1011/2024. (I. 25.) Korm. határozat
1011/2024. (I. 25.) Korm. határozat
a Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi CEF2 harmadik pályázati kiírására történő benyújtásáról és a Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2021. évi CEF2 Alternatív üzemanyagtöltő infrastruktúra fejlesztése ötödik körös pályázati kiírására történő benyújtásáról szóló 1469/2023. (X. 31.) Korm. határozat módosításáról
1. A Kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből származó források felhasználásáról szóló 75/2016. (IV. 5.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése alapján
a) jóváhagyja az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi harmadik pályázati kiírására benyújtásra javasolt projektjavaslatokat, az 1. melléklet szerint;
b) felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy gondoskodjon az 1. mellékletben foglalt táblázat 2–8. sora szerinti projektjavaslatoknak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi harmadik pályázati kiírására történő benyújtásáról;
| Felelős: | építési és közlekedési miniszter | 
| Határidő: | 2024. január 30. | 
| Felelős: | építési és közlekedési miniszter | 
| Határidő: | folyamatos | 
| Felelős: | építési és közlekedési miniszter | 
| Határidő: | 2024. január 30. | 
2.1
1. melléklet az 1011/2024. (I. 25.) Korm. határozathoz
| Sorszám | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kapcsolódó program | Projektjavaslat megnevezése | Támogatást igénylő neve | Társkedvezményezett | Projektjavaslat tervezett költsége | Projektjavaslat tervezett összköltsége | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére biztosítandó támogatás tervezett összege | Hazai költségvetési támogatás tervezett összege | Saját erő | Projektjavaslat rövid bemutatása | 
| 2. | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | Budapest-Kelenföld–Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem) | Építési és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: ÉKM) | – | 182 382 260 145 | 231 625 470 384 | 155 024 921 123 | 76 600 549 261 | 0 | A Déli Körvasút projekt célja a vasútvonalon szűk keresztmetszetként jelentkező Kelenföld–Ferencváros vonalszakasz kapacitásbővítése, új városi kapcsolatok kialakítása új megállóhelyek létesítésével (Nádorkert, a Közvágóhíd és a Népliget térségében új megállók) a vasút városi-elővárosi közlekedésben betöltött szerepének erősítése, a vonalszakasz átjárhatósági feltételeket teljesítő fejlesztésével. | 
| 3.a | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | Debrecen (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) vasúti vonalszakasz fejlesztése II. ütem – infra elemek | ÉKM | – | 62 839 577 647 | 79 806 263 612 | 37 373 027 734 | 42 433 235 878 | 0 | A 100. sz. vasútvonal 12,68 km hosszú, normál nyomtávú, egybefüggő Újfehértó (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) kétvágányú (25,36 vágánykm) villamosított vonalszakasz (2562+00 – 2688+80) átépítése. A vonalon érintett műtárgyak (építése, átépítése) és útátjárók tervezése/ engedélyezése és kivitelezése. A megengedett maximális tengelyterhelés 225 kN-ra történő emelése. | 
| 3.b | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | Debrecen (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) vasúti vonalszakasz fejlesztése II. ütem – ERTMS elemek | ÉKM | – | 41 400 000 000 | 52 578 000 000 | 5 070 125 129 | 47 507 874 871 | 0 | A 100. sz. vasútvonal 12,68 km hosszú, normál nyomtávú, egybefüggő Újfehértó (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) kétvágányú (25,36 vágánykm) villamosított vonalszakasz (2562+00 – 2688+80) átépítéséhez kapcsolódó biztosítóberendezési és távközlési korszerűsítésének tervezése és kivitelezése, 160 km/h sebességhez és a megváltozó vágányképekhez illesztése, KÖFI távvezérlés kiépítése. A kivitelezési fázisokat lekövető üzemelés alatt álló nagyállomási jelfogófüggéses biztosítóberendezés átalakítása. | 
| 4. | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | Gubacsi vasúti híd a teherforgalom elvárásainak megfelelő átépítése a Csepeli Szabadkikötő és a logisztikai terminálok kiszolgálására | ÉKM | – | 35 258 000 000 | 44 777 660 000 | 29 969 300 000 | 14 808 360 000 | 0 | A Csepeli Szabadkikötő vasúti összeköttetését a Gubacsi vasúti híd biztosítja a Soroksári úti rendező pályaudvaron keresztül a vasúti TEN-T törzshálózati 150. sz. vasútvonallal. A vasúti híd állapota rendkívüli módon leromlott, a vasúti szerelvények jelenleg 5–10 km/h sebességgel haladhatnak át rajta. | 
| 5. | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | Hegyeshalom– Rajka vasútvonal korszerűsítés kivitelezési munkái | ÉKM | Győr–Sopron– Ebenfurti Vasúti Zrt. | 39 657 000 000 | 39 657 000 000 | 33 495 000 000 | 6 162 000 000 | 0 | A Hegyeshalom–Rajka (országhatár) vasútvonal korszerűsítésével, a meglévő nyomvonal átépítésével kerül sor a 13 km nyíltvonal és Rajka állomás teljes körű átépítésére; ennek eredményeként 225 kN tengelyterhelésre alkalmas, 120 km/h-val járható (lokálisan korlátozásokkal) egyvágányú villamosított fővonali vasúti pálya kerül kialakításra. | 
| 6. | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | 35 db vontatójármű felszerelése ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel | ÉKM | MÁV-START Zrt. | 15 049 475 000 | 15 049 475 000 | 3 466 053 000 | 11 583 422 000 | 0 | A projekt célja a MÁV-START Zrt. 25 db 480-as sorozatú TRAXX és 10 db 470-es sorozatú Taurus mozdonyainak ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel történő felszerelése, a nemzeti vonatbefolyásoló berendezésekhez illesztése és engedélyeztetése Magyarországon, Ausztriában, Németországban és Romániában. | 
| 7. | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | Kapacitásnövelés a magyar–horvát vasúti határforgalomban új gyékényesi deltavágány létesítésének előkészítésével | ÉKM | MÁV Zrt. | 972 405 000 | 972 405 000 | 826 544 250 | 145 860 750 | 0 | Az előkészítési projekt célja a 41. és 60. sz. vasútvonalak között, Gyékényes térségében új villamosított, 225 kN tengelyterhelésű deltavágány-kapcsolat megtervezése a 60-as vasútvonalból Zákány állomásról kiágazva, a 41H vasútvonalhoz csatlakozva Zákány rakodó- és megállóhely között. | 
| 8. | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | Kapacitásnövelés a magyar–ukrán vasúti határforgalomban – II. ütem | ÉKM | MÁV Zrt. | 8 022 000 000 | 8 022 000 000 | 4 011 000 000 | 4 011 000 000 | 0 | A projektjavaslat egy előkészítési és egy kivitelezési projektelemet tartalmaz: | 
| 9. | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | Biztonságos kamionparkoló korszerűsítése Tatán | Parképítő Zrt. | – | 1 121 700 000 | 1 121 700 000 | 953 445 000 | 0 | 168 255 000 | Az M1 autópálya mellett, a 67-es kijáratnál a 150 férőhelyes, biztonságos, őrzött és védett Truckparking Tata kamionparkoló teljes modernizálása. | 
| 10. | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | Biztonságos kamionparkoló kialakítása a TEN-T hálózaton, Kecskeméten | Gold parking Center Zrt. | – | 6 169 350 000 | 6 169 350 000 | 5 243 947 500 | 0 | 925 402 500 | A projekt keretében az M5 autópálya Kecskemét Déli (91 km) lehajtójánál elhelyezkedő, Kecskemét Külterület 0825/175. hrsz. és 0825/178 hrsz. területeken 330 férőhelyes, Arany szintű Biztonságos és Védett Kamionparkoló kerül kialakításra. | 
| 11. | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | GREEN CNS | HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. | – | 49 053 810 | 49 053 810 | 24 526 905 | 0 | 24 526 905 | A GREEN CNS-javaslat támogatja a páneurópai kommunikációs, navigációs és felderítési (CNS) infrastruktúra korszerűsítését és optimalizálását. A projekt három területet érint: javítja a meglévő kommunikációs infrastruktúra használatának módját; felgyorsítja az ADS-B felderítési rendszerek és érzékelők telepítését; elősegíti a teljesítményalapú navigáció (PBN – Performance Based Navigation) fejlesztését. | 
| 12. | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz | CLEAN ATM 2 | HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. | – | 84 315 198 | 84 315 198 | 42 157 599 | 0 | 42 157 599 | A CLEAN ATM 2 projektben 20 uniós tagállam 41 operatív érdekelt fele (légitársaságok, repülőterek, légi-navigációs szolgáltatók, katonai hatóságok és a SESAR Deployment Manager – SDM) vesz részt. A CLEAN ATM 2 nemzetközi kezdeményezés az európai légiforgalmi szolgáltatási (ATM) főterv összehangolt végrehajtásával foglalkozik. A HungaroControl Zrt. a SESAR Deployment Manager (SDM) tagsága kapcsán csak projektmenedzseri feladatokban vesz részt, önálló projektmunkát nem végez. | 
2. melléklet az 1011/2024. (I. 25.) Korm. határozathoz2
A 2. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 2. melléklet a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
 
            