• Tartalom

1011/2024. (I. 25.) Korm. határozat

1011/2024. (I. 25.) Korm. határozat

a Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi CEF2 harmadik pályázati kiírására történő benyújtásáról és a Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2021. évi CEF2 Alternatív üzemanyagtöltő infrastruktúra fejlesztése ötödik körös pályázati kiírására történő benyújtásáról szóló 1469/2023. (X. 31.) Korm. határozat módosításáról

2024.01.26.

1. A Kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből származó források felhasználásáról szóló 75/2016. (IV. 5.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése alapján

a) jóváhagyja az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi harmadik pályázati kiírására benyújtásra javasolt projektjavaslatokat, az 1. melléklet szerint;

b) felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy gondoskodjon az 1. mellékletben foglalt táblázat 2–8. sora szerinti projektjavaslatoknak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi harmadik pályázati kiírására történő benyújtásáról;

Felelős:

építési és közlekedési miniszter

Határidő:

2024. január 30.

c) felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy – az Európai Bizottság projektjavaslatokat támogató döntése esetén – készítsen előterjesztést a Kormány részére a szükségessé vált feladatokról, valamint a projektjavaslatok teljes körű megvalósításához szükséges források biztosításáról;

Felelős:

építési és közlekedési miniszter

Határidő:

folyamatos

d) felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy az 1. melléklet szerinti projektjavaslatok vonatkozásában gondoskodjon az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz létrehozásáról, valamint az 1316/2013/EU és a 283/2014/EU rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2021. július 7-i (EU) 2021/1153 európai parlamenti és tanácsi rendelet 11. cikk (6) bekezdése szerint szükséges tagállami hozzájáruló nyilatkozatok kiállításáról.

Felelős:

építési és közlekedési miniszter

Határidő:

2024. január 30.

2.1

1. melléklet az 1011/2024. (I. 25.) Korm. határozathoz

Sorszám

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1.

Kapcsolódó program
megnevezése

Projektjavaslat megnevezése

Támogatást igénylő neve
Koordinátor Kedvezményezett/Kedvezményezett

Társkedvezményezett

Projektjavaslat tervezett költsége
(nettó, forint)

Projektjavaslat tervezett összköltsége
(bruttó, forint)

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére biztosítandó támogatás tervezett összege
(nettó, forint)

Hazai költségvetési támogatás tervezett összege
(forint)

Saját erő
(forint)

Projektjavaslat rövid bemutatása

2.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Budapest-Kelenföld–Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem)

Építési és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: ÉKM)

182 382 260 145

231 625 470 384

155 024 921 123

76 600 549 261

0

A Déli Körvasút projekt célja a vasútvonalon szűk keresztmetszetként jelentkező Kelenföld–Ferencváros vonalszakasz kapacitásbővítése, új városi kapcsolatok kialakítása új megállóhelyek létesítésével (Nádorkert, a Közvágóhíd és a Népliget térségében új megállók) a vasút városi-elővárosi közlekedésben betöltött szerepének erősítése, a vonalszakasz átjárhatósági feltételeket teljesítő fejlesztésével.
A Ferencváros–Kelenföld vasútvonal jelenleg kétvágányú, villamosított, a megengedett sebesség 80 km/h, a tengelyterhelés 210 kN. A beruházás keretében városi környezetben nemcsak a vágányok bővítése, hanem a meglévő vágányok és műtárgyak átépítése is megtörténik a mintegy 3690 m hosszúságú beavatkozással érintett vonalszakaszon, melyből 1950 m hosszon háromvágányú, 1730 m hosszon négyvágányú (összesen cca. 6920 m hosszban új vágány), villamosított pálya áll elő. Az engedélyezett sebesség 80/100 km/h, a tengelyterhelés 225 kN lesz.
A vasút mentén több mint 5 km hosszú új vasbeton támfal épül, amelynek megtámasztása mellett megtörténik a vasúti töltés szélesítése, hogy helyet adjon az új 3. vágánynak, amely csatlakozik a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése projekt keretében megépült 3. vágányhoz, továbbá közel 2 km vonali hosszon új 4. vágány is épül. A vonalon sűrűn elhelyezkedő műtárgyak (Gubacsi út feletti, Soroksári út feletti, Rákóczi-híd felhajtója feletti, Budafoki út feletti, Szerémi út feletti, Fehérvári út feletti és Bartók Béla út feletti vasúti hidak) átépülnek. A vonalszakaszon két új akadálymentes megállóhely létesül: egy a Nádorkert, egy pedig a Közvágóhíd térségében. Hozzávetőlegesen 35 000 m2 zajvédőfal létesítése is szükséges.

3.a

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Debrecen (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) vasúti vonalszakasz fejlesztése II. ütem – infra elemek

ÉKM

62 839 577 647

79 806 263 612

37 373 027 734

42 433 235 878

0

A 100. sz. vasútvonal 12,68 km hosszú, normál nyomtávú, egybefüggő Újfehértó (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) kétvágányú (25,36 vágánykm) villamosított vonalszakasz (2562+00 – 2688+80) átépítése. A vonalon érintett műtárgyak (építése, átépítése) és útátjárók tervezése/ engedélyezése és kivitelezése. A megengedett maximális tengelyterhelés 225 kN-ra történő emelése.
Térvilágítás kiépítése, 0,4 kV-os villamosenergia-ellátás és felsővezetéki rendszer korszerűsítése. Zajvédő falak építése. Új kábelalépítmény és kábelhálózat kiépítése Császárszállás forgalmi kitérő szolgálati helyen, valamint nyílt vonali keresztezéseknél.

3.b

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Debrecen (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) vasúti vonalszakasz fejlesztése II. ütem – ERTMS elemek

ÉKM

41 400 000 000

52 578 000 000

5 070 125 129

47 507 874 871

0

A 100. sz. vasútvonal 12,68 km hosszú, normál nyomtávú, egybefüggő Újfehértó (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) kétvágányú (25,36 vágánykm) villamosított vonalszakasz (2562+00 – 2688+80) átépítéséhez kapcsolódó biztosítóberendezési és távközlési korszerűsítésének tervezése és kivitelezése, 160 km/h sebességhez és a megváltozó vágányképekhez illesztése, KÖFI távvezérlés kiépítése. A kivitelezési fázisokat lekövető üzemelés alatt álló nagyállomási jelfogófüggéses biztosítóberendezés átalakítása.

4.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Gubacsi vasúti híd a teherforgalom elvárásainak megfelelő átépítése a Csepeli Szabadkikötő és a logisztikai terminálok kiszolgálására

ÉKM

35 258 000 000

44 777 660 000

29 969 300 000

14 808 360 000

0

A Csepeli Szabadkikötő vasúti összeköttetését a Gubacsi vasúti híd biztosítja a Soroksári úti rendező pályaudvaron keresztül a vasúti TEN-T törzshálózati 150. sz. vasútvonallal. A vasúti híd állapota rendkívüli módon leromlott, a vasúti szerelvények jelenleg 5–10 km/h sebességgel haladhatnak át rajta.
A projekt műszaki tartalma magában foglalja az új Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópontig tartó vasúti infrastruktúra megvalósítását az alábbiak szerint:
a) A jelenlegi rossz állapotú vasúti híd helyett egy új vasúti híd építését a Soroksári-Duna-ág fölött, a jelenlegi hídtól 15,0 m-re északra, valamint
b) a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti vasúti pálya kétvágányú vágányhálózattá történő kiépítését, távlati fejlesztés lehetőségeként a négyvágányos, villamosított kiépítés lehetőségének biztosításával,
c) biztosítóberendezés telepítését a Soroksári út rendezőtől a Corvin úti csomópontig terjedő hatókörzettel.

5.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Hegyeshalom– Rajka vasútvonal korszerűsítés kivitelezési munkái

ÉKM

Győr–Sopron– Ebenfurti Vasúti Zrt.

39 657 000 000

39 657 000 000

33 495 000 000

6 162 000 000

0

A Hegyeshalom–Rajka (országhatár) vasútvonal korszerűsítésével, a meglévő nyomvonal átépítésével kerül sor a 13 km nyíltvonal és Rajka állomás teljes körű átépítésére; ennek eredményeként 225 kN tengelyterhelésre alkalmas, 120 km/h-val járható (lokálisan korlátozásokkal) egyvágányú villamosított fővonali vasúti pálya kerül kialakításra.

6.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

35 db vontatójármű felszerelése ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel

ÉKM

MÁV-START Zrt.

15 049 475 000

15 049 475 000

3 466 053 000

11 583 422 000

0

A projekt célja a MÁV-START Zrt. 25 db 480-as sorozatú TRAXX és 10 db 470-es sorozatú Taurus mozdonyainak ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel történő felszerelése, a nemzeti vonatbefolyásoló berendezésekhez illesztése és engedélyeztetése Magyarországon, Ausztriában, Németországban és Romániában.

7.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Kapacitásnövelés a magyar–horvát vasúti határforgalomban új gyékényesi deltavágány létesítésének előkészítésével

ÉKM

MÁV Zrt.

972 405 000

972 405 000

826 544 250

145 860 750

0

Az előkészítési projekt célja a 41. és 60. sz. vasútvonalak között, Gyékényes térségében új villamosított, 225 kN tengelyterhelésű deltavágány-kapcsolat megtervezése a 60-as vasútvonalból Zákány állomásról kiágazva, a 41H vasútvonalhoz csatlakozva Zákány rakodó- és megállóhely között.

8.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Kapacitásnövelés a magyar–ukrán vasúti határforgalomban – II. ütem

ÉKM

MÁV Zrt.

8 022 000 000

8 022 000 000

4 011 000 000

4 011 000 000

0

A projektjavaslat egy előkészítési és egy kivitelezési projektelemet tartalmaz:
Megvalósíthatósági tanulmány és környezetvizsgálati hatástanulmány elkészítése, környezetvédelmi engedélyek megszerzése Záhony személypályaudvar és a Záhony–Tuzsér szakasz kapacitásnövelése céljából.
Vágányfékek modernizálása Eperjeske-Rendező és Fényeslitke Déli Rendező pályaudvarokon: a jelenlegi rendszer helyett egy automatikus fékvezérlő rendszer telepítése.

9.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Biztonságos kamionparkoló korszerűsítése Tatán

Parképítő Zrt.

1 121 700 000

1 121 700 000

953 445 000

0

168 255 000

Az M1 autópálya mellett, a 67-es kijáratnál a 150 férőhelyes, biztonságos, őrzött és védett Truckparking Tata kamionparkoló teljes modernizálása.

10.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Biztonságos kamionparkoló kialakítása a TEN-T hálózaton, Kecskeméten

Gold parking Center Zrt.

6 169 350 000

6 169 350 000

5 243 947 500

0

925 402 500

A projekt keretében az M5 autópálya Kecskemét Déli (91 km) lehajtójánál elhelyezkedő, Kecskemét Külterület 0825/175. hrsz. és 0825/178 hrsz. területeken 330 férőhelyes, Arany szintű Biztonságos és Védett Kamionparkoló kerül kialakításra.

11.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

GREEN CNS

HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.

49 053 810

49 053 810

24 526 905

0

24 526 905

A GREEN CNS-javaslat támogatja a páneurópai kommunikációs, navigációs és felderítési (CNS) infrastruktúra korszerűsítését és optimalizálását. A projekt három területet érint: javítja a meglévő kommunikációs infrastruktúra használatának módját; felgyorsítja az ADS-B felderítési rendszerek és érzékelők telepítését; elősegíti a teljesítményalapú navigáció (PBN – Performance Based Navigation) fejlesztését.
A HungaroControl Zrt. a SESAR Deployment Manager (SDM) tagsága kapcsán csak projektmenedzseri feladatokban vesz részt, önálló projektmunkát nem végez.

12.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

CLEAN ATM 2

HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.

84 315 198

84 315 198

42 157 599

0

42 157 599

A CLEAN ATM 2 projektben 20 uniós tagállam 41 operatív érdekelt fele (légitársaságok, repülőterek, légi-navigációs szolgáltatók, katonai hatóságok és a SESAR Deployment Manager – SDM) vesz részt. A CLEAN ATM 2 nemzetközi kezdeményezés az európai légiforgalmi szolgáltatási (ATM) főterv összehangolt végrehajtásával foglalkozik. A HungaroControl Zrt. a SESAR Deployment Manager (SDM) tagsága kapcsán csak projektmenedzseri feladatokban vesz részt, önálló projektmunkát nem végez.

2. melléklet az 1011/2024. (I. 25.) Korm. határozathoz2

1

A 2. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

2

A 2. melléklet a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére