• Tartalom

15/2024. (V. 24.) HM utasítás

15/2024. (V. 24.) HM utasítás

a nemzetközi együttműködésre kijelölt személyek képviseleti felhatalmazásáról

2024.05.26.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján a következő utasítást adom ki:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az utasítás hatálya a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2021. évi CXL. törvény 3. § 14. pontja szerinti honvédelmi szervezetekre terjed ki.

(2) Az utasítás hatálya mindazon személyre kiterjed, aki felhatalmazás alapján nemzetközi együttműködés keretében képviseleti feladatot lát el.

2. § (1) Nemzetközi együttműködés az Észak-atlanti Szerződés Szervezete (a továbbiakban: NATO), az Európai Unió (a továbbiakban: EU), az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (a továbbiakban: EBESZ), valamint bármilyen nemzetközi szervezet politikai és katonai rendezvényein, szakértői ülésein, továbbá bizottságainak és egyéb szervezeteinek munkájában, a külföldi partnerekkel történő két- és többoldalú egyeztetésen való részvétel.

(2) A nemzetközi együttműködés során Magyarország érdekeinek képviselete kijelölt képviselők útján és a 4. §-ban foglaltaknak megfelelő képviseleti felhatalmazással valósul meg.

(3) Minden új, felmerülő, a honvédelmi ágazat szempontjából kiemelten fontos ügyben, így különösen olyan esetben, amelyben a Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) és a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) részéről az ügy hatására közvetlenül vagy a későbbiekben közvetve politikai vagy pénzügyi kötelezettségvállalás keletkezik, új képviseleti felhatalmazás kiadása szükséges.

(4) A politikai, védelempolitikai és katonai célok összehangolása érdekében nemzetközi együttműködés során a HM és az MH a képviseleti felhatalmazás előkészítésekor a nemzeti álláspontot egyezteti, majd a tárgyalásokat, üléseket követően a képviselettel felhatalmazott – tájékoztatva mindkét felet – írásban beszámol annak eredményeiről.

3. § A Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség nemzetközi megállapodásaival kapcsolatos eljárásról szóló 65/2019. (X. 31.) HM utasítás [a továbbiakban: 65/2019. (X. 31.) HM utasítás] hatálya alá tartozó nemzetközi megállapodásokkal, nemzetközi szerződésekkel és szándéknyilatkozatokkal kapcsolatos képviselet esetében ezen utasítást a 65/2019. (X. 31.) HM utasítással együttesen kell alkalmazni.

2. A képviseleti felhatalmazás alapján biztosított jogosultságok és kötelezettségek

4. § A képviseleti felhatalmazás a kiadásra jogosult személy által a képviselő számára adott utasítás, amely tartalmazza a nemzetközi együttműködés során képviselendő hivatalos magyar álláspontot, és amelynek birtokában – az abban foglaltaknak megfelelően – a képviselő

a) köteles Magyarország érdekeit képviselni,

b) köteles a magyar álláspont kialakítása érdekében a szakterület felelősségébe tartozó más nemzeti álláspontokat felmérni,

c) köteles a honvédelmi ágazat – az MH és a HM – hivatalos álláspontját képviselni,

d) jogosult kötelezettségvállalással járó nyilatkozatot tenni.

3. A képviselők kijelölése és a képviseleti felhatalmazás kiadása

5. § (1) A képviselő számára a kijelöléssel egyidejűleg a 2. § (3) bekezdése alapján képviseleti felhatalmazást kell adni.

(2) A képviselő kijelölésére és a képviseleti felhatalmazás kiadására – a (3) és a (4) bekezdésben foglaltak kivételével – a honvédelmi miniszter (a továbbiakban: miniszter) jogosult.

(3) A (2) bekezdéstől eltérően

a) az irányítása alá tartozó szervezetek, valamint azon bizottságok esetében, amelyekben a nemzeti képviselet szakmai feladataihoz kapcsolódóan valósul meg, vagy a képviseletet az irányítása alá tartozó szervezet látja el,

aa) a HM közigazgatási államtitkár,

ab) a HM katonai nemzetbiztonság irányításáért felelős államtitkár,

ac) a HM védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkár,

ad) a HM védelempolitikáért felelős helyettes államtitkár,

ae) a HM védelmi iparért és beszerzésekért felelős helyettes államtitkár,

af) a HM jogi és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár,

ag) a HM gazdálkodási ügyekért felelős helyettes államtitkár,

ah) a HM stratégiáért és humánpolitikáért felelős helyettes államtitkár,

ai) a Honvéd Vezérkar főnöke,

aj) a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese és

ak) a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat (a továbbiakban: KNBSZ) főigazgatója,

továbbá

b) saját szervezete, valamint azon bizottságok vonatkozásában, amelyekben a nemzeti képviseletet az irányítása alá tartozó szervezet látja el,

ba) a „Nemzetközi tagdíjak, tagdíj jellegű befizetések” megnevezésű fejezeti kezelésű előirányzat, valamint a „Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához” megnevezésű fejezeti kezelésű előirányzat vonatkozásában a tárgyévi tervezési köriratban meghatározott keretgazda szervezet (a továbbiakban: keretgazda szervezet) vezetője,

bb) a nemzetközi kapcsolattartással összefüggő feladatok végrehajtásáról szóló HM utasítás szerint programfelelős szervezetként megjelölt szervezet (a továbbiakban: felelős szervezet) vezetője

is jogosult a képviselő kijelölésére és – a (4) bekezdésben foglalt korlátozással – képviseleti felhatalmazás kiadására, valamint az ahhoz kapcsolódó egyeztetési és felterjesztési rend meghatározására.

(4) A pénzügyi hozzájárulást eredményező kötelezettségvállalásra vonatkozó képviseleti felhatalmazás kiadására jogosultakat az 1. melléklet tartalmazza.

(5) A NATO Közös Finanszírozási Erőforrás Terv (a továbbiakban: KFET), mely magában foglalja a NATO éves katonai költségvetése, valamint a NATO Biztonsági Beruházási Programja (a továbbiakban: NSIP) finanszírozásának jóváhagyott pénzügyi erőforrásait, eredeti keretszámainak jóváhagyására vonatkozó képviseleti felhatalmazás kiadására a miniszter jogosult. A keretszámokon belüli módosítások esetén a képviseleti felhatalmazás kiadására a HM közigazgatási államtitkár jogosult.

6. § (1) Az 5. § (1) bekezdésében foglalt képviseleti felhatalmazás kiadásával kapcsolatos intézkedések megtételéről és a képviseleti felhatalmazásnak a képviselőhöz történő eljuttatásáról a felelős szervezet vezetője gondoskodik. Ha a képviseleti felhatalmazás kiadása a felelős szervezet vezetőjének hatáskörét meghaladja, köteles haladéktalanul kezdeményezni annak beszerzését. Ebben az esetben a felelős szervezet vezetője javaslatot tesz a képviseleti felhatalmazás tartalmára és a képviselendő magyar álláspontra.

(2) A felelős szervezet mérlegelési jogkörébe tartozik annak eldöntése, hogy a képviselő nemzetközi együttműködésben történő részvételéhez elegendő-e az általános képviseleti felhatalmazás, vagy eseti képviseleti felhatalmazás kiadása szükséges.

(3) Ha a képviseleti felhatalmazást igénylő ügyben – jogszabályi rendelkezés, az ügy politikai jelentősége vagy költségvetési vonzata miatt – más miniszter, a Kormány, illetve az Országgyűlés döntése szükséges, a képviseleti felhatalmazás kiadására jogosult személy a mielőbbi, megfelelő szintű döntés érdekében haladéktalanul kezdeményezi a szükséges intézkedéseket és szakmai egyeztetéseket.

7. § A HM Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló HM utasítás alapján

a) a miniszter hagyja jóvá a Honvéd Vezérkar főnöke javaslatára a NATO, EU, ENSZ, EBESZ erőgenerálási, feltöltési (erőgazdálkodási) konferenciákon a magyar felajánlások megerősítését, új felajánlások megtételét, korábbi felajánlások visszavonását,

b) a HM védelempolitikai szakterületért felelős államtitkár hagyja jóvá a NATO Katonai Bizottságának és az EU Katonai Bizottságának, azok munkacsoportjainak és egyéb nemzetközi felső szintű bizottságok és testületek munkájához szükséges általános és eseti képviseleti felhatalmazásokat,

c) a HM védelempolitikáért felelős helyettes államtitkára irányítja a Magyarország Állandó Képviselete a NATO mellett, Brüsszel, Védelempolitikai Részleg képviselet-vezetőjének, a Magyarország Állandó EBESZ Képviselet, Katonai Képviselet képviselet-vezetőjének és a New York-i ENSZ Állandó Magyar Képviselethez delegált katonai képviselő tevékenységét, jóváhagyja a munkájukhoz szükséges általános és eseti képviseleti felhatalmazásokat,

d) a KNBSZ főigazgató hagyja jóvá a saját szakterületeihez kapcsolódó NATO és EU Katonai Bizottságok munkacsoportjainak munkájához szükséges felhatalmazásokat.

4. A képviseleti felhatalmazás típusai

8. § (1) Az általános képviseleti felhatalmazás általános iránymutatást ad, irányelveket fogalmaz meg, tartalmazza a védelempolitikai, illetve katonai célkitűzésekből és a nemzeti biztonsági, illetve nemzeti katonai, illetve egyéb felsőszintű stratégiában megfogalmazott magyar érdekeket. Az általános képviseleti felhatalmazás alapján a képviselő a nemzetközi együttműködés során bármikor eljárhat mindazon témakörökben, amelyekben a magyar érdekek képviseletére kijelölték. Általános képviseleti felhatalmazás csak írásban adható.

(2) Az eseti képviseleti felhatalmazás meghatározott ügyre vonatkozik, amely felhatalmazás alapján a képviselő köteles az adott ügyben eljárni. Az eseti képviseleti felhatalmazásnak tartalmaznia kell az ügy során képviselendő célokat és érdekeket. Az eseti képviseleti felhatalmazásnak egyértelmű iránymutatást kell tartalmaznia arra az esetre, ha a képviselő az eseti képviseleti felhatalmazásban foglalt állásponttal elszigetelődne. Ha egy meghatározott ügyre vonatkozóan írásos képviseleti felhatalmazás kiadására nincs lehetőség, az eseti képviseleti felhatalmazás – kivételesen – szóban is adható. A szóban adott képviseleti felhatalmazást a lehető legrövidebb időn belül írásba kell foglalni, vagy a tárgyalásról, ülésről szóló jelentésben kell megjeleníteni.

(3) A pénzügyi kötelezettségvállalással járó ügyekben a képviselő a felelős szervezeten keresztül köteles az 5. § (4) bekezdésében meghatározott személytől pénzügyi képviseleti felhatalmazást kérni, amely felhatalmazás csak írásban adható. A felhatalmazás hivatalos úton történő időbeni megkérése a felelős szervezet felelőssége. Ezen felhatalmazás, az (1) és (2) bekezdésben szereplő általános vagy eseti felhatalmazás megléte esetén, az általános vagy eseti felhatalmazás tartalmával összhangban adható ki. Írásos pénzügyi képviseleti felhatalmazás nélkül a képviselő pénzügyi kötelezettségvállalással járó ügyekben nem járhat el.

5. A képviselő feladatai

9. § (1) A képviselő köteles a képviseleti felhatalmazás előkészítése során az üggyel kapcsolatos releváns információkat – beleértve a más nemzeti álláspontokat – beszerezni, és azokról a felelős szervezet vezetőjét a nemzeti álláspont kialakítása érdekében előzetesen tájékoztatni. A rendelkezésre álló információk alapján a képviselő javaslatot tesz a képviseleti felhatalmazás tartalmára, illetve a képviselendő magyar álláspontra. A hiteles és minden szempontot figyelembe vevő magyar álláspont kialakítása érdekében – megkeresés, illetve felkérés esetén – a magyar képviseleti szervek, attaséhivatalok és szakmai kiküldöttek minden kapcsolati rendszerük felhasználásával kötelesek támogatni a képviseleti felhatalmazást készítő munkáját.

(2) A képviselő köteles a képviseleti felhatalmazás előkészítése során beszerezni és figyelembe venni, ha a képviselendő magyar álláspont

a) védelempolitikai állásfoglalásra irányul – a HM Védelempolitikai Főosztály,

b) védelmi iparra vagy beszerzésekre irányul – a HM Védelmi Ipar Fejlesztési Főosztály,

c) hadfelszerelési szakkérdésre irányul – a HM Hadfelszerelési Főosztály,

d) jogi szakkérdésre irányul – a HM Jogi Főosztály,

e) pénzügyi, költségvetési kérdésre irányul – az 5. § (4) bekezdésében meghatározott személyek,

f) katonai, hadműveleti, személyügyi, oktatási, jóléti, informatikai, haderőtervezési, egészségügyi vagy logisztikai szakkérdésre irányul – a Honvéd Vezérkar,

g) felderítő, hírszerző, elhárító szakterületeket érintő, illetve illetékességi körébe tartozó kibervédelmi kérdésre irányul – a KNBSZ főigazgató

előzetes szakmai véleményét.

(3) Ha a magyar álláspont képviselete egy meghatározott ügyben az általános képviseleti felhatalmazás alapján nem lehetséges megfelelően, a képviselő haladéktalanul köteles a felelős szervezet vezetőjénél eseti képviseleti felhatalmazás kiadását kezdeményezni.

(4) A képviselő az eseti képviseleti felhatalmazásnak megfelelően, vagy annak hiányában az általános képviseleti felhatalmazása alapján, szakmai tapasztalataira támaszkodva jár el.

10. § (1) Egy képviselő több képviseleti felhatalmazással is rendelkezhet. Ha a képviseleti felhatalmazások rendelkezései egymással ellentétesek, a képviselő köteles erről haladéktalanul tájékoztatni a képviseleti felhatalmazás kiadására jogosult személyt.

(2) Ha a képviseleti felhatalmazás alapján a képviselő a magyar érdekeket megfelelően képviselni nem tudja, köteles a felelős szervezet vezetőjénél kezdeményezni képviseleti felhatalmazásának módosítását.

11. § (1) Ha a nemzetközi együttműködés NATO-, EU-, ENSZ-, illetve EBESZ-képviselet útján valósul meg, a felelős szervezet vezetője, valamint az általa kijelölt képviselő eljárhat az alárendeltségébe tartozó szervezet bármely tagjának képviseleti felhatalmazása alapján.

(2) Ha a nemzetközi együttműködés képviselőkből álló delegáció révén valósul meg, a delegáció vezetője

a) köteles a delegáció összeállításának időszakában megismerni a delegációtag képviselők képviseleti felhatalmazását, annak szakmai tartalmát, illetve

b) jogosult eljárni a delegáció bármely tagjának képviseleti felhatalmazása alapján.

(3) A képviselő a képviseleti felhatalmazás alapján tett intézkedéseiről, a vállalt kötelezettségekről összefoglaló jelentést köteles készíteni, és azt a képviselt álláspont kifejtésétől számított nyolc munkanapon belül felterjeszteni a képviseleti felhatalmazást kiadó személy részére.

6. A pénzügyi kötelezettségvállalás szabályai

12. § (1) Pénzügyi kötelezettségvállalást kizárólag pénzügyi képviseleti felhatalmazás birtokában lehet tenni.

(2) A felelős szervezet vezetője az 1. mellékletben meghatározott összeghatárok figyelembevételével a bizottsági ülés, döntés előtt felsővezetői döntést igénylő összeghatárt érintő felhatalmazás esetében 14 nappal, egyéb esetben hét nappal köteles a pénzügyi képviseleti felhatalmazást megkérni a keretgazda szervezettől. Ha a nemzetközi szervezet a fentiekben meghatározott határidőkön belül szolgáltat adatot, akkor a pénzügyi képviseleti felhatalmazást soron kívül kell megkérni.

(3) A keretgazda szervezetnek a felhatalmazás kiadása, felterjesztése előtt meg kell vizsgálnia a programra tervezett keretösszeg rendelkezésre állását. Ha a benyújtott igény a korábban betervezett kiadással megegyezik, vagy alacsonyabb összegű, akkor az 1. mellékletben meghatározott, felhatalmazás kiadására jogosult kiadhatja a felhatalmazást. Abban az esetben, ha a benyújtott igény a korábban betervezett kiadásnál magasabb, az 1. mellékletben meghatározott, felhatalmazás kiadására jogosult – a szakmai felelős részletes indokolása figyelembevételével – indokolt esetben és mértékben eltérhet a betervezett összegtől, annak figyelembevételével, hogy azt az év végi előirányzat-módosítás során a keretgazda szervezetnek pótelőirányzat igénylésével szükség szerint rendeznie kell.

(4) Pénzügyi kötelezettségvállalás esetében a képviseleti felhatalmazásnak tartalmaznia kell a kötelezettségvállalás összegét is. Ha a kötelezettségvállalás külföldi fizetőeszközben történik, a képviseleti felhatalmazásban is a külföldi fizetőeszközben kimutatott összeget kell megjeleníteni.

(5) A devizában felmerülő kötelezettségvállalás esetén az értékhatárok forintra való átszámításánál NSIP projektek esetében a NATO által negyedévente kiadásra kerülő, az NSIP hozzájárulások átváltásakor alkalmazott, a felhatalmazás kiadásakor érvényes árfolyamot, más előirányzatok esetében a felhatalmazás kiadását megelőző hónap utolsó napján érvényes Magyar Nemzeti Bank deviza-középárfolyamot kell figyelembe venni.

(6) A tárgyévet követő évi jóváhagyott költségvetésen túli időszakra szóló felhatalmazásról a keretgazda szervezetnek tájékoztatnia kell a gazdasági tervezésért felelős szervezetet.

(7) Ha az új kötelezettségvállalás összegének Magyarországra jutó mértéke nem éri el a 25 millió forintot, – figyelemmel az 1. mellékletben foglalt jogosultságokra – az alábbi szervezeteknél szakterületi képviseletet ellátó állandó nemzeti képviselő részére nem szükséges újabb képviseleti felhatalmazás kiadása:

a) a Magyarország Állandó Képviselete a NATO mellett, Brüsszel, Védelempolitikai Részleg,

b) a Magyar Állandó EBESZ Képviselet, Katonai Képviselet,

c) az MH Katonai Képviselő Hivatala,

d) az MH Nemzeti Katonai Képviselet vagy

e) az MH Nemzeti Összekötő Képviselet.

7. A képviseleti felhatalmazás visszavonása

13. § (1) A képviseleti felhatalmazás visszavonással szűnik meg. A szóban tett visszavonást haladéktalanul írásba kell foglalni. Az eseti képviseleti felhatalmazás az adott ügy ellátásával vagy lezárultával is megszűnik.

(2) A képviseleti felhatalmazás megszűnik akkor is, ha

a) a jellegénél fogva személyhez kötött képviseleti felhatalmazás esetén a képviselő nemzetközi együttműködésre történt kijelölése bármely okból megszűnik, vagy

b) a nemzetközi együttműködésben történő megfelelő részvétel érdekében új, azonos tárgyban készült képviseleti felhatalmazás kiadására került sor.

(3) A képviseleti felhatalmazás visszavonását kezdeményezheti a felelős szervezet vezetője, valamint a képviselő is.

(4) A képviseleti felhatalmazás visszavonására a képviseleti felhatalmazást kiadó személy, annak szolgálati elöljárója vagy hivatali felettese jogosult.

(5) A képviseleti felhatalmazás visszavonását haladéktalanul el kell juttatni a felelős szervezet vezetőjének, aki a képviselőt erről haladéktalanul köteles tájékoztatni.

8. Záró rendelkezések

14. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

(2)1

1. melléklet a 15/2024. (V. 24.) HM utasításhoz

A NATO- és EU-tagságból fakadó kötelezettségvállalásra vonatkozó jóváhagyási szintek

1. A „Nemzetközi tagdíjak, tagdíj jellegű befizetések” megnevezésű fejezeti kezelésű előirányzat jogcímen tervezett, „Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez” megnevezésű feladatok tekintetében:

A

B

1.

A felhatalmazás kiadására jogosult

A felhatalmazás köre

2.

honvédelmi miniszter

A KFET fő keretszámainak jóváhagyása.

3.

HM közigazgatási államtitkár

Jóváhagyások, módosítások, új, egyedi kötelezettségvállalások, belső átcsoportosítások esetén, ha a Magyarországra jutó összeg eléri, illetve meghaladja az 1000 millió forintot.

4.

HM gazdálkodási ügyekért felelős helyettes államtitkár

Jóváhagyások, módosítások, új, egyedi kötelezettségvállalások esetén, ha a vonatkozó kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege eléri, illetve meghaladja a 250 millió forintot, de nem éri el az 1000 millió forintot.

5.

A tárgyévi tervezési köriratban meghatározott, „Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez” megnevezésű fejezeti kezelésű előirányzatok keretgazda szervezet vezetője

a) Jóváhagyások, módosítások, új, egyedi kötelezettségvállalások esetén, ha a vonatkozó kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege nem éri el a 250 millió forintot.
b) A 12. § (7) bekezdésében felsoroltak vonatkozásában jóváhagyások, módosítások, új, egyedi kötelezettségvállalások esetén, ha a vonatkozó kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege eléri, illetve meghaladja a 25 millió forintot, de nem éri el a 250 millió forintot.
c) Ha a korábbi felhatalmazás alapján kiadott kötelezettségvállalás adott évi összege nem nő, csak a belső összetétele módosul.

2. A „Nemzetközi tagdíjak, tagdíj jellegű befizetések” megnevezésű fejezeti kezelésű előirányzat jogcímen tervezett, „Hozzájárulás az EU védelmi célú közös finanszírozású védelmi alapjaihoz” megnevezésű feladatok tekintetében:

A

B

1.

A felhatalmazás kiadására jogosult

A felhatalmazás köre

2.

honvédelmi miniszter

Minden esetben, amikor a felhatalmazás alapján hozott döntés a fejezeti kezelésű előirányzatok növelését teszi szükségessé, amelyet a tárgyévi tervezési köriratban meghatározott, „Hozzájárulás az EU védelmi célú közös finanszírozású védelmi alapjaihoz” megnevezésű fejezeti kezelésű előirányzatok keretgazda szervezete állapít meg.

3.

HM közigazgatási államtitkár

Ha az új kötelezettségvállalás Magyarországra jutó összege eléri, illetve meghaladja az 1000 millió forintot, de nem jár a fejezeti kezelésű előirányzatok növelésével.

4.

HM gazdálkodási ügyekért felelős helyettes államtitkár

Ha az új kötelezettségvállalás Magyarországra jutó összege eléri, illetve meghaladja a 250 millió forintot, de nem éri el az 1000 millió forintot, és nem jár a fejezeti kezelésű előirányzatok növelésével.

5.

A tárgyévi tervezési köriratban meghatározott, „Hozzájárulás az EU védelmi célú közös finanszírozású védelmi alapjaihoz” megnevezésű fejezeti kezelésű előirányzatok keretgazda szervezet vezetője

a) Jóváhagyások, módosítások, új, egyedi kötelezettségvállalások esetén, ha a vonatkozó kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege nem éri el a 250 millió forintot.
b) A 12. § (7) bekezdésében felsoroltak vonatkozásában jóváhagyások, módosítások, új, egyedi kötelezettségvállalások esetén, ha a vonatkozó kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege eléri, illetve meghaladja a 25 millió forintot, de nem éri el a 250 millió forintot.
c) Ha a korábbi felhatalmazás alapján kiadott kötelezettségvállalás adott évi összege nem nő, csak a belső összetétele módosul.

3. A NATO Biztonsági Beruházási Programban elfogadásra tervezett egyes NATO-programok Magyarországot terhelő költségei („Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához” megnevezésű fejezeti kezelésű előirányzat) tekintetében:

A

B

1.

A felhatalmazás kiadására jogosult

A felhatalmazás köre

2.

honvédelmi miniszter

Az NSIP fő keretszámainak jóváhagyása.

3.

HM közigazgatási államtitkár

Jóváhagyások, módosítások esetén, ha az egyedi, illetve új kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege eléri, illetve meghaladja az 1000 millió forintot.

4.

HM gazdálkodási ügyekért felelős helyettes államtitkár

Jóváhagyások, módosítások esetén, ha az egyedi, illetve új kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege eléri, illetve meghaladja a 250 millió forintot, de nem éri el az 1000 millió forintot.

5.

A tárgyévi tervezési köriratban meghatározott, „Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához” megnevezésű fejezeti kezelésű előirányzatok keretgazda szervezet vezetője

Jóváhagyások, módosítások esetén, ha az egyedi, illetve új kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege eléri, illetve meghaladja a 25 millió forintot, de nem éri el a 250 millió forintot.

4. Egyéb pénzügyi kötelezettségvállalások tekintetében:

A

B

1.

A felhatalmazás kiadására jogosult

A felhatalmazás köre

2.

HM közigazgatási államtitkár

Jóváhagyások, módosítások esetén, ha az egyedi, illetve új kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege eléri, illetve meghaladja az 1000 millió forintot.

3.

HM gazdálkodási ügyekért felelős helyettes államtitkár

Jóváhagyások, módosítások esetén, ha az egyedi, illetve új kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege eléri, illetve meghaladja a 250 millió forintot, de nem éri el az 1000 millió forintot.

4.

A „Nemzetközi tagdíjak, tagdíj jellegű befizetések” megnevezésű fejezeti kezelésű előirányzatok keretgazda szervezet vezetője

Jóváhagyások, módosítások esetén, ha a vonatkozó kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege nem éri el a 250 millió forintot.

5.

KNBSZ főigazgató

Jóváhagyások, módosítások esetén, ha az egyedi, illetve új kötelezettségvállalások Magyarországra jutó összege nem éri el a 100 millió forintot, és a KNBSZ költségvetése terhére kerül elszámolásra.

1

A 14. § (2) bekezdése a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére