1042/2024. (III. 4.) Korm. határozat
1042/2024. (III. 4.) Korm. határozat
az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz kiemelt projektjeinek megállapításáról
1. A Kormány
a) megállapítja a 2021–2027 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 82. § (3) bekezdésében foglaltak alapján az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz kiemelt projektjeit, az 1. melléklet szerint;
b) jóváhagyja, hogy az 1. melléklet 2–7. sorában, 18–22. sorában, 33–37. sorában és 43–51. sorában meghatározott projektek esetében az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Támogatási Szerződéseinek forrását 2024. január 1. napjától külön kötelezettségvállalás nélkül, – az Uniós fejlesztések fejezetbe tartozó fejezeti és központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés f) pontja alapján – a Magyarország 2024. évi központi költségvetéséről szóló 2023. évi LV. törvény 1. melléklet XIX. Uniós fejlesztések fejezet Integrált Közlekedésfejlesztés OP előirányzata hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával biztosítja a jelen határozat alapján meghozott támogatói döntések meghozataláig.
2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet az 1042/2024. (III. 4.) Korm. határozathoz
A |
B |
C |
D |
E |
F |
|
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Felhívás azonosító jele |
Projekt megnevezése |
Támogatást igénylő neve |
Projekt indikatív támogatási kerete (Mrd Ft) |
Támogatási kérelem benyújtásának várható időpontja |
Szakmai elvárások |
2. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Rákospalota–Újpest–Vácrátót–Vác vasútvonal elővárosi célú fejlesztéseinek előkészítése – szakaszolt projekt |
Építési és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: ÉKM) |
3,3 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
3. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Kőbánya-Kispest–Lajosmizse vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének előkészítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
4,1 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
4. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Gödöllői HÉV (H8) és Csömöri HÉV (H9) vonalszakaszok korszerűsítése és az Örs vezér terén az M2 metróvonallal történő összekötése, valamint metró és elővárosi vasúti üzemre képes járművek beszerzése előkészítése – szakaszolt projekt |
ÉKM – MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV-HÉV Zrt.) |
7,0 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
5. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
H5–H6/H7 vonalak összekötése – az észak–déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének előkészítése szakaszolt projekt |
ÉKM – MÁV-HÉV Zrt. |
7,4 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
6. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Kelenföldi intermodális csomópont őrmezői autóbusz-terminál megvalósításának és a P+R parkolók bővítésének előkészítése szakaszolt projekt |
ÉKM |
0,6 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
7. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Kis-Gellért hegyi alagút rekonstrukciójának előkészítése – szakaszolt projekt |
MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV Zrt.) |
0,3 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
8. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Eurovelo 14 kerékpárút fővárosi szakasz fejlesztése |
ÉKM – Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: BKK Zrt.) |
5,25 |
2024 |
Az Eurovelo 14 hálózat fejlesztése a Rákos-patak és a Budapest–Balaton kerékpárút közötti szakaszon |
9. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Budapesti trolibusz járműbeszerzés III. ütem és állatkerti deltavágány kiépítése |
BKK Zrt. |
8,8 |
2023 |
38 db kisegítő akkumulátoros önjáró képességgel is rendelkező trolibusz beszerzése és az állatkerti delta felsővezetékének átépítése |
10. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
H6/H7 (ráckevei/csepeli) HÉV korszerűsítése, megállóhelyek fejlesztése |
ÉKM – MÁV-HÉV Zrt. |
70,0 |
2024 |
Kvassay híd – Csepel Erdősor utca és Millenniumtelep–Ráckeve között a H6 (Közvágóhíd–Millenniumtelep) és H7 (Boráros tér – Kvassay híd) pályaszakaszok fejlesztése és akadálymentesítése |
11. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Kőbánya-Kispest–Dabas vasútvonal villamosítása és elővárosi fejlesztése |
ÉKM – MÁV Zrt. |
190,0 |
2024 |
A Kőbánya-Kispest–Dabas vonalszakasz villamosítása, részleges 2. vágány építés, az állomások akadálymentes felújítása, P+R, B+R parkolók építése |
12. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Nyugati pályaudvar bevezető szakaszainak fejlesztése a Nyugati pu. – Rákosrendező (kiz.) szakaszon |
ÉKM – MÁV Zrt. |
18,0 |
2024 |
II. torony második lírasor, biztosítóberendezési fejlesztés, kapacitásbővítés Nyugati pu. – Rákosrendező (kiz.) szakaszon |
13. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Göncz Árpád városközpont gyalogos aluljáró és felszíni kijáratok rekonstrukciója |
ÉKM – BKK Zrt. |
8,0 |
2024 |
M3 metróvonal állomásaihoz kapcsolódó Göncz Árpád városközpont gyalogos aluljáró és felszíni kijáratok rekonstrukciója |
14. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Budai fonódó villamos II. ütem |
ÉKM – BKK Zrt. |
39,0 |
2024 |
Műegyetem rakparti villamos a dél-budai egyetemváros és a Kopaszi-gát térségének kiszolgálására, pályafejlesztés, valamint a megállóhelyek fejlesztése és új megállók létesítése |
15. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
12+6 új egy-áramnemű HÉV jármű beszerzése a H5 (szentendrei) HÉV vonalra |
MÁV-HÉV Zrt. |
113,8 |
2024 |
Akadálymentes járművek beszerzése a H5 HÉV vonalára |
16. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Fővárosi kötöttpályás előkészítési projektek [MILLFAV infrastruktúra tervezés, Pesti fonódó villamoshálózat II. ütem: villamoshálózat összekötése a Deák tér és a Lehel tér között, 3-as villamosvonal meghosszabbítása (Pesterzsébeti szakasz), 42-es villamosvonal meghosszabbítása] |
BKK Zrt. |
10,0 |
2023 |
Fővárosi kötöttpályás előkészítési projektek [MILLFAV infrastruktúra tervezés, Pesti fonódó villamoshálózat II. ütem: villamoshálózat összekötése a Deák tér és a Lehel tér között, 3-as villamosvonal meghosszabbítása (Pesterzsébeti szakasz), 42-es villamosvonal meghosszabbítása] |
17. |
IKOP Plusz-1.1.0-23 |
Kis-Gellért hegyi alagút rekonstrukciója, a Déli pályaudvar korszerűsítése |
ÉKM, MÁV Zrt. |
28,5 |
2024 |
Kis-Gellért hegyi alagút átépítése (emeletes motorvonatokra) és a Déli pályaudvaron kapacitásnövelés, akadálymentesítés és a szolgáltatási szint emelése |
18. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Szombathely–Kőszeg vasútvonal villamosításának előkészítése – átforduló projekt |
Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: GYSEV Zrt.) |
0,3 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
19. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Hatvan–Füzesabony vasútvonal fejlesztéséhez kapcsolódó ráhordó vonalak fejlesztésének előkészítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
2,0 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
20. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Szeged–Makó elővárosi közlekedés fejlesztésének előkészítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
2,7 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
21. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Győr elővárosi közlekedés fejlesztése előkészítése – szakaszolt projekt |
Győri Térségfejlesztési és Projektmenedzsment Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: GYTP Kft.) |
0,4 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
22. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Lajosmizse–Kecskemét közötti vasútvonal fejlesztésének előkészítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
0,9 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
23. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Közösségi közlekedés fejlesztése Kaposvár II. ütem, elektromos buszok beszerzése |
Kaposvári Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság |
6,71 |
2023 |
Elektromos autóbuszok beszerzése a kaposvári tömegközlekedés fejlesztése érdekében |
24. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
(Debrecen)-Apafa – Mátészalka vasútvonal villamosítás és pályafejlesztés |
ÉKM, MÁV Zrt. |
141,5 |
2024 |
Az Apafa (kiz.) – Mátészalka (bez.) vonalszakasz villamosítása és pályafejlesztése |
25. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Észak-balatoni vasútállomások, megállóhelyek korszerűsítése |
ÉKM, MÁV Zrt. |
14,0 |
2024 |
A Balaton északi partján fekvő vasútállomások, állomási előterek korszerűsítése, valamint állomási területek akadálymentesítése |
26. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Debrecen 1-es villamosvonal rekonstrukciója és 9 db villamos beszerzése |
ÉKM – Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata – Debreceni Közlekedési Vállalat Zrt. |
23,2 |
2024 |
A debreceni 1-es villamosvonalon közlekedő járműállomány megújítása új alacsonypadlós villamosokkal, valamint a villamospálya fejlesztése |
27. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Közösségi közlekedés fejlesztése elektromos autóbuszok beszerzésével Pakson és gazdasági övezetében |
Paksi Közlekedési Korlátolt Felelősségű Társaság |
4,3 |
2023 |
Elektromos autóbuszok beszerzése a paksi tömegközlekedés fejlesztése érdekében |
28. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
15 db 200 ülőhelyes elővárosi zéró-emissziós villamos motorvonat beszerzése |
MÁV-Start Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV-Start Zrt.) |
54,0 |
2024 |
15 db 200 ülőhelyes villamos motorvonat beszerzése a legforgalmasabb elővárosi vonalszakaszokra |
29. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Szombathely–Kőszeg vasútvonal villamosítása |
ÉKM, GYSEV Zrt. |
7,0 |
2024 |
Szombathely–Kőszeg vasútvonal villamosításának megvalósítása |
30. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Kőszeg városkörnyéki közösségi közlekedés-fejlesztés (Szombathely–Kőszeg GYSEV fejlesztéshez kapcsolódó) |
ÉKM, GYSEV Zrt. |
3,0 |
2023 |
Kőszeg városkörnyéki közösségi közlekedés fejlesztése (Szombathely–Kőszeg GYSEV fejlesztéshez kapcsolódó) intermodalitás megvalósítása |
31. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Debrecen–Balmazújváros villamosítása és elővárosi fejlesztése |
ÉKM, MÁV Zrt. |
38 |
2024 |
Debrecen–Balmazújváros villamosításának és elővárosi fejlesztésének megvalósítása |
32. |
IKOP Plusz-1.2.0-23 |
Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia felülvizsgálata |
ÉKM, KTI |
2,5 |
2024 |
A Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia megfelelő partnerséggel történő felülvizsgálata a szükséges háttértanulmányok elkészítésével, a forgalmi modell felülvizsgálatával, stratégiai környezeti hatásvizsgálat készítésével |
33. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
A GYSEV Zrt. vasúti infrastruktúra fejlesztési projektek előkészítése – szakaszolt projekt |
GYSEV Zrt. |
0,9 |
2023 |
Sopron–Harka vonalszakasz előkészítése, a megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése, illetve Zalaszentiván deltavágány kisajátítása |
34. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
Zalaszentiván–Nagykanizsa vasútvonal fejlesztésének előkészítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
3,7 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
35. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
Szűk keresztmetszet kiváltás előkészítése MÁV hálózatán (Kelenföld–Budaörs/Törökbálint) – szakaszolt projekt |
ÉKM |
0,9 |
2023 |
A Kelenföld–Budaörs/Törökbálint szakasz előkészítése, a megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
36. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
Szűk keresztmetszet kiváltás előkészítése MÁV hálózatán (Nagykáta–Újszász) – szakaszolt projekt |
ÉKM |
0,2 |
2023 |
A Nagykáta–Újszász szakasz előkészítése, a megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
37. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
MÁV-START Zrt. gördülőállomány fejlesztése 19 db nagykapacitású motorvonat beszerzésével |
MÁV-Start Zrt. |
112,9 |
2023 |
600 ülőhelyes, 160 km/h sebességre képes, kerékpár szállítására alkalmas, akadálymentes KISS emeletes villamos motorvonatok beszerzése |
38. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
Vasúti mérőjármű beszerzése (2.1. prioritás) |
MÁV Zrt. |
2,4 |
2024 |
Önjáró, 160 km/h-ra alkalmas mérőjármű videós pályafelügyeleti rendszerrel (felépítmény vizsgálatára), felsővezeték, ETCS, GSM-R mérőrendszerrel |
39. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
Nagykáta–Újszász vasútvonal fejlesztése (Pest vármegyei szakasz) |
ÉKM |
59,7 |
2024 |
A nyíltvonali szakaszokon és állomási átmenő fővágányon 225 kN tengelyterhelésre történő fejlesztés |
40. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
Budapest Déli Körvasút III. ütem, Népliget megállóhely kialakítása |
ÉKM, MÁV Zrt. |
46,1 |
2024 |
Az 1. sz. vasútvonal Üllői úti tengelyénél új vasúti megállóhely kialakítása |
41. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
Ferencváros – Kőbánya felső – Rákos ETCS L2 előkészítése |
ÉKM, MÁV Zrt. |
3,0 |
2024 |
Ferencváros – Kőbánya felső – Rákos ETCS L2 előkészítése |
42. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
Szentivánvölgy megállóhely létesítése (Zalaszentiváni deltavágány CEF2-ből nem finanszírozható elemei) |
ÉKM, GYSEV Zrt. |
0,7 |
2024 |
Szentivánvölgy megállóhely létesítésének kivitelezési munkái (Zalaszentiváni deltavágány CEF2-ből nem finanszírozható elemei) |
43. |
IKOP Plusz 2.1.0-23 |
Budapest Déli körvasút II. ütem, CEF2 keretében nem támogatott elemek (Nádorkert és Közvágóhíd új megállóhelyek létesítése) |
ÉKM, MÁV Zrt. |
210,4 |
2024 |
A Kelenföld (kiz.) – Ferencváros (kiz.) vonalszakaszon. Nádorkert és Közvágóhíd új megállóhelyek létesítése, kiegészítő létesítmények megvalósítása |
44. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
Hatvan–Füzesabony vasútvonal fejlesztésének előkészítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
4,1 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
45. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
Debrecen–Nyíregyháza vasútvonal fejlesztésének előkészítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
0,5 |
2023 |
A megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
46. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
Szűk keresztmetszet kiváltás előkészítése MÁV hálózatán (Kiskunfélegyháza – Szeged-rendező) – szakaszolt projekt |
ÉKM |
0,6 |
2023 |
A Kiskunfélegyháza – Szeged-rendező szakasz előkészítése, a megvalósításra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz szükséges előkészítési és tervezési feladatok elvégzése |
47. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
Püspökladány–Debrecen vasútvonal korszerűsítése, Debrecen állomás részleges átépítésének előkészítése és Szajol–Debrecen vasútvonalon ETCS vonatbefolyásoló rendszer kiépítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
5,4 |
2023 |
Pályarekonstrukció Püspökladány–Debrecen és ETCS biztosítóberendezés telepítése Szajol–Debrecen vasúti vonalszakaszokon. Cél a 160 km/órás sebesség bevezetése |
48. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
Új országos közforgalmú kikötő kiépítése Mohácson – szakaszolt projekt |
Mohács Város Önkormányzata |
1,7 |
2023 |
A Duna 1448+660–1449+000 folyamkilométer-szelvények közötti szakaszán új kikötőterület kiépítése |
49. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
Bajai Országos Közforgalmú kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése – szakaszolt projekt |
Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető Korlátolt Felelősségű Társaság |
0,9 |
2023 |
A projekt célja az úthálózat és parkoló-, rakodóterületek felújítása, partfal helyreállítása, valamint a hulladékok kezelésére alkalmas terület kialakítása |
50. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
Balatoni vasútállomások rekonstrukciója (TEN-T vonali vasútállomások) – szakaszolt projekt |
ÉKM |
0,9 |
2023 |
A TEN-T vasútvonalon lévő balatoni vasútállomások korszerűsítése |
51. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
2 nagykapacitású (KISS) motorvonat beszerzése |
MÁV-START Zrt. |
11,9 |
2023 |
600 ülőhelyes, 160 km/h sebességre képes, kerékpár szállítására alkalmas, akadálymentes KISS emeletes villamos motorvonatok beszerzése |
52. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
MÁV vasúti mérőjármű beszerzése (2.2. prioritás) |
MÁV Zrt. |
3,2 |
2023 |
Önjáró, 160 km/h-ra alkalmas mérőjármű videós pályafelügyeleti rendszerrel (felépítmény vizsgálatára), felsővezeték, ETCS, GSM-R mérőrendszerrel |
53. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
Újfehértó–Nyíregyháza vonalszakasz, és a Debrecen–Nyíregyháza I. ütem CEF2-ből nem elszámolható utasforgalmi, biztosítóberendezési és ETCS elemeinek fejlesztése |
ÉKM, MÁV Zrt. |
105,0 |
2024 |
Pályarekonstrukció az Újfehértó–Nyíregyháza (kiz.) vonalszakaszon, valamint elektronikus biztosítóberendezés és ETCS kiépítés a Debrecen–Nyíregyháza vonalszakaszon. Cél a 160 km/órás sebesség bevezetése |
54. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
Dél-balatoni vasútállomások, megállóhelyek rekonstrukciója |
ÉKM, MÁV Zrt. |
11,8 |
2024 |
A Balaton déli partján fekvő vasútállomások, állomási előterek korszerűsítése, valamint állomási területek akadálymentesítése |
55. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
A személyszállítási közszolgáltatások utazástervezési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése (RRF-fel összhangban) |
ÉKM, MÁV Zrt. |
10,0 |
2024 |
A személyszállítási közszolgáltatások utazástervezési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése |
56. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
80-as vasútvonal – Füzesabony – Miskolc vasútvonalon az infrastruktúra versenyképességének javítása |
ÉKM, MÁV Zrt. |
79,0 |
2024 |
A nyíltvonali szakaszokon és állomási átmenő fővágányon 225 kN tengelyterhelésre történő fejlesztés |
57. |
IKOP Plusz 2.2.0-23 |
Nagykáta–Újszász vasútvonal fejlesztése (Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei szakasz) |
ÉKM |
9,7 |
2024 |
A nyíltvonali szakaszokon és állomási átmenő fővágányon 225 kN tengelyterhelésre történő fejlesztés |
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás