgálatának lefolytatása sem mellőzhető. A távlati kockázatokra tekintettel, az olyan bejelentés vizsgálata ugyancsak nem mellőzhető, amelyet a szervezeti integritást sértő eseményről való tudomásszerzéstől számított hat hónap után vagy az esemény bekövetkezésétől számított egy éven túl terjesztettek elő.

(5) Az integritás tanácsadó nem köteles vizsgálni a nyilvánvalóan életszerűtlen tartalmú vagy nyilvánvalóan alaptalan, illetve a kizárólag véleményt tartalmazó bejelentést.

(6) Ha a bejelentés előzetes értékelése alapján a vizsgálat mellőzhető, az integritás tanácsadó – a GFM hatályos iratkezelési szabályzata alapján – gondoskodik a bejelentés irattárba helyezéséről. Az integritás tanácsadó a vizsgálat mellőzéséről – amennyiben személye és elérhetősége ismert – 30 napon belül írásban tájékoztatja a bejelentőt.

(7) Az érdemi ügyintézést nem igénylő bejelentésekről az integritás tanácsadó feljegyzésben tájékoztatja az államtitkárt az éves integritásjelentés előkészítése során.

(8) Az integritás tanácsadó köteles soron kívül jelezni az államtitkárnak a saját, a bejelentett integritást sértő eseményben való bármely közvetlen vagy közvetett érintettségét. A jelzés alapján az államtitkár dönt az integritás tanácsadónak az adott ügy vizsgálatából való kizárásáról. Az integritás tanácsadó kizárása esetén a vizsgálatot az államtitkár által az adott ügy vizsgálatára kijelölt munkatárs folytatja le.

5. Az integritásbejelentésekre vonatkozó vizsgálat

7. § (1) Az integritás tanácsadó megvizsgálja, hogy az eljáráshoz szükséges vagy az integritási bejelentésben jelzett dokumentumok, valamint az integritásbejelentés kivizsgálásához szükséges információk rendelkezésre állnak-e. Amennyiben szükséges, az integritás tanácsadó intézkedik további dokumentumok, információk (a továbbiakban: adatok) beszerzése iránt.

(2) A GFM szervezeti egységei a vizsgálat lefolytatása során kötelesek együttműködni az integritás tanácsadóval.

(3) Az integritásbejelentéssel összefüggő adatok rendelkezésre bocsátása érdekében megkeresett vezető – akadályoztatása esetén az általa kijelölt helyettes vezető vagy munkatárs – köteles a kért adatokat az előírt határidőben az adatkezelésre, adatvédelemre és információbiztonságra vonatkozó szabályok betartása mellett az integritás tanácsadó rendelkezésére bocsátani, illetve esetleges akadályoztatását a határidő lejárta előtt az integritás tanácsadónak jelezni. Amennyiben az integritásbejelentés csak úgy vizsgálható ki, hogy az minősített adatot érint, úgy az integritás tanácsadó az államtitkár felé javaslatot tesz a minősítés eseti feloldására. A minősítés eseti feloldása esetében a minősített adat a tanácsadó jelentésében csak akkor szerepeltethető, ha bizonyítottan integritási sérelem valósult meg.

(4) Az integritásbejelentéssel összefüggésben kért adatok biztosításának határideje a megkereséstől számított tíz munkanap, sürgős intézkedést igénylő integritásbejelentés esetén három munkanap. Indokolt esetben az integritás tanácsadó a határidőt egy alkalommal további tíz munkanappal, sürgős intézkedést igénylő bejelentés esetén három munkanappal meghosszabbíthatja.

(5) Az integritás tanácsadó a vizsgálat eredményes lefolytatása érdekében a vizsgálatba a GFM bármely munkatársát bevonhatja, akiről feltételezhető, hogy az adott ügyben olyan információval rendelkezik, ami a vizsgálat eredményét érdemben befolyásolja. A GFM munkatársa köteles az integritás tanácsadóval együttműködni, és a vizsgálat szempontjából lényeges információkat, dokumentumokat átadni.

8. § (1) Amennyiben az integritás tanácsadó úgy ítéli meg, hogy az integritásbejelentés teljes körű kivizsgálása érdekében szükséges, megkeresheti a bejelentőt, az ügyben érintett, vagy arról ismerettel rendelkező munkatársat személyes meghallgatás céljából. A meghallgatás az 1. melléklet szerinti jegyzőkönyvmintában foglaltakat tartalmazza, az alább írtakkal összhangban.

(2) Az integritás tanácsadó a személyes meghallgatás kezdeményezéséről az érintett személyeket a meghallgatás időpontja előtt legalább három munkanappal írásban, illetve az írásbeli értesítés akadálya esetén – utólag dokumentáltan – telefonon vagy szóban értesíti. Az értesítésnek tartalmaznia kell az integritásbejelentés tárgyát, valamint a meghallgatás helyszínét és időpontját.

(3) A személyes meghallgatásról jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza

a) a meghallgatás tárgyát,

b) a meghallgatás helyét, kezdő időpontját (év, hónap, nap, perc),

c) a meghallgatott nevét, valamint a jogviszonyára, az ellátott feladataira és a szervezeti egységére vonatkozó adatokat,

d) a meghallgatás során feltett kérdéseket és az azokra adott válaszokat,

e) az ügyre vonatkozó lényeges nyilatkozatokat és megállapításokat, az ügy eldöntése szempontjából lényeges körülményeket és megállapításokat,

f) a lezárt, befejezett jegyzőkönyv meghallgatottal való megismertetése tényének rögzítését, valamint a jegyzőkönyvben foglaltakkal való egyetértésre adott nyilatkozatát,

g) az integritás tanácsadó és a meghallgatáson részt vevő személy saját kezű aláírását és

h) a meghallgatás lezárásának helyét és időpontját (év, hónap, nap, óra, perc).

(4) A GFM munkatársa köteles a meghallgatására meghatározott helyen és időben megjelenni.

(5) A GFM munkatársa a meghallgatás során nem köteles nyilatkozatot tenni, de ez esetben az integritás tanácsadó köteles felhívni a figyelmét arra, hogy a vizsgálat a rendelkezésre álló adatok alapján lefolytatható.

(6) A szervezeti integritást sértő eseményre vonatkozó integritásbejelentés ügyintézési határideje harminc munkanap. Az integritás tanácsadó javaslatára az ügyintézési határidő, az államtitkár engedélyével, egy alkalommal – legfeljebb tizenöt munkanappal – meghosszabbítható, amennyiben az ügy jellege vagy a vizsgálat körülményei ezt indokolják, és az nem veszélyezteti a vizsgálat eredményes lefolytatását. Az ügyintézési határidő az integritásbejelentés beérkezését követő munkanapon kezdődik.

(7) Az ügyintézési határidőbe nem számít bele az adatok bekérése érdekében intézett megkeresés megküldésétől, az annak teljesítése beérkezéséig terjedő időtartam.

(8) A vizsgált integritásbejelentéssel tartalmában megegyező, újabb, eltérő személyektől érkező integritásbejelentések a vizsgálat alatt álló integritásbejelentés ügyintézésének befejezését megelőző napig egyesíthetőek.

(9) Ha az integritás tanácsadó megítélése szerint már a folyamatban lévő vizsgálat alatt intézkedés megtételére van szükség, arról haladéktalanul írásban tájékoztatja az államtitkárt.

6. A vizsgálat lezárása

9. § (1) Az integritás tanácsadó a vizsgálat lefolytatását követően összegző feljegyzést készít az államtitkár részére.

(2) Az összegző feljegyzés tartalmazza

a) az integritásbejelentés összefoglalását,

b) az integritásbejelentés alapján megtett intézkedéseket és azok eredményeit,

c) a vizsgálat nélkül lezárható ügyek esetében a vizsgálat mellőzésének okait,

d) a vizsgálat során figyelembe vett és mellőzött adatokat,

e) a vizsgálat alapján megállapított tényeket és

f) az ügy lezárásához szükséges intézkedésekre vonatkozó javaslatokat, így különösen

fa) a fegyelmi eljárás megindítására,

fb) az etikai eljárás megindítására,

fc) a feltárt problémák okainak megszüntetésére,

fd) az okozott sérelem orvoslására,

fe) a büntetőeljárás kezdeményezésére,

ff) az egyéb intézkedésekre, valamint

fg) a bejelentő részére előkészített válaszlevél-tervezetre

tett javaslatot.

10. § Az államtitkár az integritás tanácsadó által lefolytatott vizsgálat megállapításait, javaslatait figyelembe véve döntést hoz

a) a további szükséges intézkedések megtételéről,

b) a bejelentő tájékoztatásáról, valamint

c) az ügy lezárásáról.

11. § A vizsgálat eredményéről a bejelentőt – amennyiben személye és elérhetősége ismert – írásban, igazolható módon haladéktalanul, de legkésőbb a vizsgálat megindításától számított 3 hónapon belül értesíteni kell. Három hónapon belül a bejelentőt akkor is értesíteni kell, ha vizsgálat nem zárult le, és tájékoztatni szükséges a vizsgálat helyzetéről. A bejelentőt a vizsgálat befejezéséről és eredményéről a fent írtak szerint kell értesíteni.

7. A bejelentő védelme

12. § (1) Az integritásbejelentések kezelése során úgy kell eljárni, hogy a bejelentő jogos érdeke ne sérüljön.

(2) A bejelentőt a 13. § (1) bekezdésében foglaltak kivételével nem érheti hátrány az integritásbejelentés megtétele miatt. Ugyancsak nem érheti hátrány a névtelen bejelentőt, ha később személye beazonosíthatóvá válik.

(3) A bejelentő kérheti személyes adatainak zártan történő kezelését, ebben az esetben a személyes adatai az ügy iratai között, az integritás tanácsadó által aláírt és lezárt borítékban kerülnek elhelyezésre.

(4) Amennyiben a vizsgálat jellege indokolja, más meghallgatott is kérheti személyes adatainak zártan történő kezelését.

13. § (1) A bejelentő személyes adatai, egyértelmű írásbeli hozzájárulása nélkül nem hozhatók nyilvánosságra.

(2) A bejelentő személyes adatai a 13. § (1) bekezdésében foglaltak kivételével, csak az integritásbejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére adhatók át, ha ezen szerv az adatok kezelésére jogszabály alapján jogosult, vagy az adatai továbbításához a bejelentő egyértelműen hozzájárult.

14. § (1) Amennyiben a bejelentő szándékosan, rosszhiszeműen, döntő jelentőségű tényről valótlan információkat közölt, és

a) ezzel bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésére utaló körülmény merül fel, vagy

b) megalapozottan valószínűsíthető, hogy másnak szándékosan és jogellenesen kárt vagy egyéb jogsérelmet okozott,

személyes adatait az eljárás lefolytatására jogosult szervnek vagy személynek az a) pont esetén át kell adni, míg a b) pont esetén kérelemre kell átadni.

(2) Az integritás tanácsadó a vizsgálat során tudomására jutott információkat bizalmasan kezeli, azokat – az (1) bekezdésben foglaltaktól eltekintve – csak az integritásbejelentés kivizsgálásához használhatja fel.

15. § (1) A vizsgálat során keletkezett iratokba teljeskörűen kizárólag az integritás tanácsadó és az államtitkár tekinthet be.

(2) Az integritásbejelentés tekintetében a bejelentő, az eljárás során tett nyilatkozata tekintetében a bejelentő és az egyéb meghallgatott rendelkezik betekintési jogosultsággal. A megjelölt személyek jogi képviselőjét ugyanezen jogok megilletik.

8. Az integritásbejelentések iratainak kezelése, nyilvántartása és őrzése

16. § A beérkezett integritásbejelentések és az azokkal kapcsolatos egyéb dokumentumok, iratok érkeztetése, iktatása és kezelése – a jelen szabályzatban meghatározottak figyelembevételével – a GFM hatályos iratkezelési szabályzata szerint külön, rejtett iktatókönyvben történik.

17. § Az integritásbejelentés iktatásáról – annak beérkezését követően haladéktalanul – az integritás tanácsadó gondoskodik.

18. § Az integritásbejelentés iratkezelése az ügyintézés teljes folyamatában az integritás tanácsadó felügyeletével történik.

19. § Az integritásbejelentéssel kapcsolatos eredeti iratokat az integritás tanácsadó kezeli és őrzi. Az integritás tanácsadó gondoskodik arról, hogy a személyes, illetve védett adatokhoz illetéktelen személy ne férjen hozzá.

20. § Az iktatórendszerben az integritásbejelentésekkel kapcsolatos lekérdezési jogosultságot kizárólag az államtitkárnak, és az integritás tanácsadónak lehet biztosítani. Az iratok érkeztetése, iktatása, kezelése során figyelemmel kell lenni a bejelentő védelmét szolgáló, azt lehetővé tevő, minimalizált adatok megadására.

21. § Az adatai zártan kezelését kérő bejelentő, illetve a meghallgatott neve és adatai nem kerülhetnek felvitelre az iktatórendszer tárgy- vagy ügyféllistájába. Ebben az esetben a bejelentő rögzítésére, megkülönböztetésére az integritás tanácsadó által adott azonosító szám szerint kerül sor.

22. § Az integritást sértő vagy korrupciós kockázatokra vonatkozó bejelentésekről a folyó évet megelőző évre vonatkozóan éves összefoglaló nyilvántartást kell készíteni, amelyet a 3. melléklet szerinti tartalommal kitöltve a tárgyév február 15. napjáig az államtitkárhoz az integritás tanácsadó terjeszt be.

III. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

23. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

(2) Az utasítás rendelkezéseit a hatálybalépését követően indult ügyekben kell alkalmazni.

1. melléklet a 8/2023. (V. 31.) GFM utasításhoz

JEGYZŐKÖNYV A GFM MŰKÖDÉSÉVEL ÖSSZEFÜGGŐ VISSZAÉLÉSEKRE, INTEGRITÁSI ÉS KORRUPCIÓS KOCKÁZATOKRA VONATKOZÓ BEJELENTÉS RÖGZÍTÉSÉHEZ

Bejelentő neve:

Bejelentő címe:

Elérhetősége (telefon, e-mail):

Bejelentés előterjesztésének helye:

Bejelentés előterjesztésének ideje:

Bejelentés előterjesztésének módja:

A bejelentés részletes leírása:
A bemutatott dokumentumok jegyzéke:
A bejelentő nyilatkozata (a megfelelő választ aláhúzással kell jelölni):

Kéri-e az ügyben adatainak zártan kezelését?

igen/nem

Hozzájárul-e személyes adatai továbbításához a bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére?

igen/nem

A tájékoztatást milyen úton kéri:

telefonon / e-mailben / szóban / hivatalos levélben

A GFM integritás tanácsadója tájékoztatta a bejelentőt az őt megillető jogokról és az őt terhelő kötelezettségekről. A bejelentő tájékoztatást kapott arról, hogy a bejelentése jóhiszeműen közölt tartalmáért (a bejelentés jóhiszeműségéért) büntetőjogi felelősséggel tartozik, és/vagy amennyiben a bejelentése szándékosan megalapozatlannak bizonyul, illetve a bejelentett személy becsületét szándékosan jogtalanul sérti, a bejelentett személy személyes érdekei megvédésére pert indíthat a bejelentő ellen. A bejelentő aláírásával tudomásul veszi ezt a tájékoztatást.
Kelt: …………………………………

A bejelentő (meghatalmazottja) aláírása

Az integritás tanácsadó aláírása

2. melléklet a 8/2023. (V. 31.) GFM utasításhoz

BEJELENTŐLAP SZERVEZETI INTEGRITÁST SÉRTŐ VAGY KORRUPCIÓS KOCKÁZATOT JELENTŐ ESEMÉNYRŐL

Bejelentő, illetve meghallgatott neve:

Szervezete, szervezeti egysége:

Ellátott feladatai:

Lakcíme:

Telefonszáma:

E-mail-címe:

Bejelentés, illetve meghallgatás helyszíne:

Bejelentés, illetve meghallgatás időpontja:

Bejelentés, illetve meghallgatás módja:

Személyesen / Telefonon / Hivatalos levélben / E-mailben
(a megfelelő aláhúzandó)

Bejelentés, illetve meghallgatás leírása:

A szervezeti integritást sértő esemény észlelésének helyszíne:

A szervezeti integritást sértő esemény észlelésének időpontja:

A szervezeti integritást sértő esemény észlelésének módja:

A szervezeti integritást sértő esemény elkövetésének, bekövetkeztének feltételezett időpontja (ha ismert):

A szervezeti integritást sértő esemény vagy gyanú leírása:

Stratégiától, célkitűzéstől, előírástól, jogszabálytól, belső utasítástól való eltérés:

A szervezeti integritást sértő esemény által érintett folyamat vagy tevékenység:

A bejelentés korrupciógyanús:

Igen/Nem
(a megfelelő aláhúzandó)

A szervezeti integritást sértő eseményhez vezető körülmények, tényezők:

A szervezeti integritást sértő esemény feltételezett gyanúsítottjának neve, ellátott feladatai, szervezeti egysége
(ha ismert):

A szervezeti integritást sértő esemény elkövetésének feltételezett módja (ha ismert):

A szervezeti integritást sértő esemény előfordulásának gyakorisága:

Eseti/Időszakos/Rendszeres
(a megfelelő aláhúzandó)

Anyagi kár keletkezett:

Igen/Nem
(a megfelelő aláhúzandó)

Az anyagi kár becsült mértéke (ha megállapítható):

…………………… Ft

A szervezeti integritást sértő eseményhez csatolt dokumentumok felsorolása:

Bejelentő, illetve meghallgatott nyilatkozatai:

– Bejelentő, illetve meghallgatott kéri-e személyes adatainak zártan kezelését (anonimitás biztosítását):

Igen/Nem
(a megfelelő aláhúzandó)

– Bejelentő, illetve meghallgatott a bejelentéssel, eljárással kapcsolatos további tájékoztatást milyen úton kéri:

Személyesen / Hivatalos levélben / E-mailben
(a megfelelő aláhúzandó)

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium tájékoztatta a bejelentőt, illetve meghallgatottat az Őt megillető jogokról és az Őt terhelő kötelezettségekről. Bejelentő, illetve meghallgatott tájékoztatást kapott arról, hogy az általa közölt adatok, információk tartalmának valódiságáért büntetőjogi felelősséggel tartozik. Ha a bejelentő, illetve meghallgatott által közölt adatok megalapozatlannak bizonyulnak, illetve az más személy becsületét jogtalanul sérti, vagy neki egyéb módon kárt okoz, az érintett személyes érdekei megvédésére jogi lépéseket kezdeményezhet a bejelentő, illetve meghallgatott ellen. Bejelentő, illetve meghallgatott aláírásával beleegyezését adja ahhoz, hogy fenti adatait a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (az integritás tanácsadó) a szervezeti integritást sértő esemény kivizsgálása és nyilvántartása céljából kezelje. Bejelentő, illetve meghallgatott aláírásával tanúsítja, hogy a fentieknek megfelelő tájékoztatást megkapta, megértette és elfogadja.

Ha a bejelentés nem integritási vagy korrupciós eseményre vonatkozik, javasolt minősítése:
Panasz / Egyéb (közérdekű) bejelentés / Hatóság feladat- és hatáskörébe tartozó eset
(a megfelelő aláhúzandó)

Az integritás tanácsadó javaslata:

Kelt: ………………………, 20…… (év) …………… (hónap) …… (nap)


…………………………………
szervezeti integritást sértő eseményt észlelő személy aláírása


…………………………………
integritás tanácsadó aláírása

3. melléklet a 8/2023. (V. 31.) GFM utasításhoz

NYILVÁNTARTÁS SZERVEZETI INTEGRITÁST SÉRTŐ VAGY KORRUPCIÓS KOCKÁZATOT JELENTŐ ESEMÉNYEKRŐL A …… ÉVBEN

Esemény sorszáma

1.

2.

3.

4.

Szervezeti integritást sértő (A) vagy korrupciós kockázatot jelentő (B) esemény?

Szervezeti integritást sértő esemény bejelentésének időpontja


Érintettek neve, ellátott feladatai, szervezeti egysége


Esemény típusa, rövid leírása


Kapcsolódó dokumentumok megnevezése


Végrehajtott intézkedések rövid leírása, dátuma


Intézkedések eredménye


Keletkezett kár becsült mértéke


Készítette:
Látta:
Kelt: ………………, 20…… (év) …………… (hónap) …… (nap)
…………………………………………
jóváhagyó neve, aláírása
1

Az utasítást a 15/2024. (VI. 28.) NGM utasítás 24. §-a hatályon kívül helyezte 2024. június 29. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező utasítás 23. § (2) bekezdését.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére