46/2025. (XI. 11.) AM rendelet
46/2025. (XI. 11.) AM rendelet
az MFB Agrár Forgóeszköz Hitelprogram 2025 kapcsán kamat megfizetéséhez igénybe vehető csekély összegű támogatásról
[1] Az agrárágazat egy összetett rendszer, amely magába foglalja a mezőgazdasági termék előállítását, feldolgozását és forgalmazását is. A rendszer bármely elemét érintő válsághelyzet hatást gyakorol annak többi elemére, illetve az arra épülő élelmiszeriparra is.
[2] A kedvezőtlen időjárási körülmények vagy éppen a járványos megbetegedések mind-mind hatalmas veszteséget okoznak a növénytermesztésben vagy az állattenyésztésben. Egy-egy ilyen válsághelyzetben a termelőknek a közvetlen anyagi károkon túl a piacvesztéssel, a jövedelem-kieséssel vagy éppen a magasabb finanszírozási igénnyel is szembe kell nézniük. Ugyanakkor a válsághelyzetek eredményeként a hitelintézetek az agrár- és élelmiszeripari vállalkozásokat magasabb kockázatúnak minősítik, megnehezítve ezzel számukra a hitelhez jutás folyamatát.
[3] Figyelemmel a nemrég leküzdött ragadós száj- és körömfájás járványra, az időnként felbukkanó madárinfluenzára, valamint az évente előforduló aszályhelyzetre indokolt a korábban már hatékonyan működtetett MFB Agrár Forgóeszköz Hitelprogram újraindítása.
[4] Az MFB Agrár Forgóeszköz Hitelprogram 2025 célja az állattenyésztés versenyképességének javítása többletforrás biztosításával a jó minőségű termékek előállítása érdekében a mezőgazdasági termékek elsődleges előállításával, feldolgozásával, forgalmazásával vagy halgazdálkodással foglalkozó vállalkozások részére.
[5] A Közös Agrárpolitikából és a nemzeti költségvetésből biztosított agrártámogatások eljárási rendjéről szóló 2022. évi LXV. törvény 48. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 54. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. Értelmező rendelkezések
1. § E rendelet alkalmazásában
1. pénzügyi intézmény: az MFB Magyar Fejlesztési Bank Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MFB Zrt.) honlapján közzétett, az MFB Agrár Forgóeszköz Hitelprogram 2025-höz (a továbbiakban: hitelprogram) csatlakozott hitelintézet, valamint az MFB Zrt.;
2. támogatástartalom: a vállalkozás számára nyújtott állami támogatás forint fizetőeszközben számolt támogatási egyenértéke.
2. Kamattámogatási kérelem benyújtása
2. § (1) E rendelet alapján az a mezőgazdasági termelő (a továbbiakban: vállalkozás) jogosult a hitelprogram keretében kamattámogatás igénybevételére, amely a pénzügyi intézménnyel 2026. december 31-ig megkötött, hatályos hitelszerződéssel (a továbbiakban: hitelszerződés) rendelkezik.
(2) A kamattámogatás mértékét a 3. § (2) bekezdése szerint kell meghatározni, azzal, hogy
a) az nem haladhatja meg a vállalkozás és a vele – az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet] 2. § 5a. pontja szerinti – egy és ugyanazon vállalkozásnak (a továbbiakban: egy és ugyanazon vállalkozás) minősülő vállalkozás rendelkezésére álló szabad csekély összegű támogatási keretet, és
b) az legfeljebb a hitelkamat 60%-a lehet, de nem haladhatja meg az évi 4 százalékpontot.
3. § (1) A vállalkozás az 1. mellékletben meghatározott adattartalmú kamattámogatási kérelmét a hitelszerződés futamideje alatt egy alkalommal a pénzügyi intézményhez nyújthatja be.
(2) A kamattámogatási kérelemben meg kell jelölni
a) százalékpontban kifejezve, két tizedesjegy pontossággal, 0,05 százalékpontos lépésköz alkalmazásával a vállalkozás által igénybe venni kívánt kamattámogatás mértékét és
b) a kamattámogatás igénybevételének kezdő időpontját, amely valamely kamatidőszak első napja lehet, és amely nem lehet korábbi a kamattámogatási kérelem benyújtásának naptári negyedévét megelőző második naptári negyedév első napjánál.
3. Kamattámogatási kérelem vizsgálata
4. § (1) A kamattámogatás igénybevételére az a vállalkozás jogosult, amely
a) a kamattámogatási kérelem benyújtásának időpontjában
aa) a Közös Agrárpolitikából és a nemzeti költségvetésből biztosított agrártámogatások eljárási rendjéről szóló 2022. évi LXV. törvény (a továbbiakban: KAP törvény) 10. § (2) bekezdés c) pontja szerinti kedvezményezett,
ab) megfelel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 50. § (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott feltételeknek,
ac) nem áll felszámolási eljárás, végelszámolási eljárás, csődeljárás vagy egyéb, a megszüntetésére irányuló eljárás alatt;
b) vállalja, hogy haladéktalanul, de legfeljebb a változást követő öt napon belül írásban tájékoztatja a pénzügyi intézményt az általános csekély összegű támogatási adataiban a c) pont ca) alpontja alapján tett nyilatkozatát követően bekövetkezett változásokról;
c) nyilatkozik arról, hogy
ca) a vállalkozás és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozás mekkora összegű általános csekély összegű támogatást vett igénybe a kamattámogatási kérelem benyújtásának napját megelőző három évben,
cb) milyen mértékű kamattámogatást és mely időponttól kezdődően kíván igénybe venni,
cc) a hitelszerződés módosítása esetén, annak bekövetkezésétől számított harminc napon belül a módosított hitelszerződés másolatának a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) részére történő megküldését vállalja;
d) csatolja a kamattámogatási kérelméhez
da) a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 11/A. §-ában meghatározott nyilatkozatokat,
db) a hitelszerződésben foglalt, kedvezményes kamatból adódó támogatásról szóló támogatástartalom-igazolás másolatát,
dc) a hitelszerződéshez kapcsolódó intézményi kezességvállalás esetén az Agrár-Vállalkozási Hitelgarancia Alapítvány vagy a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. (a továbbiakban együtt: kezességvállaló intézmény) által kiállított, a kedvezményes díjú intézményi készfizető kezességvállalásból adódó támogatásról szóló támogatástartalom-igazolás másolatát, valamint
dd) a kezességi díj támogatás támogatástartalom-igazolás másolatát;
e) meghatalmazza a pénzügyi intézményt, hogy a kamattámogatás támogatástartalmának zárolása, lekötése – szükség esetén – felszabadítása érdekében, továbbá a megelőlegezett kamattámogatás lehívásával kapcsolatban a Kincstár előtt eljárjon.
(2) A vállalkozás részére azon hitelszerződéshez nyújtható kamattámogatás, amelynél a pénzügyi intézmény
a) a kamattámogatási kérelem benyújtását követő öt napon belül – a vállalkozás hozzájárulása alapján – lekérdezi a Kincstártól a vállalkozás számára rendelkezésre álló szabad csekély összegű támogatási keretet, amellyel egyidejűleg megküldi a Kincstár részére a vállalkozás 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 11/A. § (2) és (8) bekezdése szerinti nyilatkozatát, valamint tájékoztatását [a továbbiakban együtt: 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti nyilatkozat], ha azok benyújtására a vállalkozásnak kötelezettsége volt, és azokat a pénzügyi intézményhez nyújtotta be,
b) a kamattámogatási kérelemben megjelölt támogatás támogatástartalmát a 2. mellékletben meghatározott módszertan szerint számolja ki,
c) a Kincstártól kapott csekély összegű keretre vonatkozó adatok rendelkezésre állását követő öt napon belül vagy a hitelkérelem pénzügyi intézmény általi elbírálását követő öt napon belül – záradékkal látja el a kamattámogatási kérelmet, és
d) a b) pont szerint kiszámított támogatástartalmat a c) pontban meghatározott határidőn belül a kamattámogatási kérelem adataival együtt megküldi a Kincstár részére.
(3) A Kincstár a pénzügyi intézmény (2) bekezdés a) pontja szerinti megkeresésének beérkezését követő öt napon belül köteles tájékoztatást adni a rendelkezésre álló csekély összegű támogatási keretről, amely keret a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 11. § (8) bekezdés a) pontjában előírt összeszámítási szabályok figyelembevétele nélkül kerül megállapításra, továbbá az eljárás során a Kincstár a tagállami keretösszeg kihasználtságának rendelkezésre állását is ellenőrzi.
(4) A kamattámogatási kérelem támogatástartalmáról történő döntésnél, a rendelkezésre álló szabad csekély összegű keret meghatározásánál figyelembe kell venni a hitel kedvezményes kamatából, a kezességvállaló intézmény által kedvezményes kezességvállalási díj mellett nyújtott kezességből és a költségvetési forrásból nyújtott kezességvállalási díjtámogatásból származó támogatástartalmat.
5. § (1) A Kincstár a pénzügyi intézmény által záradékolt kamattámogatási kérelem beérkezését követő harminc napon belül döntést hoz, és a kamattámogatási kérelem jóváhagyása esetén támogatástartalom-igazolást állít ki, amelyet megküld a vállalkozás és a pénzügyi intézmény részére.
(2) A támogatástartalom összegét a kamattámogatási kérelem benyújtása hónapját közvetlenül megelőző hónap első napján érvényes, az Európai Központi Bank által közzétett forint-euró átváltási árfolyam alapján kell euróban meghatározni.
6. § (1) A vállalkozás a kamattámogatási kérelem benyújtását követően az esedékes kamatfizetések időpontjában, a 2. § (2) bekezdése figyelembevételével megállapított kamattámogatás mértékével csökkentett kamatot fizeti meg a pénzügyi intézmény számára.
(2) Ha a pénzügyi intézmény a hitel nem rendeltetésszerű felhasználását állapítja meg, az arról történő tudomásszerzést követő tizenöt napon belül tájékoztatja a Kincstárt.
(3) A hitel nem rendeltetésszerű felhasználása – a KAP törvény 37. § (1) bekezdés c) pontja szerinti – intézkedésben való jogosulatlan részvételnek minősül.
(4) A Kincstár a már igénybe vett kamattámogatással érintett hitel nem rendeltetésszerű felhasználása esetén a vállalkozással szemben – a pénzügyi intézmény (2) bekezdés szerinti tájékoztatása alapján – a KAP törvény alapján jár el.
4. A kamattámogatás kifizetése
7. § (1) A pénzügyi intézmény a hitelszerződések adatait összesíti, és az általa megelőlegezett kamattámogatás kifizetése iránti kérelmet (a továbbiakban: kifizetési kérelem) a Kincstár által rendszeresített és honlapján közzétett nyomtatványon a Kincstárhoz papír alapon, postai úton nyújtja be naptári negyedévente, legfeljebb a kifizetési kérelem benyújtását közvetlenül megelőző két naptári negyedévben megfizetett kamatok tekintetében a naptári negyedévet követő hónapban, I. negyedévre adott év április 1. és 30. között, II. negyedévre adott év július 1. és 31. között, III. negyedévre adott év október 1. és 31. között, IV. negyedévre adott naptári évet követő naptári év január 1. és 31. között, a vállalkozás meghatalmazása alapján.
(2) A kifizetési kérelemben csak hatályos hitelszerződés kamatához kapcsolódó kamattámogatás tüntethető fel. Egy adott negyedévben megfizetett kamatok csak egy kifizetési kérelemben tüntethetők fel.
(3) A kamattámogatási kérelem jóváhagyásának naptári negyedévét követő hónapban benyújtott kifizetési kérelemben a kamattámogatási kérelem benyújtásának naptári negyedévében és az azt közvetlenül megelőző két naptári negyedévben megfizetett kamatok vonatkozásában – az e kamatok támogatására irányuló kérelem jóváhagyása alapján – járó, a pénzügyi intézmény által nem megelőlegezett kamattámogatás is igényelhető. Az ilyen, nem megelőlegezett kamattámogatást a pénzügyi intézmény a számláján történő jóváírást követő 8 napon belül átutalja a vállalkozás fizetési számlájára.
(4) A Kincstár az (1) bekezdés szerinti, hiánytalan kifizetési kérelemről annak beérkezését követő harminc napon belül döntést hoz, amely döntésnél figyelembe veszi a támogatástartalomról szóló igazolás meglétét.
(5) A forrás rendelkezésre állása esetén a Kincstár a (4) bekezdés szerinti döntését követő tizenöt napon belül folyósítja a kamattámogatást a pénzügyi intézmény részére.
5. A csekély összegű támogatásokra vonatkozó általános rendelkezések
8. § (1) Nem nyújtható az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet szerinti általános csekély összegű támogatás
a) olyan vállalkozás számára, amely
aa) a halászati és akvakultúra-termékek piacának közös szervezéséről, az 1184/2006/EK és az 1224/2009/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti halászati és akvakultúra-termékek elsődleges előállításával foglalkozik,
ab) a halászati és akvakultúra-termékek feldolgozása és forgalmazása területén működik, amennyiben a támogatás összegét a piacon vásárolt vagy forgalomba hozott termékek ára vagy mennyisége alapján határozzák meg;
b) a mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével kapcsolatos tevékenység finanszírozására;
c) a mezőgazdasági termékek feldolgozásával és forgalmazásával foglalkozó vállalkozásoknak a következő esetekben:
ca) ha a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre,
cb) ha a támogatás feltétele az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbadás;
d) harmadik országba vagy tagállamba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységek támogatására, nevezetesen az exportált mennyiségekhez, valamint értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódó támogatás céljából;
e) importáru helyett belföldi áru használatához;
f) hitel vagy kezességvállalás formájában, amennyiben a kedvezményezett az a vállalkozás, amelyet kollektív fizetésképtelenségi eljárás alá vontak vagy hitelezői kérelemre kollektív fizetésképtelenségi eljárás alá lenne vonható, valamint az a nagyvállalkozás, amely B-hitelminősítésnek megfelelő helyzetnél rosszabb helyzetben van;
g) olyan feltétellel, amely az Európai Unió kötelező jogi aktusában foglaltak megsértését eredményezi.
(2) Amennyiben a vállalkozás az (1) bekezdés a)–c) pontjában kizárt ágazatok bármelyikében és ezektől eltérő egy vagy több ágazatban egyaránt végez tevékenységet, az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet szerinti támogatás akkor nyújtható a vállalkozás részére ez utóbbi egyéb tevékenységhez, ha a vállalkozás megfelelő eszközökkel – különösen a tevékenységek szétválasztásával vagy számviteli elkülönítéssel – biztosítja, hogy az (1) bekezdés a)–c) pontja szerinti kizárt ágazatokban végzett tevékenységek ne részesüljenek általános csekély összegű támogatásban.
(3) Nem nyújtható az 1408/2013/EU bizottsági rendelet szerinti mezőgazdasági csekély összegű támogatásként olyan támogatás,
a) amelynek összege a piacon forgalmazott termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre;
b) amely harmadik országba vagy tagállamba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységekre irányul, nevezetesen az exportált mennyiségekhez, valamint az értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódó támogatás céljából;
c) amely az importáruval szemben belföldi áru használatához kötött.
(4) Nem nyújtható a 717/2014/EU bizottsági rendelet szerinti halászati csekély összegű támogatásként olyan támogatás,
a) amelynek összegét a piacon beszerzett vagy forgalomba hozott termékek ára vagy mennyisége alapján állapították meg;
b) amelynek célja
ba) halászhajó vásárlása,
bb) halászhajó főhajtóművének vagy kiegészítő hajtóművének korszerűsítése vagy cseréje,
bc) hajó halászati kapacitásának növelését célzó műveletek vagy halfelderítési képesség növelését célzó berendezés vásárlása,
bd) új halászhajó építése vagy halászhajó behozatala,
be) halászati tevékenység ideiglenes vagy végleges szüneteltetése, kivéve, ha az Európai Tengerügyi, Halászati és Akvakultúra-alap létrehozásáról és az (EU) 2017/1004 rendelet módosításáról szóló, 2021. július 7-i (EU) 2021/1139 európai parlamenti és tanácsi rendelet erről kifejezetten rendelkezik,
bf) felderítő halászat,
bg) vállalkozás tulajdonjogának átadása,
bh) közvetlen újratelepítés, kivéve, ha azt valamely uniós jogi aktus állományvédelmi intézkedésként kifejezetten előírja, illetve kísérleti újratelepítés,
bi) harmadik országba vagy tagállamba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenység támogatása, nevezetesen az exportált mennyiségekhez, valamint az értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódó támogatás céljából;
c) amely az importáruval szemben belföldi áru használatához kötött.
9. § (1) Az általános csekély összegű támogatás a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 2. § 1. pont a) vagy c) alpontja szerinti egyéb csekély összegű támogatással – az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás kivételével – az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 3. cikk (2) bekezdésében meghatározott felső határig halmozható.
(2) Az 1408/2013/EU bizottsági rendelet alapján mezőgazdasági csekély összegű támogatás esetén, a mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó ágazatban, valamint az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet hatálya alá tartozó egy vagy több ágazatban egyaránt tevékenységet folytató vállalkozások esetében a mezőgazdasági termelőágazatra tekintettel az 1408/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatások az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 3. cikk (2) bekezdésében rögzített felső határig halmozhatóak az utóbbi tevékenységekre tekintettel nyújtott csekély összegű támogatásokkal, feltéve, hogy megfelelő eszközökkel – úgymint a tevékenységek szétválasztása vagy a költségek megkülönböztetése révén – biztosításra kerül, hogy az elsődleges mezőgazdasági termelőtevékenység ne részesüljön az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatásban.
(3) A mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó ágazatban, valamint a halászati és akvakultúra-ágazatban egyaránt tevékenységet folytató mezőgazdasági vállalkozás esetében a mezőgazdasági termelőágazatra tekintettel az 1408/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás az 1408/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (2) bekezdésében rögzített felső határig halmozható a 717/2014/EU bizottsági rendelettel összhangban nyújtott csekély összegű támogatással, feltéve, hogy a tevékenységek szétválasztásával vagy a költségek megkülönböztetése révén biztosított, hogy az elsődleges mezőgazdasági termelőtevékenység ne részesüljön a 717/2014/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatásban.
(4) Amennyiben a halászati és akvakultúra-ágazatban működő valamely vállalkozás az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet hatálya alá tartozó egy vagy több ágazatban vagy egyéb tevékenységi körben is folytat tevékenységet, a halászati és akvakultúra-ágazatba tartozó tevékenységek tekintetében a 717/2014/EU bizottsági rendeletnek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatások az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 3. cikk (2) bekezdésében rögzített felső határig halmozhatóak az utóbbi ágazat vagy ágazatok, tevékenységi körök vonatkozásában nyújtott csekély összegű támogatással, feltéve, hogy megfelelő eszközökkel, úgymint a tevékenységek szétválasztása vagy a költségek megkülönböztetése révén biztosításra kerül az, hogy a halászati és akvakultúra-ágazatban végzett tevékenységek ne részesüljenek az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatásban.
(5) Az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet, az 1408/2013/EU bizottsági rendelet és a 717/2014/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás nem halmozható azonos elszámolható költségek kapcsán vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés kapcsán nyújtott állami támogatással, ha a támogatások halmozása túllépi bármely csoportmentességi rendeletben vagy az Európai Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális támogatási intenzitást vagy összeget. A nem konkrét elszámolható költségekre nyújtott vagy azokhoz hozzá nem rendelhető csekély összegű támogatás halmozható más, az Európai Bizottság által elfogadott csoportmentességi rendelet vagy határozat alapján nyújtott állami támogatással.
10. § (1) A vállalkozás és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozás részére megállapítható általános csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma bármely három egymást követő év során nem haladhatja meg a 300 000 eurónak megfelelő forintösszeget.
(2) A vállalkozás és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozás részére az 1408/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, bármely három egymást követő év során Magyarországon odaítélt mezőgazdasági csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg az 50 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1408/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (3) bekezdését is.
(3) A 717/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti egy és ugyanazon vállalkozás részére a bármely egymást követő három év során a 717/2014/EU bizottsági rendelet alapján Magyarországon odaítélt halászati csekély összegű támogatás támogatástartalma nem haladhatja meg a 40 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve a 717/2014/EU bizottsági rendelet 3. cikk (3) bekezdésében foglalt felső határt.
6. Záró rendelkezések
11. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
12. § Ez a rendelet
a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet,
b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet, valamint
c) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a halászati és akvakultúra-ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2014. június 27-i 717/2014/EU bizottsági rendelet
hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
1. melléklet a 46/2025. (XI. 11.) AM rendelethez
1. Vállalkozás megnevezése;
2. Vállalkozás Kincstár által kiadott támogatási azonosítója;
3. Hitelszerződés vagy hitelkérelem azonosító száma;
4. A vállalkozás nyilatkozata arról, hogy
4.1. mekkora összegű általános csekély összegű támogatást vett igénybe a kamattámogatási kérelem benyújtásának napját megelőző bármely három egymást követő évben,
4.2. milyen mértékű kamattámogatást, mely időponttól kezdődően kíván igénybe venni,
4.3. a hitelszerződés módosítása esetén annak bekövetkezésétől számított harminc napon belül az új hitelszerződés másolatának megküldését vállalja a Kincstár részére,
4.4. tudomásul veszi, hogy ha a 4. pont 4.1. alpontja alapján tett nyilatkozat támogatási adataiban változás következik be a kamattámogatási kérelem benyújtását követően, arról köteles haladéktalanul tájékoztatni a pénzügyi intézményt;
5. A 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 11/A. §-a szerinti nyilatkozat;
6. Meghatalmazás a pénzügyi intézmény számára, hogy a kamattámogatás támogatástartalmának zárolása, lekötése – szükség esetén – felszabadítása érdekében, továbbá a megelőlegezett és a kamattámogatási kérelem benyújtását megelőző időszakra, valamint a nem teljes kamatidőszakra vonatkozóan meg nem előlegezett kamattámogatás lehívásával kapcsolatosan a Kincstár előtt eljárjon;
7. Hozzájárulás ahhoz, hogy
7.1. a pénzügyi intézmény a vállalkozás csekély összegű támogatási keretének ellenőrzése céljából a Kincstártól erre vonatkozóan adatokat kérjen a vállalkozás támogatási azonosítója alapján,
7.2. a rendelkezésre álló szabad csekély összegű támogatási keret alapján kerüljön megállapításra az igénybe vehető kamattámogatás mértéke, és ezen összeg mértékéig a pénzügyi intézmény a Kincstár előtt a zárolás és a lekötés érdekében eljárjon;
8. A hitel kedvezményes kamatából, a kedvezményes kezességi díjból, a kezességi díj támogatásból származó támogatástartalom;
9. Keltezés, aláírás.
2. melléklet a 46/2025. (XI. 11.) AM rendelethez

- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
