• Tartalom

382/2025. (XII. 5.) Korm. rendelet indokolás

382/2025. (XII. 5.) Korm. rendelet indokolás

a CH Creative Hungary Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság divat- és kreatíviparral kapcsolatos egyes feladatainak meghatározásáról szóló 382/2025. (XII. 5.) Korm. rendelethez

2025.12.06.
Ezen indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (6) bekezdésében, továbbá a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontjában foglaltakra tekintettel a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.
A Kormány az MDDÜ Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság divat- és kreatíviparral kapcsolatos egyes feladatainak meghatározásáról szóló 157/2024. (VI. 28.) Korm. rendeletében megállapította, hogy az MDDÜ Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: Ügynökség) közfeladatként látja el a divat- és kreatíviparral kapcsolatos, a rendeletben meghatározott állami feladatokat.
A jogszabályi háttér és a stratégiai célok alapján az Ügynökség tevékenységi köre az elmúlt időszakban jelentősen kibővült: a szervezet a korábbi divat- és designfókusz mellett immár a kreatívipar teljesebb spektrumában fejti ki fejlesztő, koordinációs és támogató tevékenységét. Az Ügynökség feladatai a továbbiakban kiterjednek többek között a hazai textilipar, formatervezés, ipar- és képzőművészet, offline és online játékipar, valamint a szépség- és szépségápolási ipar területeire is, ezzel a kreatív gazdaság szélesebb társadalmi és gazdasági hatókörét lefedve.
A kreatívipar Magyarországon a legdinamikusabban fejlődő gazdasági szektorok közé tartozik: a GDP közel 3%-át adja, és kiemelkedő exportpotenciállal rendelkezik, különösen a digitális és kulturális szolgáltatások területén. Az ágazat komplexitása, valamint a hazai és a nemzetközi szerepvállalás erősödése szükségessé teszi a szervezet stratégiai pilléreinek kiterjesztését és a programokba való integrálását az új területeknek.
A névváltoztatás ezért nem csupán formai, hanem tartalmi és stratégiai jelentőséggel bíró lépés, amely a megnövekedett feladatkört, a szélesebb hatáskört – valamint felelősséget – és az Ügynökség gazdaságfejlesztési szerepét hivatott tükrözni. Az új elnevezés – CH Creative Hungary Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: CH Nonprofit Zrt.) – pontosabban és hitelesebben fejezi ki a szervezet működésének átfogó jellegét, valamint illeszkedik a magyar kreatívipar egységes, nemzetközileg is értelmezhető márkakommunikációs irányához.
Az új név és arculat egyben hozzájárul a magyar kreatívipar pozíciójának erősítéséhez, a szektorban rejlő innovációs és exportpotenciál kiaknázásához, valamint a hazai kis- és középvállalkozások hazai és nemzetközi láthatóságának növeléséhez. A CH Nonprofit Zrt. így integrált keretet biztosít a jövőbeni programok, partnerségek és fejlesztéspolitikai kezdeményezések kommunikációjához, megteremtve ezzel egy koherens, hosszú távon fenntartható szakmai platformot a kreatívipar számára.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére