1321/2024. (X. 24.) Korm. határozat
1321/2024. (X. 24.) Korm. határozat
Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi CEF2 harmadik körös pályázati kiírása keretében támogatott CEF projektek hazai társfinanszírozásának biztosításáról
A Kormány
1. egyetért – az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből származó források felhasználásáról szóló 75/2016. (IV. 5.) Korm. rendelet 5. §-a alapján – az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz által társfinanszírozott 1. melléklet szerinti projektek (a továbbiakban: projektek) megvalósításához szükséges hazai költségvetési támogatás összegével és forrásszerkezetével, az 1. mellékletben foglaltak szerint;
2. egyetért – az Uniós Fejlesztések fejezetbe tartozó fejezeti és központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 23. § (1) bekezdése alapján – a projektek 1. pont szerinti hazai költségvetési támogatásának a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XIX. Uniós fejlesztések fejezet, 3. Központi kezelésű előirányzatok cím, 7. Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) projektek 2021–2027 alcíme terhére történő finanszírozásával;
3. felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy gondoskodjon az Európai Bizottság támogató döntése alapján a Támogatási Megállapodások aláírásáról, az 1. melléklet 2–4. sora szerint;
Felelős: |
építési és közlekedési miniszter |
Határidő: |
2024. október 30. |
4. felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy gondoskodjon a támogatási szerződések megkötéséről, az 1. melléklet 2–4. sora szerint;
Felelős: |
építési és közlekedési miniszter |
Határidő: |
Támogatási Megállapodás megkötését követően haladéktalanul |
5. felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy a közigazgatási és területfejlesztési miniszter bevonásával vizsgálja meg a Budapest-Kelenföld – Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem) projekt hazai társfinanszírozási forrásigényének az IKOP Plusz program terhére való csökkentésének lehetőségét;
Felelős: |
építési és közlekedési miniszter |
Határidő: |
2025. március 31. |
6. felhívja a közigazgatási és területfejlesztési minisztert, hogy az 1. melléklet 2. sora szerinti CEF2 Támogatási Szerződés megkötésével egyidejűleg gondoskodjon az IKOP-2.1.0-15-2021-00063 számú Támogatási Szerződés hatályon kívül helyezéséről, valamint az IKOP Plusz 2.1.0-23-2023-00002 számú Támogatási Szerződés módosításáról.
Felelős: |
közigazgatási és területfejlesztési miniszter |
Határidő: |
az 1. melléklet 2. sora szerinti CEF2 Támogatási Szerződés megkötésével egyidejűleg |
1. melléklet az 1321/2024. (X. 24.) Korm. határozathoz
Sorszám |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Kapcsolódó program megnevezése |
Projekt megnevezése |
Koordinátor/Kedvezményezett |
Társkedvezményezett |
Projekt tervezett elszámolható költsége |
Projekt tervezett elszámolható összköltsége |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére biztosított támogatás tervezett összege |
Hazai költségvetési támogatás összege |
Saját erő |
Projektjavaslat rövid bemutatása |
2. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Budapest-Kelenföld– Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem) |
Építési és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: ÉKM) |
– |
158 870 000 000 |
201 705 500 000 |
108 431 000 000 |
93 274 500 000 |
0 |
A Déli Körvasút projekt célja a vasútvonalon szűk keresztmetszetként jelentkező Kelenföld–Ferencváros vonalszakasz kapacitásbővítése, új városi kapcsolatok kialakítása új megállóhelyek létesítésével (Nádorkert, a Közvágóhíd és a Népliget térségében új megállók) a vasút városi-elővárosi közlekedésben betöltött szerepének erősítése, a vonalszakasz átjárhatósági feltételeket teljesítő fejlesztésével. A Ferencváros–Kelenföld vasútvonal jelenleg kétvágányú, villamosított, a megengedett sebesség 80 km/h, a tengelyterhelés 210 kN. A beruházás keretében városi környezetben nemcsak a vágányok bővítése, hanem a meglévő vágányok és műtárgyak átépítése is megtörténik a mintegy 3690 m hosszúságú beavatkozással érintett vonalszakaszon, melyből 1950 m hosszon háromvágányú, 1730 m hosszon négyvágányú (összesen cca. 6920 m hosszban új vágány), villamosított pálya áll elő. Az engedélyezett sebesség 80/100 km/h, a tengelyterhelés 225 kN lesz. A vasút mentén több mint 5 km hosszú új vasbeton támfal épül, amelynek megtámasztása mellett megtörténik a vasúti töltés szélesítése, hogy helyet adjon az új 3. vágánynak, amely csatlakozik a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése projekt keretében megépült 3. vágányhoz, továbbá közel 2 km vonali hosszon új 4. vágány is épül. |
3. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
35 db vontató jármű felszerelése ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel |
ÉKM |
MÁV Személyszállítási Zrt., MÁV Zrt.1 |
15 049 475 000 |
15 049 475 000 |
1 121 700 000 |
13 927 775 000 |
0 |
A projekt célja a MÁV-START Zrt. 25 db 480-as sorozatú TRAXX és 10 db 470-es sorozatú Taurus mozdonyainak ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel történő felszerelése, a nemzeti vonatbefolyásoló berendezésekhez illesztése és engedélyeztetése Magyarországon, Ausztriában, Németországban és Romániában. |
4. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Kapacitásnövelés a magyar–ukrán vasúti határforgalomban II. ütem |
ÉKM |
MÁV Zrt., MÁV Pályaműködtetési Zrt.2 |
8 022 000 000 |
8 022 000 000 |
4 011 000 000 |
4 011 000 000 |
0 |
A projektjavaslat egy előkészítési és egy kivitelezési projektelemet tartalmaz: |
Az 1. mellékletben foglalt táblázat D:3 mezője az 1105/2025. (IV. 7.) Korm. határozat 5. pont a) alpontja szerint módosított szöveg.
Az 1. mellékletben foglalt táblázat D:4 mezője az 1105/2025. (IV. 7.) Korm. határozat 5. pont b) alpontja szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás