• Tartalom

33/2025. (XI. 6.) NGM rendelet

33/2025. (XI. 6.) NGM rendelet

a XLIII. Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek és kiadások fejezet 2025. évi központi kezelésű előirányzatai felhasználásáról

2025.11.08.

[1] E rendelet célja, hogy meghatározza a 2025. évi központi költségvetés XLIII. Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek és kiadások fejezetbe sorolt kiadási előirányzatok feladattervét.

[2] Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 32. alpontjában és a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 22. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § E rendelet hatálya a Magyarország 2025. évi központi költségvetéséről szóló 2024. évi XC. törvény 1. melléklet XLIII. Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek és kiadások fejezetbe sorolt központi kezelésű kiadási előirányzatokra (a továbbiakban: előirányzatok) terjed ki.

2. § (1) E rendelet alkalmazásában

1. állami támogatás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Atr.) 2. § 1. pontja szerinti támogatás,

2. csekély összegű támogatás: az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet (a továbbiakban: de minimis rendelet) szerinti támogatás,

3. diszkont kamatláb: az Atr. 2. § 3. pontja szerinti kamatláb,

4. egy és ugyanazon vállalkozás: a de minimis rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti vállalkozás,

5. elsődleges mezőgazdasági termelés: az EUMSZ I. mellékletében felsorolt növények vagy állati eredetű termék előállítása, ide nem értve bármely, azok lényegi tulajdonságát megváltoztató tevékenységet,

6. elszámolható költség: az Atr. 2. § 6. pontja szerinti költség,

7. hátrányos helyzetű munkavállaló: a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (a továbbiakban: 651/2014/EU bizottsági rendelet) 2. cikk 4. pontja szerinti munkavállaló,

8. hivatásos csapat: az a sportvállalkozás, amely hivatásos sportolót alkalmaz,

9. hivatásos sportoló: olyan sportoló, aki jövedelemszerzési céllal, foglalkozásszerűen vagy más módon, ellenszolgáltatás fejében folytat sporttevékenységet,

10. képzési támogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 31. cikke szerinti támogatás,

11. légitársaság: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 145. pontja szerinti légitársaság,

12. létesítménytámogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 55. cikke szerinti működési támogatás,

13. megváltozott munkaképességű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 3. pontja szerinti munkavállaló,

14. mezőgazdasági termék: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 11. pontja szerinti termék,

15. mezőgazdasági termék feldolgozása: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 10. pontja szerinti tevékenység,

16. mezőgazdasági termék forgalmazása: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 8. pontja szerinti tevékenység,

17. nehéz helyzetben lévő vállalkozás: az Atr. 6. § (4a) és (4b) bekezdése szerinti vállalkozás,

18. regionális repülőtér: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 153. pontja szerinti repülőtér,

19. regionális repülőtér támogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 56a. cikke szerinti támogatás,

20. repülőtér: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 146. pontja szerinti jogalany vagy jogalanyok csoportja,

21. támogatási intenzitás: az Atr. 2. § 15. pontja szerinti mutató,

22. támogatástartalom: az Atr. 2. § 19. pontja szerinti érték.

(2) Az (1) bekezdés 9. pontja szerinti ellenszolgáltatást úgy kell megállapítani, hogy az ellenszolgáltatás meghaladja a részvételi költségeket, és elérje a sportoló jövedelmének legalább 50%-át, függetlenül attól, hogy a sportoló és az érintett sportvállalkozás kötött-e munka- vagy más, munkavégzésre irányuló szerződést. Nem minősül ellenszolgáltatásnak a sportrendezvényen való részvételhez kapcsolódó utazási és szállásköltségek megtérítése.

3. § Az előirányzatok felhasználásának részletes szabályait az 1. melléklet tartalmazza.

4. § Az EUMSZ 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat 9., 10., 21., 26. és 32. sora alapján képzési támogatás, létesítménytámogatás, csekély összegű támogatás, valamint regionális repülőtér támogatás nyújtható.

5. § (1) A 651/2014/EU bizottsági rendelet és a de minimis rendelet hatálya alá tartozó támogatás kizárólag átlátható formában nyújtható.

(2) A kedvezményezett köteles a támogatással kapcsolatos okiratokat és dokumentumokat a támogatási döntés meghozatala napjától számított tíz évig megőrizni.

(3) Nem ítélhető meg támogatás

a) – a csekély összegű támogatás kivételével – azon szervezet részére, amely a támogatás odaítélésekor még nem tett eleget valamennyi, az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizettetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozata alapján fennálló visszafizetési kötelezettségének,

b) – a csekély összegű támogatás kivételével – nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére,

c) – a képzési támogatás kivételével – halászati és akvakultúra-termékek termeléséhez,

d) – a képzési támogatás, valamint ha a támogatás összegét nem a piacon vásárolt vagy forgalomba hozott termékek ára vagy mennyisége alapján határozzák meg a csekély összegű támogatás kivételével – halászati és akvakultúra-termékek feldolgozásához és forgalmazásához,

e) – a képzési támogatás kivételével – elsődleges mezőgazdasági termeléshez,

f) mezőgazdasági termék feldolgozásához és mezőgazdasági termék forgalmazásához, ha

fa) a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy

fb) a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ,

g) exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha a támogatás az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik,

h) abban az esetben, ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé,

i) olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi,

j) – a csekély összegű támogatás kivételével – a versenyképtelen szénbányák bezárását elősegítő állami támogatásról szóló, 2010. december 10-i 2010/787/EU tanácsi határozat hatálya alá tartozó versenyképtelen szénbányák részére,

k) – a csekély összegű támogatás kivételével – atomenergia-termeléshez.

(4) Ha a kedvezményezett a (3) bekezdés c)–f) pontjában kizárt ágazatok bármelyikében és ezektől eltérő egy vagy több ágazatban egyaránt végez tevékenységet, csekély összegű támogatás akkor nyújtható a kedvezményezett részére ez utóbbi egyéb tevékenységhez, ha a kedvezményezett megfelelő eszközökkel – úgymint a tevékenységek szétválasztásával vagy számviteli elkülönítéssel – biztosítja, hogy a (3) bekezdés c)–f) pontja szerinti kizárt ágazatokban végzett tevékenységek ne részesüljenek csekély összegű támogatásban.

(5) Nem minősül exporttámogatásnak az olyan támogatás, amellyel a kereskedelmi vásárokon való részvétel költségeihez vagy olyan tanulmányok vagy tanácsadói szolgáltatások költségeihez járulnak hozzá, amelyek valamely új vagy már meglévő terméknek egy új piacra történő bevezetéséhez szükségesek.

6. § (1) A képzési támogatás, a létesítménytámogatás és a regionális repülőtér támogatás csak akkor ítélhető meg, ha a kedvezményezett a 651/2014/EU bizottsági rendelet 6. cikk (2) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatási kérelmét a projekt megkezdése előtt írásban benyújtotta.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatási kérelem benyújtása előtt felmerült költségekre csekély összegű támogatás nyújtható.

(3) Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetén az e rendelet szerinti állami támogatás abban az esetben halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás túllépéséhez.

(4) Az e rendelet szerinti állami támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.

(5) Az egy projekthez több forrásból igénybe vett összes állami támogatás − függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik − támogatási intenzitása nem haladhatja meg az irányadó uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitást vagy támogatási összeget.

(6) Azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező csekély összegű támogatás bármely egyéb, azonosítható elszámolható költségekkel rendelkező állami támogatással halmozható. Az azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatás a csoportmentességi rendeletekben és az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb teljes finanszírozási határértékig bármilyen más, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatással halmozható.

(7) A támogatási intenzitás kiszámítása során valamennyi felhasznált számadatot az adók és illetékek levonása előtt kell figyelembe venni. Ha a támogatást visszatérítendő formában nyújtják, a támogatás összegének a támogatástartalmat kell tekinteni.

(8) A több részletben kifizetett támogatást és csekély összegű támogatást a támogatási döntés időpontja szerinti értékre kell a diszkont kamatláb alkalmazásával diszkontálni.

(9) Az általános forgalmi adó (a továbbiakban: áfa) nem támogatható, kivéve, ha az az áfára vonatkozó nemzeti jogszabályok értelmében nem igényelhető vissza.

7. § (1) Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha az állami támogatás összege

a) képzési támogatás esetén képzési projektenként meghaladja a 3 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

b) létesítménytámogatás esetén létesítményenként évente meghaladja a 2,2 millió eurónak megfelelő forintösszeget, valamint

c) regionális repülőtér támogatás esetében meghaladja a 14. és 15. §-ban meghatározott mértéket.

(2) Ha a támogatás nyújtása az (1) bekezdésben foglaltak alapján az Európai Bizottság előzetes jóváhagyásától függ, a támogatási döntés csak az Európai Bizottság jóváhagyó határozatának meghozatalát követően hajható végre.

(3) A támogatást nyújtó adatot szolgáltat a Támogatásokat Vizsgáló Iroda részére a 651/2014/EU bizottsági rendelet 9. cikke szerinti közzététel céljából a 651/2014/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, az Atr. 2. § 6c. pontja szerinti halászati állami támogatás és elsődleges mezőgazdasági termelés támogatása esetén a 10 000 eurónak, egyéb esetben a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó támogatásokról.

(4) A (3) bekezdés szerinti adatszolgáltatás módjára, az adatszolgáltatással érintett adatok körére és azok közzétételére az Atr. 18/A–18/D. §-át kell alkalmazni.

(5) E rendelet alapján

a) a 651/2014/EU bizottsági rendelet szerinti támogatások esetén 2027. június 30-ig,

b) csekély összegű támogatás esetén 2031. június 30-ig

lehet támogatási döntést hozni.

8. § (1) A képzési támogatás esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át.

(2) A támogatási intenzitás

a) megváltozott munkaképességű munkavállaló vagy hátrányos helyzetű munkavállaló részére nyújtott képzés esetén 10 százalékponttal,

b) középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 10 százalékponttal,

c) kisvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 20 százalékponttal

növelhető.

(3) A támogatási intenzitás legfeljebb az elszámolható költségek 70%-áig növelhető.

(4) A képzési támogatás keretében elszámolható

a) az oktatók személyi jellegű ráfordítása azokra az órákra vonatkozóan, amikor az oktatók részt vesznek a képzésen,

b) az oktatók és a képzésben részt vevők közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó működési költsége – különösen közvetlenül a projekthez kapcsolódó útiköltség és szállásköltség, anyagok és fogyóeszközök költsége, valamint az eszközök és berendezések értékcsökkenése, kizárólag a képzési projekt keretében történő használatuk mértékéig –,

c) a képzési projekthez kapcsolódó tanácsadás költsége,

d) a képzésben részt vevők személyi jellegű ráfordításai és az általános közvetett költségek – így különösen az adminisztrációs költségek, a bérleti díj, a rezsiköltségek – azokra az órákra vonatkozóan, amikor a képzésben részt vevők részt vesznek a képzésen.

(5) Nem nyújtható képzési támogatás a kötelező nemzeti képzési előírásoknak való megfeleléshez, valamint támogatott beruházás esetén a beruházás alapvető működtetéséhez szükséges képzéshez.

9. § (1) A létesítménytámogatás működési támogatásként sportlétesítmény működéséhez nyújtható.

(2) A támogatott sportlétesítmény építésével, bővítésével, korszerűsítésével, működtetésével, üzemeltetésével történő megbízás odaítélése során átlátható és megkülönböztetésmentes módon kell eljárni.

(3) A támogatott sportlétesítményhez a felhasználók számára átlátható és megkülönböztetésmentes módon kell hozzáférést biztosítani. A beruházási költséget legalább 30%-ban finanszírozó vállalkozás a támogatott létesítményt kedvezőbb feltételek mellett használhatja, ha e feltételeket nyilvánossá teszik.

(4) A támogatott sportlétesítmény nem állhat egyetlen hivatásos sportoló vagy hivatásos csapat kizárólagos használatában. A sportlétesítményt az éves időbeli kapacitás legalább 20%-ában más hivatásos vagy amatőr sportolónak vagy csapatnak kell használnia. Amennyiben a sportlétesítményt egyidejűleg több használó veszi igénybe, az időbeli kapacitáskihasználás megfelelő hányadát kell figyelembe venni.

(5) Ha a támogatott sportlétesítményt hivatásos csapat használja, a hivatásos csapat esetén alkalmazott díjszámítási feltételeket nyilvánossá kell tenni.

10. § (1) A létesítménytámogatás nem haladhatja meg a keletkező működési veszteséget.

(2) A működési veszteség összegét előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell megállapítani.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározottak teljesítése – a (2) bekezdéstől eltérően – visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag is biztosítható.

(4) A 2,2 millió eurónak megfelelő forintösszeget meg nem haladó létesítménytámogatás esetén a támogatás összege az (1)–(3) bekezdésben meghatározott módszerek alkalmazásától eltérően is meghatározható, azzal, hogy a támogatási intenzitás nem haladja meg az elszámolható költségek 80%-át.

11. § (1) Létesítménytámogatás keretében a sportlétesítmény által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő működési költség – így különösen az igénybe vett szolgáltatások és a karbantartás költsége, a bérleti díj, a személyi, az anyag-, a kommunikációs, az energia- és az adminisztrációs költség – számolható el.

(2) Létesítménytámogatás esetén az értékcsökkenés és a finanszírozási költségek olyan mértékben nem számolhatóak el, amilyen mértékben az értékcsökkenés, finanszírozás vagy az értékcsökkenéssel, finanszírozással érintett tárgyi eszközök, immateriális javak tekintetében a kedvezményezett beruházási támogatásban részesült.

12. § (1) A kedvezményezett és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére a de minimis rendelet hatálya alá tartozó, bármely három év során Magyarországon odaítélt csekély összegű támogatás (ezen § alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 300 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve a de minimis rendelet 3. cikk (8) és (9) bekezdését.

(2) A kedvezményezettnek a de minimis rendelet 7. cikk (4) bekezdése figyelembevételével, az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélését megelőző három év során nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.

(3) A támogatást nyújtó a kedvezményezett részére a de minimis rendelet 7. cikk (4) bekezdésével összhangban igazolást állít ki a támogatás összegéről bruttó támogatási egyenértékben kifejezve, és annak csekély összegű jellegéről, közvetlenül utalva a de minimis rendeletre.

(4) Hitel vagy kezességvállalás formájában nyújtott támogatás esetén – a de minimis rendelet 4. cikk (6) bekezdés a) pontja szerinti esetben – nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amelyet kollektív fizetésképtelenségi eljárás alá vontak, vagy hitelezői kérelemre kollektív fizetésképtelenségi eljárás alá lenne vonható, valamint az a nagyvállalkozás, amely B hitelminősítésnek megfelelő helyzetnél rosszabb helyzetben van.

(5) A támogatás, az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás kivételével, más csekély összegű támogatásokról szóló rendeletek alapján nyújtott csekély összegű támogatással az (1) bekezdésben meghatározott értékhatárig halmozható.

(6) A támogatás halmozható azonos elszámolható költségek vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a halmozás következtében az odaítélt támogatások nem lépik túl a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitást vagy összeget.

13. § (1) A regionális repülőtér támogatás beruházási és működési támogatásként nyújtható.

(2) A repülőtérnek valamennyi légitársaság számára hozzáférhetőnek kell lennie. A kapacitás fizikai korlátozottsága esetén a hozzáférést releváns, nyílt, átlátható és megkülönböztetésmentes módon kell biztosítani.

(3) Nem nyújtható támogatás

a) meglévő infrastruktúra áttelepítéséhez vagy új személyforgalmi repülőterek létesítéséhez, ideértve a meglévő repülőterek személyforgalmi repülőtérré történő átalakítását is,

b) azoknak a repülőtereknek, amelyeknek az átlagos éves teherforgalma a támogatás tényleges odaítélését megelőző két pénzügyi évben meghaladta a 200 000 tonnát, és a támogatás az odaítélését követő két pénzügyi évben előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján nem vezethet a repülőtér átlagos éves teherforgalmának 200 000 tonna fölé emelkedéséhez.

14. § (1) Beruházási támogatás a 13. § (3) bekezdésében foglaltakon túl nem nyújtható

a) olyan repülőtérnek, amelynek az átlagos éves utasforgalma a támogatás tényleges odaítélését megelőző két pénzügyi évben meghaladta a 3 000 000 főt, és a támogatás az odaítélését követő két pénzügyi évben előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján nem vezethet a repülőtér átlagos éves utasforgalmának 3 000 000 fő fölé emelkedéséhez,

b) meglévő, a Közösségben a légi járatok működtetésére vonatkozó közös szabályokról szóló, 2008. szeptember 24-i 1008/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 2. cikk 16. pontjában meghatározott menetrend szerinti légi járatokat üzemeltető repülőtértől 100 kilométeren belül elhelyezkedő és onnan gépjárművön, buszon, vonaton vagy nagysebességű vonaton 60 percen belül megközelíthető repülőtérnek.

(2) A beruházás nem haladhatja meg az észszerű forgalmi előrejelzések alapján a középtávon várt forgalom fogadásához szükséges mértéket.

(3) Beruházási támogatás esetén repülőtéri infrastruktúrához kapcsolódó tárgyi eszközök és immateriális javak számolhatók el, ideértve a tervezési költségeket is.

(4) A beruházási támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költségeknek és a beruházás működési eredményének a különbségét.

(5) A működési eredmény mértékét

a) előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján vagy

b) visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag

kell levonni az elszámolható költségekből.

(6) A beruházási támogatás összege az (5) bekezdés szerinti felső korláton túl nem haladhatja meg

a) az elszámolható költségek 50%-át azon repülőterek esetében, amelyeknek átlagos éves utasforgalma a támogatás odaítélését megelőző két pénzügyi évben 1 000 000 és 3 000 000 fő között alakult,

b) az elszámolható költségek 75%-át azon repülőterek esetében, amelyeknek az átlagos éves utasforgalma a támogatás odaítélését megelőző két pénzügyi évben nem haladta meg az 1 000 000 főt.

(7) Az (1) bekezdés b) pontja és a (2) bekezdés nem alkalmazandó azokra a repülőterekre, amelyeknek az átlagos éves utasforgalma a támogatás tényleges odaítélését megelőző két pénzügyi évben nem haladta meg a 200 000 főt, amennyiben a beruházási támogatás következtében a repülőtér átlagos éves utasforgalma valószínűsíthetően nem emelkedik 200 000 fő fölé a támogatás odaítélését követő két pénzügyi évben.

(8) A (7) bekezdés szerinti kisforgalmú repülőtereknek nyújtott beruházási támogatás a támogatást nyújtó választása szerint az (5) bekezdés szerinti maximális támogatási összegig vagy az elszámolható költségek 75%-áig nyújtható.

15. § (1) Működési támogatás a 13. § (3) bekezdésében foglaltakon túl nem nyújtható

a) olyan repülőtérnek, amelynek átlagos éves utasforgalma a támogatás odaítélését megelőző két pénzügyi évben meghaladta a 200 000 főt,

b) olyan naptári évre vonatkozóan, amely során a repülőtér átlagos éves utasforgalma meghaladja a 200 000 főt,

c) olyan feltétellel, hogy a kedvezményezettnek megállapodást kell kötnie bizonyos légitársaságokkal a repülőtéri díjakról, a marketingjellegű kifizetésekről vagy a légitársaságok adott repülőtéren végzett tevékenységének egyéb pénzügyi vonatkozásairól.

(2) A működési támogatás összege nem haladhatja meg a támogatással érintett időszakban keletkezett működési veszteséget és észszerű nyereséget fedező összeget.

(3) A működési támogatás kifizetése történhet előzetesen meghatározott részletekben, amely esetében a részletek összege a támogatásnyújtás időtartama alatt nem növelhető, vagy a tényleges működési veszteség alapján utólagosan megállapított összegek folyósítása útján.

16. § Az előirányzatok vonatkozásában az e rendelet hatálybalépését megelőzően tett kötelezettségvállalások az adott előirányzat tekintetében az e rendeletben kijelölt kezelő szerv által tett kötelezettségvállalásnak minősülnek.

17. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

18. § E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépése napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

19. § E rendelet

a) 8–11. §-a és 13–15. §-a a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 31., 55. és 56a. cikke,

b) 12. §-a a de minimis rendelet

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

20. §1

1. melléklet a 33/2025. (XI. 6.) NGM rendelethez

XLIII. Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek és kiadások fejezet 2025. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

1.

Áht. azonosító

Címnév

Alcímnév

Jogcímcsoport-
név

Jogcímnév

Előirányzat célja

Kifizetésben részesülők köre

Támogatás biztosításának módja

Támogatási előleg

Rendelkezésre bocsátás módja

Visszafizetés határideje

Biztosíték

Kezelő szerv

Lebonyolító szerv

Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete

2.

379906

1. Az MNV Zrt. rábízott vagyonával kapcsolatos bevételek és kiadások

3.

278290

2. Az MNV Zrt. rábízott vagyonával kapcsolatos kiadások

4.

358939

1. Ingatlanokkal és ingóságokkal kapcsolatos kiadások

5.

329639

1. Ingatlan beruházások, ingatlan és egyéb eszközök vásárlása

Az előirányzat fedezetet nyújt:
1. ingatlanoknak, valamint az ingatlanokhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogoknak (így különösen a földhasználati jogoknak, bányászati jognak) az állam javára a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (a továbbiakban: MNV Zrt.) útján történő megvásárlására (így különösen a vételárra, ideértve a kártalanítási kiadásokat is, amennyiben azzal az MNV Zrt. legalább részben az ingatlan vételárát fizeti meg, valamint az egyéb kapcsolódó járulékos kiadásokra) és létesítésére;
2. részben vagy egészben az állam tulajdonában és az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlásában álló ingatlanoknak az MNV Zrt. vagy az MNV Zrt.-vel az állami vagyonjogi jogszabályokra figyelemmel ingatlanhasználati jogviszonyban állók útján (központi költségvetési szervi közreműködő kivételével) történő felújítására és beruházására, ingatlanhasznosítás miatti vagy további, MNV Zrt. vagy kijelölt beruházó által bonyolítandó jövőbeni beruházás megvalósításához kapcsolódó bontási feladatokra, így különösen az előkészítési és megvalósítási fázisok kifizetéseire (ideértve a terv- és műszaki ellenőri, a lebonyolítói, a szakértői jellegű és a régészeti munkák, valamint az ingatlanok rendeltetésszerű használatához szükséges eszközök beszerzésének kiadásait);
3. az állam tulajdonában és nem az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó ingatlanoknak – külön döntés alapján – az MNV Zrt. útján történő felújítására és beruházására, így különösen az előkészítési és megvalósítási fázisok kifizetéseire (ideértve a terv- és műszaki ellenőri, a lebonyolítói, a szakértői jellegű és a régészeti munkák, valamint az ingatlanok rendeltetésszerű használatához szükséges eszközök beszerzésének kiadásait);
4. központi költségvetési szervek feladatellátásához és adatszolgáltatásaihoz szükséges informatikai környezet kialakításához kapcsolódó beruházások elszámolására;
5. központi költségvetési szerveknek nem minősülő egyéb vagyonkezelők vagyonkezelésében lévő állami tulajdonú ingatlanokon az egyéb vagyonkezelők saját forrásaiból megvalósított beruházásainak elszámolására;
6. az állami vagyon nyilvántartásával kapcsolatos informatikai rendszerek továbbfejlesztésének kiadásaira;
7. az ingatlannak nem minősülő egyéb tárgyi eszközöknek, immateriális javaknak és készleteknek az MNV Zrt. útján az állam javára történő megszerzéséhez kötődő kiadásokra, így különösen gépek, berendezések, szoftverek, licencek, műkincsek és tenyészállatok vételárára, valamint a kapcsolódó egyes követelésvásárlások ráfordításaira, továbbá az olyan kártalanítási kiadásokra, amelyekkel az MNV Zrt. az ingóság vételárát fizeti meg. A kiadásokhoz előzetesen felszámított általános forgalmi adó fizetés is kapcsolódhat.

Az adásvétellel, beruházással és felújítással, termékbeszerzéssel, szolgáltatás igénybevételével érintett szerződéses partnerek.

Szerződések, egyéb dokumentumok alapján szállítói számlák, számviteli bizonylatok, kötelezettségek kiegyenlítése.

MNV Zrt.

6.

278412

7. Ingó- és ingatlan vagyonelemek fenntartása és őrzése

Az előirányzat fedezetet nyújt:
1. az állam tulajdonában és az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlásában lévő, valamint az MNV Zrt. által az állam javára bérelt vagy használatba vett ingatlanok, továbbá egyéb vagyonelemek üzemeltetésével (ideértve a hatóság által megítélt elmaradt közüzemi díjak és azok késedelmi kamatát), fenntartásával, karbantartásával (ideértve az érintett ingatlanokra nem aktiválható javítási, állagmegóvási ráfordításokat, valamint a kapcsolódó tervezési, műszaki ellenőri, szakértői és bontási költségeket) és adminisztratív feladataival kapcsolatos kifizetésekre;
2. az állam tulajdonában és az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlásában lévő, valamint az MNV Zrt. által az állam javára bérelt vagy használatba vett ingatlanok, továbbá egyéb vagyonelemek vagyon- és őrzésvédelmére, illetve a vagyonvédelmet szolgáló biztonságtechnikai eszközök kihelyezésére, távfelügyeletére, üzemeltetésére és karbantartására.
A kiadásokhoz előzetesen felszámított általános forgalmi adó fizetés is kapcsolódhat.

A szolgáltatások teljesítését végző szerződéses partnerek.

Szerződések, egyéb dokumentumok alapján szállítói számlák, számviteli bizonylatok, kötelezettségek kiegyenlítése.

MNV Zrt.

7.

391739

8. Központi költségvetési szervek elhelyezésével kapcsolatos bérleti díjak

Az előirányzat biztosítja a Kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó központi költségvetési szervek elhelyezésével kapcsolatosan elszámolt kiadások (különösen bérleti díjak, üzemeltetési költségek, közüzemi díjak, késedelmi kamatok, behajtási költségek, éves felelősség-biztosítási díjak, közjegyzői díjak, bérelt ingatlanokon végzett beruházások, felújítások, karbantartások kiadásai) fedezetét.
A kiadásokhoz előzetesen felszámított általános forgalmi adó fizetés és személyi jövedelemadó fizetés is kapcsolódhat.

A szolgáltatások teljesítését végző szerződéses partnerek.

Szerződések, egyéb dokumentumok alapján szállítói számlák, számviteli bizonylatok, kötelezettségek kiegyenlítése.

MNV Zrt.

8.

358940

2. Társaságokkal kapcsolatos kiadások

9.

296335

1. Az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlásába tartozó társaságok forrásjuttatásai

Az előirányzat fedezetet nyújt:
1. gazdasági társaságnak az MNV Zrt. által az állam javára történő alapítására, részesedésének megszerzésére;
2. az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok tőkeemelésének és pótbefizetésének finanszírozására;
3. az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok tulajdonosi támogatására;
4. a tulajdonosi kölcsönök tekintetében
a) az MNV Zrt. által az állam nevében nyújtott tulajdonosi kölcsönök vissza nem térülő tőkeösszegének a visszafizetés elmaradásának – így különösen a kölcsön, a követelés elengedésének, beszámításának vagy tőkévé alakításának – időpontjában történő,
b) az MNV Zrt. nyilvántartásaiba jogutódlással vagy átadás-átvétellel bekerülő – a nyilvántartásba vétel időpontjában meglévő – tulajdonosi kölcsönök vissza nem térülő tőkeösszegeinek,
c) a finanszírozási kiadásként nem kezelhető tulajdonosi kölcsönök elszámolására.
Az 1. pont szerinti cél kiadásainak elszámolása független attól, hogy a részesedés a befektetett vagy a forgóeszközök között kerül nyilvántartásba vételre.

Az adásvétellel érintett szerződéses partnerek.
Az állam tulajdonában lévő gazdasági társaságok.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) szerinti, az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter jóváhagyása esetén 5 000 000 000 forint alatt – a támogató döntése alapján – a támogatási szerződésben /támogatói okiratban, 5 000 000 000 forint felett a támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően.

Előleg nyújtása lehetséges

Szerződések, egyéb dokumentumok alapján.
Tőkeemelés, pótbefizetés jogcímen.
Tulajdonosi támogatás esetén egy összegben vagy részletekben, teljesítés- vagy időarányosan.

Tulajdonosi támogatás esetén a támogatási szerződésben / támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően. Pótbefizetés esetén a szerződés szerint.

Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 84. § (2) bekezdése szerinti lehetséges biztosítékok (a továbbiakban: Ávr. szerinti lehetséges biztosítékok).

MNV Zrt.

10.

330017

2. A Nemzeti Filmintézet Közhasznú Nonprofit Zrt. támogatása

Az előirányzat a Nemzeti Filmintézet Közhasznú Nonprofit Zrt.-nek a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvényben meghatározott, a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény szerinti feladatoknak és a Televíziós Film Mecenatúra, a Televíziós Film Kollégium feladatkörébe meghatározott filmszakmai támogatási feladatainak és működési költségeinek fedezetéül szolgál.

Nemzeti Filmintézet Közhasznú Nonprofit Zrt.

Az Áht. szerinti, az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter jóváhagyása esetén a támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően.

Előleg nyújtása lehetséges

Egy összegben vagy részletekben, teljesítés- vagy időarányosan.

Támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően.

Az Ávr. szerinti lehetséges biztosítékok.

MNV Zrt.

11.

296391

3. Az MNV Zrt. működésének támogatása

Az előirányzat célja az MNV Zrt. szervezetének az állam nevében végzett tulajdonosi joggyakorlásból eredő működésének finanszírozása.

MNV Zrt.

A kifizetést a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: MÁK) havonta, egyenlő részletekben utalja.

-

12.

278578

3. A vagyongazdálkodás egyéb kiadásai

13.

278501

1. Az állam tulajdonosi felelősségével kapcsolatos környezetvédelmi feladatok finanszírozása

Az előirányzat az állam tulajdonosi felelősségével kapcsolatos környezetvédelmi kötelezettségek (ideértve a környezeti kármentesítési beruházásokat is) teljesítését elsősorban hatósági kötelezés, jogszabály vagy kormányhatározat alapján az állam felelősségvállalási körén belül az MNV Zrt. feladatkörébe tartozó vagy az MNV Zrt. bevonásával elvégzendő környezeti kármentesítési, kárelhárítási feladatok ellátását és lebonyolítását szolgálja, ideértve valamennyi kiadást, amely közvetve vagy közvetlenül a környezetvédelmi feladatok ellátásához kapcsolódik. A környezetvédelmi programokból, hatósági előírásokból, valamint az MNV Zrt.-re vonatkozó jogszabályokból és az MNV Zrt. állami tulajdonosi jogköréből adódó kötelezettségeket éves környezetvédelmi terv alapján kell meghatározni.

A szolgáltatások teljesítését végző szerződéses partnerek, többségi állami tulajdonban álló gazdasági társaságok.

Támogatási szerződés

Előleg nyújtása lehetséges

Támogatás esetén egy összegben vagy részletekben, teljesítés- vagy időarányosan.
Szerződések, egyéb dokumentumok alapján szállítói számlák, egyéb számviteli bizonylatok, kötelezettségek kiegyenlítése.
Hatósági kötelezés alapján.

Támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően.

Az Ávr. szerinti lehetséges biztosítékok.

MNV Zrt.

14.

278523

3. Az államot korábbi tulajdonosi döntéseihez kapcsolódóan terhelő egyéb kiadások

Az előirányzat fedezetet nyújt:
1. az államot korábbi tulajdonosi döntései, ügyletei következményeként megállapodás, szerződés vagy bírósági döntés alapján terhelő fizetési kötelezettségekre, így különösen
a) jótállásból, szavatosságból, kezesi vagy konszernfelelősségből eredő kiadásokra,
b) egyéb szerződéses kötelezettségekkel kapcsolatos helytállási típusú kiadásokra,
c) bírósági döntésben meghatározott kifizetendő összegekre, az azokhoz kötődően megítélt perköltségek (ide nem értve a hagyatéki ügyekhez kapcsolódó perköltségeket), kamatok és eljárási díjak kifizetésére, ideértve az igazságügyi szolgáltatási költségekre fordított kiadásokat is;
2. az államot kárpótlási jegyek életjáradékra váltásából adódóan, jogszabályok által előírtan terhelő kiadásokra.

Az elismert, jogos követeléssel rendelkező üzleti partnerek, megállapodás, szerződés kedvezményezettje.
A bírósági döntésben megjelölt jogosult, hatóságok, hivatali szervezetek.
MÁK.

Megállapodás vagy szerződés szerint.
Bírósági kötelezés alapján.

MNV Zrt.

15.

282045

7. ÁFA elszámolás

Az előirányzat biztosítja az MNV Zrt.-nek az állam nevében végzett tevékenységével kapcsolatos általános forgalmi adó fizetési kötelezettségek és levonásba helyezett tételeinek, továbbá a közös adószám miatt az MNV Zrt. saját vagyonát érintő tételeinek elszámolási egyenlegéből meghatározott, az adóhatóság részére fizetendő összeget, e vagyoni körök közötti technikai rendezést, valamint a térítésmentesen állami tulajdonba került vagyonelemeket terhelő, az átadó félnek megtérített általános forgalmi adó fizetési kötelezettséget.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV), MNV Zrt. mint gazdasági társaság. Térítésmentes átadás-átvétellel érintett jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság.

Általános forgalmi adó bevallás alapján a NAV és az MNV Zrt. mint gazdasági társaság felé történő rendezés (az MNV Zrt. saját és rábízott vagyona közötti rendezés).
Térítésmentes átadás-átvétel esetén számla, vagy számlát helyettesítő okirat a jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság felé.

MNV Zrt.

16.

303280

8. Európai Uniós pályázatokhoz forrás biztosítása

Az előirányzat olyan európai uniós pályázatokhoz kapcsolódó kifizetésekre nyújt fedezetet, amelyeknek kedvezményezettje az MNV Zrt. vagy a tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaság. Az előirányzaton a teljes támogatási összeg (önrész és támogatás) kerül elszámolásra, azzal, hogy az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaság esetében az önrész biztosítása támogatás formájában valósul meg. A 100%-os intenzitású európai uniós projektek előfinanszírozása szintén erről az előirányzatról történhet, amelyek esetében az éven belüli visszatérülések elszámolását kell a jogcímen végrehajtani.

Európai uniós pályázattal érintett szerződéses partnerek, az állam tulajdonában lévő gazdasági társaságok.

Támogatási szerződésben / támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően.

Előleg nyújtása lehetséges

Szerződések, egyéb dokumentumok alapján szállítói számlák, számviteli bizonylatok, kötelezettségek kiegyenlítése.
Támogatás esetén egy összegben vagy részletekben, teljesítés- vagy időarányosan.

Támogatási szerződésben / támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően.

Az Ávr. szerinti lehetséges biztosítékok.

MNV Zrt.

17.

278434

9. Egyéb vagyonkezelési kiadások

Az előirányzat fedezetet nyújt:
1. az állam tulajdonában lévő egyes vagyontárgyak eredeti tulajdonosok részére történő visszaszolgáltatásával, restitúciójával kapcsolatos tulajdonjogi vizsgálattal összefüggő, illetve a megindított eljárásokban az állam képviseletéből adódó fizetési kötelezettségekre;
2. az MNV Zrt. tevékenysége során az egyes ügyletek előkészítésére, lebonyolítására irányuló és azoknak a rábízott vagyon egyes meghatározott vagyonelemeihez, vagyonelem-csoportjaihoz köthető kifizetéseire, így különösen az MNV Zrt. által megbízott tanácsadók, szakértők, jogi képviselők megbízási díjaira, állami tulajdonú részvények kezelésével kapcsolatos kiadásokra, hirdetmények költségeire, reklámok, vagyonértékelések, értékbecslések kiadásaira, hatósági és közjegyzői díjakra, ide nem értve a hagyatéki ügyekhez kapcsolódó közjegyzői díjakat;
3. az MNV Zrt. által indított hatósági (így különösen közbeszerzési, végrehajtási, törvényszéki, környezetvédelmi kötelezések, egyéb) eljárások díjainak teljesítésére, ideértve a környezeti kármentesítések tekintetében a vízi-létesítmények engedélyezéséhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjfizetéseket is;
4. az állami tulajdonú ingó- és ingatlanvagyon, valamint társasági részesedések felmérésével kapcsolatos feladatok kifizetéseire, így különösen a felmérésekben közreműködő szervezetek, valamint a megvalósításban részt vevő külső partnerek szolgáltatásai ellenértéke teljesítésére;
5. az egyes otthonteremtési állami feladatok karitatív szervezetek általi átvállalásáról szóló 2021. évi LXXXVI. törvényhez kapcsolódó közszolgáltatási szerződés kiadásaira;
6. az állami vagyon nyilvántartásával kapcsolatos informatikai rendszerek üzemeltetési kiadásaira;
7. központi költségvetési szervek feladatellátásához és adatszolgáltatásaihoz szükséges informatikai környezet üzemeltetéséhez kapcsolódó kiadások elszámolására;
8. a központi költségvetési szervnek nem minősülő egyéb vagyonkezelők által a vagyonkezelésükben lévő, vagyonkezelési feladataik ellátáshoz nem szükséges, hulladéknak nem minősülő úgynevezett „vissznyereményanyagok” értékesítése után járó megbízási díjakra;
9. az olyan kiadásokra, amelyek az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlásához kapcsolódnak, és más előirányzathoz nem kapcsolhatók, így különösen az MNV Zrt. által bérelt ingatlanok bérleti díjaira (ide nem értve a Kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó központi költségvetési szervek részére bérelt ingatlanok bérleti díjait), valamint az egyéb, bérleti jogviszonyhoz kapcsolódóan felmerülő költségek és díjak elszámolására, üzemeltetési jogok megváltásának kiadásaira, egyes kártérítési, kártalanítási kiadások (amennyiben a kártalanítás megfizetésével az MNV Zrt. nem ingó- vagy ingatlanvételárat fizet meg) teljesítésére, valamint az MNV Zrt. jogelőd szervezeteinek irataira vonatkozó iratkezelési feladatok ellátásának finanszírozására.
A kiadásokhoz előzetesen felszámított általános forgalmi adó fizetés is kapcsolódhat.

A szolgáltatások teljesítését végző szerződéses partnerek, hatóságok, hivatali szervezetek, végrehajtók, pénzintézetek, többségi állami tulajdonban álló gazdasági társaságok.

Szerződés vagy megállapodás szerint.
Hatósági, hivatali, végrehajtói, pénzintézeti kötelezések, előírások, értesítések alapján.

MNV Zrt.

18.

385395

10. Állami örökléssel kapcsolatos kiadások elszámolása

Az előirányzat szolgál fedezetül az állami örökléssel kapcsolatos kiadásokra (főként hagyatéki hitelezői igények, temetési költségek, hagyatéki ingóságok birtokbavételével kapcsolatos szállítási költségek, a hagyaték birtokbavételével és kiürítésével kapcsolatban felmerülő költségek, pénzintézetek által lebonyolított eljárási költségek, végrehajtói díjak, közjegyzői díjak, ügyvédi megbízási díjak, jogi képviselet és perköltség, valamint egyéb, az örökölt hagyaték kapcsán annak birtokbavételéig felmerült kiadások, különösen a bérleti díj, közműdíj, szemétdíj, közös költség, ügyleti kamat, késedelmi kamat, ügyvédi tartozás, magánszemély kölcsöne, nyugdíj túlfizetés, adótartozás, gondozási díj, örökös részére történő kifizetés).

Gazdasági társaságok, szolgáltatások teljesítését végző szerződéses partnerek, hatóságok, hivatali szervezetek, magánszemélyek, végrehajtók, pénzintézetek, egyéb szervezetek.

Szerződés vagy megállapodás szerint.
Hatósági kötelezés alapján.

MNV Zrt.

19.

375673

2. Az NGM tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások

20.

379928

2. Az NGM tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos kiadások

21.

377073

1. Az NGM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó társaságok forrásjuttatásai

Az előirányzat fedezetet nyújt:
1. gazdasági társaságnak a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: NGM) által az állam javára történő alapítására, részesedésének megszerzésére;
2. az NGM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok tőkeemelésének, pótbefizetésének, valamint tulajdonosi támogatásának finanszírozására.
Az 1. pont szerinti cél kiadásainak elszámolása független attól, hogy a részesedés a befektetett vagy a forgóeszközök között kerül nyilvántartásba vételre.

Az adásvétellel érintett szerződéses partnerek.
Az NGM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok.

Az Áht. szerinti, az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter jóváhagyása esetén 5 000 000 000 forint alatt – a támogató döntése alapján – a támogatási szerződésben /támogatói okiratban, 5 000 000 000 forint felett a támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően.

Előleg nyújtása lehetséges

Szerződések, egyéb dokumentumok alapján.
Tőkeemelés, pótbefizetés jogcímen.
Tulajdonosi támogatás esetén egy összegben vagy részletekben, teljesítés- vagy időarányosan.

Tulajdonosi támogatás esetén a támogatási szerződésben / támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően. Pótbefizetés esetén a szerződés szerint.

Az Ávr. szerinti lehetséges biztosítékok.

MNV Zrt.

-

22.

383095

5. Egyéb kiadások

Az előirányzat célja az NGM tulajdonosi joggyakorlása részeként a koncessziós díjbevételekhez kapcsolódó általános forgalmi adó fizetési kötelezettséghez, a koncessziókhoz kapcsolódó helyesbítések és egyéb kiadások elszámolásához, továbbá a tulajdonosi joggyakorlással kapcsolatos tanácsadói, szakértői, jogi képviselői, valamint számlázó program használati díjhoz kapcsolódó kiadásokhoz szükséges forrás biztosítása.

A szolgáltatások teljesítését végző szerződéses partnerek, hatóságok, hivatali szervezetek.

Szerződés vagy megállapodás szerint.
Hatósági kötelezés alapján.

MNV Zrt.

23.

404673

6. Tőkealapok feletti tulajdonosi joggyakorláshoz kapcsolódó kiadások

Az előirányzat fedezetet biztosít az NGM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó tőkealapok javára teljesítendő vagyoni hozzájáruláshoz.

Az NGM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó tőkealapok.

Alapítói határozatban és a vagyoni hozzájárulás teljesítésére vonatkozó engedélyben foglaltak szerint, több részletben (lehívási értesítőnként), részletenként, egy összegben történő kifizetéssel.

A kollektív befektetési formákról és kezelőikről, valamint egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2014. évi XVI. törvény és az Alap Kezelési Szabályzatában foglaltak szerint.

MNV Zrt.

24.

377051

3. A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások

25.

403251

2. A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos kiadások

26.

403262

1. A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok forrásjuttatásai

Az előirányzat célja a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: MTÜ Zrt.) tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok tőkeemelésének, pótbefizetésének, valamint tulajdonosi támogatásának finanszírozása.

Az MTÜ Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok.

Az Áht. szerinti, az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter jóváhagyása esetén 5 000 000 000 forint alatt – a támogató döntése alapján – a támogatási szerződésben /támogatói okiratban, 5 000 000 000 forint felett a támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően.

Előleg nyújtása lehetséges

Tőkeemelés, pótbefizetés jogcímen.
Tulajdonosi támogatás esetén egy összegben vagy részletekben, teljesítés- vagy időarányosan.

Tulajdonosi támogatás esetén a támogatási szerződésben / támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően. Pótbefizetés esetén a szerződés szerint.

Az Ávr. szerinti lehetséges biztosítékok.

MTÜ Zrt.

27.

404651

4. A Nemzeti Tőkeholding Zrt. tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások

28.

404662

2. A Nemzeti Tőkeholding Zrt. tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos kiadások

29.

404751

1. A Nemzeti Tőkeholding Zrt. tőkealapokkal kapcsolatos tulajdonosi kiadásai

Az előirányzat fedezetet biztosít a Nemzeti Tőkeholding Zrt. (a továbbiakban: NTH Zrt.) tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó tőkealapok javára teljesítendő vagyoni hozzájáruláshoz.

Az NTH Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó tőkealapok.

Alapítói határozatban és a vagyoni hozzájárulás teljesítésére vonatkozó engedélyben foglaltak szerint, több részletben (lehívási értesítőnként), részletenként, egy összegben történő kifizetéssel.

A kollektív befektetési formákról és kezelőikről, valamint egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2014. évi XVI. törvény és az Alap Kezelési Szabályzatában foglaltak szerint.

NTH Zrt.

30.

408695

5. A Nemzeti Regionális Repülőtér Üzemeltető Holding Kft. tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások

31.

408706

2. A Nemzeti Regionális Repülőtér Üzemeltető Holding Kft. tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos kiadások

32.

408717

1. A Nemzeti Regionális Repülőtér Üzemeltető Holding Kft. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok forrásjuttatásai

Az előirányzat célja a Nemzeti Regionális Repülőtér Üzemeltető Holding Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Regionális Repülőtér Holding Kft.) tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok tőkeemelésének, pótbefizetésének, valamint tulajdonosi támogatásának finanszírozása.

A Regionális Repülőtér Holding Kft. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok.

Az Áht. szerinti, az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter jóváhagyása esetén 5 000 000 000 forint alatt – a támogató döntése alapján – a támogatási szerződésben /támogatói okiratban, 5 000 000 000 forint felett a támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően.

Előleg nyújtása lehetséges

Tőkeemelés, pótbefizetés jogcímen.
Tulajdonosi támogatás esetén egy összegben vagy részletekben, teljesítés- vagy időarányosan.

Tulajdonosi támogatás esetén a támogatási szerződésben / támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően. Pótbefizetés esetén a szerződés szerint.

Az Ávr. szerinti lehetséges biztosítékok.

Regionális Repülőtér Holding Kft.

33.

278645

7. Fejezeti tartalék

Az előirányzat a fejezet év közben felmerülő, előre nem látható kiadásaira használható fel.

Az előirányzat felhasználása fejezeten belüli átcsoportosítással történik a Fejezeti tartalék éves költségvetési törvényben meghatározott felhasználási szabályai szerint.

1

A 20. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére