• Tartalom

28/2024. (VIII. 15.) HM utasítás

28/2024. (VIII. 15.) HM utasítás

a hivatásos és a szerződéses állományra vonatkozó elöljárói döntéshozatal és a személyügyi eljárások általános szabályairól

2024.08.17.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján a következő utasítást adom ki:

1. A miniszter hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem szabályozott személyügyi jogkörök

1. § (1) A miniszter hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem szabályozott személyügyi jogköröket az 1. melléklet határozza meg.

(2) A miniszter az irányítása, vezetése alatt álló döntésre jogosult elöljáró jogkörét bármikor magához vonhatja.

2. § A miniszter hatáskörébe tartozó elöljárói döntések előkészítése során

a) az állomány miniszter által vezetett minisztériumba, illetve a miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezethez vezényelt tagja tekintetében – a Honvéd Vezérkar Főnöke (a továbbiakban: HVKF) előzetes egyetértésével – a Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) közigazgatási államtitkára,

b) a HM Tábori Lelkészi Szolgálat állományának tagja – a HVKF előzetes egyetértésével – a HM parlamenti államtitkára,

c) az a) és b) pont hatálya alá nem tartozó állomány tekintetében a HVKF

javaslattételi jogkört gyakorol.

2. A HVKF hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem szabályozott személyügyi jogkörök

3. § (1) A HVKF hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem szabályozott személyügyi jogköröket a 2. melléklet határozza meg.

(2) A HVKF az irányítása, vezetése alatt álló döntésre jogosult elöljáró jogkörét indokolt esetben magához vonhatja.

(3) A HVKF intézkedésben határozza meg a hatáskörébe tartozó, továbbá az irányítása, vezetése alatt álló döntésre jogosult elöljárók személyügyi döntései előkészítésének részletes szabályait.

3. Az állományilletékes parancsnok személyügyi jogkörei

4. § (1) Ha szolgálati viszonyra vonatkozó szabály eltérően nem rendelkezik, a honvédek jogállásáról szóló 137/2024. (VI. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Hjkr.) 3. § (1) bekezdése szerinti elöljárói döntések meghozatalára az állományilletékes parancsnok jogosult.

(2) Állományilletékes parancsnoknak minősül a honvédségi szervezet vezetője, valamint – ha ezt alapító okirat rögzíti – a más helyőrségben települt kikülönített alegységeket közvetlenül vezető személy.

(3) Az állományilletékes parancsnok döntési jogköre – ha szolgálati viszonyra vonatkozó szabály eltérően nem rendelkezik – kiterjed az általa vezetett honvédségi szervezet állományára, valamint a közvetlen alárendeltségében lévő honvédségi szervezet vezetőjére.

(4) A (2) bekezdésen túl állományilletékes parancsnoki jogkört gyakorló személyeket a 3. melléklet határozza meg.

(5) Ahol szolgálati viszonyra vonatkozó szabály állományilletékes parancsnokot említ, azon a 3. melléklet szerinti állományilletékes parancsnoki jogkört gyakorló személyeket is érteni kell.

4. A személyügyi szerv vezetője

5. § (1) A Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységének vezetője hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem szabályozott személyügyi jogköröket a 4. melléklet határozza meg.

(2) A HVKF intézkedésben jelöli ki az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységét, valamint meghatározza a feladat- és hatáskörének gyakorlásához szükséges részletes szabályokat.

(3) Az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységének vezetője

a) a szakmai feladatait – a (2) bekezdés szerint meghatározottakon túl – a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője által szakmai irányítási jogkörében meghatározottakra is figyelemmel végzi, és

b) az általa kiadni tervezett szakutasítás tervezetét véleményezés céljából megküldi a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője részére.

(4) Az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységének vezetője és a HM személyügyi főosztályvezető a hatáskörükbe tartozó személyügyi igazgatási feladatok egységes és hatékony megvalósítása érdekében kölcsönösen együttműködve kötelesek eljárni. E rendelkezést megfelelően alkalmazni kell az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységének vezetője és a miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezet személyügyi vezetője közötti együttműködésre is.

(5) Az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységének vezetője és a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat (a továbbiakban: KNBSZ) személyügyi vezetője folyamatosan egyeztetnek a hatáskörükbe tartozó személyügyi szaktevékenység összehangolása érdekében.

6. § (1) Ha szolgálati viszonyra vonatkozó szabály eltérően nem rendelkezik, döntésre jogosult elöljárónak minősül az állományilletékes személyügyi szerv vezetője azon személyügyi döntések tekintetében, amelyeket szolgálati viszonyra vonatkozó szabály a döntésre jogosult elöljáró mérlegelési jogkörétől független módon határoz meg.

(2) A HVKF a honvédségi szervezetek tekintetében az (1) bekezdés szerinti döntések kiadását, valamint a hatáskörébe tartozó, továbbá az irányítása, vezetése alatt álló döntésre jogosult elöljárók személyügyi döntéseinek adminisztratív támogatását intézkedésben központosíthatja.

5. A kiadmányozási jog átruházása és a helyettesítés

7. § (1) A döntésre jogosult elöljáró hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozási jogot vezetői beosztást, munkakört vagy álláshelyet betöltő személyre írásban átruházhatja, aki a döntés meghozatala során a döntésre jogosult elöljáró nevében és hatáskörében jár el.

(2) Az (1) bekezdés szerinti esetben az elöljárói döntésben fel kell tüntetni a döntésre jogosult elöljáró és a kiadmányozási jog gyakorlójának beosztását, munkakörét vagy álláshelyét, valamint azt, hogy a kiadmányozási jog gyakorlója a döntésre jogosult elöljáró nevében jár el.

(3) A kiadmányozási jog átruházása nem érinti a döntésre jogosult elöljáró személyét, döntési jogát és felelősségét, valamint – ha a jogorvoslatot jogszabály biztosítja – a jogorvoslat igénybevételének lehetőségét, az elbírálás rendjét és jogosultját.

8. § A döntésre jogosult elöljárót – távolléte vagy akadályoztatása esetén, valamint akkor, ha a beosztás ideiglenesen megüresedett – az erre szolgálati viszonyra vonatkozó szabályban vagy szervezeti és működési szabályzatban kijelölt személy vagy személyek helyettesíthetik.

6. A döntésre jogosult elöljáró jognyilatkozatai

9. § (1) A döntésre jogosult elöljáró döntését

a) határozatban adja ki, ha a döntésre jogosult elöljáró nem áll szolgálati viszonyban, továbbá ha szolgálati viszonyra vonatkozó szabály a döntési jogkör gyakorlását határozati formához köti,

b) parancsban adja ki, ha a döntésre jogosult elöljáró szolgálati viszonyban áll, kivéve, ha jogszabály a döntési jogkör gyakorlását határozati formához köti,

c) döntési lapon hozza meg, amely több döntését is tartalmazhatja, vagy

d) az a)–c) pont hatálya alá nem tartozó egyéb iraton rögzíti, vagy iratot ad ki, ha ezt szolgálati viszonyra vonatkozó szabály nem zárja ki.

(2) Kizárólag egyéni személyügyi határozat vagy parancs hozható

a) a szolgálati viszony létesítéséről,

b) a szolgálati viszony megszüntetéséről,

c) a szerződéses szolgálati viszony hivatásos szolgálati viszonnyá átalakulásáról,

d) a Hjkr. 10. § (2) bekezdés d)–h) és j) pontja szerinti vezénylésről.

(3) Ha a (2) bekezdés szerint nem kötelező egyéni személyügyi határozat vagy parancs kiadása, a döntésre jogosult elöljáró több honvédet érintő azonos tárgyú döntések egyidejű meghozatala érdekében mérlegelheti összesítő személyügyi határozat vagy parancs kiadását. Az összesítő határozat vagy parancs rá vonatkozó részét az állomány érintett tagjával közölni kell.

(4) A döntésre jogosult elöljárónak a honvéd szolgálati viszony alapelveinek, magatartási követelményeinek, valamint jogorvoslati kérdéseinek szabályairól szóló 5/2024. (VI. 28.) HM rendelet 6. §-a szerinti képviselőjeként a személyügyi szerv vezetője egyéni vagy összesítő határozatot hoz és közöl az érintett honvéddel. A döntési lapról kivonatot kizárólag a honvéd kérelmére kell készíteni.

(5) Szolgálati viszonyra vonatkozó szabályban a döntésre jogosult elöljáró mérlegelési jogkörétől független módon meghatározott jogokról, kötelezettségekről, jogállási változásokról az állomány érintett tagját – ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – az (1) bekezdés d) pontjának alkalmazásával tájékoztatni kell.

7. A személyügyi döntések előkészítésének általános szabályai

10. § (1) Az állományilletékes parancsnok hatáskörét meghaladó szolgálati viszonnyal kapcsolatos személyügyi eljárást szolgálati úton személyi javaslati lapon kezdeményezheti a döntésre jogosult elöljárónál.

(2) A személyi javaslati lapok elkészítésének és felterjesztésének rendjét a döntésre jogosult elöljáró belső rendelkezésben határozza meg.

11. § (1) A személyügyi eljárás során a szolgálati viszonnyal összefüggő személyügyi döntések előkészítése, az ezzel összefüggő jogok, illetve kötelezettségek tisztázása érdekében személyi beszélgetés folytatható le. Szolgálati viszonyra vonatkozó szabály a személyi beszélgetést kötelezővé teheti.

(2) A személyi beszélgetésen elhangzottakat dokumentálni kell.

(3) A személyi beszélgetést a döntésre jogosult elöljáró vagy az erre kijelölt személy folytatja le. A miniszter, valamint – az alárendeltségébe tartozó személyi állomány tekintetében – a HVKF e jogkört indokolt esetben magához vonhatja.

12. § (1) Ha szolgálati viszonyra vonatkozó szabály a döntésre jogosult elöljáró jognyilatkozatát a honvéd kérelméhez köti, a személyügyi eljárás a kérelem döntésre jogosult elöljáróhoz történő megérkezését követő munkanapon kezdődik.

(2) A kérelem elintézésére alkalmazni kell a honvéd szolgálati viszony alapelveinek, magatartási követelményeinek, valamint jogorvoslati kérdéseinek szabályairól szóló 5/2024. (VI. 28.) HM rendelet 16. §-át.

13. § Ha szolgálati viszonyra vonatkozó szabály a döntésre jogosult elöljáró jognyilatkozatát a honvéd beleegyezéséhez köti, arról a honvéd előzetesen a személyi javaslati lapon nyilatkozik.

14. § A szakmai felelősök kijelölését, valamint a személyügyi eljárásokkal kapcsolatos feladat- és hatáskörüket külön közjogi szervezetszabályozó eszköz határozza meg.

15. § (1) Az állomány tagjának áthelyezésére, kinevezésére és megbízására az jogosult, aki a betöltendő szolgálati beosztáshoz rendszeresített rendfokozat alapján a döntési jogkört gyakorolja.

(2) Az állományilletékes parancsnok az (1) bekezdés szerinti szándékáról személyi javaslati lap megküldésével tájékoztatja a döntésre jogosult elöljárót.

16. § Az állomány tagja az azonos vagy az alacsonyabb szolgálati beosztásba áthelyezése iránti kérelmét az állományilletékes parancsnoknak nyújthatja be. A kérelemhez csatolni kell a fogadó honvédelmi szervezettől kapott, betölteni tervezett szolgálati beosztásra vonatkozó egyetértő iratot.

17. § (1) Az állomány tagjának áthelyezése, kinevezése és megbízása esetében – ideértve a 16. § szerinti eseteket is – az állományilletékes parancsnok hozzájárulását vagy indokolt egyet nem értését a kézhezvételt követő 30 napon belül személyi javaslati lapon küldi meg a döntésre jogosult elöljáró részére. E határidő indokolt esetben egy alkalommal, 30 nappal meghosszabbítható.

(2) Ha a személyügyi eljárás során az állományilletékes parancsnok és a döntésre jogosult elöljáró között nincs egyetértés, szolgálati alá-fölé rendeltség esetén a szolgálati elöljáró, egyéb esetben a közvetlen közös elöljáró parancsnok dönt.

18. § A halaszthatatlan szolgálati feladat kivételével az állomány tagját a Hjkr. 10. § (2) bekezdés a) pontja szerinti vezénylésről annak kezdete előtt legkésőbb 5 nappal tájékoztatni kell.

19. § Az állomány tagja szolgálati viszonya szünetelésével kapcsolatos, a Hjkr. 14. § (1) bekezdése szerinti kötelezettségét írásban, az állományilletékes parancsnok részére teljesíti.

20. § A Hjkr. 15. § (3) bekezdése szerint különleges jogrend, honvédelmi válsághelyzet miatt meghosszabbodott szerződéses szolgálati viszony időtartama alatt a vállalt szolgálati idő meghosszabbításának kezdő időpontja nem lehet korábbi, mint a vállalt szolgálati idő meghosszabbításáról szóló szerződés mindkét fél általi aláírásának napja.

8. Szolgálati beosztás, álláshely pályázat útján történő betöltése

21. § (1) Szolgálati beosztás, álláshely betöltésére nyílt vagy zárt pályázat írható ki. Nyílt pályázat esetén a pályázati kiírás nyilvános. A nyílt pályázatot a HM hivatalos lapjában és honlapján, az elektronikus levelező rendszeren, továbbá a HM Költségvetés Gazdálkodási Információs Rendszer (a továbbiakban: HM KGIR) megfelelő alkalmazásával meg kell hirdetni. Zárt pályázat esetén a pályázati kiírás csak a pályázatban való részvételre előzetesen kiválasztott személyi kör részére kerül megküldésre.

(2) A pályázatot a szolgálati beosztás, álláshely betöltésére jogosult elöljáró vagy az általa kijelölt személy írja ki.

(3) A pályázatban meg kell jelölni, hogy a szolgálati beosztás, álláshely betöltésére pályázatot kizárólag az állomány tagja nyújthatja be, vagy erre az állomány tagján kívül más személy is jogosult.

(4) Eredménytelen a pályázat, ha nincs a pályázati feltételeknek megfelelő, a szolgálati beosztás, álláshely betöltésére alkalmas jelölt. A pályázat eredménytelensége esetén új pályázatot lehet kiírni.

(5) A pályázati kiírásnak tartalmaznia kell különösen

a) a pályázatot kiíró nevét, szolgálati beosztását,

b) a betöltendő szolgálati beosztásba, álláshelyre helyezés határozott vagy határozatlan időtartamát,

c) a szolgálati beosztás, álláshely megnevezését, a rendszeresített rendfokozatot,

d) a szolgálati beosztás, álláshely betöltéséhez meghatározott képesítési előírásokat, különösen az előírt iskolai végzettséget, szakképzettséget, idegennyelv-ismeretet,

e) ha előírás, szolgálati beosztás, álláshely betöltéséhez kapcsolódó nemzetbiztonsági követelményeknek való megfelelésre vagy vagyonnyilatkozat-tételre vonatkozó kötelezettséget,

f) az esetlegesen előnyt jelentő körülményeket,

g) a szolgálati beosztással, álláshellyel járó feladatok rövid leírását,

h) a szolgálatteljesítés helyét,

i) a benyújtandó pályázat tartalmára és mellékleteire vonatkozó követelményeket,

j) a pályázat benyújtásának helyét, időpontját, módját,

k) a pályázat elbírálásának időpontját,

l) a pályázat elbírálásának eredményéről történő tájékoztatás rendjét és

m) a pályázattal kapcsolatos felvilágosítás adására jogosult személy nevét, elérhetőségét.

9. A szolgálatteljesítési hely megváltoztatása

22. § (1) Az állományilletékes parancsnok vagy az általa kijelölt személy a honvédelmi szervezet székhelye és telephelye, illetve telephelyei között a szolgálati beosztáshoz tartozó napi szolgálatteljesítési helyet írásban megváltoztathatja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti változtatás tényét és kezdő időpontját személyi beszélgetés keretében az állomány érintett tagjával közölni kell.

(3) Az (1) bekezdés szerinti elöljárói döntéssel érintett állományt megilletik mindazon juttatások, amelyeket jogszabály vagy közjogi szervezetszabályozó eszköz a szolgálati érdekből történő áthelyezés, továbbá – amennyiben helyőrségváltás is történik – helyőrségváltással járó áthelyezés esetén biztosít.

10. Szolgálatteljesítés a miniszter által vezetett minisztériumban és a miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezeteknél

23. § (1) A Hjkr. 10. § (2) bekezdés d)–f) pontja szerinti vezénylés megszüntetése esetén az állomány tagja a vezénylés megszüntetését követő naptól rendelkezési állományba tartozik, ha részére szolgálati beosztás e naptól nem biztosítható.

(2) A Hjkr. 10. § (2) bekezdés d) pontja szerinti vezénylést a miniszter erről szóló döntése szünteti meg, amelyet haladéktalanul meg kell küldeni az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egysége részére. A vezénylés megszüntetéséről szóló miniszteri döntés tartalmazza a rendelkezési állományba tartozás (1) bekezdés szerinti esetét.

(3) A Hjkr. 10. § (2) bekezdés e) és f) pontja szerinti vezénylést az áthelyezésről, a kinevezésről vagy a rendelkezési állományba helyezésről szóló elöljárói döntés szünteti meg.

11. A szolgálati viszony megszűnésével, megszüntetésével kapcsolatos személyügyi feladatok

24. § (1) A szolgálati viszony Hjkr. 15. § (1) bekezdése szerinti megszűnése esetén a szolgálati viszony megszűnéséről külön jognyilatkozat nem készül.

(2) A szolgálati viszony megszűnésekor, megszüntetésekor az állományilletékes parancsnok jognyilatkozatban állapítja meg az állomány tagját terhelő megtérítési kötelezettséget.

25. § (1) A szolgálati viszony közös megegyezéssel történő megszüntetését az állomány tagja vagy az állományilletékes parancsnok is kezdeményezheti.

(2) A szolgálati viszonyt – tábornok kivételével – a közös megegyezésről szóló megállapodás szünteti meg, az abban meghatározott időpontban.

26. § (1) A Hjkr. 15. § (2) bekezdés b) pontja szerinti felmentés esetén a szolgálati viszony a felmentési idő utolsó napján szűnik meg.

(2) Rövidebb felmentési időt a döntésre jogosult elöljáró az állomány tagjának erre irányuló írásbeli kérelmén engedélyezheti.

27. § (1) A más jogviszonyba történő áthelyezésről szóló megállapodás megkötését az állomány tagja és az állományilletékes parancsnok is kezdeményezheti. Az áthelyezést megelőzően az állomány tagját a szolgálaton kívüli állomány lehetőségéről tájékoztatni kell.

(2) Ha a más jogviszonyba történő áthelyezésről szóló megállapodás megkötését az állomány tagja kezdeményezi, a kérelmét – a döntésre jogosult elöljárónak címezve – az állományilletékes parancsnokhoz nyújthatja be, amelyhez csatolja az átvevő munkáltató előzetes egyetértését vagy az átvevő munkáltató általi kezdeményezést.

(3) Ha a más jogviszonyba történő áthelyezésről szóló megállapodás megkötését az állományilletékes parancsnok kezdeményezi, az áthelyezéshez az állomány tagjának beleegyezése szükséges.

(4) A személyügyi eljárás során az átvevő munkáltató kérésére – az állomány tagja hozzájárulása esetén – az érintett személyi okmánya az átvevő munkáltató részére betekintésre megküldhető.

(5) A szolgálati viszonyt – tábornok kivételével – a más jogviszonyba történő áthelyezésről szóló megállapodás szünteti meg, az abban meghatározott időpontban.

28. § (1) A hivatásos állomány a hivatásos és szerződéses állomány tagjára vonatkozó személyügyi szabályokról szóló 6/2024. (VI. 28.) HM rendelet (a továbbiakban: személyügyi rendelet) 43. § (1) bekezdés b) pontja alapján rendelkezési állományba helyezett tagja a személyügyi rendelet 43. § (3) bekezdése szerinti kérelmét az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységének vezetőjéhez nyújthatja be, legkésőbb 30 nappal a rendelkezési állomány a személyügyi rendelet 43. § (2) bekezdése szerinti időtartamának leteltét megelőzően.

(2) Az (1) bekezdés szerinti határidő jogvesztő.

(3) Az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységének vezetője a szolgálati érdek mérlegelésével dönt a kérelem elfogadásáról vagy elutasításáról.

29. § (1) Az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egysége folyamatosan vizsgálja, hogy van-e olyan, a személyügyi rendelet 43. § (1) bekezdése szerint rendelkezési állományba tartozó személy, akinek iskolai végzettsége, szakképzettsége, szakképesítése alapján üres vagy megüresedő honvédelmi alkalmazotti munkakör felajánlható.

(2) Az (1) bekezdés szerinti üres vagy megüresedő honvédelmi alkalmazotti munkakörről az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egysége írásban tájékoztatja a személyügyi rendelet 43. § (1) bekezdése szerint rendelkezési állományba tartozó személyt. A tájékoztatás közlésétől számított 5 munkanapon belül az állomány érintett tagja írásban nyilatkozik a továbbfoglalkoztatási lehetőség igénybevételéről. A határidő elmulasztását a továbbfoglalkoztatási lehetőség elutasításának kell tekinteni.

(3) A (2) bekezdés szerinti továbbfoglalkoztatási kérelemről az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egysége tájékoztatja az érintett honvédelmi szervezetet. Ha az állomány érintett tagja a honvédelmi alkalmazotti munkakör ellátására alkalmas, a honvédelmi szervezet vezetője honvédelmi alkalmazottként a honvédelmi alkalmazottakra irányadó szabályok szerint kinevezi, legkorábban a szolgálati viszony megszűnését követő naptól.

30. § (1) A próbaidő alatt a szolgálati viszony Hjkr. 15. § (2) bekezdés d) pontja szerinti megszüntetését bármelyik fél kezdeményezheti.

(2) Az állomány tagja szolgálati viszonyának a Hjkr. 15. § (2) bekezdés d) pontja szerinti megszüntetéséről szóló jognyilatkozatát az állományilletékes parancsnokhoz nyújthatja be.

(3) A szolgálati viszony a Hjkr. 15. § (2) bekezdés d) pontja szerinti megszüntetéséről szóló jognyilatkozat közlésével szűnik meg, azzal, hogy az elszámolási kötelezettség fennáll.

31. § (1) A Hjkr. 15. § (2) bekezdés e) pontja szerinti lemondás esetén a szolgálati viszony az állomány tagjának lemondásáról szóló jognyilatkozata alapján szűnik meg a lemondási idő utolsó napján, ahhoz az állományilletékes parancsnok elfogadása nem szükséges.

(2) A Hjkr. 17. § (5) bekezdése szerinti esetben a szerződéses állomány tagjának az egyoldalú szerződésbontásról szóló jognyilatkozatában részletesen indokolnia kell, hogy a szolgálati viszony fenntartása miért vált számára lehetetlenné, vagy milyen körülményekre tekintettel jár aránytalan sérelemmel, továbbá jognyilatkozatához csatolni kell az indokait alátámasztó dokumentumokat. Ebben az esetben a szolgálati viszony az egyoldalú szerződésbontásról szóló jognyilatkozat alapján az egyoldalú szerződésbontási idő utolsó napján akkor szűnik meg, ha az állomány tagjának indokolását az állományilletékes parancsnok elfogadja.

(3) Rövidebb lemondási vagy egyoldalú szerződésbontási időt az állományilletékes parancsnok a lemondásról vagy egyoldalú szerződésbontásról szóló jognyilatkozaton is engedélyezheti.

(4) Tábornok esetén a lemondásról szóló nyilatkozatot az állományilletékes parancsnok soron kívül megküldi a HVKF részére.

12. A szerződéses szolgálati viszony átalakulása

32. § (1) A szerződéses szolgálati viszony Hjkr. 13. § (2) bekezdése szerinti átalakulását a hónap első napjával kell tervezni.

(2) Nem kell alkalmazni az (1) bekezdést akkor, ha a szerződéses szolgálati viszony átalakulása egybeesik az MH által szervezett, a kizárólag katonai beosztás betöltésére jogosító honvéd altisztképzés elvégzését közvetlenül követő állománycsoport-váltással.

13. A teljesítményértékelés végrehajtási szabályai

33. § (1) Értékelő vezető

a) a tiszti és az altiszti állomány esetében az érintett legalább tiszti rendfokozati csoportba tartozó közvetlen szolgálati elöljárója vagy közvetlen hivatali felettese,

b) a legénységi állomány esetében az érintett legalább zászlós rendfokozati csoportba tartozó közvetlen szolgálati elöljárója vagy közvetlen hivatali felettese,

c) a rendelkezési állományba tartozók esetében az állományilletékes parancsnok vagy az általa kijelölt, legalább tiszti rendfokozati csoportba tartozó vezető.

(2) Az (1) bekezdés a) pontjától eltérően az altiszti állomány tagjának értékelésére az állományilletékes parancsnok az altiszti állománycsoportba tartozó, vezető beosztást betöltő értékelő vezetőt is kijelölhet.

(3) Ha az értékelési időszak alatt az állomány tagja a szolgálati beosztás ellátásából adódó napi feladatait nem az értékelő vezető irányítása alatt végzi, vagy legalább 3 hónapot meghaladóan vezénylésre kerül, az értékelést az eredeti szolgálati beosztása szerinti értékelő vezető készíti el a napi szolgálatteljesítését közvetlenül irányító személy véleményének kikérése mellett.

(4) Az értékelő vezetőket az állományilletékes parancsnok vagy az általa kijelölt személy a helyben szokásos módon készíti fel a teljesítményértékelés elvégzésének feladataira.

34. § (1) A tiszti és altiszti állomány teljesítményértékelését a teljesítményértékelési folyamat végrehajtását támogató informatikai alkalmazás (a továbbiakban: TÉR szoftver) használatával kell végrehajtani, a legénységi állomány teljesítményértékelését papír alapon is végre lehet hajtani.

(2) A legénységi állomány teljesítményértékelésének formai követelményeit az 5. melléklet, a honvéd tisztjelöltek teljesítményértékelésének formai követelményeit a 6. melléklet, a honvéd tisztjelöltek évfolyamrangsorának kialakításához szükséges értékelésnek formai követelményeit a 7. melléklet tartalmazza.

35. § (1) A tiszti és altiszti állomány teljesítményértékelésében

a) az egyéni teljesítménykövetelmények meghatározásánál a személyügyi rendelet 58. § (3) bekezdésében foglaltak mellett egyéb teljesítménykövetelmény is meghatározható, ha az értékelési időszakban előreláthatólag kiemelt jelentőségű feladat várható az értékelt személy vonatkozásában,

b) a kompetenciaalapú magatartás értékelése, illetve az egyéb kompetenciák értékelése vonatkozásában az egyes kompetenciák fogalmi meghatározásait a 8. melléklet tartalmazza,

c) az éves kiképzési feladatok eredményénél a gépkarabély vagy géppisztoly lőgyakorlat és a pisztoly lőgyakorlat eredményét az alábbiak szerint kell figyelembe venni:

ca) kiváló: 30%;

cb) jó: 20%;

cc) megfelelt: 10%;

cd) nem felelt meg: 0%,

d) az éves kiképzési feladatok eredményénél a menetgyakorlat eredményét az alábbiak szerint kell figyelembe venni:

da) szintidőben végrehajtásra került: 40%;

db) szintidőn kívül vagy nem került végrehajtásra: 0%.

(2) Az éves kiképzési feladatok összesített eredményét a gépkarabély vagy géppisztoly lőgyakorlat, a pisztoly lőgyakorlat és a menetgyakorlat eredményére kapott %-os értékek összege adja.

(3) Ha az éves kiképzési feladatok a tárgyévben több alkalommal kerültek végrehajtásra, az elért eredmények közül a legjobbakat kell figyelembe venni a teljesítményértékelés során.

(4) A fizikai állapotfelmérés eredményénél az altiszti beosztásokban, álláshelyeken, valamint tisztek esetében az alezredes és ennél alacsonyabb tiszti rendfokozattal rendszeresített beosztásokban, álláshelyeken a 100%-os teljesítmény eléréséhez szükséges pontszámokat és a munkakörcsaládonkénti kategóriákba történő besorolást a 9. melléklet tartalmazza. Az ezredes és ennél magasabb rendfokozattal rendszeresített beosztások, álláshelyek munkakörcsaládtól függetlenül az I. kategóriába tartoznak. Az elért eredménynek az éves teljesítményértékelésbe történő beszámítását a 10. melléklet tartalmazza.

(5) Ha a tiszti, altiszti állomány tagja nem érte el a fizikai állapotfelmérésen a 220 pontot, vagy nem vett részt a fizikai állapotfelmérésen, akkor azt – a (6) bekezdésben foglaltak kivételével – a teljesítményértékelésben 0%-kal kell figyelembe venni.

(6) Ha a tiszti, altiszti állomány 55. életévét betöltött tagja a fizikai állapotfelmérésen nem vett részt, a fizikai állapotfelmérés eredményét 220 pontként kell figyelembe venni az éves teljesítményértékelése során, azonban ebben az esetben előmenetelre nem lesz tervezhető.

(7) Ha a tiszti, altiszti állomány tagja a fizikai állapotfelmérést, illetve az éves kiképzési feladatokat egészségügyi felmentés vagy egészségügyi szolgálatmentesség miatt a tárgyévben nem tudta végrehajtani, az éves teljesítményértékelése során a tárgyévet megelőző évben eredményesen teljesített fizikai állapotfelmérést, illetve az éves kiképzési feladatokat figyelembe lehet venni, de ebben az esetben előmenetelre nem lesz tervezhető.

(8) A (3), (6) és (7) bekezdésben foglaltakat a legénységi állomány teljesítményértékelésénél is alkalmazni kell.

36. § (1) Ha a teljesítményértékelés nem a személyügyi rendelet 57. § (1) bekezdése szerinti időpontban kerül végrehajtásra, az értékelés időpontját megelőző egy éven belül végrehajtott fizikai állapotfelmérés és éves kiképzési feladatok eredményét kell figyelembe venni.

(2) A fizikai állapotfelmérések eredményeit a fizikai állapot felmérésére kijelölt bizottság, az éves kiképzési feladatok eredményeit a kiképzést végrehajtó szerv évente legkésőbb december 5-ig megküldi a honvédelmi szervezet személyügyi szerve részére, majd ezt követően a személyügyi szerv az értékelő vezető kérésére tájékoztatja az általuk értékelendők vonatkozásában az elért eredményekről.

37. § (1) Az elkészült teljesítményértékelést az értékelő vezető egy példányban kinyomtatja, és az értékelés eredményét ismerteti az értékelt személlyel. A mindkét fél által történő aláírást követően a papíralapú teljesítményértékelést az értékelő vezető átadja az értékeltnek.

(2) Az értékelő vezető legkésőbb február 5-ig – az év közben készített teljesítményértékelés esetén az ismertetést követő 5 munkanapon belül – elektronikus úton tájékoztatja a honvédelmi szervezet személyügyi szervét az általa értékeltek eredményéről.

(3) Az (1) és (2) bekezdésben foglaltakat a legénységi állomány teljesítményértékelése során is alkalmazni kell.

38. § (1) Ha az állomány egybefüggően egy évet meghaladó külföldi szolgálatot teljesítő tagjának külföldi szolgálata alatt angol nyelvű teljesítményértékelés készül, a TÉR szoftverben az éves teljesítményértékelés során az egyéni teljesítménykövetelmények, a kompetenciaalapú magatartás, valamint az egyéb kompetenciák értékelésénél az egyes értékelési pontok esetén az angol nyelvű teljesítményértékelés eredménye alapján az alábbi értékeket kell rögzíteni:

a) „Outstanding”: 95%,

b) „Very good”: 80%,

c) „Good”: 63%,

d) „Satisfactory”: 45%,

e) „Weak”: 0%.

(2) Ha a Hjkr. 10. § (2) bekezdés j) pontja szerinti, Magyarországon települő nemzetközi katonai szervezetnél az értékelő vezető külföldi, az állomány tagjáról angol nyelvű teljesítményértékelés is készíthető. Az így készített teljesítményértékelés TÉR szoftverben történő rögzítésére az (1) bekezdésben foglalt szabályokat kell alkalmazni.

14. Az előmenetel tervezése

39. § (1) Az állomány előmenetelének tervezése helyi szinten, a honvédelmi szervezeten belül vagy a honvédelmi szervezetek között történik. Az előmenetel tervezését a feltölthető beosztás szerinti honvédelmi szervezet hajtja végre.

(2) A főtörzszászlós rendfokozattal rendszeresített beosztások betöltéséhez az MH vezénylő zászlós előzetes egyetértése szükséges.

(3) Az előmenetel tervezése minden év február 1-je és november 30-a között kerül végrehajtásra. A magasabb beosztásba történő kinevezésre legkorábban március 1-jei, legkésőbb a következő év január 1-jei időponttal kerülhet sor. Ezt az időbeli korlátozást nem kell alkalmazni

a) a tábornoki, az ezredes, az MH vezénylő zászlós és a főtörzszászlós rendfokozattal rendszeresített szolgálati beosztásba kiválasztottak esetében,

b) az álláshelyre kiválasztottak esetében,

c) ha az átszervezéssel összefüggő kinevezésre vonatkozó személyügyi eljárás az átszervezéshez kapcsolódó szervezési időszakban megindításra kerül,

d) a rendelkezési állományból szolgálati beosztásba helyezés esetén.

(4) Ha az állomány előmenetelre tervezett tagja más honvédelmi szervezet állományába tartozik, a tervezett beosztás szerinti állományilletékes parancsnok írásban tájékoztatja az állomány előmenetelre tervezett tagjának állományilletékes parancsnokát a tervezett szolgálati beosztásról.

(5) Az állomány előmenetelre tervezett tagjának állományilletékes parancsnoka nemleges javaslat esetén a megtervezett szolgálati beosztásra vonatkozó tájékoztatás kézhezvételét követő 10 munkanapon belül, támogató javaslat esetén az előmenetel összes feltételének teljesülésekor javaslati lapot küld a kinevezés jogkörével rendelkező elöljáró részére. Nemleges javaslat esetén a 17. § (2) bekezdése szerint kell eljárni.

40. § (1) A tanulmányait befejező honvéd tisztjelölt, valamint az állomány egy évet meghaladóan külföldi képzés keretében tanulmányok folytatása miatt rendelkezési állományba tartozó tagjának a szolgálati beosztását – a honvédelmi szervezetek és a szakmai felelős szervek bevonásával – az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egysége tervezi meg.

(2) A Honvédség által szervezett, kizárólag katonai szolgálati beosztás betöltésére jogosító honvéd altisztképzést eredményesen befejezettek szolgálati beosztását – az altisztképzésért felelős honvédelmi szervezet és az MH vezénylő zászlós koordinálása mellett – a döntésre jogosult elöljáró tervezi meg.

(3) A honvédségi ösztöndíjas hallgató szolgálati beosztását – a honvédelmi szervezetek és a szakmai felelős szervek bevonásával – a honvéd tisztjelöltek általános katonai felkészítéséért felelős honvédelmi szervezet tervezi meg.

15. A további foglalkoztatásra irányuló jogviszonnyal kapcsolatos személyügyi feladatokról

41. § (1) Az állomány tagja a személyügyi rendelet 76. § (1) és (2) bekezdése szerinti előzetes engedély iránti kérelmét, valamint a személyügyi rendelet 76. § (3) bekezdése szerinti bejelentési kötelezettséget az e célra rendszeresített formanyomtatványon teljesíti. A formanyomtatványhoz csatolni kell az előzetes engedély elbírálásához szükséges iratokat.

(2) Az állományilletékes parancsnok a további foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítéséhez szükséges előzetes engedély megadásáról vagy elutasításáról az elutasítás indokának megjelölésével az (1) bekezdés szerinti formanyomtatványon dönt.

(3) Vissza kell vonni az előzetes engedélyt, ha az állomány tagja szolgálati kötelezettségeiből adódó feladatait a további foglalkoztatásra irányuló jogviszonnyal összefüggő okból nem megfelelően látja el, vagy ha a személyügyi rendelet 76. § (4) bekezdése szerinti körülmény az előzetes engedély megadását követően merül fel vagy jut az állományilletékes parancsnok tudomására.

(4) A visszavonás időpontját és indokát az (1) bekezdés szerinti formanyomtatványon kell rögzíteni.

(5) Az előzetes engedélyeket a HM KGIR-ben kell nyilvántartani.

16. Átszervezésekre vonatkozó sajátos személyügyi szabályok alkalmazhatósága

42. § A honvédelmi szervezetek átszervezésével összefüggő személyügyi eljárások végrehajtása során jelen utasítás rendelkezéseitől a miniszter közjogi szervezetszabályozó eszközben, a HVKF belső rendelkezésben eltérhet.

17. A Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálatra vonatkozó sajátos szabályok

43. § (1) Az utasítást a KNBSZ hivatásos állományára a jelen alcímben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) A KNBSZ hivatásos állományára nem kell alkalmazni a 2. § c) pontját, a 31. § (4) bekezdését, a 39. § (2) bekezdését és a 41. § (5) bekezdését.

(3) A 39. § (3) bekezdésében foglalt időbeli korlátozást nem kell alkalmazni a KNBSZ állománya esetében.

(4) A KNBSZ főigazgatójának kezdeményezésére – a KNBSZ által kiválasztott – katonai szolgálatra jelentkezőt a HVKF hivatásos állományba veszi és vezényli a KNBSZ-hez, vagy a személyügyi rendelet 24. § a) pontja alapján rendelkezési állományba helyezi.

(5) A KNBSZ főigazgatójának egyetértése szükséges, ha a honvéd tisztjelölt a nemzetbiztonsági szakról egy másik szakra vagy más szakról a nemzetbiztonsági szakra jelentkezik át.

44. § A KNBSZ-nél szolgálatot teljesítők vonatkozásában a KNBSZ főigazgatója hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem szabályozott személyügyi jogköröket a 11. melléklet határozza meg.

18. Záró rendelkezések

45. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

46. § Ezen utasítás rendelkezéseit 2024. szeptember 30-ig akkor kell alkalmazni, ha a Hjkr. vagy a személyügyi HM rendelet eltérően nem rendelkezik.

47. §1

1. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

A miniszter hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem szabályozott személyügyi jogkörök

1. Előterjesztés a köztársasági elnökhöz szolgálati viszony létesítésére, illetve ismételt létesítésére tábornok esetén

2. Előterjesztés a köztársasági elnökhöz első tábornoki rendfokozatba történő kinevezésre, illetve tábornok magasabb tábornoki rendfokozatba történő előléptetésére, ideértve a határozott időre szóló kinevezést, előléptetést is

3. Előterjesztés a köztársasági elnökhöz tábornok szolgálati viszonya megszüntetésére, illetve szolgálati viszonya megszűnésének megállapítására

4. Előterjesztés a köztársasági elnökhöz tábornok szolgálaton kívüli állományba vételére és annak megszüntetésére

5. Kinevezés tábornoki rendfokozattal rendszeresített szolgálati beosztásba

6. Kinevezés, áthelyezés, megbízás miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó honvédelmi szervezet, valamint honvédségi szervezet vezetésére rendszeresített szolgálati beosztásba

7. Kinevezés katonai attasé beosztásba

8. Tábornoki rendfokozattal rendszeresített szolgálati beosztásból alacsonyabb vagy azonos szolgálati beosztásba helyezés

9. Tábornok rendelkezési állományba helyezése

10. Rendelkezési állományba helyezés – a honvédségi szervezetek állományába tartozók kivételével – a személyügyi rendelet 32. § (3) bekezdése szerinti esetben

11. Tábornok megbízása

12. Tábornok hazai vezénylése a képzésre vezénylés kivételével

13. Tábornok személyügyi rendelet 97. § (5) bekezdése szerinti illetmény nélküli szabadságának engedélyezése

14. Tábornok esetén a Hjkr. 15. § (6) bekezdése szerinti megállapodások megkötése

15. Tábornok szolgálati beosztásból történő felfüggesztése, illetményének visszatartása, megvonása

2. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

A HVKF hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem szabályozott személyügyi jogkörök

1. Szolgálati viszony létesítése, első rendfokozatba és első beosztásba való kinevezés, valamint állománycsoport-váltás ezredes, alezredes, főtörzszászlós rendfokozattal rendszeresített beosztás esetén

2. Szolgálati viszony létesítése, első rendfokozatba való kinevezés, valamint állománycsoport-váltás a Hjkr. 10. § (2) bekezdés d)–f) pontja szerint vezényeltek esetében

3. Kinevezés ezredes, MH vezénylő zászlós, főtörzszászlós rendfokozattal rendszeresített beosztásba, a Hjkr. 10. § (2) bekezdés d) és e) pontja szerint vezényeltek kivételével

4. Áthelyezés azonos beosztásba ezredes, főtörzszászlós rendfokozattal rendszeresített beosztás esetén, a Hjkr. 10. § (2) bekezdés d) és e) pontja szerint vezényeltek kivételével

5. Áthelyezés alacsonyabb beosztásba ezredes, MH vezénylő zászlós, főtörzszászlós rendfokozattal rendszeresített beosztásból, a Hjkr. 10. § (2) bekezdés d) és e) pontja szerint vezényeltek kivételével

6. Előléptetés ezredes, MH vezénylő zászlós, főtörzszászlós rendfokozatba, ideértve a határozott időre szóló előléptetést is

7. Rendelkezési állományba helyezés – tábornok kivételével – a személyügyi rendelet 32. § (1) bekezdése szerinti esetben

8. Rendelkezési állományba helyezés – a honvédségi szervezetek állománya tekintetében – a személyügyi rendelet 32. § (3) bekezdése szerinti esetben

9. Megbízás tábornok, ezredes rendfokozattal rendszeresített beosztással, tábornok, valamint a Hjkr. 10. § (2) bekezdés d) és e) pontja szerint vezényeltek kivételével

10. Tábornok Hjkr. 10. § (2) bekezdés c) pontja szerinti hazai képzésre történő vezénylése

11. A Hjkr. 10. § (2) bekezdés e)–h) és j) pontja szerinti vezénylés tábornok kivételével

12. Ezredes, MH vezénylő zászlós, főtörzszászlós szolgálati viszonyának megszüntetése közös megegyezéssel vagy felmentéssel

13. A Hjkr. 15. § (2) bekezdés c) pontja szerinti, más jogviszonyba történő áthelyezés tábornok kivételével

14. Felvétel a Hjkr. 18. §-a szerinti szolgálaton kívüliek közé tábornok kivételével

15. Ezredes rendfokozattal rendszeresített beosztás esetén beosztásból történő felfüggesztés, kivéve a Hjkr. 10. § (2) bekezdés d) és e) pontja szerint vezényeltek fegyelmi eljárása esetén

16. Tábornok részére a Hjkr. 6. § (3) bekezdése szerinti engedély megadása

17. Tábornok „Katonai szolgálat halottjává” nyilvánítása

3. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

Állományilletékes parancsnoki jogkört gyakorlók

A

B

1

Érintett személyi állomány

Állományilletékes parancsnoki jogkört gyakorló

2

A Hjkr. 10. § (2) bekezdés d) pontja szerint vezényelt állomány, a vezénylés időtartama alatt

HM közigazgatási államtitkára

3

A Hjkr. 10. § (2) bekezdés e) pontja szerint vezényelt állomány, vezénylések időtartama alatt, az adott költségvetési szervet vezető kivételével

miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezet vezetője

4

A miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezet vezetője

HM közigazgatási államtitkára

5

A Hjkr. 10. § (2) bekezdés f) pontja, valamint a személyügyi rendelet 24. § a) pontja szerint vezényelt állomány, a vezénylés időtartama alatt

KNBSZ főigazgatója

6

A Hjkr. 10. § (2) bekezdés g) pontja szerint vezényelt állomány, a vezénylés időtartama alatt, ha a vezénylésről szóló megállapodás eltérően nem rendelkezik

MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységének vezetője

7

A Hjkr. 10. § (2) bekezdés h) pontja szerint vezényelt állomány, vezénylések időtartama alatt

miniszter által kijelölt személy

8

Az MH rendelkezési állománya tekintetében, ha jogszabály vagy közjogi szervezetszabályozó eszköz eltérően nem rendelkezik

HVKF által kijelölt személy

9

Alapkiképzés, hazai kiképzések, gyakorlatok és katonai műveletek végrehajtására vezényelt állomány, vezénylések időtartama alatt

HVKF által kijelölt személy

10

Az MH Egészségügyi Központ különböző telephelyein szolgálatot teljesítő állomány

HVKF által kijelölt személy

11

Az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységénél szolgálatot teljesítő állomány

HVKF által kijelölt személy

4. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

Az MH központi személyügyi feladatait ellátó szervezeti egységének vezetője hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem szabályozott személyügyi jogkörök

1. Rendelkezési állományba helyezés – tábornok kivételével – a személyügyi rendelet 32. § (2) és (8) bekezdése szerinti esetben

2. Tanulmányi szerződés megkötése doktori (PhD) képzés esetén

3. A személyügyi rendelet 74. § (1) bekezdése szerinti fizetési könnyítés engedélyezése

4. Szak-, illetve szakirányváltás engedélyezése

5. A személyügyi rendelet 104. § (1) bekezdése szerinti kiegészítő megállapodás megkötése

6. A személyügyi rendelet 108. § (3) bekezdése szerinti főhadnagy rendfokozattal történő állományba vétel engedélyezése

5. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

A legénységi állomány teljesítményértékelő lapja
Honvédelmi szervezet megnevezése
LEGÉNYSÉGI ÁLLOMÁNY ÉRTÉKELÉSE
………………–……………… közötti időszakra vonatkozóan
1. Személyi adatok:

Név, rendfokozat

személyi törzsszám

Beosztás:

Rendfokozatba lépés időpontja:

2. Az érintett személy feladatellátásának, valamint magatartásának jellemzése:
3. A tárgyévre vonatkozó fizikai felmérés eredménye: ………… pont
4. A tárgyévre vonatkozó kiképzési feladatok eredménye (a megfelelő szöveg aláhúzandó):

Lőkiképzés (gépkarabély, géppisztoly)

kiváló – jó – megfelelt – nem felelt meg

Lőkiképzés (pisztoly)

kiváló – jó – megfelelt – nem felelt meg

Menetgyakorlat

szintidőben végrehajtotta – szintidőn kívül hajtotta végre

5. Az értékelt személy teljesítménye az értékelő vezető megítélése szerint (a megfelelő szöveg aláhúzandó):
Kiemelkedő – Jó – Megfelelő – Nem megfelelő

Az ismertetés időpontja:

Az értékelő vezető aláírása:

Az értékelt észrevétele:

Dátum:

Az értékelt aláírása:

6. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

A honvéd tisztjelöltek teljesítményértékelő lapja
Honvédségi szervezet megnevezése

Pontszám:

TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉS
honvéd tisztjelöltekre
a ………… félévre vonatkozóan
Személyi adatok:

Név:

személyi törzsszám:

Az értékelés tartalma és szempontjai:

Értékelt terület:

5

4

3

2

1

Értékelt terület:

5

4

3

2

1

1. Alakiasság

11. Állóképesség

2. Szervezőkészség

12. Megbízhatóság

3. Feladatellátás minősége

13. Önállóság

4. Kommunikáció

14. Fizikai fejlődés igénye

5. Ismeretelsajátítás

15. Szolgálatellátás színvonala

6. Csapatmunka, együttműködés

16. Ismeretek alkalmazási képessége

7. Figyelem a feladatok végrehajtására

17. Kreativitás

8. Konfliktuskezelés

18. Lélekjelenlét

9. Eredményorientáció, motiváltság

19. Stressztűrés és pszichés terhelhetőség

10. Alkalmazkodókészség

20. Társadalmi és karitatív tevékenység

Az értékelő vezető szöveges kiegészítése:

Dátum:

Aláírás:

Az értékelt észrevétele:

Dátum:

Aláírás:

7. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

A honvéd tisztjelöltek teljesítményértékelő lapja

Értékelt terület megnevezése

Összesen

Össz. tanulmányi átlageredmény

4,91–5,0

40 pont

4,81–4,90

30 pont

4,76–4,80

20 pont

4,51–4,75

10 pont

Elért pontszám

Lövészeti eredmény
1. sz. pisztoly

I. évfolyam

II. évfolyam

III. évfolyam

IV. évfolyam

Megfelelő 1 pont

Jó 5 pont

Kiváló 10 pont

Elért pontszám

Lövészeti eredmény
1. sz. gépkarabély

I. évfolyam

II. évfolyam

III. évfolyam

IV. évfolyam

Megfelelő 1 pont

Jó 5 pont

Kiváló 10 pont

Elért pontszám

Kiképzési foglalkozásonként
10 pont

I. évfolyam

II. évfolyam

III. évfolyam

IV. évfolyam

Elért pontszám

Tudományos Diákköri versenyen elért helyezés (szintenként a legmagasabb vehető figyelembe)

1. hely

2. hely

3. hely

4–10. hely

Intézményi

10 pont

5 pont

3 pont

1 pont

Elért pontszám

Országos

20 pont

15 pont

13 pont

11 pont

Elért pontszám

Nemzetközi

30 pont

25 pont

23 pont

21 pont

Elért pontszám

Nyelvismeret

Előírtnál magasabb szintű államilag elismert komplex nyelvvizsga

Másik kiemelt nyelvből alapfokú komplex nyelvvizsga

Másik kiemelt nyelvből középfokú komplex nyelvvizsga

Másik kiemelt nyelvből felsőfokú komplex nyelvvizsga

5 pont

1 pont

5 pont

10 pont

Elért pontszám

Sportverseny (szintenként a legmagasabb vehető figyelembe)

1. hely

2. hely

3. hely

4–10. hely

MH szintű

10 pont

5 pont

3 pont

1 pont

Elért pontszám

Országos szintű

20 pont

15 pont

13 pont

11 pont

Elért pontszám

Nemzetközi szintű

30 pont

25 pont

23 pont

21 pont

Elért pontszám

Féléves teljesítményértékelések összpontszáma

I. évfolyam

II. évfolyam

III. évfolyam

IV. évfolyam

Összesen

8. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

A teljesítményértékelésben szereplő kompetenciák fogalmi meghatározásai

1. Figyelem a feladatok végrehajtására: annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire figyel oda feladatai végrehajtására.

2. Határidők betartása: annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire tartja be az egyes feladatokhoz rendelt határidőket.

3. Szakszerűség, jogszerűség betartása, az írásbeli feladatok ellátásának színvonala: annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire szakszerűen és jogszerűen végzi munkáját, valamint annak jellemzése, hogy az értékelt – amennyiben ezt a munkaköri feladatai megkívánják – mennyire figyel az általa készített írásos munkák rendezett külalakjára, helyesírására, stílusára és nyelvhelyességére.

4. Fejlődés igénye és üteme: annak jellemzése, hogy az értékelt mennyit foglalkozik a munkájához szükséges általános és szakmai ismeretek elsajátításával, azokat milyen gyorsan tudja magáévá tenni, továbbá mennyire tartja fontosnak a szakmai feladatellátásához szükséges elméleti és gyakorlati tudásának, tapasztalatainak fejlesztését, illetve önfejlesztését, milyen ütemű a tanulási, következtetési, megértési és alkalmazási képessége.

5. Elvégzett feladatok ellenőrzése, korrigálása, felelősségvállalás az elkövetett hibákért: annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire ellenőrzi feladatellátását, mennyire vállal felelősséget saját hibáiért, és hogyan javítja ki azokat.

6. A közszolgálatból és a szervezeti kultúrából fakadó magatartási, viselkedési, öltözködési szabályok, illetve alakiság betartása, a munkakörnyezet rendezettsége: annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire tartja be a közszolgálatban dolgozóktól elvárható általános magatartási, viselkedési és öltözködési szabályokat és/vagy az alakisággal összefüggő előírásokat, továbbá annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire figyel munkakörnyezetének rendezettségére, tisztaságára.

7. Munkatempó és feladatvállalás: annak jellemzése, hogy az értékelt milyen gyorsan végzi el feladatait, továbbá hogy mennyi feladatot vállal, mennyire szorgalmas.

8. Aktivitás, reagálás: annak jellemzése, hogy az értékelt milyen gyorsan, milyen aktívan reagál az új helyzetekre, kihívásokra.

9. Stressztűrés és pszichés terhelhetőség: annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire bírja azt a stresszt és pszichés terhelést, ami munkájából adódóan rá nehezedik.

10. Munkaidő kihasználása: annak jellemzése, hogy az értékelt hiányzott-e indokolatlanul az adott értékelési időszakban, továbbá hogy az értékelt mennyire tartja be a pontos munkakezdést és a munkabefejezést, hogyan viszonyul a rendkívüli munkaidőhöz, valamint mennyi időt tölt munkahelyén személyes ügyeinek intézésével.

11. Eredményorientáció, motiváltság: annak jellemzése, hogy az értékelt a számára meghatározott teljesítménykövetelményeket mennyire eredményorientáltan és motiváltan teljesíti.

12. Kommunikáció: annak jellemzése, hogy az értékeltnek milyen a verbális és a nonverbális kommunikációja, mennyire képes a mások által leírtakat, elmondottakat megérteni, a kapott információkat másokkal megosztani, nyíltan kommunikálni, és ráhangolódni mások gondolkodására.

13. Csapatmunka, együttműködés: annak jellemzése, hogy az értékelt munkavégzése során hogyan képes másokkal együttműködni, velük a feladatokat, illetve a felelősséget úgy megosztani, hogy közben az elérendő cél és az eredmény ne kerüljön veszélybe, továbbá hajlandó-e magától segítséget felajánlani, ötleteket és információkat átadni másoknak.

14. Problémamegoldás: annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire képes a munkavégzés során felmerülő problémákkal szembenézni, keresni azok okait és megoldási lehetőségeit, továbbá a megoldás lehetséges következményeit is.

15. Az erőforrásokkal való gazdálkodás:

a) Emberi erőforrásokkal való gazdálkodás: annak jellemzése, hogy az értékelt vezető mennyire hatékonyan gazdálkodik a rendelkezésére álló emberi erőforrással, fluktuáció.

b) Anyagi, technikai és pénzügyi erőforrással való gazdálkodás: annak jellemzése, hogy az értékelt vezető mennyire hatékonyan gazdálkodik a rendelkezésére álló anyagi, technikai és pénzügyi erőforrásokkal.

16. Tervezőkészség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes kihívást jelentő, mérhető és megvalósítható célokat kitűzni, továbbá a célok elérése érdekében menyire képes világos és érthető terveket meghatározni.

17. Szervezőkészség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes a rendelkezésre álló eszközöket és folyamatokat különböző célok, szempontok, érdekek alapján felépíteni, rendszerbe szervezni, működését folyamatos előrelátással biztosítani, ezáltal hatékonnyá és gazdaságossá tenni a szervezeti működést.

18. Elemzőkészség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes rendelkezésére álló információk elemzésére, rendszerezésére, összegzésére, következtetések önálló levonására, a megszerzett információk tárolására és későbbi hasznosítására a problémamegoldás és a döntéshozatal érdekében.

19. Kreativitás, innováció, kezdeményezőkészség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire keresi az újszerű megoldásokat, továbbá mennyire képes az összefüggések megtalálására, rendszerek kimunkálását szolgáló gondolatok kifejtésére, szokatlan megoldások kialakítására.

20. Precizitás, megbízhatóság: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes pontosan, hibátlanul, az előírásoknak megfelelően a legnagyobb gondossággal végrehajtani feladatát.

21. Konfliktuskezelés: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes a két vagy több fél között fennálló ellentétes érdek, vélemény vagy célkitűzés hatékony és építő jellegű kezelésére, úgy kezelni a helyzetet, hogy az ne vezessen káros, negatív eredményekhez, és lehetőség szerint elősegítse az érintett felek közötti pozitív változásokat vagy megállapodásokat.

22. Kompromisszumkészség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes egy vitás helyzetben megállapodásra jutni a másik féllel, mennyiben képes – a rá nézve kialkudott előnyök mellett – bizonyos hátrányokat magára vállalni azért, hogy a konfliktus végére jusson.

23. Monotóniatűrő képesség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes a figyelmét bizonyos ideig egy viszonylag állandó ritmusú, folyamatosan ismétlődő feladatra összpontosítani úgy, hogy közben az őt érő és változó ingerek ne vonják el a figyelmét.

24. Szakmaiság, szakmai felkészültség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire sajátította el az általa végzett szakterületre vonatkozó ismereteket, és mennyire képes azokat a napi munkája során használni.

25. Döntési képesség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes a különböző lehetőségeket mérlegelni, a lehetséges alternatívák számát egyre csökkenteni, és egy adott probléma során a legcélszerűbb megoldást választani.

26. Döntés-előkészítő képesség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes a döntést hozó vezető számára a döntés meghozatalához szükséges adatok, lehetőségek részletes bemutatására annak érdekében, hogy a vezető a lehető legjobb döntést hozhassa meg.

27. Stratégiai (analitikus, koncepcionális) gondolkodás: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes meglátni és megérteni a jelenségek értelmét, a történések okát, mennyire képes előzetes elképzeléseket, elgondolásokat kialakítani, és előre látni azok következményeit.

28. Fegyelmezettség, önkontroll: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes betartani a szabályokat, elvárásokat, mennyire képes a saját gondolatait, érzelmeit, viselkedését, cselekedeteit tudatosan irányítani.

29. Időgazdálkodás: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes a napi tevékenységeit megszervezni úgy, hogy a rendelkezésére álló időkeretet a legnagyobb hatékonysággal használja ki a kívánt célok elérése érdekében.

30. Tárgyalókészség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes meghallgatni és megérteni a másik fél álláspontját, és mennyire van benne hajlandóság az együttműködésre és a bizalomra.

31. Katonai törzskultúrában jártasság: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire ismeri és fogadja el a sajátos katonai szabályokat, a katonai értékrendet és a katonáktól elvárt viselkedési formákat.

32. Elhivatottság, elkötelezettség: annak a jellemzője, hogy az értékeltnek mennyire határozott és tartós a kiállása a katonai szolgálat iránt még a nehézségek ellenére is.

33. Rugalmasság, alkalmazkodóképesség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes a változások rugalmas kezelésére, az előre nem tervezhető feladatokhoz alkalmazkodásra, mennyire nyitott a változásokra, újdonságokra.

34. Következetesség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes egy adott helyzetben, döntés során vagy cselekedetben hű maradnia az előre kitűzött célokhoz és elvekhez.

35. Együttműködési készség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes társaival közösen együtt dolgozni – kölcsönös támogatás, segítés és felelősségvállalás mellett – egy adott cél elérése vagy egy adott feladat gyorsabb és hatékonyabb elvégzése érdekében.

36. Erkölcsösség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire felel meg a korábbi tapasztalatok alapján összegyűjtött, elfogadottnak és helyesnek tartott emberi magatartási formáknak, cselekedeteknek és viselkedési szabályoknak.

37. Szervezet iránti lojalitás: annak a jellemzője, hogy az értékelt a szervezet iránt mennyire elkötelezett, a szervezettel mennyire tud azonosulni.

38. Lelkiismeretesség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes feladatát, munkáját, kötelezettségeit teljes felelősségérzettel, minden részletre kiterjedő gonddal teljesíteni, számolva tetteinek, döntéseinek következményeivel.

39. Informatikai jártasság: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képzett, gyakorlott és tapasztalt az informatikai és infokommunikációs szakterületen.

40. Előadókészség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes úgy beszélni egy adott témáról, hogy azt bárki megértse, mennyire képes bevonni a közönségét az előadásába, mekkora egyéni verbális és nonverbális kommunikációs eszközkészlettel rendelkezik.

41. Ismeretátadás képessége: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire gyorsan, érthetően és hatékonyan képes átadni mások számára információt.

42. Emberekkel való bánásmód: annak a jellemzője, hogy az értékelt személy mennyire képes hátrányos megkülönböztetés nélkül, a társadalmi érintkezés elfogadott formáit követve a rábízott vagy alárendelt személlyel vagy személyekkel viselkedni.

43. Feladatorientáció: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes objektíven, a tényekre fókuszálva végrehajtani feladatát, mennyire látja át az összefüggéseket, a feladat hátterét.

44. Lélekjelenlét: az értékelt személynek az a lelki tulajdonsága, képessége, illetve lelkiállapota, hogy meglepő, váratlan, rendkívüli esetekben mennyire képes megőrizni a nyugodtságát, hidegvérét.

45. Szabálykövetés, szabályzatismeret: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire ismeri, fogadja el és tartja be a szolgálatteljesítést alapvetően meghatározó szabályrendszert, akár külső kényszer nélkül is.

46. Empátia: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes mások igényeit, motivációit érzékelni és megérteni, mennyire képes beleélni saját magát mások helyzetébe.

47. Rendszerszemlélet: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes rendszerek mentén gondolkodni, mennyire tudja az egymással összefüggő tényezőket egységben kezelni.

48. Példamutatás: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes a mások által etikai és erkölcsi szempontból elvárt viselkedésmódot követni.

49. Munkatársak fejlesztése: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire tudja felmérni a beosztottjai ismereti szintjét és személyes jellemzőit, és ez alapján meghatározni a szükséges fejlesztési igényeit.

50. Katonai protokoll ismerete: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes elfogadni és követni a sajátos katonai szabályokat (pl. öltözködés, hajviselet, higiénia, alakiasság, alá-fölé rendelés stb.).

51. Felelősségtudat: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire érzi kötelességének a kitűzött cél elérését, mennyire képes és kész cselekedeteiért, viselkedéséért, illetve ezek következményeiért felelősséget vállalni.

52. Hagyománytisztelet: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire ismeri és tartja fontosnak a magyar nemzet történelmi értékeit.

53. Hatékonyság: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes eredményesen alkalmazni a célhoz vezető, illetve az adott eredmény eléréséhez szükséges erőforrásokat, mennyire képes a lehető legkevesebb energiabefektetéssel a lehető legnagyobb eredmény elérésére.

54. Bajtársiasság: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes olyan kapcsolatok építésére, melyek fontosak az adott közösség hatékony működése érdekében, milyen mértékben képes áldozatot hozni a közös cél elérése érdekében.

55. Kapcsolatteremtés: annak a jellemzője, hogy az értékelt a feladatvégzése során mennyire tud másokkal együttműködni, mennyire keresi mások társaságát.

56. Előítélet-mentesség: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes elfogultság és részrehajlás nélkül végezni a munkáját, meghozni döntéseit, megítélni társait.

57. Áldozatvállalás: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire elszánt, elkötelezett, és mennyire képes testi épségét és életét kockáztatni, feláldozni a cél elérése érdekében.

58. Logikus gondolkodás képessége: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes racionálisan, célszerűen és következetesen elemezni a rendelkezésére álló információkat a feladatmegoldás érdekében.

59. Teljesítményértékelés készsége: annak a jellemzője, hogy az értékelt mennyire képes a munkavégzéssel és a munkatársakkal kapcsolatos történések objektív, előítélet-mentes megítélésére.

60. Csoportok irányítása: annak a jellemzője, hogy az értékelt vezetőként mennyire vállal felelősséget egy csoport irányításáért, továbbá mennyire képes célokat kitűzni a csoport számára, gondoskodni a tevékenységek felosztásáról és a tagok motiválásáról.

9. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

A munkakörcsaládok fizikai állapotfelmérés szerinti kategóriákba sorolása

Kategória

Munkakörcsalád

A 100%-os eredményhez szükséges pontszám

I. kategória

a 01 Összhaderőnemi általános katonai munkakörcsaládból: 01A, 01B, 01C, 01D, 01E, 01F, 01G, 01H, 01I, 01J, 01K, 01L, 01M, 01N, 01O, 01Q, 01S, 01T, 01U, 01V, 01X és 01Z fegyvernemi/szakági alcsoport

300 pont

02 Általános szárazföldi

03 Általános légierő

04 Általános logisztika

06 Vezénylő altisztek

07 Külszolgálati

37 Információvédelmi, ügyviteli

39 Informatikai

68 Vám

70 Térképész

71 Meteorológia

72 Pénzügy

73 Egészségügy I.

74 Egészségügy II.

75 Ellenőrzési

76 Infrastrukturális

84 Katonai hatósági

85 Jogi és igazgatási

86 Humán

88 Tábori lelkészek

90 Katonai igazgatás

91 Védelmi igazgatás

96 Kutatás, fejlesztés

99 Általános munkakörök

II. kategória

30 Általános híradó

310 pont

31 Rádióhíradás

32 Rádiórelé híradás

33 Hírközpontok

34 Vezetékes híradás

35 Futár- és táboriposta híradás

80 Katonai nemzetbiztonsági

95 Katonazenész

III. kategória

22 Légi vezetés

320 pont

23 Repülő harcbiztosító

36 Repülésbiztosító – földi repülésirányító szolgálat

50 Haditechnikai

51 Fegyverzettechnikai

52 Páncélos- és gépjármű technikai

53 Repülőműszaki

54 Elektronikai

55 Műszaki technikai

56 Vegyivédelmi technikai

57 Kiképzéstechnikai

58 Különleges berendezés technikai

59 Mérésügy és minőségbiztosítási

61 Harcanyag

64 Hadtáp

67 Közlekedés és szállítás

a 82 Oktatás, képzés, kiképzés munkakörcsaládból: 82A, 82B, 82C, 82D, 82E, 82F, 82G, 82H, 82L, 82M, 82N, 82O, 82P, 82Q, 82R, 82S, 82V és 82W fegyvernemi/szakági alcsoport

IV. kategória

a 01 Összhaderőnemi általános katonai munkakörcsaládból: 01P, 01R és 01W fegyvernemi/szakági alcsoport

330 pont

a 14 Felderítő munkakörcsaládból: 14E, 14H, 14I, 14J, 14K, 14L, 14P, 14Q, 14R és 14S fegyvernemi/szakági alcsoport

16 Vegyivédelmi

21 Légvédelmi rakéta és tüzér

77 Gépjárművezetők

a 82 Oktatás, képzés, kiképzés munkakörcsaládból: 82K, 82T, 82U és 82Y fegyvernemi/szakági alcsoport

V. kategória

15 Műszaki

340 pont

20 Repülő

92 Katonai rendész és komendáns

VI. kategória

10 Lövész

350 pont

11 Harckocsizó

12 Tüzér

94 Díszelgő

97 Koronaőrség, palotaőrség

98 Huszár

VII. kategória

a 14 Felderítő munkakörcsaládból: 14A, 14B, 14C, 14D, 14F, 14G, 14M és 14O fegyvernemi/szakági alcsoport

360 pont

18 Különleges műveleti

10. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

A fizikai állapotfelmérésen elért eredménynek a teljesítményértékelésbe történő beszámítása

Elért eredmény (pontszám)

Az elért pontszám %-os megfeleltetése kategóriánként

I.
kategória

II.
kategória

III.
kategória

IV.
kategória

V.
kategória

VI.
kategória

VII.
kategória

220

10

10

10

10

10

10

10

221

11,13

11

10,9

10,82

10,75

10,69

10,64

222

12,25

12

11,8

11,64

11,5

11,38

11,29

223

13,38

13

12,7

12,45

12,25

12,08

11,93

224

14,50

14

13,6

13,27

13

12,77

12,57

225

15,63

15

14,5

14,09

13,75

13,46

13,21

226

16,75

16

15,4

14,91

14,5

14,15

13,86

227

17,88

17

16,3

15,73

15,25

14,85

14,50

228

19,00

18

17,2

16,55

16

15,54

15,14

229

20,13

19

18,1

17,36

16,75

16,23

15,79

230

21,25

20

19,0

18,18

17,5

16,92

16,43

231

22,38

21

19,9

19,00

18,25

17,62

17,07

232

23,50

22

20,8

19,82

19

18,31

17,71

233

24,63

23

21,7

20,64

19,75

19,00

18,36

234

25,75

24

22,6

21,45

20,5

19,69

19,00

235

26,88

25

23,5

22,27

21,25

20,38

19,64

236

28,00

26

24,4

23,09

22

21,08

20,29

237

29,13

27

25,3

23,91

22,75

21,77

20,93

238

30,25

28

26,2

24,73

23,5

22,46

21,57

239

31,38

29

27,1

25,55

24,25

23,15

22,21

240

32,50

30

28,0

26,36

25

23,85

22,86

241

33,63

31

28,9

27,18

25,75

24,54

23,50

242

34,75

32

29,8

28,00

26,5

25,23

24,14

243

35,88

33

30,7

28,82

27,25

25,92

24,79

244

37,00

34

31,6

29,64

28

26,62

25,43

245

38,13

35

32,5

30,45

28,75

27,31

26,07

246

39,25

36

33,4

31,27

29,5

28,00

26,71

247

40,38

37

34,3

32,09

30,25

28,69

27,36

248

41,50

38

35,2

32,91

31

29,38

28,00

249

42,63

39

36,1

33,73

31,75

30,08

28,64

250

43,75

40

37,0

34,55

32,5

30,77

29,29

251

44,88

41

37,9

35,36

33,25

31,46

29,93

252

46,00

42

38,8

36,18

34

32,15

30,57

253

47,13

43

39,7

37,00

34,75

32,85

31,21

254

48,25

44

40,6

37,82

35,5

33,54

31,86

255

49,38

45

41,5

38,64

36,25

34,23

32,50

256

50,50

46

42,4

39,45

37

34,92

33,14

257

51,63

47

43,3

40,27

37,75

35,62

33,79

258

52,75

48

44,2

41,09

38,5

36,31

34,43

259

53,88

49

45,1

41,91

39,25

37,00

35,07

260

55,00

50

46,0

42,73

40

37,69

35,71

261

56,13

51

46,9

43,55

40,75

38,38

36,36

262

57,25

52

47,8

44,36

41,5

39,08

37,00

263

58,38

53

48,7

45,18

42,25

39,77

37,64

264

59,50

54

49,6

46,00

43

40,46

38,29

265

60,63

55

50,5

46,82

43,75

41,15

38,93

266

61,75

56

51,4

47,64

44,5

41,85

39,57

267

62,88

57

52,3

48,45

45,25

42,54

40,21

268

64,00

58

53,2

49,27

46

43,23

40,86

269

65,13

59

54,1

50,09

46,75

43,92

41,50

270

66,25

60

55,0

50,91

47,5

44,62

42,14

271

67,38

61

55,9

51,73

48,25

45,31

42,79

272

68,50

62

56,8

52,55

49

46,00

43,43

273

69,63

63

57,7

53,36

49,75

46,69

44,07

274

70,75

64

58,6

54,18

50,5

47,38

44,71

275

71,88

65

59,5

55,00

51,25

48,08

45,36

276

73,00

66

60,4

55,82

52

48,77

46,00

277

74,13

67

61,3

56,64

52,75

49,46

46,64

278

75,25

68

62,2

57,45

53,5

50,15

47,29

279

76,38

69

63,1

58,27

54,25

50,85

47,93

280

77,50

70

64,0

59,09

55

51,54

48,57

281

78,63

71

64,9

59,91

55,75

52,23

49,21

282

79,75

72

65,8

60,73

56,5

52,92

49,86

283

80,88

73

66,7

61,55

57,25

53,62

50,50

284

82,00

74

67,6

62,36

58

54,31

51,14

285

83,13

75

68,5

63,18

58,75

55,00

51,79

286

84,25

76

69,4

64,00

59,5

55,69

52,43

287

85,38

77

70,3

64,82

60,25

56,38

53,07

288

86,50

78

71,2

65,64

61

57,08

53,71

289

87,63

79

72,1

66,45

61,75

57,77

54,36

290

88,75

80

73,0

67,27

62,5

58,46

55,00

291

89,88

81

73,9

68,09

63,25

59,15

55,64

292

91,00

82

74,8

68,91

64

59,85

56,29

293

92,13

83

75,7

69,73

64,75

60,54

56,93

294

93,25

84

76,6

70,55

65,5

61,23

57,57

295

94,38

85

77,5

71,36

66,25

61,92

58,21

296

95,50

86

78,4

72,18

67

62,62

58,86

297

96,63

87

79,3

73,00

67,75

63,31

59,50

298

97,75

88

80,2

73,82

68,5

64,00

60,14

299

98,88

89

81,1

74,64

69,25

64,69

60,79

300

100

90

82,0

75,45

70

65,38

61,43

301

100

91

82,9

76,27

70,75

66,08

62,07

302

100

92

83,8

77,09

71,5

66,77

62,71

303

100

93

84,7

77,91

72,25

67,46

63,36

304

100

94

85,6

78,73

73

68,15

64,00

305

100

95

86,5

79,55

73,75

68,85

64,64

306

100

96

87,4

80,36

74,5

69,54

65,29

307

100

97

88,3

81,18

75,25

70,23

65,93

308

100

98

89,2

82,00

76

70,92

66,57

309

100

99

90,1

82,82

76,75

71,62

67,21

310

100

100

91,0

83,64

77,5

72,31

67,86

311

100

100

91,9

84,45

78,25

73,00

68,50

312

100

100

92,8

85,27

79

73,69

69,14

313

100

100

93,7

86,09

79,75

74,38

69,79

314

100

100

94,6

86,91

80,5

75,08

70,43

315

100

100

95,5

87,73

81,25

75,77

71,07

316

100

100

96,4

88,55

82

76,46

71,71

317

100

100

97,3

89,36

82,75

77,15

72,36

318

100

100

98,2

90,18

83,5

77,85

73,00

319

100

100

99,1

91,00

84,25

78,54

73,64

320

100

100

100

91,82

85

79,23

74,29

321

100

100

100

92,64

85,75

79,92

74,93

322

100

100

100

93,45

86,5

80,62

75,57

323

100

100

100

94,27

87,25

81,31

76,21

324

100

100

100

95,09

88

82,00

76,86

325

100

100

100

95,91

88,75

82,69

77,50

326

100

100

100

96,73

89,5

83,38

78,14

327

100

100

100

97,55

90,25

84,08

78,79

328

100

100

100

98,36

91

84,77

79,43

329

100

100

100

99,18

91,75

85,46

80,07

330

100

100

100

100

92,5

86,15

80,71

331

100

100

100

100

93,25

86,85

81,36

332

100

100

100

100

94

87,54

82,00

333

100

100

100

100

94,75

88,23

82,64

334

100

100

100

100

95,5

88,92

83,29

335

100

100

100

100

96,25

89,62

83,93

336

100

100

100

100

97

90,31

84,57

337

100

100

100

100

97,75

91,00

85,21

338

100

100

100

100

98,5

91,69

85,86

339

100

100

100

100

99,25

92,38

86,50

340

100

100

100

100

100

93,08

87,14

341

100

100

100

100

100

93,77

87,79

342

100

100

100

100

100

94,46

88,43

343

100

100

100

100

100

95,15

89,07

344

100

100

100

100

100

95,85

89,71

345

100

100

100

100

100

96,54

90,36

346

100

100

100

100

100

97,23

91,00

347

100

100

100

100

100

97,92

91,64

348

100

100

100

100

100

98,62

92,29

349

100

100

100

100

100

99,31

92,93

350

100

100

100

100

100

100

93,57

351

100

100

100

100

100

100

94,21

352

100

100

100

100

100

100

94,86

353

100

100

100

100

100

100

95,50

354

100

100

100

100

100

100

96,14

355

100

100

100

100

100

100

96,79

356

100

100

100

100

100

100

97,43

357

100

100

100

100

100

100

98,07

358

100

100

100

100

100

100

98,71

359

100

100

100

100

100

100

99,36

360

100

100

100

100

100

100

100

11. melléklet a 28/2024. (VIII. 15.) HM utasításhoz

A KNBSZ főigazgató hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem szabályozott személyügyi jogkörök

1. Kinevezés ezredes, főtörzszászlós rendfokozattal rendszeresített beosztásba

2. Állománycsoport-váltás és ezzel összefüggő első rendfokozatba való kinevezés a Hjkr. 10. § (2) bekezdés f) pontja szerint vezényeltek esetében

3. Áthelyezés azonos beosztásba ezredes, főtörzszászlós rendfokozattal rendszeresített beosztás esetén

4. Áthelyezés alacsonyabb beosztásba ezredes, főtörzszászlós rendfokozattal rendszeresített beosztásból

5. Előléptetés ezredes, főtörzszászlós rendfokozatba, ideértve a határozott időre szóló előléptetést is

6. Megbízás tábornok, ezredes rendfokozattal rendszeresített beosztással, tábornok kivételével

7. Ezredes Hjkr. 10. § (2) bekezdés a) pontja szerinti vezénylése

8. Tábornok Hjkr. 10. § (2) bekezdés c) pontja szerinti hazai képzésre történő vezénylése

9. Ezredes rendfokozattal rendszeresített beosztás esetén beosztásból történő felfüggesztés, illetmény-visszatartás

10. A személyügyi rendelet 74. § (1) bekezdése szerinti fizetési könnyítés engedélyezése a KNBSZ saját költségvetése terhére megkötött tanulmányi szerződések esetén

1

A 47. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére