• Tartalom

16/2025. (VIII. 27.) MK rendelet

16/2025. (VIII. 27.) MK rendelet

az Otthon Start program keretében biztosított FIX 3%-os lakáshitellel kapcsolatos reklámok és hirdetések részletes szabályairól

2025.08.28.

[1] Az Otthon Start program célja, hogy kiszámítható, kedvező feltételű lakáshitel révén segítse a magyar családokat saját otthonhoz jutni. A program sikeréhez elengedhetetlen, hogy a lakosság világos, egységes és hiteles tájékoztatást kapjon a lehetőségekről, ezért szükséges, hogy a hitelintézetek és ingatlanhirdetők a hirdetéseikben és reklámjaikban egységes arculatot és üzenetet használjanak.

[2] Az Otthon Start program keretében biztosított FIX 3%-os lakáshitelről szóló 227/2025. (VII. 31.) Korm. rendelet 29. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 9. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § Az Otthon Start program keretében biztosított FIX 3%-os lakáshitelről szóló 227/2025. (VII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) hatálya alá tartozó – a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló törvény szerinti – hitelintézet köteles a FIX 3%-os lakáshitellel kapcsolatos reklámjaiban és hirdetéseiben az általános politikai koordinációért felelős miniszter által a Kormány honlapján közzétett arculati kézikönyvben meghatározott formai követelményeket, arculati elemeket és jelmondatokat alkalmazni.

2. § A Korm. rendelet 12. § (8) bekezdésében foglaltak fennállása esetén a Korm. rendelet hatálya alá tartozó

a) ingatlanhirdetést közvetítő online platform szolgáltató, valamint

b) a „6831 Ingatlanügyletek közvetítése” TEÁOR’25 kódú – fő vagy további tevékenységi körként bejegyzett – tevékenységet üzletszerűen végző gazdálkodó szervezet

köteles az általános politikai koordinációért felelős miniszter által a Kormány honlapján közzétett arculati kézikönyvben meghatározott arculati logót megjeleníteni az ingatlanhirdetésen, valamint az ingatlanhirdetés népszerűsítését szolgáló reklámon, ideértve az online és közösségi médiafelületeken megjelenő promóciót is.

3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére