4/2024. (V. 30.) OAH rendelet
4/2024. (V. 30.) OAH rendelet
az Országos Atomenergia Hivatalnál hatósági feladatokat ellátó személyek szolgálati igazolványáról
Az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény 68. § (12) bekezdés 19. pontjában kapott felhatalmazás alapján – az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény 6/J. § (1) bekezdés j) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a következőket rendelem el:
1. § (1) Az Országos Atomenergia Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) elnöke az atomenergia felügyeletével kapcsolatos hatósági feladatokat (a továbbiakban: hatósági feladatok) ellátó személy (a továbbiakban: foglalkoztatott) részére e minősége igazolására szolgálati igazolványt (a továbbiakban: igazolvány) állít ki.
(2) A Hivatal az igazolványt a foglalkoztatott részére az átvétel igazolása mellett adja át.
(3) Az igazolvány másra át nem ruházható, letétbe nem helyezhető, biztosítékul nem adható és nem fogadható el.
(4) A foglalkoztatott köteles az igazolványt megőrizni, épségéről gondoskodni.
(5) Az igazolvány az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény (a továbbiakban: Atv.) 9/A. § (2) bekezdése, valamint az 1. melléklet szerinti adatokat tartalmazza.
(6) Az igazolvány a kiállítástól számított 5 évig érvényes.
2. § (1) Az igazolványt a foglalkoztatott kizárólag a hatósági eljárás során, a hatósági feladatok ellátására való jogosultságának igazolására használhatja fel.
(2) A foglalkoztatott az igazolványt helyszínen végzett eljárási cselekmény során folyamatosan magánál tartja, és – jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában – az eljárás jelen lévő résztvevői számára az (1) bekezdés szerinti igazolás érdekében felmutatja.
3. § (1) A Hivatal az igazolványt bevonja, ha
a) az igazolvány érvényességi ideje lejárt,
b) az igazolvány az Atv. 9/A. § (4) bekezdése szerint megrongálódott, elveszett, eltulajdonították vagy megsemmisült,
c) az igazolványon szereplő adatokban változás következett be,
d) a foglalkoztatott hatósági feladatok ellátására való jogosultsága megszűnt, vagy
e) a foglalkoztatott jogviszonya a Hivatalnál megszűnt.
(2) A bevont igazolvány érvénytelen.
4. § (1) A foglalkoztatott az igazolvány megrongálódását, elvesztését, eltulajdonítását, megsemmisülését és az igazolványon szereplő adataiban bekövetkezett változás tényét haladéktalanul bejelenti a Hivatal részére, a megrongálódott vagy adatváltozással érintett igazolványát haladéktalanul átadja a Hivatalnak. Ha az elveszett vagy eltulajdonított igazolvány a foglalkoztatott birtokába visszakerül, a foglalkoztatott az igazolványt haladéktalanul átadja a Hivatalnak.
(2) A Hivatal az igazolvány érvényességi ideje lejártát legalább 15 nappal megelőzően írásban tájékoztatja a foglalkoztatottat az igazolvány érvényességi ideje lejáratáról és napjáról, egyúttal felhívja a foglalkoztatottat, hogy az igazolványt az érvényességi ideje lejártát követő munkanapon – de legkésőbb három munkanapon belül – a Hivatal részére adja át.
(3) A Hivatal a 3. § (1) bekezdés a)–c) pontja szerinti esetekben új igazolványt állít ki a foglalkoztatott részére.
(4) A foglalkoztatott az igazolványt
a) a 3. § (1) bekezdés d) pontja szerinti esetben legkésőbb azon az utolsó munkanapján, amelyen a hatósági feladatot ellátja,
b) a 3. § (1) bekezdés e) pontja szerinti esetben legkésőbb az utolsó, munkában töltött napján
átadja a Hivatal részére.
(5) A Hivatal a 3. § (1) bekezdése szerint bevont igazolvány – ide nem értve az elveszett, eltulajdonított vagy megsemmisült igazolványt – megsemmisítéséről gondoskodik.
5. § A Hivatal
a) az igazolványokról az Atv. 9/A. § (3) bekezdése szerint nyilvántartást vezet,
b) ellátja az igazolványok tekintetében a biztonsági okmányok védelmének rendjéről szóló 86/1996. (VI. 14.) Korm. rendeletben a biztonsági okmány kibocsátója részére előírt feladatokat.
6. § Ez a rendelet 2024. június 1-jén lép hatályba.
7. § (1) Az e rendelet hatálybalépése előtt kibocsátott igazolványt az 1. § szerinti igazolvány foglalkoztatott részére történő kiállításának időpontjában a Hivatal bevonja.
(2) A Hivatal az igazolványokat első alkalommal legkésőbb 2024. december 31-ig állítja ki.
1. melléklet a 4/2024. (V. 30.) OAH rendelethez
1. Az igazolvány típusának meghatározása:
2. Magyarország címere;
3. az Országos Atomenergia Hivatal megnevezése;
4. a foglalkoztatott neve, arcképmása;
5. az igazolvány azonosítója;
6. az igazolvány érvényességi ideje lejártának időpontja;
7. annak feltüntetése, hogy az igazolvány birtokosa jogosult az ország egész területén atomenergia-felügyeleti hatósági feladatok ellátására;
8. arról szóló tájékoztatás, hogy az igazolvány birtokosát a hatósági ellenőrzés és a hatósági eljárás során megilleti a hivatalos személyeknek járó büntetőjogi védelem, valamint hogy jogosult az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvényben, továbbá az atomenergiáról szóló törvényben, valamint a végrehajtási rendeleteiben meghatározott ellenőrzésre és intézkedések megtételére.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás