1011/2024. (I. 25.) Korm. határozat
1011/2024. (I. 25.) Korm. határozat
a Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi CEF2 harmadik pályázati kiírására történő benyújtásáról és a Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2021. évi CEF2 Alternatív üzemanyagtöltő infrastruktúra fejlesztése ötödik körös pályázati kiírására történő benyújtásáról szóló 1469/2023. (X. 31.) Korm. határozat módosításáról
1. A Kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből származó források felhasználásáról szóló 75/2016. (IV. 5.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése alapján
a) jóváhagyja az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi harmadik pályázati kiírására benyújtásra javasolt projektjavaslatokat, az 1. melléklet szerint;
b) felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy gondoskodjon az 1. mellékletben foglalt táblázat 2–8. sora szerinti projektjavaslatoknak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi harmadik pályázati kiírására történő benyújtásáról;
Felelős: |
építési és közlekedési miniszter |
Határidő: |
2024. január 30. |
Felelős: |
építési és közlekedési miniszter |
Határidő: |
folyamatos |
Felelős: |
építési és közlekedési miniszter |
Határidő: |
2024. január 30. |
2.1
1. melléklet az 1011/2024. (I. 25.) Korm. határozathoz
Sorszám |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Kapcsolódó program |
Projektjavaslat megnevezése |
Támogatást igénylő neve |
Társkedvezményezett |
Projektjavaslat tervezett költsége |
Projektjavaslat tervezett összköltsége |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére biztosítandó támogatás tervezett összege |
Hazai költségvetési támogatás tervezett összege |
Saját erő |
Projektjavaslat rövid bemutatása |
2. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Budapest-Kelenföld–Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem) |
Építési és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: ÉKM) |
– |
182 382 260 145 |
231 625 470 384 |
155 024 921 123 |
76 600 549 261 |
0 |
A Déli Körvasút projekt célja a vasútvonalon szűk keresztmetszetként jelentkező Kelenföld–Ferencváros vonalszakasz kapacitásbővítése, új városi kapcsolatok kialakítása új megállóhelyek létesítésével (Nádorkert, a Közvágóhíd és a Népliget térségében új megállók) a vasút városi-elővárosi közlekedésben betöltött szerepének erősítése, a vonalszakasz átjárhatósági feltételeket teljesítő fejlesztésével. |
3.a |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Debrecen (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) vasúti vonalszakasz fejlesztése II. ütem – infra elemek |
ÉKM |
– |
62 839 577 647 |
79 806 263 612 |
37 373 027 734 |
42 433 235 878 |
0 |
A 100. sz. vasútvonal 12,68 km hosszú, normál nyomtávú, egybefüggő Újfehértó (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) kétvágányú (25,36 vágánykm) villamosított vonalszakasz (2562+00 – 2688+80) átépítése. A vonalon érintett műtárgyak (építése, átépítése) és útátjárók tervezése/ engedélyezése és kivitelezése. A megengedett maximális tengelyterhelés 225 kN-ra történő emelése. |
3.b |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Debrecen (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) vasúti vonalszakasz fejlesztése II. ütem – ERTMS elemek |
ÉKM |
– |
41 400 000 000 |
52 578 000 000 |
5 070 125 129 |
47 507 874 871 |
0 |
A 100. sz. vasútvonal 12,68 km hosszú, normál nyomtávú, egybefüggő Újfehértó (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) kétvágányú (25,36 vágánykm) villamosított vonalszakasz (2562+00 – 2688+80) átépítéséhez kapcsolódó biztosítóberendezési és távközlési korszerűsítésének tervezése és kivitelezése, 160 km/h sebességhez és a megváltozó vágányképekhez illesztése, KÖFI távvezérlés kiépítése. A kivitelezési fázisokat lekövető üzemelés alatt álló nagyállomási jelfogófüggéses biztosítóberendezés átalakítása. |
4. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Gubacsi vasúti híd a teherforgalom elvárásainak megfelelő átépítése a Csepeli Szabadkikötő és a logisztikai terminálok kiszolgálására |
ÉKM |
– |
35 258 000 000 |
44 777 660 000 |
29 969 300 000 |
14 808 360 000 |
0 |
A Csepeli Szabadkikötő vasúti összeköttetését a Gubacsi vasúti híd biztosítja a Soroksári úti rendező pályaudvaron keresztül a vasúti TEN-T törzshálózati 150. sz. vasútvonallal. A vasúti híd állapota rendkívüli módon leromlott, a vasúti szerelvények jelenleg 5–10 km/h sebességgel haladhatnak át rajta. |
5. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Hegyeshalom– Rajka vasútvonal korszerűsítés kivitelezési munkái |
ÉKM |
Győr–Sopron– Ebenfurti Vasúti Zrt. |
39 657 000 000 |
39 657 000 000 |
33 495 000 000 |
6 162 000 000 |
0 |
A Hegyeshalom–Rajka (országhatár) vasútvonal korszerűsítésével, a meglévő nyomvonal átépítésével kerül sor a 13 km nyíltvonal és Rajka állomás teljes körű átépítésére; ennek eredményeként 225 kN tengelyterhelésre alkalmas, 120 km/h-val járható (lokálisan korlátozásokkal) egyvágányú villamosított fővonali vasúti pálya kerül kialakításra. |
6. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
35 db vontatójármű felszerelése ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel |
ÉKM |
MÁV-START Zrt. |
15 049 475 000 |
15 049 475 000 |
3 466 053 000 |
11 583 422 000 |
0 |
A projekt célja a MÁV-START Zrt. 25 db 480-as sorozatú TRAXX és 10 db 470-es sorozatú Taurus mozdonyainak ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel történő felszerelése, a nemzeti vonatbefolyásoló berendezésekhez illesztése és engedélyeztetése Magyarországon, Ausztriában, Németországban és Romániában. |
7. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Kapacitásnövelés a magyar–horvát vasúti határforgalomban új gyékényesi deltavágány létesítésének előkészítésével |
ÉKM |
MÁV Zrt. |
972 405 000 |
972 405 000 |
826 544 250 |
145 860 750 |
0 |
Az előkészítési projekt célja a 41. és 60. sz. vasútvonalak között, Gyékényes térségében új villamosított, 225 kN tengelyterhelésű deltavágány-kapcsolat megtervezése a 60-as vasútvonalból Zákány állomásról kiágazva, a 41H vasútvonalhoz csatlakozva Zákány rakodó- és megállóhely között. |
8. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Kapacitásnövelés a magyar–ukrán vasúti határforgalomban – II. ütem |
ÉKM |
MÁV Zrt. |
8 022 000 000 |
8 022 000 000 |
4 011 000 000 |
4 011 000 000 |
0 |
A projektjavaslat egy előkészítési és egy kivitelezési projektelemet tartalmaz: |
9. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Biztonságos kamionparkoló korszerűsítése Tatán |
Parképítő Zrt. |
– |
1 121 700 000 |
1 121 700 000 |
953 445 000 |
0 |
168 255 000 |
Az M1 autópálya mellett, a 67-es kijáratnál a 150 férőhelyes, biztonságos, őrzött és védett Truckparking Tata kamionparkoló teljes modernizálása. |
10. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Biztonságos kamionparkoló kialakítása a TEN-T hálózaton, Kecskeméten |
Gold parking Center Zrt. |
– |
6 169 350 000 |
6 169 350 000 |
5 243 947 500 |
0 |
925 402 500 |
A projekt keretében az M5 autópálya Kecskemét Déli (91 km) lehajtójánál elhelyezkedő, Kecskemét Külterület 0825/175. hrsz. és 0825/178 hrsz. területeken 330 férőhelyes, Arany szintű Biztonságos és Védett Kamionparkoló kerül kialakításra. |
11. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
GREEN CNS |
HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. |
– |
49 053 810 |
49 053 810 |
24 526 905 |
0 |
24 526 905 |
A GREEN CNS-javaslat támogatja a páneurópai kommunikációs, navigációs és felderítési (CNS) infrastruktúra korszerűsítését és optimalizálását. A projekt három területet érint: javítja a meglévő kommunikációs infrastruktúra használatának módját; felgyorsítja az ADS-B felderítési rendszerek és érzékelők telepítését; elősegíti a teljesítményalapú navigáció (PBN – Performance Based Navigation) fejlesztését. |
12. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
CLEAN ATM 2 |
HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. |
– |
84 315 198 |
84 315 198 |
42 157 599 |
0 |
42 157 599 |
A CLEAN ATM 2 projektben 20 uniós tagállam 41 operatív érdekelt fele (légitársaságok, repülőterek, légi-navigációs szolgáltatók, katonai hatóságok és a SESAR Deployment Manager – SDM) vesz részt. A CLEAN ATM 2 nemzetközi kezdeményezés az európai légiforgalmi szolgáltatási (ATM) főterv összehangolt végrehajtásával foglalkozik. A HungaroControl Zrt. a SESAR Deployment Manager (SDM) tagsága kapcsán csak projektmenedzseri feladatokban vesz részt, önálló projektmunkát nem végez. |
2. melléklet az 1011/2024. (I. 25.) Korm. határozathoz2
A 2. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 2. melléklet a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás