• Tartalom

95/2025. (V. 8.) Korm. rendelet indokolás

95/2025. (V. 8.) Korm. rendelet indokolás

a pénzügyi szektor egyes intézményei panaszkezelésének eljárásával, valamint panaszkezelési szabályzatával kapcsolatos részletes szabályokról szóló 95/2025. (V. 8.) Korm. rendelethez

2025.05.16.
A kormányrendelet indokolása a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (6) bekezdése és a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.
A kormányrendelet a jelenleg hatályos, a befektetési vállalkozások, a pénzforgalmi intézmények, az elektronikuspénz-kibocsátó intézmények, az utalványkibocsátók, a pénzügyi intézmények és a független pénzügyi szolgáltatás közvetítők panaszkezelésének eljárásával, valamint panaszkezelési szabályzatával kapcsolatos részletes szabályokról szóló 435/2016. (XII. 16.) Korm. rendelet hatályát kiegészíti a hitelgondozókkal.
A hatékony és eredményes vitarendezési eljárással elkerülhető a fogyasztói jogvita bíróság vagy alternatív vitarendezési eljárás elé kerülése. Ennek alapja leginkább az érintett szolgáltatók megfelelő panaszkezelési eljárása, amely rövid és egyértelműen meghatározott határidők rögzítésével biztosítja, hogy a szolgáltatók reagáljanak a fogyasztói panaszokra.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére