• Tartalom

9/2023. (VI. 23.) GFM utasítás

9/2023. (VI. 23.) GFM utasítás

a Nemzeti Foglalkoztatási Alap központi kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatáról1

2023.06.25.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 10. § (5) bekezdése, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. § (3) bekezdése, valamint a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény 39/A. § (1) bekezdése alapján – figyelemmel a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § 11. pontjára és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában foglaltakra – a következő utasítást adom ki:

1. § A Nemzeti Foglalkoztatási Alap központi kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatát (a továbbiakban: szabályzat) az 1. mellékletben foglaltak szerint határozom meg.

2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

3. § Ezen utasítás rendelkezéseit a folyamatban lévő kötelezettségvállalási és utalványozási ügyekben is alkalmazni kell.

4. §2

1. melléklet a 9/2023. (VI. 23.) GFM utasításhoz

1. A szabályzat célja

1.1. A szabályzat célja a gazdaságfejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) mint a Nemzeti Foglalkoztatási Alap (a továbbiakban: NFA) felett – a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény (a továbbiakban: Flt.) 39/A. § (1) bekezdése szerint – rendelkező miniszter felelősségi körébe tartozó nemzeti és előfinanszírozott európai uniós források terhére történő kötelezettségvállalás, pénzügyi ellenjegyzés, teljesítésigazolás, érvényesítés és utalványozás rendjének szabályozása.

2. A szabályzat hatálya

2.1. Ezen szabályzatot az NFA előirányzatai közül a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: GFM) szervezeti egységei által kezelt előirányzatok és költségvetési keretek (a továbbiakban: Központi NFA) felhasználásának pénzügyi lebonyolítására és ennek keretében a hazai és előfinanszírozott európai uniós pénzeszközök kezelése során a pénzgazdálkodási jogkörök gyakorlására és a kötelezettségvállalások eljárási szabályaira kell alkalmazni.

3. Értelmező rendelkezések

3.1. Ezen szabályzat alkalmazásában

a) előzetes kötelezettségvállalás: a támogatást megítélő/visszterhes szerződés megkötésére vonatkozó miniszteri döntés, a pályázati felhívás; a Gazdaságfejlesztési Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 23.) GFM utasításban (a továbbiakban: SZMSZ) meghatározottak szerint átruházott jogkörben hozott támogatói döntés (a továbbiakban: támogatói döntés);

b) jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység: a GFM azon szervezeti egysége, amely az SZMSZ szerint a szerződések jogi megfelelőségi tanúsítására jogosult;

c) kötelezettségvállalás: az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 1. § 15. pontja szerinti jognyilatkozat, amelyet a GFM a Központi NFA előirányzatai és költségvetési keretei terhére vállal;

d) költségvetési keret: az előirányzat azon része, amely felett a kötelezettségvállalásra jogosult rendelkezik;

e) NFA gazdasági vezetője: az SZMSZ szerint az NFA gazdasági feladatainak ellátásáért felelős vezető;

f) NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység: az SZMSZ-ben az NFA előirányzataival kapcsolatos gazdálkodási, könyvvezetési, beszámolási, adatszolgáltatási feladatok teljesítésének ellátására és a Központi NFA terhére vállalt kötelezettségek nyilvántartására kijelölt szervezeti egység;

g) állami vezető: miniszter, államtitkár, közigazgatási államtitkár, helyettes államtitkár;

h) szakmai szervezeti egység: a GFM azon szervezeti egysége, amely foglalkoztatáspolitikai, illetve felnőttképzési feladatának ellátása során a Központi NFA előirányzatai felhasználását szakmai felelősként ellátja.

4. Előzetes kötelezettségvállalás

4.1. Támogatás megítélésére, visszterhes szerződés megkötésére irányuló javaslat, pályázati felhívás meghirdetése előtt szakmai szervezeti egység felelős az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti bejelentési kötelezettség teljesítéséért. A bejelentési kötelezettséget a támogatási konstrukciónak a Támogatásokat Vizsgáló Iroda (a továbbiakban: TVI) részére történő megküldéssel kell teljesíteni.

4.2. Előzetes kötelezettségvállalás csak jogi és pénzügyi véleményezést követően tehető. A szakmai szervezeti egység az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumainak tervezetét, valamint azok alátámasztó dokumentumait (ideértve a 4.1. pont szerinti bejelentésre érkezett TVI álláspontot tartalmazó dokumentumot is) előzetes jogi és pénzügyi véleményezésre köteles megküldeni elektronikus úton a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység, valamint az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére.

4.3. A jogi véleményezés keretében a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumainak tervezetét jogi szempontból, az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egysége pénzügyi szempontból vizsgálja. A jogi és pénzügyi ellenőrzés nem terjed ki az előzetes kötelezettségvállalás szükségességének, célszerűségének vizsgálatára, ez az előzetes kötelezettségvállalást előkészítő szakmai szervezeti egység feladata.

4.4. A véleményező szervezeti egység az észrevételeit tartalmazó dokumentumokat a szakmai szervezeti egység, valamint valamennyi, a véleményezésben részt vevő szervezeti egység részére 8 munkanapon belül elektronikus levélben megküldi. Ennél rövidebb véleményezési határidőt a szakmai szervezeti egység sürgős esetben kérhet, egyidejűleg megjelölve a rövidebb véleményezési határidő okát. A véleményezési határidő 3 munkanapnál rövidebb nem lehet.

4.5. A vélemények visszaérkezését követően a szakmai szervezeti egység az észrevételeket átvezeti a dokumentumokon. Ha a beérkezett vélemények átvezetése a dokumentumok tartalmában érdemi változást eredményez, a szakmai szervezeti egység a változással érintett dokumentumokat ismételten megküldi a véleményezők részére legfeljebb 3 munkanapos véleményezési határidő kitűzésével (visszamutatás).

4.6. A véleményező és a szakmai szervezeti egység véleményeltérése esetén a szakmai szervezeti egység egyeztetést kezdeményez, amelyet mindaddig folytatni köteles, ameddig a véleményező és a szakmai szervezeti egység azonos álláspontra nem jut. A jogi és pénzügyi véleményeket tartalmazó elektronikus leveleket az aláírásra felterjesztésre kerülő ügyiratban el kell helyezni. Amennyiben a munkatársi egyeztetések nem vezetnek eredményre, úgy a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység kezdeményezheti, hogy iktatószámmal és részletes indokolással ellátott, a szakmai szervezeti egység vezetője által aláírt feljegyzésben kerüljön összefoglalásra az egyet nem értés oka és a szakmai kezelő szervezeti egység által képviselt vélemény, amely az ügyirat mellékletét képezi.

4.7. A központi NFA terhére történő előzetes kötelezettségvállalás érvényességéhez pénzügyi fedezet rendelkezésre állásának igazolása szükséges. A pénzügyi fedezet rendelkezésre állásának igazolására (pénzügyi ellenjegyzésre) az NFA tekintetében ellenjegyzési jogkörrel rendelkező személy jogosult. A fedezet igazolására az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumán kerül sor.

4.8. Az aláírt miniszteri döntésre/támogatói döntésekre, illetve azok módosítására vonatkozó adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info tv.) 1. melléklet II. pont 16. alpontjában meghatározott kötelezettség teljesítése érdekében a közérdekű adatokat az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység havonta, tárgyhót követő hó 5. munkanapjáig megküldi jóváhagyásra a közigazgatási államtitkár részére, a jóváhagyott dokumentumot pedig továbbítja a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység részére a www.kormany.hu honlapon történő közzététel érdekében. A jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység a megküldött adatoknak a www.kormany.hu honlapon történő közzétételéről, az Info tv. 1. melléklet II. pont 16. alpontjában meghatározott határidőn belül gondoskodik.

5. A kötelezettségvállalási jogkör gyakorlásának általános szabályai

5.1. A Központi NFA terhére kötelezettségvállalásra jogosult a miniszter, valamint – a miniszter által az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 52. § (1) bekezdése alapján adott felhatalmazással –

a) a foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár, értékhatártól függetlenül,

b) a foglalkoztatásért és programokért felelős helyettes államtitkár 500 millió forint értékhatárig,

c) a főosztályvezető 50 millió forint értékhatárig.

5.2. A kötelezettségvállalásra jogosultak hatáskörét és aláírási címpéldányát az 1. függelék szerinti „Adatlap a kötelezettségvállalásra jogosultakról” elnevezésű nyomtatvány 1 példányban történő kitöltése alapján kell nyilvántartásba venni. A kötelezettségvállalásra jogosult személyek nyilvántartása az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység feladata. Ha a kötelezettségvállalásra jogosultak személyében változás következik be, akkor az új kötelezettségvállaló nyilvántartásba vétele az 1. függelék szerinti Adatlap alapján történik. Az Adatlap kitöltéséért és aláírattatásáért a szakmai szervezeti egység felelős. Az aláírt Adatlapokat a szakmai szervezeti egységek kötelesek az aláírást követő 10 munkanapon belül az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére nyilvántartás céljából megküldeni.

5.3. A Központi NFA terhére kötelezettségvállalás és annak módosítása jogi és pénzügyi ellenjegyzés után, kizárólag írásban történhet, az ellenjegyzés helyének, idejének megjelölésével, valamint az ellenjegyzés tényére történő utalással.

5.4. A Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény GFM fejezete és az NFA fejezet közötti pénzeszközátadások esetében, ha a pénzeszköz átadása a GFM igazgatása vagy fejezeti kezelésű előirányzata részére történik, kötelezettségvállalásra – értékhatárra való tekintet nélkül – teljeskörűen a miniszter vagy az foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár jogosult. A pénzeszközátadás támogatói okirattal biztosítható. Az átadott pénzeszköz terhére történő kötelezettségvállalás tekintetében a GFM-re vonatkozó általános kötelezettségvállalási és utalványozási szabályokat meghatározó miniszteri utasítást kell alkalmazni.

5.5. Ha az NFA-hoz költségvetési felügyelő kerül kirendelésre, akkor az általa előre meghatározott értéket meghaladó előzetes kötelezettségvállalások, illetve kötelezettségvállalások esetén, a jogi és pénzügyi ellenjegyzéseket megelőzően, az NFA-hoz kirendelt költségvetési felügyelő véleményét ki kell kérni.

6. A kötelezettségvállalások kezdeményezése

6.1. Kötelezettségvállalást

a) miniszteri döntés, támogatói döntés,

b) jogszabályi rendelkezés,

c) a Kormány egyedi határozata,

d) pályázati eljárás,

e) egyedi kérelem, ajánlat, szakmai feladatellátáshoz kapcsolódó vállalás,

f) lebonyolítási és működési jellegű (beszerzés, megrendelés, közbeszerzési eljárások megindítása) döntés vagy

g) az EU-s elő- és társfinanszírozás elnevezésű előirányzatok terhére vállalt, a részprojektek előfinanszírozása érdekében történő kötelezettségvállalás esetén érvényes támogatási szerződés vagy tervezési felhívás vagy állami vezetői döntés

alapján lehet kezdeményezni.

6.2. A kötelezettségvállalási folyamat megindításakor a szakmai szervezeti egység előzetes fedezetvizsgálatot végez a megfelelő előirányzat, illetve költségvetési keret rendelkezésre állásának megállapítása érdekében. A szakmai szervezeti egység az előzetes fedezetvizsgálatba az adatok pontosítása érdekében bevonhatja az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egységet is.

6.3. A szakmai szervezeti egység a kötelezettségvállalást megelőzően köteles meggyőződni arról, hogy a kedvezményezett átlátható szervezetnek minősül, amelyhez ellenőrzi az Áht. 55. §-ában foglalt adatokat, melyről adatot szolgáltat ezen adatok nyilvántartásáért felelős szervezeti egység részére. A szakmai szervezeti egység a 2. függelék szerinti nyilatkozatot alkalmazza az átláthatósági vizsgálatnál.

6.4. Az Áht. 55. §-ában meghatározott adatokat az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység kezeli a szakmai szervezeti egység által nyújtott információk, adatok alapján.

6.5. A szakmai szervezeti egység felelős

a) a hatáskörébe tartozó előirányzat, költségvetési keret szabályos és jogszerű felhasználásáért,

b) a szükséges okiratok és dokumentációk pályázótól, kérelmezőtől történő bekéréséért,

c) a szükséges belső egyeztetések lefolytatásáért,

d) a költségvetési felügyelői vélemény kikéréséért,

e) az Áht. 55. §-ában meghatározott adatok rendelkezésre állásáért, valamint

f) a kötelezettségvállalás célszerűségéért, szakmai szükségességéért.

6.6. A kötelezettségvállalás dokumentumának tervezetét a szakmai szervezeti egység készíti elő. Iratminta rendelkezésre állása esetén annak használata kötelező. A szakmai szervezeti egység vezetője a kötelezettségvállalás dokumentuma tervezetének összeállítása során az alábbi dokumentumok beszerzéséről és kitöltéséről gondoskodik:

a) a 6.3. pont szerinti átlátható szervezetre vonatkozó nyilatkozat;

b) támogatások esetén a 3. függelék szerinti, a szakmai szervezeti egység vezetője által kitöltött és aláírt, valamint az előirányzat felett felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár által aláírt nyilatkozat és

c) a 4. függelék szerinti összeférhetetlenségi nyilatkozat.

6.7. A tárgyévi költségvetési keret terhére kötelezettségvállalást kezdeményezni úgy lehet, hogy a kötelezettségvállalás dokumentumának aláírására a tárgyév december 20. napjáig sor kerüljön.

6.8. Az Áht. 33. § (3) bekezdés b) pontja szerinti, fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosításra irányuló megállapodást az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egysége készíti elő.

7. A kötelezettségvállalások típusaira vonatkozó szabályok

7.1. Visszterhes szerződés

7.1.1. Az NFA terhére visszterhes szerződés alapján történő kötelezettségvállalások tekintetében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium kötelezettségvállalási eljárási rendjének átmeneti szabályozásáról szóló GFM utasítás szerint kell eljárni azzal az eltéréssel, hogy ezekben az esetekben a gazdálkodási jogköröket (kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, teljesítésigazolás, utalványozás, érvényesítés) jelen szabályzat szerint történt kijelöléseknek megfelelően kell ellátni.

7.1.2. Jelen szabályzatban a kötelezettségvállalásokra vonatkozó rendelkezések a támogatási jogviszonyra vonatkoznak.

7.2. Támogatási szerződés, támogatói okirat

7.2.1. A Központi NFA-ból folyósított költségvetési támogatás a Kormány egyedi határozata alapján vagy pályázat vagy egyedi elbírálás (kérelem) útján nyújtható.

7.2.2. A kötelezettségvállalási jogkört gyakorló személy a költségvetési támogatásról – figyelemmel az Flt. 39/B. § (1) bekezdésére – támogatási szerződést köt. Az 5.4. pontban meghatározott pénzeszközátadás esetén összeghatártól függetlenül támogatói okirat kerül kiadásra.

7.2.3. Támogatási szerződés mindaddig nem köthető, illetve támogatói okirat nem bocsátható ki, amíg a kedvezményezett az előző időszakra vonatkozóan azonos célra biztosított, lejárt elszámolási határidejű támogatás felhasználásával szabályszerűen el nem számolt, és – a kötelezettségvállaló ellenkező döntése hiányában – vissza nem fizette a fel nem használt összeget.

7.2.4. A támogatási szerződés, illetve támogató okirat mellékletét képezi a „Költségterv”, amelyben meg kell határozni a nyújtandó támogatási összeg felhasználásakor elszámolható költségeket, valamint a támogatás folyósításának ütemezését. A Kormány egyedi határozatán alapuló, vissza nem térítendő támogatás esetén az elszámolható költségeket az Ávr. 101/A. § (9) bekezdés b) pontja szerint kell meghatározni.

7.2.5. A szakmai szervezeti egység a támogatási döntés meghozatalát megelőzően gondoskodik a támogatás elbírálásához szükséges dokumentumok rendelkezésre állásáról.

7.2.6. Mind az előlegként folyósított, mind az utófinanszírozott támogatás esetében előírható részelszámolási kötelezettség benyújtása. A részelszámolás benyújtására vonatkozó kötelezettséget – különösen annak tartalmát és időpontját – a támogatási szerződésben, illetve a támogatói okiratban kell meghatározni.

7.2.7. Támogatói okirat kibocsátása előtt szükséges a kedvezményezettnek az 5. függelék szerinti nyilatkozatot is megtennie, melyről a szakmai szervezeti egység köteles a kedvezményezettet tájékoztatni.

7.3. Fejezetek közötti megállapodás

7.3.1. Más költségvetési fejezet részére – a GFM fejezet kivételével – történő pénzeszköz átadásakor az érintett költségvetési fejezetet irányító szervvel megállapodás megkötésére kerül sor, a megállapodás aláírására – értékhatárra való tekintet nélkül – a miniszter vagy a foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár jogosult.

8. A kötelezettségvállalások véleményezése

8.1. A támogatási jogviszonyra vonatkozó kötelezettségvállalás dokumentumának tervezetét és annak mellékleteit, továbbá a kötelezettségvállaláshoz szükséges egyéb dokumentumokat tartalmazó ügyiratot (a továbbiakban: ügyirat) a szakmai szervezeti egység elektronikus úton köteles egyidejűleg megküldeni a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység részére, valamint a költségvetési szempontú véleményezés céljából az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére.

Az ügyiratot elektronikus úton jogi véleményezésre a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység, közbeszerzési minősítésre a Biztonsági és Beszerzési Főosztály, valamint az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére kell megküldeni. A szakmai szervezeti egység szükség esetén a TVI részére is megküldi a kötelezettségvállalás dokumentumának tervezetét véleményezésre.
Amennyiben a kötelezettségvállalás miniszteri vagy támogatói döntésen alapul, kötelezettségvállalás dokumentumának tervezete csak abban az esetben küldhető meg véleményezésre, ha annak támogathatóságáról az előirányzat tekintetében kijelölt döntéshozó támogatói döntése rendelkezésre áll. A támogatói döntés az ügyirat részét képezi.

8.2. A jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység a kötelezettségvállalás dokumentuma tervezetét jogi és közbeszerzési jogi szempontból vizsgálja. A jogi szempontból történő vizsgálat során a kötelezettségvállalás dokumentumának mellékletét képező dokumentumokat a kötelezettségvállalás dokumentumának jogi megfelelőségének megítélés szempontjából vizsgálja. A jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység a véleményezési határidőn belül iktatószámmal ellátott véleményben elektronikus úton közvetlenül a szakmai szervezeti egységet tájékoztatja a kötelezettségvállalás dokumentuma tervezetének jogi megfelelőség tanúsítására történő bocsáthatóságáról.

A közbeszerzési szempontú vizsgálat kiterjed a kötelezettségvállalásnak a Nemzeti Kommunikációs Hivatal jogállásáról és a kormányzati kommunikációs beszerzésekről szóló 162/2020. (IV. 30.) Korm. rendelet hatálya alá tartozásának vizsgálatára.

8.3. A szakmai szervezeti egységnek a kötelezettségvállalás tervezett időpontjára, illetve a kötelezettségvállalásban meghatározott kötelezettségek teljesítésének kezdő időpontjára is figyelemmel, a kötelezettségvállalás dokumentumát – ideértve annak módosítását is – úgy kell jogi szempontból történő vizsgálatra megküldeni, hogy a megalapozott írásbeli vélemény elkészítésére, illetve az esetleges korrekció átvezetését követő ismételt véleményezésére is a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység számára 8 munkanap időtartam biztosított legyen.

Ennél rövidebb véleményezési határidőt a szakmai szervezeti egység sürgős esetben kérhet, egyidejűleg megjelölve a rövidebb véleményezési határidő okát. A véleményezési határidő 3 munkanapnál rövidebb nem lehet. Amennyiben a jogi szempontú vizsgálat során a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység, költségvetési szempontú vizsgálat során az NFA irányítási feladatait ellátó szervezeti egység a kötelezettségvállalás dokumentumának tervezetét nem tartja megfelelőnek, a felmerülő hiányosságokról elektronikus levélben tájékoztatják a szakmai szervezeti egységet. A hiányos, illetve nem megfelelő tartalommal elkészített ügyiratnak a szakmai szervezeti egység részére javításra, kiegészítésre történő visszaküldésével a határidő számítása újraindul.

8.4. A vélemények visszaérkezését követően a szakmai szervezeti egység az észrevételeket átvezeti a dokumentumokon.

Ha a beérkezett vélemények átvezetése a dokumentumok tartalmában érdemi változást eredményez, a szakmai szervezeti egység a változással érintett dokumentumokat ismételten megküldi a véleményezők részére legfeljebb 3 munkanapos véleményezési határidő kitűzésével (visszamutatás).

8.5. A véleményező és a szakmai szervezeti egység véleményeltérése esetén a szakmai szervezeti egység egyeztetést kezdeményez, amelyet mindaddig folytatni köteles, ameddig a véleményező és a szakmai szervezeti egység azonos álláspontra nem jut. Amennyiben az egyeztetések nem vezetnek eredményre, úgy a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység kezdeményezheti, hogy iktatószámmal és részletes indokolással ellátott, a kötelezettségvállaló által aláírt feljegyzésben kerüljön összefoglalásra az egyet nem értés oka és a szakmai szervezeti egység által képviselt vélemény, amely az ügyirat mellékletét képezi.

8.6. A szakmai szervezeti egység a véleményezési eljárás lezárását követően a szerződéstervezetet, illetve a támogatói okirattervezetét annyi példányban készíti elő, hogy annak aláírását követően a GFM legalább 3, és valamennyi egyéb szerződő fél, illetve kedvezményezett legalább 1 aláírt eredeti példánnyal rendelkezzen.

9. A kötelezettségvállalás jogi és pénzügyi ellenjegyzése

9.1. A kötelezettségvállalás dokumentumának jogi ellenjegyzése

9.1.1. A szakmai szervezeti egység az aláírásra felterjesztett ügyiratnak a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység részére történő megküldésével kérelmezi az ügyirat jogi megfelelőségének tanúsítását, amelyet a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység jogi ellenjegyzéssel végez el a kötelezettségvállalás dokumentumán.

9.1.2. Jogi megfelelőség tanúsítására a kötelezettségvállalás dokumentumának költségvetési, pénzügyi szempontú véleményezését követően akkor kerülhet sor, amennyiben a véleményezés során

a) a véleményezők észrevételt nem tettek,

b) a véleményezők észrevételt tettek, és a kötelezettségvállalás dokumentumának tervezete azoknak megfelelően átdolgozásra került, vagy az egyeztetés során azonos álláspont került kialakításra.

9.1.3. A jogi megfelelőség tanúsítására a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység vezetője vagy általa írásban meghatalmazott, a minisztérium alkalmazásában álló kormánytisztviselő jogosult.

9.1.4. A jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység az ügyirat titkárságára történő beérkezésétől számított 5, sürgős ügyek esetén maximum 3 munkanapon belül, a szakmai kezelő szervezeti egység által teljeskörűen felszerelt ügyirat részét képező kötelezettségvállalás dokumentumát megvizsgálja, és dönt a jogi megfelelőség tanúsításáról. A sürgősséget a szakmai szervezeti egység a kötelezettségvállalást indító feljegyzésben indokolja. A kötelezettségvállalás jogi megfelelőségének tanúsítása annak igazolása, hogy a szerződés, illetve a támogatói okirat és mellékletei a vonatkozó jogszabályoknak megfelelnek. Amennyiben a jelen vizsgálat során a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység megállapítja, hogy az ügyirat jogi megfelelőség tanúsítására nem alkalmas, erről szóló indokolást tartalmazó döntéséről a szakmai kezelő szervezeti egységet az ügyirat visszaküldésével értesíti.

9.1.5. A jogi ellenjegyzést követően a jogi ellenőrzésért felelős szervezeti egység az ügyiratot az NFA irányításáért felelős szervezeti egység részére továbbítja.

9.1.6. Jogi ellenjegyzés hiányában pénzügyi ellenjegyzésre nem kerülhet sor. A jogi és a pénzügyi ellenjegyzést utólagosan teljesülő feltételhez kötni nem lehet.

9.2. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzése

9.2.1. A pénzügyi ellenjegyzés annak igazolása, hogy a szükséges fedezet rendelkezésre áll, és a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.

9.2.2. Pénzügyi szabálytalanság észlelése esetén a pénzügyi ellenjegyző az ügyiratot intézkedésre indokolással visszaküldi a szakmai szervezeti egységnek. A szakmai szervezeti egység új eljárást indít, vagy eltekint a kötelezettségvállalástól és a döntésről értesíti a szerződő felet.

9.2.3. A pénzügyi ellenjegyzésre jogosult személyeknek meg kell felelniük az Ávr. 55. § (3) bekezdésében előírt követelményeknek. A Központi NFA-nál pénzügyi ellenjegyzésre az NFA gazdasági vezetője és az általa írásban kijelölt kormánytisztviselők jogosultak. Az aláírásra jogosult személyeket és aláírásmintájukat az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység tartja nyilván.

9.2.4. Pénzügyi ellenjegyzésre csak a jogi megfelelőségi tanúsítvány kiállítását követően kerülhet sor.

9.2.5. Az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység a pénzügyi ellenjegyzés céljából rendelkezésére bocsátott dokumentumokat 3 munkanapon belül visszaküldi a szakmai szervezeti egység részére.

10. A kötelezettségvállalás aláírása

10.1. A szakmai szervezeti egység a jogi ellenőrzést és a pénzügyi ellenjegyzést követően gondoskodik a szerződés felek által, illetve a támogatói okirat támogató által történő aláírásáról.

10.2. A kötelezettségvállalást tartalmazó szerződést a szerződő partner, majd az 5.1. pontban foglalt értékhatárok figyelembevételével a GFM kötelezettségvállalásra jogosult vezetője írja alá.

10.3. A felek által aláírt szerződés, illetve a támogató által aláírt támogatói okirat GFM-et megillető egy eredeti példánya a szakmai szervezeti egységet illeti meg. A szakmai szervezeti egység a szerződés, illetve a támogatói okirat egy eredeti példányát a szerződés nyilvántartását végző főosztály részére, egy eredeti példányát az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egységnek továbbítja.

10.4. Ha a kötelezettségvállalást tartalmazó szerződéstervezetet a szerződő felek nem írják alá, és a szerződés nem jön létre, illetve a támogatói okirat nem kerül aláírásra, akkor a szakmai szervezeti egység – a támogatás meghiúsulása okának feltüntetésével – köteles erről írásban tájékoztatni az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység, valamint a jogi megfelelőséget tanúsító szervezeti egység vezetőjét.

11. A szerződés, illetve a támogatói okirat módosítása, a szerződés teljesítés nélkül történő megszűnése

11.1. A szerződés, illetve a támogatói okirat módosításának folyamatára a kötelezettségvállalási folyamatra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

11.2. Ha a szerződésben, illetve a támogatói okiratban rögzített kötelezettségek teljesítése részben vagy teljesen elmarad, a szakmai szervezeti egységnek a szerződésben, támogatói okiratban rögzített feltételek szerint kell eljárnia, azzal, hogy szükség szerint a jogi megfelelőség tanúsításáért felelős szervezeti egységet a szerződés megszüntetésébe be kell vonni.

12. Teljesítésigazolás

12.1. Kifizetést csak a teljesítés szakmai, illetve pénzügyi szempontú igazolása alapján lehet kezdeményezni.

12.1.1. A teljesítésigazolást az arra jogosult személy dátummal és aláírással látja el.

12.1.2. A teljesítésigazolásra jogosult személyeket a kötelezettségvállalásra jogosult személyek jelölik ki. A kijelölés és a hatáskörük meghatározása a 6. függelék szerinti „Adatlap a teljesítésigazolásra jogosultak kijelöléséhez” elnevezésű nyomtatvány 1 példányban történő kitöltésével történik. A kötelezettségvállaló személyét a támogatási szerződésben / támogatói okiratban fel kell tüntetni.

12.1.3. A teljesítésigazolásra jogosultak nyilvántartása az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység feladata. Ha a teljesítésigazolásra jogosult személyében változás következik be, akkor az új teljesítésigazolásra jogosult személy kijelölése a 6. függelék szerinti Adatlapon történik. Az Adatlap kitöltéséért és aláírattatásáért a szakmai szervezeti egység a felelős. Az aláírt Adatlapokat a szakmai szervezeti egység köteles az aláírást követő 10 munkanapon belül az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére nyilvántartás céljából megküldeni.

12.2. A teljesítés igazolása során meg kell győződni arról, hogy a feladat elvégzése a szerződésben, illetve a támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően megtörtént-e, valamint – visszterhes szerződés esetén – az ellenérték kifizetése megalapozott-e, illetve, hogy az ellenérték megfizetése a szerződésben vagy támogatói okiratban meghatározott módon igazolt-e.

12.3. Ha a teljesítéssel kapcsolatosan kifogás nem merül fel, a teljesítés igazolására jogosult személy a teljesítést igazolja, valamint a szerződésszerű teljesítés elfogadásáról a szerződő partnert írásban tájékoztatja.

12.4. Ha valamely okból a kifizetés nem engedélyezhető, akkor a teljesítés igazolására jogosult személy gondoskodik a számla kiállítójának, illetve a (rész)beszámoló benyújtójának tájékoztatásáról, és szükség esetén intézkedik a hiánypótlás iránt.

12.5. Ha a támogatási szerződés, illetve támogatói okirat esetében az NFA-ból nyújtott támogatás utófinanszírozás keretében kerül folyósításra, a kifizetéshez a kedvezményezett beszámolót köteles benyújtani. Ha a támogatás támogatási előlegként kerül folyósításra, akkor a kedvezményezett a támogatási szerződésben, illetve támogatói okiratban meghatározott időpontban köteles a folyósított támogatással elszámolni.

12.6. A támogatási szerződésben, illetve támogatói okiratban meghatározott részbeszámoló vagy beszámoló (a továbbiakban együtt: beszámoló) szakmai és pénzügyi részből áll.

12.6.1. A szakmai szervezeti egység a kedvezményezett által benyújtott beszámolót megvizsgálja, és a pénzügyi beszámolót véleményezésre az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére megküldi.

12.6.2. Ha a beküldött dokumentumok alapján a beszámoló nem felel meg a jogszabályban, a támogatási szerződésben, illetve a támogatói okiratban foglalt előírásoknak, vagy egyéb hibát, hiányosságot tartalmaz, akkor a szakmai szervezeti egység határidő kitűzésével haladéktalanul hiánypótlásra szólítja fel a kedvezményezettet.

12.6.3. Ha a vizsgálat során a szakmai szervezeti egység azt állapítja meg, hogy a beszámoló vagy a helyszíni ellenőrzés eredménye mindenben megfelel az előírásoknak, akkor az ellenőrzés eredményét a teljesítésigazolás kiállítása céljából a teljesítésigazolásra jogosult személy elé terjeszti.

12.6.4. A teljesítésigazolásra jogosult személy az Ávr. 102/B. § (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel dönt a kedvezményezett beszámolójának elfogadásáról, részbeni vagy teljes körű elutasításáról, esetleges visszafizetési kötelezettségéről, döntéséről a szakmai szervezeti egység által értesíti a kedvezményezettet.

12.6.5. Amennyiben a kedvezményezett a támogatás felhasználása során nem tesz eleget a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvényben (a továbbiakban: Kbt.) és végrehajtási rendeleteiben foglalt előírásoknak, abban az esetben visszafizetési kötelezettség terheli, valamint a támogató jogosult a Kbt. 152. § (1) bekezdés g) pontja alapján jogorvoslati eljárás kezdeményezésére a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.

12.6.6. Utófinanszírozott támogatás esetén a teljesítésigazolásra jogosult személy a beszámoló elfogadását a teljesítésigazolás- és az átutalást kérő okmányon igazolja, illetve az átutalást a kifizetés engedélyezőjeként a 14.1. pontban meghatározott szakmai utalványozó kezdeményezi.

12.7. Előlegként folyósított támogatás esetén a támogatott tevékenység befejezése a költségvetési támogatás teljes összegének elszámolásáról készített beszámoló alapján és annak teljesítésigazolásra jogosult személy általi elfogadásával történik.

12.8. A támogatási szerződésben, illetve a támogatói okiratban meghatározott fenntartási időszak alatt benyújtott fenntartási jelentést a szakmai szervezeti egység a 12.6.2. pontban foglaltak szerint ellenőrzi, a teljesítésigazolásra jogosult személy a 12.6.4. pontban foglaltaknak megfelelően fogadja el.

12.9. Amennyiben a támogatási szerződésben, illetve a támogatói okiratban a támogatott tevékenység befejezését követő időszakra vonatkozóan kötelezettség került megállapításra, a támogatott tevékenység akkor tekinthető lezártnak, ha valamennyi vállalt kötelezettség teljesült, a kedvezményezett a kötelezettségek megvalósulásának eredményeiről szóló záró beszámolót benyújtotta, azt a támogató jóváhagyta, és a záró jegyzőkönyv elkészült. Az Ávr. 102/B. § (2) bekezdése szerinti záró jegyzőkönyvet a szakmai szervezeti egység készíti el, az Ávr. 102/B. § (2) bekezdése szerinti záró beszámoló elfogadására a teljesítésigazolásra jogosult személy jogosult.

12.10. Az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység állítja ki a következő kifizetésekhez szükséges teljesítésigazolásokat:

a) a Magyar Államkincstár által terhelt számlavezetéssel kapcsolatos működési kiadások,

b) az utólagos elszámolási kötelezettséggel nyújtott támogatások első részlete vagy egyösszegű kifizetése,

c) az országos NFA területi egységeinek pénzellátása,

d) az adójellegű bevételekkel kapcsolatos terhelések,

e) az Flt. 40. § (2) bekezdés g) pontja szerinti jogcím,

f) költségvetési befizetési kötelezettség teljesítése.

12.11. Az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység állítja ki a teljesítésigazolást

a) az NFA Alapszámlára a Miniszterelnökségtől befolyt európai uniós forrásokat érintő bevételekhez, és értesíti a befolyt bevételek tekintetében érintett főosztályokat,

b) a jogszabályi rendelkezések, illetve bírósági határozatok alapján befolyt bevételekhez.

12.12. A 12.10. és 12.11. pontokban felsorolt esetekben a teljesítésigazoló személyeket az NFA gazdasági vezetője jelöli ki.

12.13. A szakmai szervezeti egységeknek a feladat- és hatáskörükbe tartozó, utólagos elszámolási kötelezettséggel nyújtott támogatások elszámolásából keletkező bevételekhez kapcsolódóan teljesítésigazolást kell kiállítaniuk.

12.14. A Központi NFA terhére megvalósított azon programok esetében, ahol a támogatási összeg folyósítása utólagos elszámolási kötelezettség mellett történik, az első kifizetéshez – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – nem szükséges átutaláskérő okmány kiállítása. A támogatási előleg elszámolásakor a szabályszerűen felhasznált támogatási összeg elfogadásáról a szakmai szervezeti egységnek teljesítésigazolást kell kiállítania.

12.15. A Központi NFA terhére megvalósított azon programok esetében, ahol a program forrásául szolgáló pénzeszközök átadása a GFM Igazgatása vagy fejezeti kezelésű előirányzata részére történik, az elszámolás elfogadásáról szóló teljesítés igazolására a miniszter, vagy a foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár jogosult.

12.16. A kiadások és a bevételek teljesítésigazolásához használandó nyomtatványok mintáját az NFA Bizonylati Albuma tartalmazza.

13. Érvényesítés

13.1. A teljesítésigazolás alapján az érvényesítőnek ellenőriznie kell az összegszerűséget, a fedezet meglétét és azt, hogy az Áht. és az Ávr. előírásait, illetve a belső szabályzatokban foglaltakat megtartották-e. Az érvényesítő a foglalkoztatáspolitikai pénzügyi integrált rendszerből nyert utalványrendeleten (a továbbiakban: utalványrendelet) az érvényesítés tényét dátummal és aláírásával igazolja.

13.2. Érvényesítést csak az NFA gazdasági vezetője által írásban kijelölt, az Ávr. 55. § (3) bekezdése szerinti végzettséggel rendelkező személy végezhet.

13.3. Az érvényesítésre jogosult személyeket és aláírásmintájukat az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység tartja nyilván.

14. Utalványozás

14.1. A Központi NFA által kezelt előirányzatok, költségvetési keretek terhére kifizetést elrendelni csak a teljesítés igazolását és az annak alapján végrehajtott érvényesítést követően, a kifizetés szakmai engedélyezése (a továbbiakban: szakmai utalványozás) alapján lehet. A szakmai utalványozó az átutalást kérő okmányon igazolja a kifizethetőséget. A kifizetések szakmai utalványozására jogosult személyeket az Ávr. 59. § (1) bekezdése alapján a miniszter jelöli ki. A kijelölés és a kifizetések szakmai utalványozására jogosult személyek hatáskörének meghatározása a 7. függelék szerinti „Adatlap a szakmai utalványozásra jogosultak kijelöléséhez” elnevezésű nyomtatvány 1 példányban történő kitöltésével történik. A kifizetések szakmai utalványozására jogosult személyek nyilvántartása az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység feladata. Ha a szakmai utalványozásra jogosultak személyében változás következik be, akkor az új személy kijelölése a 7. függelék szerinti Adatlapon történik. Az Adatlap kitöltéséért és aláírattatásáért a szakmai szervezeti egység a felelős. Az aláírt Adatlapokat a szervezeti egységek kötelesek az aláírást követő 10 munkanapon belül az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére nyilvántartás céljából megküldeni.

14.2. A teljesítésigazolást, valamint a szakmai utalványozást követően a kifizetendő számlát, benyújtott teljesítésigazolást és átutalást kérő okmányt az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység is ellenőrzi, és az utalványrendeleten elvégzi az érvényesítést és pénzügyi utalványozást. A pénzügyi utalványozó az utalványrendeleten az utalványozás tényét dátummal és aláírásával igazolja.

14.3. Pénzügyi utalványozást az Ávr. 59. § (1) bekezdése alapján a miniszter által írásban kijelölt személy végezhet.

A kijelölés a 8. függelék szerinti „Adatlap a pénzügyi utalványozásra jogosultak kijelöléséhez” elnevezésű nyomtatvány 1 példányban történő kitöltésével történik.

14.4. Az aláírásra jogosult személyeket és aláírásmintájukat az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység tartja nyilván.

15. Az összeférhetetlenség és a gazdálkodási jogkörök nyilvántartásának szabályai

15.1. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan azonos személy nem lehet. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.

15.2. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezhet az a személy, aki ezt a tevékenységét a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.

15.3. A gazdálkodási jogkörök gyakorlására jogosult személyekről az NFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység által vezetett nyilvántartásnak – gazdálkodási jogkörönként – a következőket kell tartalmaznia: a gazdálkodási jogkört gyakorló személy neve, szervezeti egység megnevezése, a gazdálkodási jogkör gyakorlásának hatóköre, a jogosultság kezdete és vége, a jogosultság megszűnésének oka, a jogkört delegáló személy neve, valamint elektronikus aláírás alkalmazása esetén a használt tanúsítvány száma és érvényességi időszaka.

16. Záró rendelkezések

16.1. Jelen szabályzatban meghatározottak szerint kijelölt személyek gazdálkodási jogosultsága a jogosultság visszavonásának napjával vagy az állami vezetői vagy kormányzati szolgálati jogviszony megszűnése napjával szűnik meg.

16.2. Jelen szabályzat rendelkezései az elkülönített állami pénzalap elnevezésétől és költségvetési címrendi besorolásától függetlenül alkalmazandók.

1. függelék

Adatlap a kötelezettségvállalásra jogosultakról

Név

Hatáskör

Aláírásminta

Budapest, …………………………
……………………………………
miniszter

2. függelék

Nyilatkozat az átláthatóság vizsgálatához
[az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 50. § (1) bekezdés c) és a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontjának való megfelelésről]
a Gazdaságfejlesztési Minisztériumhoz
……………………………-án/-én
………………………………………… tárgyban
benyújtott kérelemhez

Kérelmet benyújtó szervezet adatai:

Név:

Székhely:

Képviselő neve, tisztsége:

Cégjegyzékszám / egyéb nyilvántartásba vételi szám:

Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:

Adószám:

Alulírott, ………………………………………… (név) mint a kérelmet benyújtó szervezet törvényes képviselője nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 50. § (1) bekezdés c) pontjának megfelel, azaz a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pont b) alpontja szerint átlátható szervezetnek minősül, az alábbiak szerint:
b) az általam képviselt szervezet olyan belföldi vagy külföldi jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, amely megfelel a következő feltételeknek:
ba) tulajdonosi szerkezete, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény szerint meghatározott tényleges tulajdonosa megismerhető, amelyről a 2.1. pontban nyilatkozom,
bb) az Európai Unió tagállamában / az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államban / a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet tagállamában / olyan államban rendelkezik adóilletőséggel, amellyel Magyarországnak a kettős adóztatás elkerüléséről szóló egyezménye van, és ez az ország: ………………,
bc) nem minősül a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény szerint meghatározott ellenőrzött külföldi társaságnak, amelyről az 1. pontban nyilatkozom,
bd) az általam képviselt szervezetben közvetlenül vagy közvetetten több, mint 25%-os tulajdonnal, befolyással vagy szavazati joggal bíró jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet tekintetében a ba), bb) és bc) alpont szerinti feltételek fennállnak, amelyről a 2.2. pontban nyilatkozom.
1. Nyilatkozat az ellenőrzött külföldi társasági minősítéséhez:
Amennyiben az Ön által képviselt szervezet nem magyarországi székhelyű, és üzletvezetésének helye külföldön van, és székhelye, illetősége az Európai Unió tagállamában, az OECD tagállamában vagy olyan államban van, amellyel Magyarországnak hatályos egyezménye van a kettős adóztatás elkerülésére, kérjük, adja meg az Ön által képviselt szervezet utolsó lezárt adóévére vonatkozóan, hogy a gazdálkodó szervezet és az adott államban lévő kapcsolt vállalkozásai által együttesen saját eszközzel és munkaviszonyban foglalkoztatott munkavállalókkal végzett termelő, feldolgozó, mezőgazdasági, szolgáltató, befektetői, valamint kereskedelmi tevékenységéből származó bevétele hány százaléka az összes bevételének, az alábbiak szerint:

Utolsó lezárt adóéve

Gazdálkodó szervezet neve

Az illetőség szerinti országban termelő, feldolgozó, mezőgazdasági, szolgáltató, befektetői, valamint kereskedelmi tevékenységéből származó bevételének aránya az összes bevételhez képest

(Amennyiben a gazdálkodó szervezet magyarországi székhellyel rendelkezik, nem külföldi ellenőrzött társaság.)
2. Nyilatkozat tényleges tulajdonosokról
2.1. Az általam képviselt szervezetnek a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 3. § 38. pontja alapján a következő természetes személy(ek) a tényleges tulajdonosa(i):

Sorszám

Tényleges tulajdonos

Adószám/
adóazonosító

Tulajdoni hányad

Befolyásának és szavazati jogának mértéke

2.2. Az általam képviselt szervezetben közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással, szavazati joggal bíró jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet(ek) és adóilletőségük:

Sorszám

Gazdálkodó szervezet neve

Adószám

Tulajdoni hányad

Adóilletősége

Befolyásának és szavazati jogának mértéke

2.2.1. A 2.2. pontban felsorolt – azaz általam képviselt szervezetben közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással, szavazati joggal bíró jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező – gazdálkodó szervezetek tényleges tulajdonosa(i):

Sorszám

Gazdálkodó szervezet neve

Tényleges tulajdonos(ok)

Adószám/
adóazonosító

Tulajdoni hányad

Befolyásának és szavazati jogának mértéke

2.2.2. Amennyiben a 2.2. pontban felsorolt szervezet nem magyarországi székhelyű, és üzletvezetésének helye külföldön van, és székhelye, illetősége az Európai Unió tagállamában, az OECD tagállamában vagy olyan államban van, amellyel Magyarországnak hatályos egyezménye van a kettős adóztatás elkerülésére, kérjük, adja meg a 2.2. pont szerinti gazdálkodó szervezet utolsó lezárt adóévére vonatkozóan, hogy a gazdálkodó szervezet és az adott államban lévő kapcsolt vállalkozásai által együttesen saját eszközzel és munkaviszonyban foglalkoztatott munkavállalókkal végzett termelő, feldolgozó, mezőgazdasági, szolgáltató, befektetői, valamint kereskedelmi tevékenységéből származó bevétele hány százaléka az összes bevételének, az alábbiak szerint (amennyiben több gazdálkodó szervezet van, kérjük újabb táblázat kitöltését):

Utolsó lezárt adóéve

Gazdálkodó szervezet neve

Az illetőség szerinti országban termelő, feldolgozó, mezőgazdasági, szolgáltató, befektetői, valamint kereskedelmi tevékenységéből származó bevételének aránya az összes bevételhez képest

(Amennyiben a gazdálkodó szervezet magyarországi székhellyel rendelkezik, nem külföldi ellenőrzött társaság.)
Ellenőrzött külföldi társaság fogalma ld. 2.2. pont3 magyarázata.
VAGY
Alulírott, …………………………………………… (név) mint a kérelmet benyújtó szervezet törvényes képviselője nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 50. § (1) bekezdés c) pontjának megfelel, azaz a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pont c) alpontja szerint átlátható szervezetnek minősül, az alábbiak szerint:
ca) vezető tisztségviselői megismerhetőek, melyről az 1. pontban nyilatkozom,
cb) a civil szervezet és a vízitársulat, valamint ezek vezető tisztségviselői nem átlátható szervezetben nem rendelkeznek 25%-ot meghaladó részesedéssel, melyről a 2. pontban nyilatkozom,
cc) székhelye az Európai Unió tagállamában / az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államban / a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet tagállamában / olyan államban rendelkezik adóilletőséggel, amellyel Magyarországnak a kettős adóztatás elkerüléséről szóló egyezménye van, és ez az ország: …………………………………
1. Nyilatkozat az általam képviselt szervezet vezető tisztségviselőiről:

Sorszám

Vezető tisztségviselő

Adószám/adóazonosító

2. Az általam képviselt szervezet, valamint az 1. pont szerinti vezető tisztségviselői az alábbi szervezet(ek)ben rendelkeznek 25%-ot meghaladó részesedéssel:

Sorszám

Vezető tisztségviselő

Gazdálkodó szervezet neve

Adószám

Adóilletőség

Tulajdoni hányad

2.1. A 2. pontban felsorolt gazdálkodó szervezetek tényleges tulajdonosainak adatai:

Sorszám

Gazdálkodó szervezet neve

Tényleges tulajdonos(ok)

Adószám/adóazonosító

Tulajdoni hányad

Befolyásának
és szavazati jogának mértéke

2.2. Amennyiben a 2. pontban felsorolt szervezet nem magyarországi székhelyű, és üzletvezetésének helye külföldön van, és székhelye, illetősége az Európai Unió tagállamában, az OECD tagállamában vagy olyan államban van, amellyel Magyarországnak hatályos egyezménye van a kettős adóztatás elkerülésére, kérjük, adja meg a kedvezményezett utolsó lezárt adóévére vonatkozóan, hogy a gazdálkodó szervezet és az adott államban lévő kapcsolt vállalkozásai által együttesen saját eszközzel és munkaviszonyban foglalkoztatott munkavállalókkal végzett termelő, feldolgozó, mezőgazdasági, szolgáltató, befektetői, valamint kereskedelmi tevékenységéből származó bevétele hány százaléka az összes bevételének, az alábbiak szerint (amennyiben több gazdálkodó szervezet van, kérjük újabb táblázat kitöltését):

Utolsó lezárt adóéve

Gazdálkodó szervezet neve

Az illetőség szerinti országban termelő, feldolgozó, mezőgazdasági, szolgáltató, befektetői, valamint kereskedelmi tevékenységéből származó bevételének aránya az összes bevételhez képest

(Amennyiben a gazdálkodó szervezet magyarországi székhellyel rendelkezik, nem külföldi ellenőrzött társaság.)
Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet alapító (létesítő) okirata, illetve külön jogszabály szerinti nyilvántartásba vételt igazoló okirata alapján jogosult vagyok a szervezet képviseletére (és cégjegyzésére).
Kelt: ………………………………
…………………………………………
képviselő neve
P. H.

3. függelék

NYILATKOZAT a(z) ……………………………… iktatószámú TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉSHEZ / TÁMOGATÓI OKIRATHOZ
1. Kijelentem, hogy a(z)
…………………………………………………………………
(támogatott szervezet megnevezése)
részére megítélt támogatásról szóló döntésnek a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által működtetett kincstári monitoringrendszerbe történő bejelentésére irányuló intézkedést megtettem, amelynek visszaigazolása a Kincstár részéről megtörtént. Nincs tudomásom semmilyen más körülményről, amely a hatályos jogszabályi előírások, illetve a Technológiai és Ipari Minisztérium belső szabályzatainak rendelkezései alapján a támogatási szerződés megkötését / támogatói okirat kiadását kizárná.
2. Kijelentem, hogy a rendezett munkaügyi kapcsolatokra vonatkozó nyilvántartást, valamint az Egyenlő Bánásmód Hatóság és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatósági adatbázisát ellenőriztem, ennek dokumentációját jelen nyilatkozatomhoz csatolom. A csatolt dokumentumok alapján megállapítható, hogy az 1. pontban megjelölt kedvezményezettel a támogatási szerződés megkötését / támogatói okirat kiadását a rendezett munkaügyi kapcsolatokat megkövetelő jogszabályi rendelkezések nem gátolják.
3. Kijelentem, hogy a támogatástervezet (A megfelelő pont betűjele bekarikázandó.)
a) nem tartozik az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdésének hatálya alá;
b) az Európai Bizottság … számú határozatával jóváhagyott létező támogatás részeként kerül a kedvezményezett részére biztosításra;
c) a Bizottság 2014. június 17-i 651/2014/EU rendelete a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról (általános csoportmentességi rendelet) hatálya alá tartozik;
d) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikke szerinti támogatás;
e) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelet 2. cikke szerinti támogatás;
f) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikk (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat 2. cikke szerinti támogatás;
g) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdésének hatálya alá tartozik, és a b)–f) pontok egyike sem teljesül rá nézve, annak az Európai Bizottság irányába egyedi támogatásként történő bejelentése szükséges (a Támogatásokat Vizsgáló Iroda felé).
A támogatási tervezetben megjelölt kedvezményezett részére jelen tervezett támogatási összeggel együttesen mindeddig ……………… (tárgyévet megelőző két év) és ……………… (tárgyév) évek során mindösszesen
……………………… euró összeg
került biztosításra csekély összegű támogatásként a Gazdaság-újraindítási Foglalkoztatási Alap előirányzatainak terhére.
A támogatási tervezetben megjelölt kedvezményezett részére jelen tervezett támogatási összeggel együttesen mindeddig ……………… (tárgyévet megelőző két év) és ……………… (tárgyév) évek során mindösszesen
……………………… euró összeg
került biztosításra az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára (közszolgáltatás ellentételezése céljából) nyújtott csekély összegű támogatásként a Gazdaságvédelmi Foglalkoztatási Alap előirányzatainak terhére.
Nyilatkozom, hogy a b)–g) pontok szerinti támogatási tervezetek a Támogatásokat Vizsgáló Iroda részére, továbbá a g) pont esetében az Európai Bizottság irányába a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység által történő bejelentéséhez szükséges minden további információt biztosítok.
Az Európai Bizottság irányába egyedi támogatásként történő bejelentéshez szükséges, az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 93. cikkének alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról szóló 659/1999/EK tanácsi rendelet végrehajtásáról szóló, 2004. április 21-i 794/2004/EK bizottsági rendelet I. számú Melléklet I. Része szerinti adatlapot a szakmai ügyirathoz hiánytalanul feltöltve csatolom.
4. Kijelentem, hogy a támogatástervezet alapján – az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civil tv.) szerint – (A megfelelő rész aláhúzandó.)
4.1. civil szervezet részére történik forrásjuttatás (ebben az esetben az 5–6. pontok kitöltése is szükséges);
4.2. nem civil szervezet részére történik forrásjuttatás.
5. A támogatástervezet alapján a civil szervezet részére juttatott forrás (A megfelelő rész aláhúzandó.)
5.1. közszolgáltatási szerződés alapján biztosított (a Civil tv. 2. § 21. pontja és 35. §-a),
5.2. feladatfinanszírozást szolgáló költségvetési támogatás (a Civil tv. 2. § 8. pontja),
5.3. működési célú költségvetési támogatás,
5.4. a Civil tv. 54. § a)–b) pontja hatálya alá tartozó támogatás (A megfelelő pont betűjele bekarikázandó.)
a) rendeltetése az állam vagy valamely közigazgatási szerv felelősségébe tartozó, jogszabályban (ideértve a költségvetési törvényben nevesített szervezetek támogatását) vagy kormányhatározatban meghatározott feladat vagy feladat egy részének ellátását célozza, jogszabály vagy kormányhatározat száma: ………………………………
b) nyújtása normatív alapon vagy a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló törvény szerint történik.
A fenti 5.1–5.4. pontokból működési költségeket finanszírozó támogatás összege: ………………
6. Kijelentem, hogy a civil szervezet letétbe helyezte számviteli beszámolóját az Országos Bírósági Hivatalnál, amelynek tényéről meggyőződtem. (A megfelelő rész aláhúzandó.)
igen nem
Kelt: …………………………………
………………………………………………………………………………………………
szakmai szervezeti egység vezetőjeelőirányzat felett felügyeletet gyakorlóhelyettes államtitkár

4. függelék

NYILATKOZAT
az államháztartásról szóló törvény szerinti összeférhetetlenség fennállásáról vagy hiányáról

A pályázó/kérelmező neve vagy elnevezése:

Lakcíme vagy székhelye:

Képviselőjének neve:

Természetes személy:

Születési helye, ideje:

Adóazonosító jele:

Gazdasági társaság:

Cégjegyzékszáma:

Adószáma:

Egyéb szervezet

Nyilvántartásba vételi okirat száma:

Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:

Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként/kérelmezőként megjelölt szervezettel szemben az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 48/B. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség

1. A pályázat/kérelem elbírálási eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő, illetve döntést hozó vagyok.

2. Az alábbi közjogi tisztséget betöltő tisztségviselő vagyok:

ha igen, akkor éspedig:

3. Az 1. vagy 2. pont szerinti személy közös háztartásban élő hozzátartozója vagyok, mivel

A hozzátartozói kapcsolat megjelölése:

4. A – nyilvánosan működő részvénytársaság kivételével – pályázóként/kérelmezőként megjelölt szervezet olyan gazdasági társaság, amely az 1–2. pontban megjelölt személy tulajdonában áll.

A gazdasági társaság közjogi tisztséget betöltő személy tulajdonában áll:

5. A – az állam, a helyi önkormányzat, illetve a köztestület legalább 50%-os közvetlen vagy közvetett tulajdonában álló gazdasági társaság, valamint a sportegyesület és a sportszövetség kivételével – pályázóként/kérelmezőként megjelölt gazdasági társaság, alapítvány, egyesület, egyházi jogi személy vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége tekintetében az összeférhetetlenség fennáll, mert

egyéb körülmény részletezése:

Az összeférhetetlenséget megalapozó személy:

Közjogi tisztség megjelölése:

A hozzátartozói kapcsolat megjelölése:

Az összeférhetetlenség alapjául szolgáló egyéb körülmény leírása:

Kelt: ………………………………………
………………………………………
aláírás / cégszerű aláírás
Kitöltési útmutató az összeférhetetlenségi nyilatkozat függelékéhez
Áht. 48/B. § (1) Nem lehet a támogatási jogviszonyban kedvezményezett
a) az, aki a támogatási döntést meghozta, vagy aki a támogatási döntés meghozatalában döntés-előkészítőként részt vett,
b) az, aki a támogatási döntés időpontjában a Kormány tagja, államtitkár, közigazgatási államtitkár, helyettes államtitkár, megyei közgyűlés elnöke, főpolgármester, polgármester, regionális fejlesztési ügynökség vezető tisztségviselője,
c) az a) és b) pont szerinti személlyel közös háztartásban élő hozzátartozó,
d) – a nyilvánosan működő részvénytársaság kivételével – az a) és b) pont szerinti személy tulajdonában álló gazdasági társaság,
e) – az állam, a helyi önkormányzat, illetve a köztestület legalább 50%-os közvetlen vagy közvetett tulajdonában lévő gazdasági társaság, valamint a sportegyesület és a sportszövetség kivételével – az olyan gazdasági társaság, alapítvány, egyesület, egyházi jogi személy vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező olyan szervezeti egysége, amelyben az a)–c) pont szerinti személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője, az egyesület, az egyházi jogi személy vagy a szakszervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja.
(2) Az (1) bekezdést nem kell alkalmazni
a) a társadalombiztosítás pénzbeli és természetbeni ellátásaira,
b) a fogyatékos természetes személyeknek a fogyatékos élethelyzetre tekintettel nyújtott pénzbeli és természetbeni ellátásokra,
c) a családtámogatásokra, és
d) a természetes személyeknek a méltánylást igénylő élethelyzetükre figyelemmel, továbbá jövedelmük pótlása, illetve kiegészítése érdekében rászorultsági alapon nyújtott egyéb szociális pénzbeli, természetbeni és személyes jellegű ellátásokra.
A fenti jogszabály alapján a nyilatkozat kitöltése:
1. Abban az esetben, ha a kedvezményezett magánszemély, akkor a fenti jogszabály a)–c) pontja alapján állhat fenn az összeférhetetlenség.
– Ha nem áll fenn, akkor a függelék 28. sorában ezt kell kiválasztani, az 1–3. pontokban pedig a „nem”-et (4–5. pont üresen hagyható),
– ha fennáll az összeférhetetlenség, akkor a 28. sorban a „fennáll a … pont alapján” valamelyikét szükséges kiválasztani, valamint az 1–3. pontot ennek megfelelően kitölteni (4–5. pont üresen hagyható).
2. Abban az esetben, ha államháztartáson belüli szervezet (költségvetési szerv, helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat) a kedvezményezett, nem szükséges az összeférhetetlenségi nyilatkozat, mivel a jogszabály rájuk nem terjeszti ki ezt a feltételt.
3. Abban az esetben, ha gazdasági társaság vagy egyéb államháztartáson kívüli szervezet a kedvezményezett, akkor a jogszabály d)–e) pontjai alapján állhat fenn szervezetileg és a szervezet képviselői tekintetében az a)–c) pontjai alapján az összeférhetetlenség. (Ezért szükséges a szervezet minden hivatalos képviselőjétől az összeférhetetlenségi nyilatkozat, és nem elég csak attól a képviselőtől, aki a 9/3a nyilatkozatot és a szerződést aláírja.)
Ez alól kivétel az állam, a helyi önkormányzat, illetve a köztestület legalább 50%-os közvetlen vagy közvetett tulajdonában lévő gazdasági társaság, valamint a sportegyesület és a sportszövetség. Ezek esetében akkor is nyújtható támogatás, ha a jogszabály a)–c) pontja szerinti személy vezető tisztségviselő ezekben.
– Ha nem áll fenn az összeférhetetlenség, akkor a függelék 28. sorában ezt kell kiválasztani, az 1., 2. és 4. pontban pedig a „nem”-et. (3. és 5. pont üresen marad),
– ha fennáll az összeférhetetlenség, akkor a 28. sorban a „fennáll a … pont alapján” valamelyikét szükséges kiválasztani, valamint a 3., 4. és 5. pontot ennek megfelelően kitölteni.

5. függelék

Kérelmet benyújtó
NYILATKOZATAI
a Gazdaságfejlesztési Minisztériumhoz
……………………-án/-én
……………………………………… tárgyban
benyújtott kérelemhez

Kérelmet benyújtó szervezet adatai:

Név:

Székhely:

Képviselő neve, tisztsége:

Cégjegyzékszám / egyéb nyilvántartásba vételi szám:

Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:

Adószám:

Alulírott mint a kérelmet benyújtó szervezet képviseletére jogosult személy, a kérelmet benyújtó szervezet nevében az alábbiakról nyilatkozom:
1. Tudomásul veszem, hogy a jelen nyilatkozat megfelelő kitöltése és aláírása a támogatás nyújtásának feltétele.
2. Kijelentem, hogy a támogatással kapcsolatos jogszabályi rendelkezéseket ismerem, és vállalom az azokból fakadó kötelezettségek maradéktalan teljesítését.
3. Kijelentem, hogy a támogatási kérelemben foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, valósak és hitelesek.
4. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet részéről nem áll fenn harmadik személy irányába olyan kötelezettség, amely a költségvetési támogatás céljának megvalósulását meghiúsíthatja.
5. Hozzájárulok ahhoz, hogy az általam képviselt szervezetnek a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által működtetett monitoring rendszerben nyilvántartott adataihoz a költségvetési támogatás utalványozója, folyósítója, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az állami adóhatóság, a csekély összegű támogatások nyilvántartásában érintett szervek hozzáférjenek.
6. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 50. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek megfelel, és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 82. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott – a rendezett munkaügyi kapcsolatok megsértését jelentő – kizáró okok az általam képviselt szervezet tekintetében nem állnak fenn.
VAGY
Az általam képviselt szervezet vonatkozásában az Áht. 50. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott rendezett munkaügyi kapcsolatok követelménye – munkavállaló foglalkoztatásának hiányában – nem értelmezhető.
VAGY
Az általam képviselt szervezetre Magyarországon történő foglalkoztatás hiányában az Áht. 50. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott rendezett munkaügyi kapcsolatok követelménye nem terjed ki.
7. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezetnek a Nemzeti Foglalkoztatási Alap KA kezelő szerv tekintetében lejárt kötelezettsége nem áll fenn.
8. Az általam képviselt szervezet jelen nyilatkozat aláírásával vállalja, hogy az Ávr. 97. § (1) bekezdésében meghatározott körülmények bekövetkezését, annak tudomására jutásától számított nyolc napon belül Támogatónak bejelenti.
9. Nyilatkozom, hogy a kérelemben foglalt cél (költségvetési támogatás) tekintetében az általam képviselt szervezetet adólevonási jog megilleti, illetve az adóterhet másra áthárítja.
VAGY
Adólevonási jog részben megilleti, illetve az adóterhet részben másra áthárítja.
VAGY
Adólevonási jog nem illeti meg, és az adóterhet másra nem hárítja át.
10. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezetnek esedékessé vált és még meg nem fizetett adótartozása – ide nem értve az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adókat –, valamint járulék-, illeték- vagy vámtartozása (a továbbiakban együtt: köztartozás) nincs.
Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban.
VAGY
Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet nem szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban, ezért a Nemzeti Adó- és Vámhivatal köztartozás mentességre vonatkozó igazolását jelen nyilatkozat 1. mellékleteként csatolom.
11. Tudomásul veszem, hogy a megítélt és a szerződés alapján kiutalható támogatásból a köztartozás összegét az Áht. 51. § (2) bekezdése, valamint az Ávr. 90. § (1) bekezdése szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) adatszolgáltatása alapján a Kincstár visszatartja, és a NAV megfelelő bevételi számláján jóváírja. A visszatartás a kedvezményezettnek a költségvetési támogatás érdekében a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségeit – az Ávr. 90. § (4) bekezdése alapján – nem csökkenti, a visszatartott összeg a költségvetési támogatással történő elszámolás során költségként nem számolható el, kivéve, ha a közfeladat ellátásának más módon vagy más szervezeti keretben történő hatékonyabb biztosítása érdekében az Országgyűlés, a Kormány vagy a miniszter hatáskörében hozott intézkedés végrehajtása azt kifejezetten szükségessé teszi.
Továbbá tudomásul veszem, hogy ha az Áht. 51. § (3) bekezdése szerinti nem állami intézmény fenntartónak vagy az általa fenntartott intézménynek – a NAV adatszolgáltatása alapján – köztartozása van, a Kincstár erről értesíti a költségvetési támogatást folyósító fejezetet irányító szerv vezetőjét. Ha a fejezetet irányító szerv vezetője úgy nyilatkozik, hogy a köztartozás levonása a nem állami intézmény fenntartója vagy az általa fenntartott intézmény közfeladatai ellátását súlyosan veszélyeztetné, a költségvetési támogatást a Kincstár a köztartozás levonása nélkül utalja át a kedvezményezettnek.
12. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet támogatási igényt a kérelemben foglalt tárgyban a kérelem benyújtását megelőző 5 évben, illetve azzal egyidejűleg nem nyújtott be.
VAGY
Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet támogatási igényt a kérelemben foglalt tárgyban a kérelem benyújtását megelőző 5 évben, illetve egyidejűleg az alábbiak szerint nyújtott be a Gazdaságfejlesztési Minisztérium, Technológiai és Ipari Minisztérium, Pénzügyminisztérium (korábbi minisztériumok, pl. Nemzetgazdasági Minisztérium), valamint más szervezet (minisztérium, illetve annak kezelő/lebonyolító szervezete, önkormányzat) részére:

Támogatási igény benyújtásának dátuma

Szervezet, melyhez a támogatási igény benyújtásra került

Igényelt összeg
(Ft)

Elnyert összeg
(Ft)

Elszámolt összeg
(Ft)

Program státusza

Amennyiben a nyilatkozattételt követően a jelen kérelemben foglalt tárgyban az általam képviselt szervezet más támogató szervezettől támogatást nyer, az elnyert támogatásról 8 napon belül tájékoztatom a Döntéshozót, illetve a Támogatót.
13. Nyilatkozom, hogy a költségvetési támogatás feltételeként saját forrás nem került előírásra.
VAGY
a meghatározott feladat megvalósításához vállalt saját forrás mértéke a feladat összköltségének arányában …%, azaz ……………………… Ft, amellyel az általam képviselt szervezet rendelkezik.
14. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet nem áll végelszámolás alatt, illetve ellene csőd-, felszámolási eljárás, vagy egyéb, a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott eljárás vagy adósságrendezési eljárás nincs folyamatban.
15. Kijelentem, hogy az Áht. 48/B. (1) bekezdés a)–e) pontjában meghatározott – összeférhetetlenséget megalapozó – kizáró okok az általam képviselt szervezet tekintetében nem állnak fenn.
16. Az Áht. 50. § (1) bekezdés c) pontjában előírtak szerint nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti átlátható szervezetnek minősül, mint törvény erejénél fogva átlátható szervezet.
VAGY
Az Áht. 50. § (1) bekezdés c) pontjában előírtak szerint nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti átlátható szervezetnek minősül a 2. függelékben megadott adatok alapján.
17. Nyilatkozom, hogy
az általam képviselt szervezet vállalja a Támogató által előírt biztosíték rendelkezésre bocsátását legkésőbb a támogatás folyósítását megelőzően, és a biztosíték rendelkezésre állásának biztosítását a támogatási jogviszony alapján fennálló kötelezettségek megszűnéséig;
VAGY
az általam képviselt szervezet a biztosítékadási kötelezettségének teljesítését legkésőbb a támogatás folyósítását megelőzően, és a biztosíték rendelkezésre állását a támogatási jogviszony alapján fennálló kötelezettségek megszűnéséig vállalja, a biztosítékadási kötelezettségének az Ávr. 84. § (2) bekezdés a) és b) pontja figyelembevételével az alábbiak szerint tesz eleget:
– az általam képviselt szervezet valamennyi – jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető – fizetési számlájára vonatkozó, a Támogató javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozat benyújtásával tesz eleget, mely tartalmazza a pénzügyi fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás esetére a követelés legfeljebb harmincöt napra való sorba állítására vonatkozó rendelkezést;
– zálogjog kikötése;
– garancia;
– kezesség;
– óvadék;
– egyéb: ………………………………
VAGY
az általam képviselt szervezet vonatkozásában az Ávr. 84. § (1) bekezdés a)–d) pontjában meghatározott indokok közül a megjelölt indok(ok) alapján kérem Támogatótól a biztosítékadási kötelezettségtől történő eltekintést
– pozitív döntés esetében az általam képviselt szervezet részére megítélt költségvetési támogatás folyósítására
a beszámoló elfogadását követően kerül sor;
ÉS/VAGY
– a szervezeti jogállásomra (költségvetési szerv, egyházi jogi személy, szociális szövetkezet) tekintettel;
ÉS/VAGY
– a szervezeti jogállásomra (helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat) és a támogatandó feladat jellegére (teljes egészében a helyi önkormányzat kötelező feladata vagy önként vállalt helyi közfeladata, nemzetiségi önkormányzat nemzetiségi feladata) vagy annak eredményére tekintettel (a fejlesztés révén létrejövő vagyon a helyi önkormányzat vagy a nemzetiségi önkormányzat törzsvagyonává válik);
ÉS/VAGY
– az igényelt költségvetési támogatás összegére (a támogatási kérelemben meghatározott feladat megvalósításához igényelt költségvetési támogatás összege nem haladja meg a 20 millió forintot, vagy a projekt megvalósításához az általam képviselt szervezet javára igényelt költségvetési támogatás összege nem haladja meg a 20 millió forintot) tekintettel;
VAGY
az általam képviselt határon túli szervezet részére költségvetési támogatás biztosítására az Ávr.-ben és a határon túli költségvetési támogatások sajátos szabályairól szóló 98/2012. (V. 15.) Korm. rendeletben foglalt előírások figyelembevételével kerül sor.
18. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet a jogosulatlanul igénybe vett támogatás összegének és kamatainak Ávr. szerinti visszafizetését teljesíti.
19. Kijelentem, hogy
a támogatott tevékenység megvalósításához hatósági engedély nem szükséges;
VAGY
a támogatott tevékenység hatósági engedélyhez kötött, és
– az általam képviselt szervezet a kérelemben meghatározott hatósági engedélyhez kötött tevékenység ellátásához szükséges hatósági engedélyekkel rendelkezik;
VAGY
– az általam képviselt szervezet a kérelemben meghatározott tevékenység megvalósításához szükséges engedélyek beszerzése érdekében szükséges jogi lépéseket megtette, különösen az engedély kiadása iránti kérelmet az illetékes hatóságnál benyújtotta;
VAGY
– az általam képviselt szervezet a kérelemben meghatározott tevékenység megkezdéséhez szükséges hatósági engedélyekkel rendelkezik és a támogatott tevékenység egyes elemeinek megvalósítását követően beszerezhető hatósági engedély(ek) tekintetében tudomásul veszem, hogy a további hatósági engedélyek meglétét a Támogató a támogatott tevékenység megvalósítására vonatkozó beszámoló keretében ellenőrzi.
20. Nyilatkozom, hogy az elkészült létesítményt
saját magam üzemeltetem;
VAGY
más üzemelteti.
Üzemeltetett létesítmény címe: ……………………
A fenntartási időszak alatt az alábbi üzemeltetési költségek várhatók, és azok fedezete az alábbiakban megjelölt forrás terhére kerül biztosításra:

Üzemeltetési költség megnevezése

Üzemeltetési költség várható összege a fenntartási időszak alatt
(Ft)

Üzemeltetési költség fedezetét biztosító forrás megnevezése

Csak akkor alkalmazandó, ha a támogatott tevékenység beruházás, és a költségvetési támogatás kedvezményezettje az államháztartás alrendszereibe tartozó szervezet. Egyéb esetben törölni szükséges.
21. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet eleget tett a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvényben foglalt közzétételi kötelezettségének. Az általam képviselt szervezet tekintetében elektronikus úton közzétett adatok elérhetősége a következő:
……………………………… (honlap címe).
22. Az Ávr. 75. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően Kérelmező jelen nyilatkozathoz csatoltan benyújtja:
1. a nevében aláírásra jogosult személy vagy személyek ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos által ellenjegyzett vagy közjegyző által hitelesített aláírásmintáját vagy az aláírásminta közjegyző által hitesített másolatát és
2. a létesítő okiratának vagy jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételét igazoló okiratának eredeti példányát vagy hitelesített másolatát.
A fenti dokumentumok jelen nyilatkozat 2. mellékletét képezik.
VAGY
Tekintettel arra, hogy a kérelmező szervezet részéről három éven belül pályázat/kérelem került benyújtásra a döntéshozóhoz/támogatóhoz, az Ávr. 75. § (3a) bekezdésében foglaltak alapján nyilatkozom, hogy az Ávr. 75. § (3) bekezdésében meghatározott okiratokban (a szervezet nevében aláírásra jogosult személy vagy személyek ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos által ellenjegyzett vagy közjegyző által hitelesített aláírásmintájában, továbbá a kérelmező létesítő okiratában vagy jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételét igazoló okiratában) foglalt adatok a(z) ……………………………-án/-én …………………… számon létrejött támogatási szerződéshez benyújtott dokumentumokban foglalt adatokhoz képest nem változtak.
Kelt: …………………………………
………………………………………
képviselő neve
P. H.
Mellékletek:
1. Köztartozás mentességre vonatkozó NAV által kiállított igazolás (amennyiben nem szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban)
2. Kérelmező a nevében aláírásra jogosult személy vagy személyek ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos által ellenjegyzett vagy közjegyző által hitelesített aláírásmintája vagy az aláírásminta közjegyző által hitesített másolata, valamint a kérelmező létesítő okiratának vagy jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételt igazoló okiratának eredeti példánya vagy hitelesített másolata

6. függelék

Adatlap a teljesítésigazolásra jogosultak kijelöléséhez

Név

Hatáskör

Aláírásminta

Budapest, …………………………
………………………………………………
kötelezettségvállalásra jogosult

7. függelék

Adatlap a szakmai utalványozásra jogosultak kijelöléséhez

Név

Hatáskör

Aláírásminta

Budapest, …………………………
………………………………………………
miniszter

8. függelék

Adatlap a pénzügyi utalványozásra jogosultak kijelöléséhez

Név

Aláírásminta

Budapest, …………………………
………………………………………………
miniszter
1

Az utasítást a 14/2024. (VI. 14.) NGM utasítás 4. §-a hatályon kívül helyezte 2024. június 15. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező utasítás 3. §-át.

2

A 4. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

3

Ellenőrzött külföldi társaság a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 4. § 11. pontja szerinti társaság.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére