• Tartalom

419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet

419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet

a pedagógus-továbbképzés rendszeréről

2025.01.02.

[1] A pedagógus-továbbképzés azoknak az ismereteknek és készségeknek a megújítására, bővítésére, fejlesztésére szolgál, amelyekre szükség van a nevelő és oktató munka keretében a gyermekekkel, tanulókkal való közvetlen foglalkozás megtartásához, a köznevelési intézmény tevékenységének megszervezéséhez, a pedagógiai szakszolgálatok és a pedagógiai-szakmai szolgáltatások ellátásához, a köznevelési intézményirányítási, vezetési feladatainak ellátásához.

[2] A Kormány

a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (4) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 19. § tekintetében a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 155. § (1) bekezdés 1. pontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 20. § (2) bekezdése tekintetében a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 110. § (1) bekezdés 1. pontjában kapott felhatalmazás alapján,

az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az e rendeletben foglaltakat kell alkalmazni a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény (a továbbiakban: Púétv.) 70. §-ában meghatározott pedagógus-továbbképzés (a továbbiakban: pedagógus-továbbképzés) megtervezésére, megszervezésére.

(2) A pedagógus a pedagógus-munkakör betöltésére jogosító oklevél megszerzését követő ötödik év szeptember hónap első munkanapjától – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – öt éves ciklusokban vesz részt a pedagógus-továbbképzésben.

(3) A pedagógus előmeneteli rendszerben a „Gyakornok” fokozatba besorolt pedagógus a gyakornoki ideje alatt egy alkalommal gyakornoki továbbképzést teljesít.

2. A pedagógus-továbbképzés fajtái

2. § (1) A pedagógus, a pedagógus-továbbképzést a köznevelési intézmény igazgatója által kijelölt szakmai – tanárok esetén szaktárgyi, tartalmi ismereteket – megújító képzések (a továbbiakban: tartalmi megújító képzés), valamint a pedagógus által választható képzés (a továbbiakban: választható képzés) elvégzésével teljesíti, melynek keretében

a) a köznevelési intézmény igazgatója által kijelölt tartalmi megújító képzés hozzájárul az adott pedagógus szakképzettséghez kapcsolódó képzésben megszerzett ismeretek és jártasság megújításához, kiegészítéséhez,

b) a pedagógus által választható képzés a pedagógus nevelő-oktató munkájához szükséges ismereteknek és készségeknek a bővítésére, fejlesztésére szolgál.

(2) A bevett egyház hitéleti pedagógus-továbbképzést (a továbbiakban: hitéleti képzés) szervez a hitoktatói, hittantanárai részére.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott képzéseket jelenléti, részben jelenléti, digitális képzés, távoktatási vagy folyamatba ágyazott továbbképzési szakasz formában lehet megszervezni.

3. § A pedagógusnak az igazgatói kinevezéséhez az 1. § (2) bekezdésében meghatározottak mellett olyan, e rendeletben meghatározott képzésen kell részt vennie, amely hozzájárul a vezetői ismeretek megszerzéséhez, a vezetői jártasságok elsajátításához (a továbbiakban: köznevelési igazgatóképzés).

3. A pedagógus-továbbképzéssel kapcsolatos intézményi feladatok

4. § (1) A köznevelési intézmény igazgatója az oktatási nyilvántartásról szóló 2018. évi LXXXIX. törvény 4. § (2) bekezdés j) pontjában meghatározott pedagógus-továbbképzési nyilvántartás adatai alapján a pedagógus-továbbképzés teljesítése érdekében egy nevelési, tanítási évre szóló pedagógus-továbbképzési intézményi programot készít, melybe a gyakornoki továbbképzésre kötelezetteket is felveszi. Ha a pedagógus több köznevelési intézményben is pedagógus munkakört lát el, az őt legtöbb óraszámban foglalkoztató intézmény igazgatója veszi fel a pedagógus-továbbképzési intézményi programba. Azonos óraszám esetén a leghosszabb ideje munkáltatójának minősülő intézmény igazgatója veszi fel a pedagógus-továbbképzési intézményi programba.

(2) A pedagógus-továbbképzési intézményi programot a köznevelési intézmény igazgatója – ha az intézményben szakmai munkaközösség működik – a szakmai munkaközösség részvételével dolgozza ki. A pedagógus-továbbképzési intézményi programot az igazgató a tanévet megelőző év április 30-áig készíti el.

(3) A pedagógus-továbbképzési intézményi programban kell meghatározni azokat a tartalmi megújító képzéseket, amelyeken a pedagógusnak részt kell vennie, valamint azokat a választható képzéseket, amelyeken a pedagógus részt kíván venni.

(4) A pedagógus-továbbképzési intézményi programban kell megtervezni, hogy tantárgyanként, munkakörönként hány személy és milyen időkeretben vesz részt a pedagógus-továbbképzésben. A munkáltatói jogkör gyakorlója a pedagógus-továbbképzési intézményi program elfogadása után a tanulmányi rendszeren keresztül értesíti azt a pedagógust, akinek pedagógus-továbbképzést kell teljesítenie.

(5) A pedagógus-továbbképzési intézményi program a tanévre vonatkozóan tartalmazza azoknak a nevét, munkakörét, akiknek a részvételét betervezték, a pedagógus-továbbképzés megjelölését, a várható távollét idejét, a helyettesítés rendjét.

(6) A pedagógus-továbbképzési intézményi program elkészítésénél előnyben kell részesíteni azt, akinek a pedagógus-továbbképzés kötelező óraszámainak teljesítéséhez rövidebb idő áll rendelkezésre.

(7) Az igazgató a pedagógus számára a pedagógus továbbképzést követően kiállított tanúsítvány adatait – a bevett egyház által szervezett hitéleti képzésekről kiállított tanúsítvány adatainak kivételével – a pedagógus-továbbképzési nyilvántartásban rögzíti.

5. § A fenntartó ellenőrzi a pedagógus-továbbképzési intézményi programba felvett pedagógusok pedagógus-továbbképzési kötelezettségeinek teljesítését.

4. A pedagógus-továbbképzés teljesítése

6. § (1) A pedagógus-továbbképzés öt éves ciklusonként összesen legalább százhúsz kredit értékű tartalmi megújító képzésen és választható képzésen való részvétellel és az előírt tanulmányi követelmények teljesítésével valósul meg. E rendelet alkalmazásában egy kredit hatvan perc tanulmányi munkaórát jelent. A tanulmányi munkaórába a tematika feldolgozásához, a követelmények teljesítéséhez, a feladatok elkészítéséhez szükséges, valamint a tanulásra fordított idő, továbbá a vizsga vagy dolgozat elkészítésének időtartama számítható be.

(2) A gyakornoki továbbképzés egy, tizenöt kreditértékű képzésen való részvétellel és az előírt tanulmányi követelmények teljesítésével valósul meg.

(3) A pedagógusnak – a (4) bekezdésben foglalt kivétellel – a pedagógus-továbbképzés teljesítéséhez szükséges százhúsz kreditből legalább hatvan kreditet tartalmi megújító képzések keretében, további legfeljebb hatvan kreditet választható képzések keretében kell teljesítenie. A több szakos tanári szakképzettséggel rendelkező pedagógus a krediteket az oktatott szakjai között arányosan megosztva teljesíti.

(4) A gyógypedagógus, konduktor, fejlesztő pedagógus vagy óvoda-, iskolapszichológus e szakképzettsége tekintetében a pedagógus-továbbképzést kizárólag választható továbbképzéssel teljesíti. Az a pedagógus, aki kizárólag alapfokú művészeti iskolában, illetve pedagógiai szakszolgálati intézményben dolgozik, vagy szakgimnáziumban kizárólag szakmai tantárgyat tanít, a pedagógus-továbbképzést kizárólag választható képzések elvégzésével teljesíti.

(5) A pedagógus-továbbképzés választható képzési kreditszáma – választható képzésen való részvétel helyett vagy amellett – teljesíthető

a) pedagógus- vagy pszichológus-képzés, illetve továbbképzés keretében

aa) a pedagógus-szakvizsga vagy szakpszichológusi szakvizsga letételét igazoló oklevél,

ab) pedagógus munkakör betöltésére jogosító, a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Púétv. vhr.) 8–22. §-ában és 2. mellékletében, továbbá a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló miniszteri rendelet szerinti intézményben pedagógus-munkakörre előírt végzettség és szakképzettség,

ac) szakirányú továbbképzésben megszerzett, pedagógus munkakör betöltésére feljogosító új végzettség és szakképzettség,

ad) – tanítói szakképzettség megléte esetén – további, a képzési és kimeneti követelmények szerinti kötelező műveltségi (tanulási) terület követelményeinek teljesítéséről szóló okirat,

ae) a szaktanácsadásban részt vevő személy szakterületéhez illeszkedő továbbképzés, illetve a szakterületéhez illeszkedő tantárgygondozói továbbképzés teljesítéséről szóló okirat megszerzésével,

b) két tanítási nyelvű iskolai oktatásban célnyelven tanító pedagógus a célnyelv szerinti országban, idegen nyelvet oktató pedagógus a nyelv szerinti országban nyelvi felkészítésben,

c) nemzetiségi óvodai nevelésben, iskolai nevelésben-oktatásban, kollégiumi nevelésben-oktatásban részt vevő pedagógus a nemzetiség nyelve szerinti országban, továbbá a nemzetiségek nyelvén oktató, kultúrájukat ápoló külföldi intézményekben nyelvi felkészítésben, valamint népismeret, országismeret oktatásával összefüggő pedagógus-továbbképzésben való részvétellel,

d) az Európa Tanács Pestalozzi programjában, az Európa Tanács Élő Nyelvek Európai Központja programjában, az Európai Unió Egész életen át tartó tanulás programjában meghirdetett, valamint a kétoldalú kormányközi munkatervek alapján szervezett továbbképzésben való részvétellel.

(6) Teljesítettnek kell tekinteni az adott pedagógus-továbbképzési ciklusban annak a pedagógusnak a pedagógus-továbbképzését, aki az e rendelet szerinti köznevelési igazgatóképzést teljesítette.

(7) Hitoktató, hittantanár a bevett egyház által előírt továbbképzési kötelezettséget köteles teljesíteni.

5. A pedagógus-továbbképzési program szervezése, nyilvántartása

7. § (1) A képzések szervezését

a) a tartalmi megújító képzések esetén a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (a továbbiakban: NKE),

b) a választható képzések esetén az Oktatási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal),

c) a hitéleti képzések esetén a bevett egyház

látja el.

(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontjában foglalt továbbképzés keretében olyan pedagógus továbbképzési program szervezhető, amely az óvodai nevelés országos alapprogramjához, a nemzeti alaptantervhez és annak nevelési céljaihoz, illetve az érettségi vizsgakövetelményekhez illeszkedik.

(3) Ha a pedagógus-továbbképzési program nemzetiségi óvodai nevelésben, iskolai nevelésben és oktatásban részt vevő pedagógusok pedagógus-továbbképzése céljából készült, a program szervezője kikéri az Országos Nemzetiségi Tanács véleményét.

(4) A pedagógus-továbbképzési program minimális értéke tizenöt, vagy a tíz egész számú többszörösének megfelelő kredit értékű, de maximum hatvan kredit, amitől jogszabály eltérő rendelkezése alapján el lehet térni.

8. § (1) A pedagógus-továbbképzési programokat a Hivatal nyilvántartja. A nyilvántartást a Hivatal a honlapján nyilvánosságra hozza. A nyilvántartás elkülönülten tartalmazza

a) a tartalmi megújító képzéseket,

b) a választható képzéseket és

c) a hitéleti képzéseket.

(2) Az NKE és a Hivatal (a továbbiakban együtt: szervező szerv) a nyilvántartásba olyan pedagógus-továbbképzési programot jelent be, amely megfelel az 1. mellékletben foglalt szakmai követelményeknek.

(3) A Hivatal a választható képzések 7. § (2) bekezdésében és 8. § (2) bekezdésében foglaltaknak való megfelelőség vizsgálata során kikéri a Pedagógus-továbbképzési Akkreditációs Testület véleményét. A Pedagógus-továbbképzési Akkreditációs Testület kilenc tagból áll. A Pedagógus-továbbképzési Akkreditációs Testület tagjait a köznevelésért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) kéri fel, a megbízatás öt évre szól.

(4) A Hivatal az (1) bekezdés c) pontja szerinti képzések megfelelőségét nem vizsgálja.

9. § (1) A szervező szerv harmadik személynek a miniszter előzetes jóváhagyását követően a pedagógus-továbbképzési program lebonyolításának jogát írásban megkötött szerződésben átadhatja, erről a Hivatalt értesíti.

(2) A Hivatal a miniszter előzetes jóváhagyását követően a nemzetiségi óvodai neveléssel, iskolai neveléssel és oktatással kapcsolatos pedagógus-továbbképzési program lebonyolításának jogát országos nemzetiségi önkormányzat kérése esetén, részére vagy gazdálkodó szervezete részére – írásban megkötött szerződés keretében – átadja.

6. A pedagógus-továbbképzés szervezésének közzététele

10. § (1) A Hivatal a tárgyév március 31-éig a honlapján közzéteszi a következő nevelési, tanítási évben megszervezésre kerülő pedagógus-továbbképzési programokat.

(2) Az (1) bekezdés szerint az adott tanévben, nevelési évben megszervezésre kerülő pedagógus-továbbképzési programokról a következő adatokat kell közzétenni:

1. azt, hogy a pedagógus-továbbképzést tartalmi megújító képzésként, választható képzésként vagy hitéleti képzésként szervezik,

2. a pedagógus-továbbképzési program megnevezését és célját,

3. a pedagógus-továbbképzési program rövid tartalmi ismertetését,

4. a pedagógus-továbbképzési program indításának helyét és idejét,

5. a pedagógus-továbbképzés szervezőjének megnevezését,

6. annak a köznevelési intézménytípusnak a megjelölését, amelyben foglalkoztatott pedagógusok számára ajánlott a pedagógus-továbbképzés,

7. az előírt tartalmi követelmények ismertetését, az ismeretek számonkérésének módját, kreditértékét,

8. a pedagógus-továbbképzés szervezésének formáját,

9. a pedagógus-továbbképzés időbeni megszervezésének lehetőségét,

10. a jelentkezés feltételeit és módját,

11. a tervezett résztvevői létszámot,

12. a részvételi díj összegét,

13. nyilvántartási számát.

(3) Hitéleti képzés esetén csak a (2) bekezdés 1–3. pontja szerinti adatokat kell közzétenni.

7. A pedagógus-továbbképzési program megszervezésével összefüggő feladatok, követelmények

11. § (1) A pedagógus-továbbképzési program szervezője évente újrakezdődő sorszámmal ellátott tanúsítványt állít ki a pedagógus-továbbképzési programban való eredményes részvételről, amely tartalmazza

a) a pedagógus-továbbképzésben részt vevő nevét, születési családi és utónevét, születési helyét és idejét, oktatási azonosító számát,

b) a pedagógus-továbbképzés megnevezését, kreditértékét,

c) a tanórai foglalkozások számát,

d) a pedagógus-továbbképzés szervezőjének hivatalos nevét, székhelyét,

e) a pedagógus-továbbképzés idejét és helyszínét,

f) a tanúsítvány kiállításának helyét és keltét,

g) a pedagógus-továbbképzésért felelős aláírását, valamint a tanúsítvány kiadója cégszerű aláírását.

(2) A tanúsítványon fel kell tüntetni, hogy az munkakör betöltésére nem, tevékenység folytatására jogszabályban meghatározott egyéb feltételek fennállása esetén jogosít.

(3) A pedagógus-továbbképzési program szervezője a sorszámozott tanúsítványok kiadásáról vezetett nyilvántartást, a pedagógus-továbbképzési naplót, a jelenléti ívet, az ismeretek számonkéréséről szóló jegyzőkönyvet és a záródolgozatokat három évig megőrzi. A pedagógus-továbbképzési program szervezője a program befejezését követően harminc napon belül a honlapján nyilvánosságra hozza a program résztvevőinek a program tartalmával és lebonyolításával kapcsolatos elégedettségéről szóló összesítést.

(4) A pedagógus-továbbképzési program keretében

a) elméleti foglalkozáson előadó az lehet, aki az adott ismeretek körében felsőfokú iskolai végzettséggel és szakképzettséggel,

b) gyakorlati foglalkozást az tarthat, aki az adott ismeretek körében legalább középiskolai végzettséggel és szakirányú szakképesítéssel

rendelkezik.

8. A pedagógus-továbbképzési program ellenőrzése

12. § A Hivatal – a hitéleti képzések kivételével – folyamatosan ellenőrzi és vizsgálja, hogy

a) a nyilvántartásba vett pedagógus-továbbképzési program, valamint az az alapján megszervezett képzés megfelel-e az 1. mellékletben foglalt szakmai követelményeknek,

b) a pedagógus továbbképzés szervezője betartja-e a lebonyolítási szerződésben foglaltakat.

9. A köznevelési igazgatóképzés

13. § (1) A pedagógus az igazgatói kinevezése előtt, a fenntartó jóváhagyásával, a Hivatal által szervezett köznevelési igazgatóképzésen vesz részt.

(2) A köznevelési igazgatóképzést a Hivatal két féléves, százhúsz kreditértékű pedagógus-továbbképzés keretében szervezi meg.

(3) A köznevelési igazgatóképzésben részt vevők maximális létszámát a miniszter évenként határozza meg.

(4) A köznevelési igazgatóképzés során a pedagógus felkészítést kap az oktatásszervezés, az oktatásirányítás, a tanügyigazgatás, a gazdálkodás, a szakmai fejlesztés, a köznevelés jogi ismereteinek elsajátításához és a megszerzett ismeretek gyakorlati alkalmazásához.

10. Pénzügyi rendelkezések

14. § Az igazgató által kijelölt tartalmi megújító képzéseket az NKE díjmentesen biztosítja.

11. Záró rendelkezések

15. § Ez a rendelet 2025. január 1-jén lép hatályba.

16. § (1) A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 87/2015. (IV. 9.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Nftv. vhr.) által meghatározott, új nevelési-oktatási intézményvezetői ismeretek megszerzésére irányuló pedagógus-szakvizsga képzés 2024. december 31-ét követően nem kezdhető meg.

(2) A pedagógus a pedagógus-továbbképzési kötelezettséget 2025. szeptember 1-jétől az e rendelet szerinti ötéves pedagógus-továbbképzési ciklus keretében teljesíti. A 2025. szeptember 1-jét megelőzően folyamatban lévő pedagógus-továbbképzési kötelezettséget teljesítettnek kell tekinteni.

(3) Az a pedagógus, aki 2023. szeptember 1. és 2025. augusztus 31. között a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről szóló 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet] szerinti pedagógus-továbbképzési programot teljesített, a teljesített továbbképzési program meghatározott tanórai foglalkozásainak óraszámát az e rendelet szerinti, választható képzés keretében teljesített kreditként kell elismerni. A köznevelési intézmény igazgatója ezen továbbképzésekről 2025. október 31-ig adatot szolgáltat a Hivatal által vezetett nyilvántartásba.

(4) A köznevelési intézmény igazgatója első alkalommal a 2025/2026. tanévre, nevelési évre vonatkozóan az e rendeletben foglaltak szerint készíti el a pedagógus-továbbképzési intézményi programot.

17. § (1) A 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó pedagógusra, nevelési-oktatási intézményre, a nevelési-oktatási intézmény vezetőjére, a továbbképzés előadójára 2025. augusztus 31-ig a 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendeletnek

a) a továbbképzés teljesítésére,

b) a továbbképzés megszervezésére, ellenőrzésére, a továbbképzés előadójára,

c) a továbbképzéssel kapcsolatos közreműködői feladatokra és

d) a továbbképzésre vonatkozó pénzügyi és vegyes rendelkezésekre

vonatkozó – 2024. december 31-én hatályos – rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) Az e rendelet hatálybalépésekor hatályos alapítási engedéllyel rendelkező személy vagy szervezet továbbképzési programja az engedélyben meghatározott időpontig választható képzésként megszervezhető.

(3) A 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet alapján benyújtott, folyamatban lévő alapítási engedély kiadása iránti eljárásokat a Hivatal megszünteti.

(4) E rendelet hatálybalépését követően a 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet alapján benyújtott, alapítási engedély kiadása iránti kérelmeket a Hivatal érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.

18. § E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 9–11. és 15–16. cikkeinek való megfelelést szolgálja.

19. §1

20. §2

1. melléklet a 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelethez

A pedagógus-továbbképzési program szakmai követelményei

1. A pedagógus-továbbképzésre vonatkozó szakmai adatok

1.1. A pedagógus-továbbképzés megnevezése (címe) utal a továbbképzési program tartalmára.

1.2. A pedagógus-továbbképzés rövid tartalma utal a program indokoltságára és szükségességére.

1.3. A pedagógus-továbbképzés céljának kifejtése kifejezi azt a sajátos többletet, hozzáadott értéket, amivel a továbbképzés tartalmi követelményeinek teljesítése esetén a résztvevők rendelkezni fognak.

1.4. A pedagógus-továbbképzés tartalmi követelményei pontosan és egyértelműen megfogalmazzák a továbbképzés elvárható eredményeit, a konkrét ismereteket, amelyeket a résztvevőknek el kell sajátítaniuk, a jártasságokat, készségeket, képességeket, amelyeknek birtokába kell jutniuk, a tudást, kompetenciát, amellyel rendelkezniük kell a továbbképzés elvégzését követően.

1.5. A pedagógus-továbbképzés sikeres elvégzéséről kiállított tanúsítvány kiadásának a feltételei legyenek egyértelműen meghatározottak.

1.6. A pedagógus-továbbképzés tartalma szerint meghatározza, hogy mely köznevelési intézménytípusokban foglalkoztatott pedagógusoknak ajánlott a továbbképzési program elvégzése.

2. A pedagógus-továbbképzésre vonatkozó egyéb adatok

2.1. Amennyiben a pedagógus-továbbképzés kötődik valamely valláshoz, úgy egyértelműen megjelöli a vallási hovatartozást.

2.2. Amennyiben a pedagógus-továbbképzés kötődik valamely kerettantervhez, helyi tantervhez, megjelöli a kapcsolódó dokumentumot.

2.3. Amennyiben a pedagógus-továbbképzés kötődik valamely meghatározott projekthez, pályázathoz, úgy az egyértelműen beazonosítható.

3. A pedagógus-továbbképzés tartalmára vonatkozó részletes információk

3.1. Kifejti, hogy a pedagógus-továbbképzés tartalma miként illeszkedik az óvodai nevelés országos alapprogramjához, a nemzeti alaptantervhez és annak nevelési céljaihoz, illetve az érettségi vizsgakövetelményekhez.

3.2. Meghatározza, hogy milyen szervezési formában lesz a továbbképzés megvalósítva: személyes kontakt, online kontakt, távoktatás egyéni tanulásra alkalmas tananyaggal, illetve folyamatba ágyazott továbbképzési szakasz kapcsolódik-e a továbbképzéshez.

3.3. A pedagógus-továbbképzéshez rendelt kreditérték alapján a továbbképzés egyértelműen kivitelezhető.

3.4. Megnevezi a pedagógus-továbbképzés fő tematikai egységeit és résztémáit. A résztémák tartalmi kifejtése kellően részletezett ahhoz, hogy a leírtak alapján a program megvalósítható legyen: rövid tartalom, módszer, munkaforma, taneszközök, időkeret.

3.5. A pedagógus-továbbképzéshez kapcsolódó kötelező szakirodalom jegyzéke korszerű, egyértelműen beazonosítható, illeszkedik a továbbképzési program tartalmához.

4. A pedagógus-továbbképzés besorolása

4.1. Egyértelműen meghatározza, hogy a pedagógus-továbbképzési program tartalmi követelményeinek teljesítése esetén a résztvevőnek mely kompetenciái, vezetői, illetve intézményi területei fejleszthetők.

4.2. Egyértelműen meghatározza, hogy a pedagógus-továbbképzési program mely tartalmi területekhez tartozik.

1

A 19. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

2

A 20. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére