30/2025. (IX. 30.) HM utasítás
30/2025. (IX. 30.) HM utasítás
a katonai toborzásról és a honvédségi pályára irányításról
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján a következő utasítást adom ki:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Az utasítás hatálya – a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat kivételével – a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2021. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Hvt.) 3. § 14. pontja szerinti honvédelmi szervezetre terjed ki.
(2) A Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője mint a tulajdonosi joggyakorlással kapcsolatos feladatokat ellátó vezető, biztosítja a HM Zrínyi Geoinformációs és Toborzástámogató Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: HM Zrínyi Nonprofit Kft.) közreműködését az utasításban foglalt feladatok végrehajtásában.
2. § A katonai toborzás és honvédségi pályára irányítás célja a feltöltetlen beosztások haderő igényeinek megfelelő kompetenciákkal rendelkező állománnyal történő feltöltése, a hivatásos, a szerződéses, az önkéntes tartalékos állományban katonai szolgálatot vállaló személyek megszólítása, valamint a honvédségi szakképző, illetve a katonai oktatást is végző intézmények tanulóilétszám-utánpótlásának biztosítása.
2. Értelmező rendelkezések
3. § Az utasítás alkalmazásában
1. belső toborzás: az állomány utánpótlására végzett olyan szakmai koordináló tevékenység, amelyet a honvédelmi szervezetek beosztásaiban, illetve álláshelyein (a továbbiakban: beosztás), valamint a rendelkezési állományban lévő személyi állomány megkeresésével, megszólításával és átcsoportosításával hajtanak végre az egyes szakterületek szakállományának biztosítása érdekében,
2. call center: a HM Zrínyi Nonprofit Kft. által üzemeltetett szolgáltatás, amelynek feladata a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) toborzási feladatok végrehajtásáért felelős szervezete adatfeldolgozójaként a katonai szolgálatvállalás iránt érdeklődők tájékoztatása a honvédségi pályára irányítás és a katonai toborzás céljából, valamint az érdeklődők adatainak átadása az MH toborzási feladatok végrehajtásáért felelős szervezet részére,
3. honvédségi pályára irányítás: a honvédelmi szervezet humánerőforrás igényének megfelelő létszámú utánpótlása érdekében végzett olyan szakmai tevékenység, amelynek során a Hvt. 3. § 15. pontja szerinti honvédségi szervezet (a továbbiakban: honvédségi szervezet) a pályaválasztás előtt álló fiatalok részére a katonai szolgálatra, az egyes szolgálati formákra, a továbbtanulási lehetőségekre vonatkozó hiteles, célzott információkat szolgáltat annak érdekében, hogy minél nagyobb hányaduk válassza a katonai képzéseket, illetve vállaljon katonai szolgálatot,
4. jelentkezés: a katonai pályát választó jelentkező által megadott személyes adatok benyújtása vagy beérkezése az MH toborzási feladatok végrehajtásáért felelős szervezetéhez, amely történhet az online toborzófelületen, valamint személyesen a toborzóállománynál,
5. katonai toborzás: a honvédelmi szervezet humánerőforrás-igényeinek megfelelő számú, a munkaköri követelményeknek és a katonai szolgálatra való egészségi, pszichikai és fizikai alkalmasságra vonatkozó feltételeknek megfelelő, a katonai szolgálat mint hivatás iránt elkötelezett, motivált, hivatásos, szerződéses vagy önkéntes tartalékos állományának utánpótlása, illetve az üres beosztások feltöltésének támogatása érdekében végzett szakmai és koordináló tevékenység,
6. kiemelt rendezvény: a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője által jóváhagyott, a katonai toborzást, honvédségi pályára irányítást, valamint az MH népszerűsítését szolgáló esemény, rendezvény, amely jelentős helyszíni és/vagy nagy médianyilvánossággal rendelkezik,
7. külső toborzás: a katonai toborzás azon formája, amely a honvédelmi szervezeteknél jogviszonnyal nem rendelkező személyek közvetett és közvetlen megkeresésével, megszólításával történik,
8. online jelentkezés: az MH online karrieroldalán közzétett, elektronikus jelentkezési lap kitöltésével katonai szolgálatra történő jelentkezés.
3. A katonai toborzás és honvédségi pályára irányítás rendszere
4. § (1) A 2. §-ban meghatározott cél érdekében, a honvédelmi miniszter (a továbbiakban: miniszter) által meghatározott keretek között, az MH honvédségi pályára irányító és katonai toborzó rendszert működtet.
(2) A hivatásos, a szerződéses és az önkéntes tartalékos állomány utánpótlását meghatározó alapelvek, valamint a toborzás közép- és hosszú távú irányelveinek, módszereinek kidolgozását, a katonai toborzási intézményrendszer ágazati működését és fejlesztését a haderőfejlesztésért és védelempolitikáért felelős államtitkár (a továbbiakban: HVÁT) irányítja. A HVÁT hatásköre a katonai toborzási rendszer működésével, fenntartásával összefüggő tárcaszintű koncepciók, a szaktevékenység fejlesztésének és a toborzási stratégia jóváhagyása.
(3) A HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezető irányítja a katonai toborzási rendszer működésével, fenntartásával összefüggő tárcaszintű koncepciók, a hivatásos, a szerződéses és az önkéntes tartalékos állomány utánpótlását meghatározó alapelvek kidolgozásával, a szaktevékenység fejlesztésével, a toborzás közép- és hosszú távú irányelveinek, módszereinek és a toborzási stratégia kidolgozásával kapcsolatos feladatokat.
5. § (1) A HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője a felelős
a) a hivatásos, szerződéses, illetve az önkéntes tartalékos állomány utánpótlását meghatározó stratégiai alapelvek kidolgozásáért,
b) a katonai toborzás és honvédségi pályára irányítás irányelveinek kidolgozásáért,
c) a katonai toborzórendszer és honvédségi pályára irányítás stratégiai szintű feladatainak végrehajtásáért,
d) a toborzóirodák, toborzópontok, honvédelmi élményközpontok és toborzási aktivitások kialakításának, működési elveinek és egységes arculatának meghatározásáért,
e) a végrehajtásban részt vevő HM Zrínyi Nonprofit Kft. toborzást támogató feladatainak meghatározásáért.
(2) A katonai toborzás és honvédségi pályára irányítási tevékenység MH szintű szakmai irányításáért a miniszter által meghatározottak alapján a Honvéd Vezérkar főnöke (a továbbiakban: HVKF) a felelős.
(3) A katonai toborzás és honvédségi pályára irányítási tevékenység MH szintű szakmai irányítását a Honvéd Vezérkar (a továbbiakban: HVK) Személyzeti Csoportfőnökség végzi.
(4) A végrehajtásban részt vevő honvédségi szervezetek körét, feladatrendszerét a HVKF intézkedésben határozza meg.
(5) A HVK a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar (a továbbiakban: NKE HHK) bevonásával egyeztető fórumot működtet a tiszti pályára irányítás feladatainak összehangolása érdekében. A fórum célja a honvéd tisztjelölti utánpótlás biztosítását támogató javaslatok kidolgozása, valamint a toborzószervezetek és az NKE HHK közötti együttműködés elősegítése. A fórum félévente legalább egy alkalommal ülésezik.
(6) A külső toborzás és honvédségi pályára irányítás kommunikációjáért a HM sajtófőnöke (a továbbiakban: HM SF) – a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetőjével együttműködésben – felelős.
(7) A kiemelt rendezvények kapcsán a honvédelmi kitelepülések programjait a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője hagyja jóvá.
4. Általános feladatok
6. § (1) A HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője
a) koordinálja a hatáskörébe tartozó, a katonai toborzás és honvédségi pályára irányítás stratégiai szintű kérdéseire vonatkozó irányelvek, programok HM védelmi tervezési rendszer keretei között történő kidolgozását, valamint az azok végrehajtásához szükséges költségvetés-tervezési és beszerzési tervdokumentumok előkészítését, illetve irányítja ezen dokumentumokban rögzített feladatok nyomon követését és a kapcsolódó beszámoltatások rendjét,
b) intézkedik a toborzási tevékenységet támogató létszámelemzésekkel kapcsolatos feladatok végrehajtására,
c) intézkedik a HM kiemelt toborzórendezvény-tervének elkészítésére, a Honvédelmi Programokra biztosított költségvetési kereten belül betervezett összeg erejéig jóváhagyásra felterjeszti, és ellenőrzi annak megvalósulását,
d) jóváhagyja a HM kiemelt toborzórendezvény-tervében szereplő, a katonai toborzással és honvédségi pályára irányítással összefüggő honvédelmi kitelepüléseknél alkalmazandó egységes MH megjelenést, arculatot,
e) meghatározza a kutatási témajavaslatokat a jövőbeli toborzókampányok sikerességének megalapozására,
f) kialakítja az együttműködést a katonai toborzásban és honvédségi pályára irányításban érintett közigazgatási szervekkel, köznevelési, szakképzési és felsőoktatási intézményekkel, a toborzást támogató civil szervezetekkel és a Honvéd Kadét Program (a továbbiakban: HKP) partneriskoláival,
g) intézkedik a katonai toborzófolyamatok egységesítésére annak érdekében, hogy a katonai toborzásban részt vevő szervezetek részére azonos eljárásrendek, információk, iratminták álljanak rendelkezésre,
h) jóváhagyja a toborzó és honvédségi pályára irányító szakállomány kompetencialistáját,
i) intézkedik a katonai toborzási folyamatok digitalizálására, az adatfeldolgozáshoz szükséges IT-fejlesztések tervezésére a HM illetékes szakmai felsővezető együttműködésével,
j) jóváhagyja a HVK által felterjesztett toborzási irányelveket minden év szeptember 30-ig,
k) jóváhagyja a HVK által felterjesztett toborzási és honvédségi pályára irányítási tervet minden év november 30-ig, mely tartalmazza az éves MH rendezvény- és iskolalátogatási tervet.
(2) A HM toborzásért felelős önálló szervezeti egysége
a) a katonai toborzással kapcsolatban rendelkezésre álló statisztikai adatok elemzésének, értékelésének eredményeit alapul véve, a megfogalmazott közép- és hosszú távú toborzási és honvédségi pályára irányítási direktívák alapján minden év október 15-ig irányelveket fogalmaz meg a katonai toborzás és honvédségi pályára irányítás hatékonyságának növelése céljából, amelyekben meghatározza a következő évre vonatkozó fő célkitűzéseket és célcsoportokat,
b) ellenőrzi az a) pontban meghatározott célkitűzések érvényesülését és a célcsoportok elérésének hatékonyságát, melyről jelentést terjeszt fel a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője részére a tárgyévet követő év február 15-ig,
c) megtervezi a Honvédelmi Programokra biztosított költségvetési kereten belül a katonai toborzó szaktevékenységet kiegészítő, támogató költségvetési kiadásokat,
d) koordinálja a katonai toborzó szaktevékenységhez kapcsolódó beszerzési eljárások indításához szükséges követelmények összeállítását, kezdeményezi azok indítását, illetve nyomon követi megvalósulásukat,
e) feltárja a honvédelmi szervezetek tiszti, altiszti és legénységi állománya kiáramlásának okait, azok megszüntetésére irányuló javaslatokat fogalmaz meg, amelyekhez felhasználja a honvédelmi szervezetbe belépni, illetve az onnan kilépni szándékozó személyek motivációs felmérésének statisztikai eredményeit,
f) ellenőrzi az MH online karrieroldalán kihelyezett álláshirdetések megjelenését,
g) stratégiai szinten koordinálja és ellenőrzi a külső toborzással összefüggő feladatok rendszerét, valamint nyomon követi a honvédségi pályára irányítás hatékonyságát,
h) jóváhagyásra előkészíti a katonai toborzással kapcsolatos szervezeti, infrastrukturális és technológiai fejlesztési javaslatokat,
i) meghatározza, szükség szerint módosítja a katonai toborzó szakállománytól elvárt kompetenciák listáját.
7. § A HVK
1. felügyeli a katonai toborzó szaktevékenységet, ellenőrzi a katonai toborzásra és honvédségi pályára irányításra vonatkozó szabályozók betartását, meghatározza és irányítja a katonai toborzás és honvédségi pályára irányítás szakfeladatait, valamint koordinálja a végrehajtó szervezet szaktevékenységét,
2. elemzi, értékeli és összegzi a katonai toborzómunka tapasztalatait, szervezeti, infrastrukturális és technológiai javaslatokat dolgoz ki a katonai toborzás és honvédségi pályára irányítás hatékonyságának növelésére,
3. minden év szeptember 15-ig meghatározza a következő évre vonatkozóan az 1. melléklet szerint a honvédségi szervezetek és az üres beosztások alapján előnyben részesített, feltöltendő beosztások adatait, a toborzási irányelveket, és azokat jóváhagyásra felterjeszti a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője részére,
4. a 6. § (2) bekezdés a) pontja szerinti irányelvek figyelembevételével november 15-ig elkészíti a következő évre vonatkozó MH rendezvény- és iskolalátogatási tervet, valamint meghatározza a bevonulások tervezett időpontjait, melyet jóváhagyásra felterjeszt a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője részére,
5. a 6. § (2) bekezdés a) pontja szerinti irányelvek alapján, évente elkészíti és január 31-ig kiadja a katonai toborzás és honvédségi pályára irányítás egyes részfolyamataihoz a végrehajtást segítő, részletes útmutatót,
6. minden hónap 15. napjáig jelentést terjeszt fel a 2. mellékletben foglalt adattartalommal a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője részére,
7. megszervezi és végrehajtja az éves katonai toborzási tervben, valamint a HM kiemelt rendezvénytervben jóváhagyott, az MH-t népszerűsítő toborzási feladatokat a HM által jóváhagyott egységes megjelenés és arculat alkalmazásával, a kitelepülések során a 3. melléklet alapján jár el,
8. jelentést készít a HM kiemelt toborzórendezvény-tervében megvalósult eseményekről, amelyet legkésőbb a rendezvény megvalósulását követő 5 munkanapon belül megküld a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egység részére,
9. a HM kommunikációjáért felelős önálló szervezeti egységgel, a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egységével és a HM Zrínyi Nonprofit Kft.-vel együttműködve megszervezi a toborzó szakállomány felkészítését, képzését, végrehajtja a toborzó beosztás betöltéséhez szükséges szaktanfolyam lebonyolítását,
10. a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egység, valamint a HM Zrínyi Nonprofit Kft. bevonásával végzi az egyes katonai toborzási célcsoportokra vonatkozó speciális szóróanyag, figyelemfelhívó digitális tartalmak előkészítését és megrendelését,
11. szakmai tartalomfelelősként monitorozza és szükség szerint azonnal, de legalább havi rendszerességgel aktualizálja az online MH karrieroldalt a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egység felügyeletével, valamint ellenőrzi az online katonai toborzással foglalkozó szervezeti elem tevékenységét,
12. összegyűjti és kiajánlásra továbbítja a honvédelmi szervezetek által a HM Költségvetés Gazdálkodási Információs Rendszer (a továbbiakban: HM KGIR) toborzómoduljába feladott, feltölthető beosztásokat a toborzásért felelős, területileg illetékes végrehajtó honvédségi szervezetek irányítója részére,
13. kiadja az alapkiképzésre vonatkozó bevonulási intézkedést, azt a bevonulás előtt 20 munkanappal megküldi a bevonulásban érintett honvédségi szervezetek, valamint a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egység részére,
14. megszervezi az alapkiképzésre tervezett katonai szolgálatra jelentkezők bevonultatását,
15. ellenőrzi az alapkiképzésre történő bevonulásokat,
16. koordinálja a honvéd tisztjelölt és az „Acélkocka” Alap Altiszti Tanfolyam iránt érdeklődők honvédségi pályára irányítását,
17. együttműködik a katonai toborzásban és honvédségi pályára irányításban érintett közigazgatási szervekkel, köznevelési, szakképzési és felsőoktatási intézményekkel, a toborzást támogató civil szervezetekkel és a HKP partneriskoláival,
18. koordinálja a jelentkezést megkezdett, honvédségi szervezetbe belépni, illetve az onnan kilépni szándékozó személyek anonim motivációs felmérését a vonatkozó HM utasítás szerint,
19. gondoskodik a belső szabályzókban meghatározott honvédelmi nevelési és honvédségi pályára irányítási feladatok ellátásáról,
20. koordinálja a területi és a regionális katonai toborzókampányokat,
21. felügyeli a belső toborzási rendszer működését, eljárásrendet készít elő a belső toborzás hatékony működésének elősegítése érdekében,
22. ellenőrzi a katonai toborzásra és honvédségi pályára irányításra vonatkozó szabályozók betartását,
23. az éves kiképzési intézkedésének kiadásához megtervezi a honvéd tisztjelöltek, az „Acélkocka” Alap Altiszti Tanfolyamra jelentkezők, továbbá a hivatásos, szerződéses és az önkéntes tartalékos állomány alapkiképzéseinek időpontjait, helyszíneit, valamint az egyes bevonulások alkalmával tervezhető keretlétszámokat,
24. meghirdeti a honvédelmi ösztöndíjpályázatokat a vonatkozó HM utasítás szerint,
25. jóváhagyja az MH rendezvény- és iskolalátogatási tervet.
8. § A honvédségi szervezetek
a) az alapkiképzésre való bevonulást követő 5 munkanapon belül felterjesztik a HVK részére a feltöltetlen beosztások jegyzékét, a feltöltésre tervezett beosztások fontossági sorrendjének megjelölésével,
b) a szolgálati feladatok ellátását veszélyeztető létszámhiány esetén – az MH Központi Intranet Portálon és az MH online karrieroldalán történő azonnali meghirdetés érdekében – soron kívül jelentést küldenek a HVK részére a feltöltendő beosztásokról,
c) a toborzásilétszám-szükséglet megállapításához – saját szervezetükre vonatkozóan – folyamatosan naprakészen tartják a HM KGIR toborzómodulját,
d) a külső toborzói szaktevékenység végrehajtására irányuló megkeresés esetén tájékoztatják a HVK-t a megkeresésről, együttműködnek a toborzórendezvények megszervezésében és lebonyolításában,
e) az állomány tagját jogviszonya megszűnése, megszüntetése előtt tájékoztatják az önkéntes tartalékos katonai szolgálatvállalás lehetőségéről.
5. Speciális feladatok
9. § A HVK
a) közreműködik, együttműködik a meghatározott célcsoportok eléréséhez szükséges HM kiemelt rendezvények tervének elkészítésében,
b) a HM SF szakmai felügyelete mellett a HM Zrínyi Nonprofit Kft.-vel együttműködésben biztosítja
ba) a HM-szintű egységes toborzókommunikáció kialakításával,
bb) a korszerű, megújult szóróanyagok, toborzófilmek készítésével,
bc) a társadalmi célú reklámfilmek készítésével,
bd) a katonák életét bemutató kisfilmek készítésével,
be) eszközök és végrehajtó állomány biztosításával,
bf) adatbázis-fejlesztéssel, és kapcsolódó marketingtevékenységgel,
bg) weblap- és call center menedzsmenttel
kapcsolatos feladatok végrehajtását,
c) végzi a toborzó szakállomány kommunikációs felkészítését a kommunikációért felelős HM önálló szervezeti egység és a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egység bevonásával.
10. § A HVK koordinálja a katonai toborzással és a honvédségi pályára irányítással összefüggő egészségügyi feladatok ellátását, amelynek keretében
a) útmutatót, segédanyagot készít a katonai toborzást végzők részére a hatékony kiválasztás érdekében, amelyet tájékoztatásul megküld a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egység részére,
b) elkészíti az alkalmassági vizsgálatok eljárásrendjét, meghatározza a vizsgálatok elvégzéséhez szükséges dokumentumokat, valamint változás esetén aktualizálja azokat, amelyeket tájékoztatásul megküld a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egység részére,
c) a kiképzést és az alkalmassági vizsgálatot végrehajtó honvédségi szervezetekkel együttműködve koordinálja az érintettek alkalmassági vizsgálaton való részvételét,
d) minden év január 31-ig tájékoztatja a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egységet az előző évben végzett alkalmassági vizsgálatok eredményéről és tapasztalatairól, a 4. melléklet szerinti adattartalommal.
6. A katonai toborzási tevékenység eredményességének és hatékonyságának mérése és ellenőrzése
11. § (1) A katonai toborzási tevékenység eredményességének és hatékonyságának mérése érdekében irányítói jogkörében a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője, a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egység útján, a HVK bevonásával végzi a katonai toborzási tevékenység felügyeletét, amelynek keretében
a) mérőszám alapján monitorozza a katonai toborzási feladatok végrehajtásában részt vevő honvédelmi szervezetek munkáját, és értékeli a kampányok eredményességét, az alábbiak szerint:
aa) a toborzóirodában személyesen, illetve az online módon érdeklődők száma, megoszlása,
ab) a 2. mellékletben foglaltak szerint a jelentkezők száma, ismérvei,
ac) a visszalépett jelentkezők száma, ismérvei és a visszalépések okai,
ad) a jelentkezés és a szerződéskötés között eltelt idő,
ae) a jelentkezési folyamatot megkezdett és az egészségügyi szűrésen megjelent, egészségügyileg alkalmatlan személyek száma, ismérvei, megoszlása,
af) a szerződéskötésre átadottak száma, ismérvei, megoszlása,
ag) a szerződést kötöttek száma, megoszlása,
ah) a szerződéskötésre átadás és a szerződéskötés között eltelt idő az egyes jogviszonyokban,
ai) a szerződéskötés és a kiképzés megkezdése között eltelt idő az egyes jogviszonyokban,
aj) a próbaidő alatti szerződésbontások száma, okai, megoszlása,
ak) a kiképzés alatti szerződésbontások száma, okai, megoszlása,
al) a próbaidőt letöltők száma, ismérvei, megoszlása az egyes jogviszonyokban,
am) a toborzórendszer számára előírt létszámcélok számszaki teljesítése,
an) a kampány során alkalmazott toborzási módok, kommunikációs csatornák hatékonysága, egy személyre jutó kampányköltség nagysága,
b) helyszíni ellenőrzés keretében értékeli a toborzást végző személyek és toborzóirodák tevékenységét, az alábbiak szerint:
ba) célcsoportismeret, jelentkezési folyamat nyomon követési készség,
bb) a jelentkezés és a jelentkezőnek adott visszajelzések között eltelt idő,
bc) a katonai szolgálatra egészségügyileg alkalmas jelentkezők és a szerződéskötésre átadottak aránya,
bd) a jelentkezés és a szerződéskötésre történő átadás között eltelt idő,
be) adminisztrációs feladatok végrehajtásának minősége,
bf) prezentációseszköz-használat, előadói készség,
bg) rendezvényeken történő aktivitás, kommunikáció, megjelenés.
(2) A katonai toborzókampányokra vonatkozóan, azok lezárultát követő
a) 30 napon belül a HVK adatszolgáltatást teljesít a 2. melléklet szerinti adattartalommal a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője részére,
b) 60 napon belül a toborzásért felelős HM önálló szervezeti egység az (1) bekezdés a) pontja szerint elemzést terjeszt fel a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője részére.
(3) A HVK legalább évente egy alkalommal, valamennyi toborzóiroda vonatkozásában végrehajtja az (1) bekezdés b) pontja szerinti ellenőrzést, melynek eredményeit az ellenőrzést követő 10 munkanapon belül felterjeszti a HM humánpolitika stratégiai irányításáért felelős szakmai felsővezetője részére.
7. Záró rendelkezések
12. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
13. §1
1. melléklet a 30/2025. (IX. 30.) HM utasításhoz
|
Prioritási sorrend |
Alakulat |
Rendszeresített katonai beosztások |
Feltöltetlen beosztás |
Feltöltött beosztás |
Feltöltöttség |
Indokolás |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
1. |
MH Dánielfy Tibor 205. Légvédelmi Rakétaezred |
61 |
58 |
3 |
5% |
|
|
2. |
MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár |
67 |
43 |
24 |
36% |
|
|
3. |
MH Nagysándor József 51. Híradó- és Vezetésbiztosító Dandár |
107 |
41 |
66 |
62% |
|
|
4. |
MH Katonai Rendészeti Ezred |
49 |
0 |
49 |
100% |
|
Beosztás megnevezése |
Rf. |
Beosztás besorolása |
Helyőrség |
Munkaköri pontos |
Iskolai végzettség |
Vezetői engedély |
Nyelvvizsga |
Nemzetbiztonsági bevizsgálás |
Betöltetlenség kezdete |
Prioritás |
Megjegyzés |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
rendész |
Szkv. |
műveleti |
Budapest |
érvényes PÁV I–IV. |
Alapfokú |
Szükséges |
2025. 01. 01. |
1 |
kiemelt bérezés 737 000 Ft, 172 cm minimum testmagasság, szemüveg kizáró ok |
||
|
Pl. |
Itt pontosan kell megadni, hogy milyen végzettséggel lehet betölteni az adott beosztást: jogi diploma, ECDL vizsga, pénzügyi végzettség, mérlegképes könyvelő, informatikai végzettség, software fejlesztő, |
Pl. |
Pl. |
Pl. |
|
Beosztás megnevezése |
Rf. |
Beosztás besorolása |
Helyőrség |
Munkaköri szakmai követelmények |
Iskolai végzettség |
Vezetői engedély |
Nyelvvizsga |
Nemzetbiztonsági bevizsgálás |
Betöltetlenség kezdete |
Prioritás |
Megjegyzés |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
légvédelmi lövész |
Szkv. |
műveleti |
Győr |
műszaki végzettség: rádiótechnika, elektroműszerész, nehézgépkezelő |
Alapfokú |
Szükséges |
2025. 01. 01. |
1 |
kiemelt bérezés 737 000 Ft, diszkalkulia és diszlexia kizáró ok |
||
|
Pl. műveleti vagy adminisztratív |
Itt pontosan kell megadni, hogy milyen végzettséggel lehet betölteni az adott beosztást: jogi diploma, ECDL vizsga, pénzügyi végzettség, mérlegképes könyvelő, informatikai végzettség, software fejlesztő, OKJ szakács, rendezvényszervező stb. Ha semmilyen speciális végzettséget nem igényel, akkor üresen kell hagyni. |
Pl. |
Pl. |
Pl. |
2. melléklet a 30/2025. (IX. 30.) HM utasításhoz
„Jelentkezők lap”
|
Hivatásos és szerződéses katonai szolgálatra érdeklődők és jelentkezők létszámának kimutatása |
|||||||||||||
|
HTI megnevezése |
Összesen |
Nő |
Férfi |
Alapfokú végzettségű |
Középfokú végzettségű |
Felsőfokú végzettségű |
Életkor <= 25 év |
Életkor 26–45 év |
Életkor >= 46 év |
Tiszt |
Altiszt |
Legénység |
|
|
Toborzóirodában személyesen megjelentek (ügyfélforgalom) száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
Online módon érdeklődők száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
Toborzóirodában személyesen jelentkezettek száma (személyesen megjelentek közül) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Online módon jelentkezettek száma (online érdeklődők közül) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Visszalépett jelentkezők száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Visszalépések legjellemzőbb okai |
családi ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
máshol helyezkedik el |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
egészségügyi ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nem ajánlottak fel beosztást |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a felajánlott beosztást nem fogadta el |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
büntetett előélet |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nem nyilatkozott |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jelentkezési folyamatot megkezdett, alkalmasságvizsgálaton megjelent személyek száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az alkalmasságvizsgálaton megjelent, egészségügyileg alkalmatlan személyek száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szerződéskötésre átadottak száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A jelentkezők száma a jelentkezés és a szerződéskötésre átadás között eltelt idő szerint |
<= 14 nap |
|
|
||||||||||
|
15–30 nap |
|
||||||||||||
|
31–45 nap |
|
||||||||||||
|
46–60 nap |
|
||||||||||||
|
>= 61 nap |
|
||||||||||||
„Jelentkezők lap”
|
Önkéntes tartalékos szolgálatra érdeklődők és jelentkezők létszámának kimutatása |
||||||||||
|
HTI megnevezése |
Összesen |
Nő |
Férfi |
Alapfokú végzettségű |
Középfokú végzettségű |
Felsőfokú végzettségű |
Életkor <= 25 év |
Életkor 26–45 év |
Életkor >= 46 év |
|
|
Toborzóirodában személyesen megjelentek (ügyfélforgalom) száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Online módon érdeklődők száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toborzóirodában személyesen jelentkezettek száma (személyesen megjelentek közül) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Online módon jelentkezettek száma (online érdeklődők közül) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Visszalépett jelentkezők száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Visszalépések legjellemzőbb okai |
családi ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
máshol helyezkedik el |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
egészségügyi ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nem ajánlottak fel beosztást |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a felajánlott beosztást nem fogadta el |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
büntetett előélet |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nem nyilatkozott |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jelentkezési folyamatot megkezdett, alkalmasságvizsgálaton megjelent személyek száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az alkalmasságvizsgálaton megjelent, egészségügyileg alkalmatlan személyek száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szerződéskötésre átadottak száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A jelentkezők száma a jelentkezés és a szerződéskötésre átadás között eltelt idő szerint |
<= 14 nap |
|
|
|||||||
|
15–30 nap |
|
|||||||||
|
31–45 nap |
|
|||||||||
|
46–60 nap |
|
|||||||||
|
>= 61 nap |
|
|||||||||
„Szerződést köt. 1 lap”
|
Katona állomány toborzási létszámának kimutatása – szerződést kötöttek |
||||||||||||||||||
|
Honvédelmi szervezet megnevezése |
Alapkiképzés alól mentesítettek |
Alapkiképzés teljesítésére kötelezettek |
Összesen (fő) |
Nő (fő) |
Férfi (fő) |
Alapfokú végzettségű (fő) |
Középfokú végzettségű (fő) |
Felsőfokú végzettségű (fő) |
Életkor <= 25 év (a jelentkezés kezdetekor, fő) |
Életkor 26–45 év |
Életkor >= 46 év (a jelentkezés kezdetekor, fő) |
|||||||
|
Állománycsoport |
Állománycsoport |
|||||||||||||||||
|
Legs. |
Altiszt |
Tiszt |
Összesen |
Legs. |
Altiszt |
Tiszt |
Összesen |
|||||||||||
|
Szerződéskötésre átadott jelentkezők száma a szerződéskötésre átadás és a szerződéskötés között eltelt idő szerint |
<= 7 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8–14 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15–30 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31–45 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
>= 46 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szerződést kötöttek száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szerződést kötöttek száma a szerződéskötés és a kiképzés megkezdése között eltelt idő szerint |
<= 7 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
8–14 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
15–30 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
31–45 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
>= 46 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
Alapkiképzés (KAP) alatti szerződésbontások száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
Próbaidő alatti szerződésbontások száma |
<= 30 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31–60 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
61–90 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
91–120 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Próbaidőt letöltők száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alapkiképzést (KAP) teljesítettek száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
„Szerződést köt. 2 lap”
|
Önkéntes tartalékos állomány toborzási létszámának kimutatása – szerződést kötöttek |
||||||||||||||||||
|
TVE megnevezése |
Alapkiképzés alól mentesítettek |
Alapkiképzés teljesítésére kötelezettek |
Összesen (fő) |
Nő (fő) |
Férfi (fő) |
Alapfokú végzettségű (fő) |
Középfokú végzettségű (fő) |
Felsőfokú végzettségű (fő) |
Életkor <= 25 év (a jelentkezés kezdetekor, fő) |
Életkor 26–45 év (a jelentkezés kezdetekor, fő) |
Életkor >= 46 év (a jelentkezés kezdetekor, fő) |
|||||||
|
Állománycsoport |
Állománycsoport |
|||||||||||||||||
|
Legs. |
Altiszt |
Tiszt |
Összesen |
Legs. |
Altiszt |
Tiszt |
Összesen |
|||||||||||
|
Szerződéskötésre átadott jelentkezők száma a szerződéskötésre átadás és a szerződéskötés között eltelt idő szerint |
<= 7 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8–14 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15–30 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31–45 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
>= 46 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szerződést kötöttek száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Próbaidő alatti szerződésbontások száma |
<= 30 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31–60 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
61–90 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
91–120 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Próbaidőt letöltők száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szerződést kötöttek száma a szerződéskötés és a kiképzés megkezdése között eltelt idő szerint |
<= 30 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
31–60 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
61–90 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
91–180 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
181–365 nap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
> 1 év |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
Kiképzések fajtái |
moduláris |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
tömbösített moduláris |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
KAP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
KAP alatti szerződésbontások száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
Alapkiképzést teljesítettek száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
„Költségek lap”
|
Kimutatás a toborzási céllal megtartott rendezvények költségeiről |
|||||
|
Rendezvény megnevezése |
Rendezvény helyszíne |
Rendezvényen |
Rendezvényen szolgálatvállalás iránt érdeklődők száma |
Rendezvény költsége |
Egy főre jutó rendezvényköltség |
|
Rendezvény 1 |
Budapest |
|
|
|
|
|
Rendezvény 2 |
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
3. melléklet a 30/2025. (IX. 30.) HM utasításhoz
|
Csomag |
Programelemek |
Várható helyszíni látogatói létszám |
|---|---|---|
|
„A” csomag |
– Statikus és dinamikus (opcionális) bemutató (könnyű és nehéz haditechnika, légijármű statikus bemutatása, anyagi-technikai eszközök bemutatása) |
Kiemelt rendezvények és 5000 fő látogatói létszámot meghaladó, toborzó és honvédségi pályára irányító események |
|
„B” csomag |
– Statikus és dinamikus (opcionális) bemutató (könnyű haditechnika statikus bemutatása, anyagi-technikai eszközök bemutatása) |
1000 és 5000 fő közötti látogatói létszámú, toborzó és honvédségi pályára irányító események |
|
„C” csomag |
– Toborzó- és honvédségi pályára irányító pont |
1000 fő alatti toborzó és honvédségi pályára irányító események |
4. melléklet a 30/2025. (IX. 30.) HM utasításhoz
|
Hadkiegészítő és |
Vizsgálatra betervezve |
Vizsgálaton megjelent |
Alkalmatlan |
Alkalmas |
Életkor |
|||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
25 év alatt |
26–35 év között |
36–45 év között |
46 év felett |
|||||||||||||||||
|
Összesen |
Nő |
Férfi |
Összesen |
Nő |
Férfi |
Összesen |
Nő |
Férfi |
Összesen |
Nő |
Férfi |
Nő |
Férfi |
Nő |
Férfi |
Nő |
Férfi |
Nő |
Férfi |
|
|
Központi Toborzó Iroda (Bálna) |
||||||||||||||||||||
|
1. HTI (Alkotás utca) |
||||||||||||||||||||
|
2. HTI (Csepel) |
||||||||||||||||||||
|
3. HTI (Debrecen) |
||||||||||||||||||||
|
4. HTI (Miskolc) |
||||||||||||||||||||
|
5. HTI (Nyíregyháza) |
||||||||||||||||||||
|
6. HTI (Székesfehérvár) |
||||||||||||||||||||
|
7. HTI (Tatabánya) |
||||||||||||||||||||
|
8. HTI (Szekszárd) |
||||||||||||||||||||
|
9. HTI (Szolnok) |
||||||||||||||||||||
|
10. HTI (Eger) |
||||||||||||||||||||
|
11. HTI (Salgótarján) |
||||||||||||||||||||
|
12. HTI (Szeged) |
||||||||||||||||||||
|
13. HTI (Kecskemét) |
||||||||||||||||||||
|
14. HTI (Békéscsaba) |
||||||||||||||||||||
|
15. HTI (Veszprém) |
||||||||||||||||||||
|
16. HTI (Győr) |
||||||||||||||||||||
|
17. HTI (Szombathely) |
||||||||||||||||||||
|
18. HTI (Kaposvár) |
||||||||||||||||||||
|
19. HTI (Pécs) |
||||||||||||||||||||
|
20. HTI (Zalaegerszeg) |
||||||||||||||||||||
A 13. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
