• Tartalom

1321/2024. (X. 24.) Korm. határozat

1321/2024. (X. 24.) Korm. határozat

Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi CEF2 harmadik körös pályázati kiírása keretében támogatott CEF projektek hazai társfinanszírozásának biztosításáról

2025.04.07.

A Kormány

1. egyetért – az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből származó források felhasználásáról szóló 75/2016. (IV. 5.) Korm. rendelet 5. §-a alapján – az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz által társfinanszírozott 1. melléklet szerinti projektek (a továbbiakban: projektek) megvalósításához szükséges hazai költségvetési támogatás összegével és forrásszerkezetével, az 1. mellékletben foglaltak szerint;

2. egyetért – az Uniós Fejlesztések fejezetbe tartozó fejezeti és központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 23. § (1) bekezdése alapján – a projektek 1. pont szerinti hazai költségvetési támogatásának a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XIX. Uniós fejlesztések fejezet, 3. Központi kezelésű előirányzatok cím, 7. Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) projektek 2021–2027 alcíme terhére történő finanszírozásával;

3. felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy gondoskodjon az Európai Bizottság támogató döntése alapján a Támogatási Megállapodások aláírásáról, az 1. melléklet 2–4. sora szerint;

Felelős:

építési és közlekedési miniszter

Határidő:

2024. október 30.

4. felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy gondoskodjon a támogatási szerződések megkötéséről, az 1. melléklet 2–4. sora szerint;

Felelős:

építési és közlekedési miniszter

Határidő:

Támogatási Megállapodás megkötését követően haladéktalanul

5. felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy a közigazgatási és területfejlesztési miniszter bevonásával vizsgálja meg a Budapest-Kelenföld – Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem) projekt hazai társfinanszírozási forrásigényének az IKOP Plusz program terhére való csökkentésének lehetőségét;

Felelős:

építési és közlekedési miniszter
közigazgatási és területfejlesztési miniszter

Határidő:

2025. március 31.

6. felhívja a közigazgatási és területfejlesztési minisztert, hogy az 1. melléklet 2. sora szerinti CEF2 Támogatási Szerződés megkötésével egyidejűleg gondoskodjon az IKOP-2.1.0-15-2021-00063 számú Támogatási Szerződés hatályon kívül helyezéséről, valamint az IKOP Plusz 2.1.0-23-2023-00002 számú Támogatási Szerződés módosításáról.

Felelős:

közigazgatási és területfejlesztési miniszter

Határidő:

az 1. melléklet 2. sora szerinti CEF2 Támogatási Szerződés megkötésével egyidejűleg

1. melléklet az 1321/2024. (X. 24.) Korm. határozathoz

Sorszám

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1.

Kapcsolódó program megnevezése

Projekt megnevezése

Koordinátor/Kedvezményezett

Társkedvezményezett

Projekt tervezett elszámolható költsége
(nettó, forint)

Projekt tervezett elszámolható összköltsége
(bruttó, forint)

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére biztosított támogatás tervezett összege
(nettó forint)

Hazai költségvetési támogatás összege
(forint)

Saját erő
(forint)

Projektjavaslat rövid bemutatása

2.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Budapest-Kelenföld– Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem)

Építési és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: ÉKM)

158 870 000 000

201 705 500 000

108 431 000 000

93 274 500 000

0

A Déli Körvasút projekt célja a vasútvonalon szűk keresztmetszetként jelentkező Kelenföld–Ferencváros vonalszakasz kapacitásbővítése, új városi kapcsolatok kialakítása új megállóhelyek létesítésével (Nádorkert, a Közvágóhíd és a Népliget térségében új megállók) a vasút városi-elővárosi közlekedésben betöltött szerepének erősítése, a vonalszakasz átjárhatósági feltételeket teljesítő fejlesztésével. A Ferencváros–Kelenföld vasútvonal jelenleg kétvágányú, villamosított, a megengedett sebesség 80 km/h, a tengelyterhelés 210 kN. A beruházás keretében városi környezetben nemcsak a vágányok bővítése, hanem a meglévő vágányok és műtárgyak átépítése is megtörténik a mintegy 3690 m hosszúságú beavatkozással érintett vonalszakaszon, melyből 1950 m hosszon háromvágányú, 1730 m hosszon négyvágányú (összesen cca. 6920 m hosszban új vágány), villamosított pálya áll elő. Az engedélyezett sebesség 80/100 km/h, a tengelyterhelés 225 kN lesz. A vasút mentén több mint 5 km hosszú új vasbeton támfal épül, amelynek megtámasztása mellett megtörténik a vasúti töltés szélesítése, hogy helyet adjon az új 3. vágánynak, amely csatlakozik a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése projekt keretében megépült 3. vágányhoz, továbbá közel 2 km vonali hosszon új 4. vágány is épül.
A vonalon sűrűn elhelyezkedő műtárgyak (Gubacsi út feletti, Soroksári út feletti, Rákóczi híd felhajtója feletti, Budafoki út feletti, Szerémi út feletti, Fehérvári út feletti és Bartók Béla út feletti vasúti hidak) átépülnek. A vonalszakaszon két új akadálymentes megállóhely létesül: egy a Nádorkert, egy pedig a Közvágóhíd térségében. Hozzávetőlegesen 35 000 m2 zajvédőfal létesítése is szükséges.

3.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

35 db vontató jármű felszerelése ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel

ÉKM

MÁV Személyszállítási Zrt., MÁV Zrt.1

15 049 475 000

15 049 475 000

1 121 700 000

13 927 775 000

0

A projekt célja a MÁV-START Zrt. 25 db 480-as sorozatú TRAXX és 10 db 470-es sorozatú Taurus mozdonyainak ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel történő felszerelése, a nemzeti vonatbefolyásoló berendezésekhez illesztése és engedélyeztetése Magyarországon, Ausztriában, Németországban és Romániában.

4.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Kapacitásnövelés a magyar–ukrán vasúti határforgalomban II. ütem

ÉKM

MÁV Zrt., MÁV Pályaműködtetési Zrt.2

8 022 000 000

8 022 000 000

4 011 000 000

4 011 000 000

0

A projektjavaslat egy előkészítési és egy kivitelezési projektelemet tartalmaz:
Megvalósíthatósági tanulmány és környezetvizsgálati hatástanulmány elkészítése, környezetvédelmi engedélyek megszerzése Záhony személypályaudvar és a Záhony–Tuzsér szakasz kapacitásnövelése céljából. Vágányfékek modernizálása Eperjeske-Rendező és Fényeslitke Déli Rendező pályaudvarokon: a jelenlegi rendszer helyett egy automatikus fékvezérlő rendszer telepítése.

1

Az 1. mellékletben foglalt táblázat D:3 mezője az 1105/2025. (IV. 7.) Korm. határozat 5. pont a) alpontja szerint módosított szöveg.

2

Az 1. mellékletben foglalt táblázat D:4 mezője az 1105/2025. (IV. 7.) Korm. határozat 5. pont b) alpontja szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére