418/2025. (XII. 23.) Korm. rendelet
418/2025. (XII. 23.) Korm. rendelet
egyes egészségügyi és egészségbiztosítási tárgyú kormányrendeletek módosításáról
[1] Jelentős problémát okoz az állami egészségügyi ellátórendszerben, hogy a betegek egy része nem jelenik meg az előjegyzett vizsgálatokon vagy műtéteken, és erről nem értesíti az egészségügyi intézményt. Ez a jelenség a kapacitások kihasználatlanságához vezet, miközben más betegek hosszabb-rövidebb ideig várnak az adott ellátásra. Szükséges ezen gyakorlat visszaszorítása, megszüntetése annak érdekében, hogy a várakozási idő csökkenjen a feleslegesen foglalt időpontok felszabadításával.
[2] A Kormány kiemelt célja a várólisták rövidítése, felszámolása, amelynek érdekében a képalkotó diagnosztikai program finanszírozása korrekcióra kerül.
[3] A rendelet célja az egészségügyi szolgáltatók adatszolgáltatási kötelezettségének pontosítása és az állami egészségügyi ellátórendszerben foglalkoztatott állomány tekintetében a Kormányzati Személyügyi Döntéstámogató Rendszer adatkapcsolatára vonatkozó működési rend meghatározása.
[4] A rendelet célja a biocid termékekkel és azok átmeneti engedélyezési rendszerével kapcsolatos uniós joganyagnak való megfelelés biztosítása.
[5] A Kormány
a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 83. § (2) bekezdés e) és u) pontjában, valamint (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
a 2. alcím, valamint az 1–4. melléklet tekintetében a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 83. § (2) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
a 3. alcím tekintetében az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 247. § (1) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
a 4. alcím tekintetében a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 83. § (2) bekezdés p) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
az 5. alcím és az 5. melléklet tekintetében a kémiai biztonságról szóló 2000. évi XXV. törvény 34. § (3) bekezdés f) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
a 6. alcím tekintetében a Kormányzati Személyügyi Döntéstámogató Rendszerről szóló 2020. évi CLXII. törvény 15. § 1. és 17. pontjában kapott felhatalmazás alapján,
a 7. alcím tekintetében az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,
az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet módosítása
1. § A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet] a „Különleges helyzetből adódó eltérő rendelkezések” alcímet megelőzően a következő 5/J. §-sal egészül ki:
„5/J. § (1) Az EESZT működtetője
a) a digitális időpontfoglalási rendszerben lefoglalt időpontot legkésőbb 48 órával megelőzően, vagy
b) ha az időpontfoglalás és az ellátás időpontja között 48 óránál kevesebb van, akkor az időpontfoglalást követő 12 órán belül
értesíti a beteget az általa megadott elérhetőségen – SMS vagy e-mail útján – az ellátás időpontjáról és helyéről.
(2) Az (1) bekezdés szerinti értesítésben fel kell hívni a beteg figyelmét arra, hogy ha nem tudja igénybe venni a lefoglalt időpontban az ellátást, milyen módon mondhatja azt le.”
a) 1. § (4) bekezdésében a „79/A. §-ában” szövegrész helyébe a „79/A. §-ában, a 80. § (5b) bekezdésében” szöveg,
b) 22. § (12) és (12a) bekezdésében a „10” szövegrész helyébe a „8” szöveg
lép.
2. Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet módosítása
3. § Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet] 4. §-a a következő (19) bekezdéssel egészül ki:
„(19) A társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló 2019. évi CXXII. törvény 46. § (2) bekezdése szerinti személyek által igénybe vett ellátásoknak a miniszteri rendeletben meghatározott összeg alatti – az ellátást igénybe vevő személyre kiszámlázott és az Ebtv. 68/C. §-a szerinti követelésérvényesítés során befolyt – összegeket az egészségbiztosító a jóváírás banki napját követő 20 munkanapon belül átutalja az igényérvényesítési kérelmet benyújtó egészségügyi szolgáltató bankszámlájára.”
4. § A 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet a következő 77/N. §-sal egészül ki:
„77/N. § Az egyes egészségügyi és egészségbiztosítási tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló 418/2025. (XII. 23.) Korm. rendelettel módosított 29/B. § (5) és (6) bekezdésében foglaltakat a 2025. novemberi teljesítményektől kell alkalmazni.”
5. § (1) A 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet 5. számú melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet 6/A. számú melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
(3) A 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet 15. számú melléklete a 3. melléklet szerint módosul.
(4) A 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet 28. számú melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
a) 29/B. § (5) bekezdésében a „60%-át” szövegrész helyébe a „37,5%-át” szöveg,
b) 29/B. § (6) bekezdésében a „100%-ának” szövegrész helyébe a „160%-ának” szöveg
lép.
3. Az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet módosítása
7. § Az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet] 14. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A (2) bekezdés b) pontja szerinti jelentéseket
a) az állam vagy felsőoktatási intézmény által fenntartott egészségügyi szolgáltató, illetve működtetett klinikai központ és egyetemi kórház, valamint az önkormányzati fenntartású egészségügyi szolgáltató esetén a Kormányzati Személyügyi Döntéstámogató Rendszer részére,
b) a honvédelemért felelős miniszter irányítása alá tartozó egészségügyi szolgáltató, valamint az a) pont hatálya alá nem tartozó egészségügyi szolgáltató esetében elektronikusan, az NNGYK elektronikus humán erőforrás nyilvántartó informatikai rendszere útján
kell megtenni.”
8. § A 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet 25. § (7) bekezdésében a „vasutas igényjogosultakat ellátó egészségügyi szolgáltatók” szövegrész helyébe a „vasutas igényjogosultakat, valamint a Paksi Atomerőmű beruházás megvalósításában közreműködő gazdálkodó szervezet által foglalkoztatott biztosítottakat ellátó egészségügyi szolgáltatók” szöveg lép.
4. Az egyes központosított egészségügyi szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások igénybevételéről, valamint a külön meghatározott személyek tekintetében fennálló egészségügyi ellátás rendjéről szóló 175/2007. (VI. 30.) Korm. rendelet módosítása
9. § Az egyes központosított egészségügyi szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások igénybevételéről, valamint a külön meghatározott személyek tekintetében fennálló egészségügyi ellátás rendjéről szóló 175/2007. (VI. 30.) Korm. rendelet az „Az ÉPC-HK és MH EK SAJÁT JOGÚ IGÉNYJOGOSULTJAI ÁLTAL AZ ÉPC-HK-N és az MH EK-N KÍVÜL BIZTOSÍTOTT EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁSOK IGÉNYBEVÉTELÉNEK SZABÁLYAI” alcímét megelőzően a következő 7/A. §-sal egészül ki:
„7/A. § (1) Az ÉPC-HK a kormányzati igazgatási hősi juttatásokról szóló 140/2025. (VI. 19.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 140/2025. (VI. 19.) Korm. rendelet] 5. § (1) bekezdése szerinti szolgáltatásai során közreműködőt vehet igénybe. A közreműködő díját az ÉPC-HK megtéríti.
(2) Az ÉPC-HK térítésmentesen biztosítja a 140/2025. (VI. 19.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése szerinti kormánytisztviselő számára – a jogszabályban meghatározottak szerint – igényelt gyógyszereket és gyógyászati segédeszközöket.”
5. A biocid termékek engedélyezésének és forgalomba hozatalának egyes szabályairól szóló 316/2013. (VIII. 28.) Korm. rendelet módosítása
10. § A biocid termékek engedélyezésének és forgalomba hozatalának egyes szabályairól szóló 316/2013. (VIII. 28.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 316/2013. (VIII. 28.) Korm. rendelet] 21. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) Szándékoltan biocid termék előállítására szolgáló készülék csak az adott készüléket is magában foglaló, biocid termék forgalmazási és felhasználási engedély birtokában, az engedélyben foglalt feltételek betartása mellett forgalmazható és használható fel, amelyet az (1)–(2) és (4) bekezdés szerint kijelölt hatóság ellenőriz.”
11. § A 316/2013. (VIII. 28.) Korm. rendelet a következő 26/A. §-sal egészül ki:
„26/A. § Ez a rendelet az 528/2012/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a valamennyi létező biocid hatóanyag szisztematikus vizsgálatára irányuló munkaprogram időtartamának további meghosszabbítása tekintetében történő módosításáról szóló, 2024. március 14-i (EU) 2024/1398 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.”
12. § A 316/2013. (VIII. 28.) Korm. rendelet 2. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
13. § Hatályát veszti a 316/2013. (VIII. 28.) Korm. rendelet 24/G. § (1) bekezdése.
6. A Kormányzati Személyügyi Döntéstámogató Rendszerről szóló 2020. évi CLXII. törvény végrehajtásáról szóló 673/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet módosítása
14. § A Kormányzati Személyügyi Döntéstámogató Rendszerről szóló 2020. évi CLXII. törvény végrehajtásáról szóló 673/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 673/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet] 3. § (1) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:
(A KSZDR egységes informatikai rendszerként magában foglalja)
15. § A 673/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet a következő 13/A. §-sal egészül ki:
„13/A. § A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 19/B. §-a szerinti foglalkoztató szervnek minősülő KSZDR szervezet nevében a személyiadat- és lakcímnyilvántartáshoz történő csatlakozáshoz szükséges eljárásban a KSZDR Központ jár el.”
16. § A 673/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet 5. alcíme a következő 21/D. és 21/E. §-sal egészül ki:
„21/D. § Az adatgyűjtő modul a Tv. 7/A. melléklete szerinti adatokat havonta, elektronikusan, interfészen keresztül veszi át a humánerőforrás nyilvántartó rendszerből.
21/E. § Az adatgyűjtő modul a Tv. 9. melléklete szerinti adatokat hetente adja át elektronikusan, interfészen keresztül a humánerőforrás nyilvántartó rendszer részére.”
7. A központi egészséginformatikai szolgáltatásokról szóló 29/2022. (I. 31.) Korm. rendelet módosítása
17. § A központi egészséginformatikai szolgáltatásokról szóló 29/2022. (I. 31.) Korm. rendelet 8. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) A (4) bekezdés szerinti igénybevevők a Szolgáltatóközpont által biztosított kórházi információs rendszert teljeskörűen 2027. január 1-jétől használják.”
8. Záró rendelkezések
18. § (1) Ez a rendelet – a (2)–(4) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Az 5. § (1) és (4) bekezdése, a 3. és a 6. alcím, valamint az 1. és a 4. melléklet 2026. január 1-jén lép hatályba.
(3) Az 1. § 2026. március 1-jén lép hatályba.
(4) A 2. § a) pontja 2026. október 1-jén lép hatályba.
19. § E rendelet 5. alcíme az 528/2012/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a valamennyi létező biocid hatóanyag szisztematikus vizsgálatára irányuló munkaprogram időtartamának további meghosszabbítása tekintetében történő módosításáról szóló, 2024. március 14-i (EU) 2024/1398 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök
1. melléklet a 418/2025. (XII. 23.) Korm. rendelethez
|
Megnevezés |
2026. évi |
|
|---|---|---|
|
Háziorvosi, háziorvosi ügyeleti ellátás |
||
|
Praxisfinanszírozás |
99 790,7 |
|
|
Praxistámogatás |
13 818,3 |
|
|
Háziorvosi, szakdolgozói bértámogatás |
118 149,6 |
|
|
Indikátorrendszer finanszírozás és teljesítményfinanszírozás |
30 065,3 |
|
|
Eseti ellátás díjazása |
649,3 |
|
|
Ügyeleti szolgálat |
34 060,8 |
|
|
1. |
Háziorvosi, háziorvosi ügyeleti ellátás összesen |
296 534,0 |
|
Védőnői szolgáltatás, anya-, gyermek- és ifjúságvédelem |
||
|
Iskolaegészségügyi ellátás |
2 317,1 |
|
|
Iskolaegészségügyi ellátás bértámogatás |
255,1 |
|
|
Védőnői ellátás |
24 009,8 |
|
|
Anya-, gyermek- és csecsemővédelem |
483,4 |
|
|
MSZSZ: gyermekgyógyászat |
121,6 |
|
|
MSZSZ: nőgyógyászat |
96,3 |
|
|
2. |
Védőnői szolgáltatás, anya-, gyermek- és ifjúságvédelem összesen |
27 283,3 |
|
Fogászati ellátás |
||
|
Praxisfinanszírozás |
37 789,2 |
|
|
Praxistámogatás |
4 870,5 |
|
|
Indikátorrendszer finanszírozás |
4 733,4 |
|
|
Fogorvosi, szakdolgozói bértámogatás |
39 219,1 |
|
|
3. |
Fogászati ellátás összesen |
86 612,2 |
|
4. |
Otthoni szakápolás |
12 980,8 |
|
5. |
Betegszállítás és orvosi rendelvényű halottszállítás |
12 852,3 |
|
6. |
Művesekezelés |
38 771,1 |
|
Célelőirányzatok |
||
|
Méltányossági alapon történő térítések |
6 833,4 |
|
|
Alapellátási vállalkozás támogatási átalánydíj |
55,0 |
|
|
Tartósan betöltetlen háziorvosi és fogorvosi körzetek betöltésének, valamint háziorvosi és fogorvosi tevékenység végzéséhez szükséges praxisjog vásárlásának támogatása |
1 250,0 |
|
|
Tervezett külföldi ellátások orvosi felülvizsgálata |
20,0 |
|
|
Egészségügyi dolgozók 2018–2026. évi béremelésének fedezete |
904 523,4 |
|
|
Egészségügyi dolgozók fix összegű bérkiegészítésének, béremelésének fedezete |
3 830,1 |
|
|
Az egészségügyi dolgozók pénzellátást helyettesítő jövedelem-kiegészítése |
58 130,0 |
|
|
7. |
Célelőirányzatok összesen |
974 641,9 |
|
8. |
Mentés |
45 781,5 |
|
9. |
Laboratóriumi ellátás |
30 295,6 |
|
Összevont szakellátás |
||
|
Járóbeteg-szakellátás |
221 118,0 |
|
|
Járóbeteg-szakellátás fedezete |
213 618,0 |
|
|
Képalkotó diagnosztikai várólista csökkentő program |
7 500,0 |
|
|
Népegészségügy fejlesztése |
2 717,5 |
|
|
Többletkapacitás befogadás fedezete |
4 000,0 |
|
|
Működési költségelőleg |
2 000,0 |
|
|
Molekuláris diagnosztikai (PCR) ellátás |
10 802,1 |
|
|
Fekvőbeteg-szakellátás |
762 602,0 |
|
|
aktív fekvőbeteg-szakellátás |
661 709,7 |
|
|
krónikus fekvőbeteg-szakellátás |
93 686,6 |
|
|
fogvatartottak egészségügyi ellátása |
1 927,6 |
|
|
várólista csökkentés |
5 000,0 |
|
|
Extrafinanszírozás |
1 000,0 |
|
|
Speciális finanszírozású szakellátás |
74 382,8 |
|
|
10. |
Összevont szakellátás összesen |
1 078 622,4 |
|
12. |
Gyógyító-megelőző ellátás céltartalék |
7 460,1 |
|
13. |
Egészségügyi szolgáltatók kiegészítő finanszírozása |
80 000,0 |
|
14. |
Nagyértékű gyógyszerfinanszírozás |
195 000,0 |
|
ÖSSZESEN |
2 886 835,2 |
|
2. melléklet a 418/2025. (XII. 23.) Korm. rendelethez
|
9/e. Elektronikus beutaló EESZT-ben generált egyedi azonosítója: |
3. melléklet a 418/2025. (XII. 23.) Korm. rendelethez
„19. Elektronikus beutaló EESZT-ben generált egyedi azonosítója”
4. melléklet a 418/2025. (XII. 23.) Korm. rendelethez
1. A járóbeteg-szakellátás – ideértve a CT-MRI vizsgálatokat is – 2025. november és 2026. október közötti teljesítési időszakra vonatkozó országos keret mértéke: 98 701 416 675 pont. Ebből az egészségügyért felelős miniszter által az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével engedélyezett, a folyamatos ellátás biztosításával vagy egyéb ellátási érdekkel összefüggő finanszírozás fedezetére szolgáló keret 10 000 000 pont.
2. A fekvőbeteg-szakellátás 2025. november és 2026. október közötti teljesítési időszakra vonatkozó országos keret mértéke: 2 501 464,14 súlyszám. Ebből az egészségügyért felelős miniszter által az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével engedélyezett,
a) a folyamatos ellátás biztosításával vagy egyéb ellátási érdekkel összefüggő finanszírozás fedezetére szolgáló keret, valamint
b) egyéb szakmapolitikai célok fedezete: 200 súlyszám.
3. A laboratóriumi ellátások 2025. november és 2026. október közötti teljesítési időszakra vonatkozó országos keret mértéke: 10 853 647 075 pont. A molekuláris diagnosztikai vizsgálatok (PCR) 2025. november és 2026. október közötti teljesítési időszakra vonatkozó országos keret mértéke: 4 023 602 353 pont.
4. Az egyes ellátási formák 2026. finanszírozási évre vonatkozó országos szezonális indexe:
|
Hónap |
Fekvőbeteg-szakellátás, Járóbeteg-szakellátás, PCR, laboratóriumi ellátás |
|
2025. november |
1/12 |
|
2025. december |
1/12 |
|
2026. január |
1/12 |
|
2026. február |
1/12 |
|
2026. március |
1/12 |
|
2026. április |
1/12 |
|
2026. május |
1/12 |
|
2026. június |
1/12 |
|
2026. július |
1/12 |
|
2026. augusztus |
1/12 |
|
2026. szeptember |
1/12 |
|
2026. október |
1/12 |
5. melléklet a 418/2025. (XII. 23.) Korm. rendelethez
1. Az emberek és állatok általi fogyasztásra szánt ivóvíz, valamint a használati melegvíz, az uszoda és egyéb fürdőzésre használt vizek fertőtlenítésére használt szerek, továbbá az algásodásgátló biocid termékek kérelméhez csatolandó adatok és dokumentumok
1.1. A 6. pontban meghatározott alapadatok és alapdokumentumok
1.2. A gyártótól független, akkreditált laboratórium által kiadott minőségi bizonyítvány (termékszabványokban meghatározott szennyezőkre vonatkozó mérési eredmények)
1.3. Valamennyi felhasználás tekintetében, valamennyi célszervezetre gyakorolt hatásosság mérési eredményeit tartalmazó, akkreditált laboratórium által kiadott jegyzőkönyv
1.4. A kockázatcsökkentő intézkedések, valamint az adagolás módjának és ellenőrzésének egyértelmű megadása
1.5. A termék vízben lévő koncentrációja meghatározásának módszere a felhasználási terület függvényében
2. Irtószerek és riasztószerek kérelméhez csatolandó adatok és dokumentumok
2.1. A 6. pontban meghatározott alapadatok és alapdokumentumok
2.2. Irtószereknél a készítmény biológiai hatékonyságára vonatkozó vizsgálati adatok, különös tekintettel az egyes készítménytípusok (például: permetezhető koncentrátum, felhasználásra kész permet, felületkezelő aeroszol) hatástartóssági idejére (hány hét, illetve hónap)
2.3. Riasztószereknél a készítmény biológiai hatékonyságára és hatástartósságára (hány óra távoltartó hatás) vonatkozó vizsgálati adatok, továbbá a személykezelésre szolgáló szerek ártalmatlanságát igazoló dermatológiai és egyéb releváns, humántoxikológiai teszt vagy kockázatbecslés eredménye
2.4. Külföldi termékeknél az eredeti és angol nyelvű használati utasítás
2.5. Laboratóriumi hatásvizsgálatra szolgáló, a vizsgálat végrehajtásához szükséges mennyiségű termékminta a forgalmazni kívánt csomagolásban vagy más ország területén már forgalomban lévő, eredeti címkéjű kiszerelésben
2.6. A gyártó nyilatkozata a kérelmező magyarországi forgalmazási jogáról és névhasználatáról
3. A 24/D. § (4) bekezdésében felsorolt fertőtlenítőszerek kérelmének adattartalma és a csatolandó dokumentumok
3.1. A 6. pontban meghatározott alapadatok és alapdokumentumok
3.2. A gyártótól független, akkreditált laboratórium által elvégzett antimikrobiális hatást igazoló, Euronorm szabvány alapján végzett vizsgálatok jegyzőkönyve
3.3. Termékminta a forgalmazni kívánt csomagolásban vagy más ország területén már forgalomban lévő, eredeti címkéjű kiszerelésben
3.4. Állattartó telepek fertőtlenítésére szolgáló termék esetén annak az időtartamnak a meghatározása, amelynek letelte után az állatok beengedhetők a fertőtlenített helyiségekbe
4. A 24/D. § (5) bekezdése szerinti, kizárólag lakossági felhasználásra kerülő fertőtlenítő szerek kérelmének adattartalma és a csatolandó dokumentumok
4.1. A 3. pontban meghatározott adatok és dokumentumok
5. A 24/E. §-ban felsorolt fertőtlenítőszerek kérelméhez csatolandó adatok és dokumentumok
5.1. A 6. pontban meghatározott alapadatok és alapdokumentumok
5.2. Gyártótól független, akkreditált laboratórium által elvégzett antimikrobiális hatást igazoló, Euronorm szabvány vagy annak hiányában azzal egyenértékű más, tudományosan igazolt módszer alapján végzett vizsgálatok jegyzőkönyve
6. A kérelemhez csatolandó alapadatok és alapdokumentumok
6.1. A biocid termék kereskedelmi neve
6.2. Engedélyes neve, székhelye, kapcsolattartójának telefonszáma, e-mail-címe
6.3. A biocid termék kérelmezett alkalmazása, annak terméktípusa, felhasználói kategóriája, felhasználási területe, a felhasználás releváns paraméterei
6.4. A biocid termék pontos, teljes összetétele (100 m/m%-ig) az egyes összetevők megnevezésének, CAS- vagy EK-számának és funkciójának megadásával
6.5. A biocid termék gyártójának neve, székhelye és a gyártás helye
6.6. A biocid termék hatóanyaga(i) gyártójának neve, székhelye és a gyártás helye
6.7. A biocid termék magyar nyelvű biztonsági adatlapja
6.8. A biocid termék eredeti nyelvű, a gyártótól származó biztonsági adatlapja
6.9. A biocid termék hatóanyaga(i) és egyéb összetevő(i) angol vagy magyar nyelvű biztonsági adatlapja(i)
6.10. A biocid termék gyártástól számított eltarthatósági ideje és a biocid termékre vonatkozó tárolási feltételek
6.11. A forgalmazni kívánt összes kiszerelés töltési tömege, illetve térfogata, az egyes kiszerelésekhez tartozó csomagolás anyaga és formája, továbbá a lezárás módja
6.12. A termék és csomagolása biztonságos ártalmatlanítására vonatkozó előírások
6.13. Más (hazai vagy külföldi) engedély, illetve vizsgálati jegyzőkönyv, ha rendelkezésre áll
6.14. A biocid termék magyar nyelvű címketerve és használati utasítás-tervezete
6.15. Az 528/2012/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 22. cikk (2) bekezdése szerinti biocid termék jellemzőinek összefoglalójának magyar nyelvű tervezete
6.16. Annak hitelt érdemlő igazolása (pl. beszállítói nyilatkozat, számla vagy szerződés), hogy a termékben található minden hatóanyag valamely, az 528/2012/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 95. cikk (1) bekezdése szerinti listán szereplő cégtől származó hatóanyag. Szállítói lánc esetén a tagok közötti kapcsolatokat oly módon kell igazolni, hogy egy adott hatóanyag a 95. cikk (1) bekezdése szerinti listán szereplő cégtől egyértelműen végigkövethető legyen a terméket előállító céghez.”
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
