• Tartalom

13/2023. (IX. 22.) KKM utasítás

13/2023. (IX. 22.) KKM utasítás

a Külgazdasági és Külügyminisztérium kezelésében lévő Stipendium Hungaricum, Stipendium Hungaricum Sport és Diaszpóra Felsőoktatási Ösztöndíjprogramok támogatáskezelési rendjéről

2024.05.25.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján a következő utasítást adom ki:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az utasítás célja

1. § Az utasítás célja

a) a Stipendium Hungaricumról szóló 285/2013. (VII. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet1) szerinti Stipendium Hungaricum Ösztöndíjprogramban (a továbbiakban: SH),

b) a Diaszpóra Felsőoktatási Ösztöndíjprogramról, valamint a Diaszpóra Felsőoktatási Ösztöndíjprogram működéséhez szükséges egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 203/2020. (V. 14.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet2) szerinti Diaszpóra Felsőoktatási Ösztöndíjprogramban (a továbbiakban: DFP) és

c) a Stipendium Hungaricum Sport Ösztöndíjprogramról, valamint a Stipendium Hungaricum Sport Ösztöndíjprogram működésével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 690/2021. (XII. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet3) szerinti Stipendium Hungaricum Sport Ösztöndíjprogramban (a továbbiakban: SHS)

[az a)–c) pont a továbbiakban együtt: ösztöndíjprogramok] a Tempus Közalapítvánnyal (a továbbiakban: Közalapítvány) kötött intézményi keretmegállapodás alapján részvételre jogosult állami és nem állami fenntartású magyar felsőoktatási intézmény (a továbbiakban együtt: felsőoktatási intézmény) részére az ösztöndíjprogramok végrehajtásához kapcsolódóan nyújtott támogatások igénylését, rendelkezésre bocsátását, felhasználását és elszámolását szabályozó eljárásrend megállapítása.

2. Az utasítás hatálya

2. § Az utasítást a központi költségvetésről szóló törvény külgazdasági és külügyminiszter által irányított költségvetési fejezetébe sorolt, az ösztöndíjprogramok működtetésének pénzügyi fedezetét biztosító fejezeti kezelésű előirányzat terhére, a felsőoktatási intézmények részére nyújtott támogatások tekintetében kell alkalmazni.

3. § Az utasításban nem szabályozott kérdésekben a Külgazdasági és Külügyminisztérium (a továbbiakban: Minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről szóló miniszteri utasításának rendelkezései az irányadóak.

4. § Az utasítás szabályait az utasítás hatálybelépését követően benyújtott támogatási kérelmekre kell alkalmazni.

II. Fejezet

a támogatás biztosítására vonatkozó speciális szabályok

3. A pályázati eljárás

5. § Az ösztöndíjprogramokkal kapcsolatos intézményi pályázati eljárásra vonatkozó szabályokat

a) az 1. § a)–c) pontja szerinti rendeletek,

b) az adott ösztöndíjprogram működési szabályzata (a továbbiakban: Működési Szabályzat) és

c) az adott ösztöndíjprogram végrehajtási útmutatója (a továbbiakban: Végrehajtási Útmutató)

határozzák meg.

4. A támogatási kérelem

6. § (1) A felsőoktatási intézmények az 1. § a)–c) pontja szerinti rendeletekben meghatározott támogatási tételekre nyújthatnak be támogatási kérelmet a Minisztériumhoz az ösztöndíjprogramok végrehajtásához kapcsolódóan a Működési Szabályzatban, valamint a felsőoktatási intézmények és a Közalapítvány között létrejött intézményi keretmegállapodásban szereplő feladatok végrehajtása érdekében.

(2) A támogatási kérelemben feltüntetett létszám és finanszírozási igény alapja a Közalapítvány által az 1. melléklet szerinti mintának megfelelően elkészített, pályázatot elnyert felsőbb- és elsőéves hallgatók együttes létszámára számított, ösztöndíjprogramonként, képzési szakonként és kiadási jogcímenként kibontott költségtervben (a továbbiakban: TKA költségterv) meghatározott támogatási összeg.

(3) A TKA költségtervet a Közalapítvány felsőoktatási intézményekre bontva, ösztöndíjprogramonként külön-külön elkészítve és aláírással ellátva küldi meg a Képzésekért, Ösztöndíjprogramokért és Tudománydiplomáciáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság (a továbbiakban: KÖTHÁT) részére.

(4)1 A TKA költségtervet a KÖTHÁT küldi meg a felsőoktatási intézményeknek. A felsőoktatási intézmények a kiközölt TKA költségterv alapján, annak összegével megegyezően, a 2. mellékletben szereplő minta alkalmazásával elkészítik kiemelt előirányzati bontásban a saját, az egyes ösztöndíjprogramokat összesítve tartalmazó költségtervüket (a továbbiakban: Intézményi költségterv).

7. § (1)2 A KÖTHÁT Igazgatási és Pénzügyi Koordinációs Osztálya (a továbbiakban: IPKO) a támogatási kérelem benyújtását megelőzően a TKA költségterv alapján előzetesen egyeztet a felsőoktatási intézményekkel a benyújtandó dokumentációról. A támogatási kérelem és a kapcsolódó mellékletek az egyeztetést követően nyújthatók be a Minisztériumhoz.

(2) A felsőoktatási intézmények a 6. § (4) bekezdése szerint kiközölt TKA költségtervben szereplő létszámmal és támogatási összeggel megegyező tartalmú támogatási kérelmet nyújtanak be a Minisztériumhoz adott támogatási időszakra.

(3) Az adott támogatási időszakban több ösztöndíjprogramban való részvétel esetén egy támogatási kérelmet szükséges benyújtani a Minisztériumhoz, az ösztöndíjprogramok külön-külön történő megjelölésével.

(4) A támogatási kérelemhez csatolni kell

a) a 3. melléklet szerinti minta alkalmazásával elkészített adatlapot,

b) az Intézményi költségtervet, valamint

c) a 4. mellékletben szereplő minta alkalmazásával ösztöndíjprogramonként, egy dokumentumba foglaltan elkészített projektleírást (a továbbiakban: projektleírás).

(5) A támogatási kérelemmel együtt benyújtandó dokumentumok elkészítése során a (3) bekezdésben foglaltak megfelelően irányadók.

(6) A projektleírás tartalmazza az ösztöndíjprogramok működtetésének intézményi stratégiai céljait, valamint bemutatja a szakmai megvalósítás kiemelt módjait. A projektleírás nem kötelező tartalmi eleme a létszámadat, azt a TKA költségterv tartalmazza.

8. § A támogatási összeg megítélése

a) a felsőoktatási intézmény támogatási kérelme,

b) ösztöndíjprogramonként a TKA költségterve és az Intézményi költségterv, valamint

c) a felsőoktatási intézmény projektleírása

alapján történik.

9. § A megítélt támogatási összeg rendelkezésre bocsátásának ütemezése az adott költségvetési évben rendelkezésre álló előirányzat függvényében történik.

10. § A támogatás a TKA költségtervben és az Intézményi költségtervben meghatározott tételek alapján működési célú kiadások finanszírozására szolgál, felhalmozási célú kiadások finanszírozására nem igényelhető.

11. § (1) A nem állami fenntartású felsőoktatási intézménynek a támogatói okirat kibocsátásáig a támogatás megítélhetősége érdekében be kell nyújtania a Minisztériumhoz az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 75. § (3) bekezdése szerinti dokumentumokat, az Ávr. 75. § (3a) bekezdésében foglaltak figyelembevételével.

(2) Nem minősül az aláírás alaki követelményei megsértésének, ha a nem állami fenntartású felsőoktatási intézmény képviseletére jogosult személynek a támogatási kérelemhez benyújtott, illetve azzal összefüggő valamennyi dokumentumon feltüntetett aláírása az Ávr. 75. § (3) bekezdés a) pontja szerinti okiraton szereplő aláírásától a tudományos fokozat, cím, valamint az ezekhez kapcsolódó rövidítések megjelölésében tér el.

5. A támogatói döntés

12. § A felsőoktatási intézmény részére megítélendő támogatási összeg megállapításának és folyósításának alapelveit, a támogatási összeg terhére az ösztöndíjas hallgatók részére biztosítható juttatások típusait a Működési Szabályzat és a Végrehajtási Útmutató rögzíti.

13. §3 Az IPKO az aláírt támogatási kérelemnek az Országos Támogatás-ellenőrzési Rendszerben történő rögzítését követően, a támogatási döntés meghozatala előtt a Költségvetési Főosztálynál (a továbbiakban: KFO) kezdeményezi a pénzügyi fedezet rendelkezésre állásának igazolását, melyet a KFO a támogatás összegének előzetes kötelezettségvállalásként történő rögzítését követően ad ki.

14. § A támogatási kérelmet a Minisztérium részéről a képzésekért, ösztöndíjprogramokért és tudománydiplomáciáért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: helyettes államtitkár) bírálja el és hagyja jóvá.

15. § A felsőoktatási intézmény a támogatói döntésről hivatalos levélben kap értesítést a Minisztériumtól.

6. Támogatói okirat és fejezetek közötti megállapodás

16. § (1) A nem állami fenntartású felsőoktatási intézmény esetében a támogatás biztosítására támogatói okirat kibocsátása útján kerül sor, mely tartalmazza az adott támogatási időszakra együtt kérelmezett valamennyi ösztöndíjprogramot (a továbbiakban: támogatói okirat).

(2) A támogatói okiratot az 5. melléklet szerinti minta alkalmazásával kell elkészíteni, és ahhoz az alábbi dokumentumokat kell mellékletként csatolni:

a) projektleírás (4. melléklet),

b) TKA költségterv (1. melléklet),

c) Intézményi költségterv (2. melléklet),

d) pénzügyi elszámolás minta (6. melléklet),

e) banki felhatalmazólevél valamennyi bankszámlaszámra (7. melléklet),

f) nyilatkozat nem inkasszálható bankszámlákról (8. melléklet),

g) nyilatkozat támogatói okirathoz (9. melléklet),

h) a pénzügyi elszámolás kiemelten kezelt követelményei (10. melléklet),

i) támogatási kérelem,

j) adatlap (3. melléklet).

k)4 támogatói döntés.

(3) A (2) bekezdés f) pontja szerinti nyilatkozatot csak abban az esetben szükséges csatolni a támogatói okirathoz, amennyiben a felsőoktatási intézmény rendelkezik nem inkasszálható bankszámlával.

17. § (1) A támogatói okirat annak közlésével válik hatályossá.

(2) Ha a támogatói okiratban meghatározott valamely feltétel eltér a támogatási igénytől, a támogatási jogviszony létrejöttéhez a felsőoktatási intézmény elfogadó nyilatkozata is szükséges. Ez esetben elfogadásnak kell tekinteni azt, ha a felsőoktatási intézmény az elfogadó nyilatkozatot a támogatói okirat közlését követő öt munkanapon belül nem teszi meg.

(3) Ha a Minisztérium a felsőoktatási intézmény nyilatkozatában foglaltakat elfogadja, a támogatási jogviszony a nyilatkozat tartalmának megfelelő támogatói okirat közlésével jön létre.

18. § A támogatói okirat kibocsátásáig a nem állami fenntartású felsőoktatási intézménynek a Minisztérium mint támogató rendelkezésére kell bocsátania a támogatói okirat kötelező mellékletét képező, 7., 8. és 9. melléklet szerinti dokumentumokat.

19. § (1) Az állami fenntartású felsőoktatási intézmény esetében a Minisztérium a felsőoktatási intézmény fenntartója által irányított minisztérium költségvetési fejezetébe sorolt előirányzat javára történő, fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosítással biztosítja az ösztöndíjprogramok működtetéséhez megítélt támogatást.

(2) A támogatás nyújtására ezáltal az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.), valamint az Ávr. fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosítás tekintetében irányadó szabályai szerint a Minisztérium, a felsőoktatási intézmény fenntartója által irányított minisztérium és a felsőoktatási intézmény között létrejövő háromoldalú, fejezetek közötti megállapodás (a továbbiakban: fejezetek közötti megállapodás) útján kerül sor, mely tartalmazza az adott támogatási időszakra együtt kérelmezett valamennyi ösztöndíjprogramot.

20. § A fejezetek közötti megállapodást a 11. melléklet szerinti minta alapján kell előkészíteni, és ahhoz az alábbi dokumentumokat kell mellékletként csatolni:

a) projektleírás (4. melléklet),

b) TKA költségterv (1. melléklet) és Intézményi költségterv (2. melléklet),

c) pénzügyi elszámolás minta (6. melléklet),

d) a pénzügyi elszámolás kiemelten kezelt követelményei (10. melléklet).

e)5 adatlap (3. melléklet),

f)6 támogatási kérelem,

g)7 támogatói döntés.

21. § (1)8 A támogatói okiratok és a fejezetek közötti megállapodások tervezetét az IPKO készíti elő, majd a 16. § (2) bekezdésében, illetve a 20. §-ban szereplő mellékletekkel együtt véleményezés céljából megküldi a Jogi Főosztály (a továbbiakban: JFO) és a KFO részére, illetve a szakmailag felelős szervezeti egység – az SH és az SHS esetében a Stipendium Hungaricum Főosztály (a továbbiakban: SHFO), a DFP esetében a Magyar Nyelvi Képzésekért, Diaszpóra és Balassi Programokért Felelős Főosztály (a továbbiakban: MADIB) – részére.

(2)9

(3)10

(4)11 A fejezetek közötti megállapodás további részeinek – ideértve a kötelező mellékleteket is – az Áht. 37. § (1) bekezdésében, valamint a Minisztérium fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről szóló miniszteri utasításában felsorolt, a pénzügyi ellenjegyzésre jogosult személy által vizsgálandó követelmények és szempontok szerinti vizsgálatáért a KFO felelős.

(5)12 A véleményezésre a JFO-nak, a KFO-nak, az SHFO-nak, valamint a MADIB-nak legfeljebb öt-öt munkanap áll rendelkezésére.

22. § (1)13 A fejezetek közötti megállapodásnak a 21. §-ban szereplő szervezeti egységek által egységesen jóváhagyott tervezetét a felsőoktatási intézmény fenntartója által irányított minisztériummal és a felsőoktatási intézménnyel az IPKO egyezteti.

(2)14 Tartalmi változtatás esetén az IPKO visszamutatja a fejezetek közötti megállapodás tervezetét a 21. §-ban szereplő szervezeti egységek részére.

23. § (1) Az egyeztetett támogatói okiratokat és a fejezetek közötti megállapodásokat a szakmailag felelős szervezeti egység – az SH és az SHS esetében az SHFO, a DFP esetében a MADIB – három-három munkanapon belül szakmai ellenjegyzéssel látja el, majd soron kívül továbbítja a JFO részére.

(2)15 A támogatói okiratot, valamint a fejezetek közötti megállapodást a JFO három munkanapon belül jogi ellenjegyzéssel látja el, majd soron kívül továbbítja pénzügyi ellenjegyzésre a KFO részére.

(3)16 A támogatói okiratot, valamint a fejezetek közötti megállapodást a KFO három munkanapon belül pénzügyi ellenjegyzéssel látja el.

(4)17

7. A támogatás biztosítása és a támogatás felhasználásáról szóló beszámolás szabályai

24. § Az ösztöndíjprogramok végrehajtását szolgáló támogatás biztosítására – támogatási előleg, vegyes finanszírozás vagy utófinanszírozás formájában – a támogatói okiratban és a fejezetek közötti megállapodásban foglalt módon, mértékben és időpontban kerül sor.

25. §18 A támogatói okiratokban szereplő támogatások pénzügyi teljesítését és a fejezetek közötti megállapodásokban szereplő támogatások előirányzat-átcsoportosítással történő biztosítását a KFO végzi a támogatói okiratok és a fejezetek közötti megállapodások és azok mellékleteinek egy eredeti aláírt példánya, valamint a támogatói okiratokban szereplő támogatások pénzügyi teljesítése esetén a teljesítésigazolásra jogosult személy által aláírt teljesítésigazolás alapján.

26. § (1) A felsőoktatási intézmény a Minisztérium által biztosított támogatás felhasználásával megvalósított ösztöndíjprogramokról a támogatói okiratban és a fejezetek közötti megállapodásban rögzített határidőn belül részbeszámolót, valamint záró beszámolót köteles benyújtani.

(2) A részbeszámoló pénzügyi elszámolásból áll, és tartalmazza a támogatói okiratban vagy a fejezetek közötti megállapodásban előírt időpontig igazoltan felmerülő kiadásokat.

(3) A záró beszámoló pénzügyi elszámolásból és a Közalapítvány által előírt formában és módon elkészített szöveges szakmai tartalmi jelentésből áll.

(4)19 A (2) és (3) bekezdés szerinti beszámolók pénzügyi ellenőrzését az IPKO, szakmai ellenőrzését az SH és az SHS esetén az SHFO, a DFP esetén a MADIB látja el.

8. A támogatói okirat és a fejezetek közötti megállapodás egyoldalú módosítása

27. § (1) Az Áht. 48/A. § (3) bekezdésében foglaltakkal összhangban a kibocsátott támogatói okiratokat és a fejezetek közötti megállapodásokat a Minisztérium egyoldalúan, támogatói döntés alapján, a felsőoktatási intézmény előnyére és hátrányára is módosíthatja a megvalósítási időszak időtartama alatt.

(2) Az (1) bekezdés szerinti módosítás alapja a Közalapítvány és a felsőoktatási intézmények között leegyeztetett, a Közalapítvány által az 1. mellékletben szereplő mintának megfelelően elkészített, a felsőbb- és elsőéves hallgatók együttes és tényleges létszámára számított, ösztöndíjprogramonként, képzési szakonként és kiadási jogcímenként kibontott módosított TKA költségtervben (a továbbiakban: módosított TKA költségterv) meghatározott támogatási összeg alapján meghozott támogatói döntés.

(3) A módosított TKA költségtervet a Közalapítvány felsőoktatási intézményekre bontva, a képviseletére jogosult személy aláírásával ellátva küldi meg a KÖTHÁT részére.

(4)20 A módosított TKA költségterv alapján az IPKO a módosított támogatási összegről szóló támogatói döntést felterjeszti jóváhagyásra a helyettes államtitkár részére.

(5) A (4) bekezdés szerint jóváhagyott támogatói döntés alapján a KÖTHÁT megküldi a módosított TKA költségtervet a felsőoktatási intézményeknek.

(6) Amennyiben az Ávr. 95. §. (6) bekezdésében foglaltak figyelembevételével nem szükséges a támogatói okiratot / fejezetek közötti megállapodást módosítani, úgy a KÖTHÁT hivatalos levélben értesíti a felsőoktatási intézményt a döntésről, és megküldi a módosított TKA költségtervet, valamint bekéri a módosított intézményi költségtervet.

(7)21 A felsőoktatási intézmény a kiközölt módosított TKA költségterv alapján, annak összegével megegyezően a 2. mellékletben szereplő minta alkalmazásával elkészíti kiemelt előirányzati bontásban a saját, az ösztöndíjprogramokat összesítve tartalmazó módosított költségtervét (a továbbiakban: módosított intézményi költségterv), amelyet a KÖTHÁT által előzetesen meghatározott határidőn belül visszaküld a KÖTHÁT részére. A felsőoktatási intézménynek kiküldött hivatalos levél másolatát az IPKO megküldi a JFO és a KFO részére.

(8)22 Amennyiben a (6) és (7) bekezdés nem alkalmazható, úgy az egyoldalú módosításra a támogatói okirat / fejezetek közötti megállapodás módosításával kerül sor.

(9)23 A módosított Intézményi költségterv kézhezvételét követően az IPKO előkészíti a támogatói okirat és a fejezetek közötti megállapodás egyoldalú módosításának (a továbbiakban: egyoldalú módosítás) tervezetét, majd a módosított TKA költségtervvel és a módosított Intézményi költségtervvel együtt véleményezés céljából megküldi – a 21. §-ban rögzített felelősségi körök figyelembevételével – a 21. §-ban szereplő szervezeti egységek részére. A véleményezésre a 21. §-ban szereplő szervezeti egységeknek legfeljebb öt-öt munkanap áll rendelkezésére.

(10) A támogatói okirat / fejezetek közötti megállapodás módosításához szükséges dokumentáció:

a) KÖTHÁT döntés,

b) módosított TKA költségterv,

c) módosított intézményi költségterv.

(11)24 A (9) bekezdésben foglaltak szerint egyeztetett egyoldalú módosítást a 21. §-ban szereplő szervezeti egységek a 23. §-ban foglalt eljárásrend szerint ellenjegyzéssel látják el.

(12) A felsőoktatási intézmény a támogatói okirat és a fejezetek közötti megállapodás egyoldalú módosításáról – a módosított támogatói okirat, illetve fejezetek közötti megállapodás egy eredeti példányának megküldésével egyidejűleg – hivatalos levélben kap értesítést a Minisztériumtól.

(13)25 A felsőoktatási intézménynek a módosított TKA költségtervben és a (6) bekezdés szerinti értesítésben vagy a módosított okiratban / fejezetek közötti megállapodásban szereplő létszám és támogatási összeg alapján kell elkészítenie a záró beszámolót.

III. Fejezet

Záró rendelkezések

28. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

29. §26

1. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz27

2. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz28

3. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz29

4. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz

Projektleírás A feladat szakmai leírása
Kedvezményezett / Átvevő intézmény neve:
Kedvezményezett / Átvevő intézmény székhelye:
Projekt címe:
A projekt megvalósításának időszaka:
A projekt megvalósításának helye:
Az igényelt támogatás összege:
Az ösztöndíjprogramok működtetésének intézményi stratégiai célja:
A szakmai megvalósítás kiemelt módja(i):
Alulírott mint a Kedvezményezett / Átvevő intézmény képviseletére jogosult személy nyilatkozom, hogy jelen projektleírásban foglalt adatok, információk teljes körűek, valósak, hitelesek. A projekt megvalósítását vállalom.
Kelt: ……………………, 20…… (év) ………… (hónap) …… (nap)
………………………………………
cégszerű aláírás
titulus
(név nyomtatott betűkkel)

5. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz30

6. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz31

7. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz

BANKI FELHATALMAZÓLEVÉL
……………………………………
……………………………………
(számlavezető neve és címe)
Megbízom/megbízzuk Önöket az alább megjelölt bankszámlánk terhére az alább megnevezett Jogosult által
a(z) ………………… számú támogatói okirathoz kapcsolódóan benyújtandó beszedési megbízás(ok) teljesítésére, a következőkben foglalt feltételekkel:

Számlatulajdonos megnevezése:

Számlatulajdonos székhelye:

Felhatalmazással érintett bankszámla száma:

Jogosult neve:

Külgazdasági és Külügyminisztérium

Jogosult székhelye/címe:

1027 Budapest, Bem rakpart 47.

Jogosult bankszámlaszáma:

10032000-01220108-50000005

Jogosult számlavezetőjének megnevezése:

Magyar Államkincstár

A felhatalmazás érvényessége: visszavonásig.
A fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás sorba állításának időtartama 35 nap, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 84. § (2) bekezdés a) pontja alapján.
A felhatalmazás csak a Jogosult írásbeli hozzájárulásával vonható vissza.
Kelt: …………………, 20… év ………… hó …… nap
……………………………………
Számlatulajdonos
Záradék:
…………………………………… Hitelintézet mint a Számlatulajdonos számlavezető bankja, tudomásul vesszük, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztériumnak a Számlatulajdonossal szemben fennálló követelését a Számlatulajdonos számlája terhére beszedési megbízás útján érvényesítheti.
Fentieket mint a Számlatulajdonos számlavezető Hitelintézete nyilvántartásba vettük.
Kelt: …………………, 20… év ………… hó …… nap
……………………………………
Hitelintézet

8. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz

Nyilatkozat kedvezményezett fizetési számláiról
Alulírott, ………………… mint ……………… Egyetem (székhely: ………………………, adószám: ………………) képviselője, a KKM/…………………/……………/Adm. azonosítójú támogatói okirathoz kapcsolódóan büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a banki felhatalmazólevélben feltüntetett, valamint az alábbiakban megjelölt fizetési számlákon kívül más fizetési számlával az általam képviselt szervezet nem rendelkezik.
Nyilatkozom továbbá arról, hogy a meghatározott célra elkülönített számlák nem inkasszálhatóak.
Megerősítjük, hogy a számlavezető pénzintézetek jelen nyilatkozatunkkal megegyező tartalommal nem állítanak ki igazolást a bankszámlák inkasszálhatóságáról, ugyanakkor a banki felhatalmazólevél kiadását megtagadják.

Pénzintézet neve

Bankszámlaszám

Bankszámla megnevezése

Pénzeszközök elkülönítésének célja,
terhelhetőség kizárását megalapozó
indok











Kelt: ……………………
…………………………………

9. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz

Nyilatkozat támogatói okirathoz
Alulírott, ……………………………… mint a(z) …………………………… (székhelye: ………………………………, adószáma: ……………………………………, nyilvántartási száma: ………………………) mint kedvezményezett (a továbbiakban: Kedvezményezett) képviseletében eljárva, a(z) ……………………………… elnevezésű projekt (a továbbiakban: projekt) vonatkozásában a Külgazdasági és Külügyminisztérium részéről kibocsátott támogatói okiraton előírásokra tekintettel, teljes körű felelősségem vállalása mellett az alábbi nyilatkozatokat teszem:
1. Kedvezményezett képviseletében kijelentem, hogy a támogatási igényben, kérelemben foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, valósak és hitelesek, továbbá az adott tárgyban támogatási igényt más szervezethez nem nyújtottam be / támogatási igényt ……-án/-én ……-nál/-nél nyújtottam be.
2. Kedvezményezett képviseletében nyilatkozom, hogy vele szemben az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 48/B. §-ában foglalt összeférhetetlenségi ok nem áll fenn.
3. Kedvezményezett képviseletében kijelentem, hogy Kedvezményezett nem áll végelszámolás alatt, ellene csőd-, felszámolási eljárás vagy egyéb, a megszüntetésére irányuló eljárás nincs folyamatban, nem áll adósságrendezési eljárás alatt, továbbá lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozása, illetve az EU tradicionális saját forrásai címen tartozása nincs.
4. Kedvezményezett képviseletében kijelentem, hogy Kedvezményezett megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok az Áht. 50. § (1) bekezdés a) pontjában megfogalmazott követelményének, továbbá az Áht. 50. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt közzétételi kötelezettségének eleget tett.
5. Kedvezményezett képviseletében kijelentem, hogy Kedvezményezettnek nem áll fenn harmadik személy irányában olyan kötelezettsége, illetve nem áll fenn jogszabályból vagy szerződéses kötelezettségből eredő olyan akadály, amely a költségvetési támogatás céljának megvalósulását meghiúsíthatja.
6. Kedvezményezett képviseletében nyilatkozom, hogy Kedvezményezett a költségvetési támogatás tekintetében adólevonási joggal nem rendelkezik / adólevonási joggal rendelkezik, de nem kíván élni az adólevonási jogával, a költségvetési támogatás tekintetében adólevonást nem érvényesít, a fizetendő adóját másra nem hárítja át / adólevonási joggal rendelkezik, azzal élni kíván, ezért a költségvetési támogatás nem használható fel az elszámolásban benyújtani kívánt számlák áfatartalmának megfizetésére.
7. Kedvezményezett képviseletében nyilatkozom, hogy a projekthez kapcsolódó támogatás céljainak megvalósításához hatósági engedély nem szükséges / a szükséges jogerős hatósági engedélyekkel Kedvezményezett rendelkezik / a támogatott tevékenység megvalósításához szükséges hatósági engedélyeket a támogatott tevékenység megvalósítására vonatkozó beszámolóval egyidejűleg a Kedvezményezett megküldi a Támogatónak.
8. Kedvezményezett a projekttel kapcsolatban előírt biztosítékot legkésőbb a támogatói okirat kibocsátásával egyidejűleg a Támogató rendelkezésére bocsátja.
Kötelezettséget vállalok arra, hogy amennyiben a Kedvezményezettnek új fizetési számlája keletkezik, úgy arra vonatkozóan haladéktalanul elkészíttetjük a felhatalmazó nyilatkozatot, és azt haladéktalanul a Támogató rendelkezésére bocsátjuk. Tudomásul veszem, hogy amennyiben Kedvezményezett ezen kötelezettségét megsérti, úgy a Támogató indokolás nélkül jogosult a támogatói okirat visszavonására.
9. Kedvezményezett képviseletében kijelentem, hogy Kedvezményezett hozzájárul a támogatási igény szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának a Támogató, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az állami adóhatóság, a csekély összegű támogatások nyilvántartásában érintett szervek, továbbá jogszabályban erre feljogosított egyéb szervek, illetve az általuk meghatalmazott szervezet vagy személyek által történő ellenőrzéséhez.
10. Kedvezményezett képviseletében kijelentem továbbá, hogy Kedvezményezett hozzájárul, hogy a Magyar Államkincstár által működtetett monitoring rendszerben nyilvántartott adataihoz a költségvetésből nyújtott támogatás utalványozója, folyósítója, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság, az állami adóhatóság, a csekély összegű támogatások nyilvántartásában érintett szervek, az Áht. 109. § (5) bekezdése alapján kiadott miniszteri rendeletekben, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben meghatározott más jogosultak hozzáférjenek.
11. Kedvezményezett képviseletében kijelentem, és szavatosságot vállalok arra, hogy a vonatkozó hazai, nemzetközi, továbbá európai uniós jogszabályok, elsősorban az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, illetve a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet előírásainak megfelelően a támogatási program, projekt megvalósításában részt vevő személyek, valamint a beszámolás, a támogatási programmal kapcsolatos valamennyi tevékenység, eljárás során átadott dokumentumokban feltüntetett személyek kifejezetten hozzájárultak személyes adataiknak a Támogató által a támogatás nyújtásával, felhasználásának ellenőrzésével, illetve a támogatással kapcsolatos tájékoztatással összefüggésben történő kezeléséhez, illetve ezen adatok vonatkozásában a Támogató jogszabályokban foglalt közzétételi kötelezettségének teljesítéséhez.
12. Kedvezményezett képviseletében nyilatkozom, hogy a KKM/………/……/Adm. iktatószámú támogatói okirathoz 20…… évben benyújtott / 20………… napján kelt alapító okirat és aláírási címpéldány adataiban változás nem történt.
…………………………………………
(képviselő neve)
(képviselő beosztása)
(Kedvezményezett neve)

10. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz32

A PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS KIEMELTEN KEZELT KÖVETELMÉNYEI
… számú melléklet a KKM/…/20…/Adm. számú támogatói okirathoz / fejezetek közötti megállapodáshoz
1. Kedvezményezett / Átvevő intézmény a támogatás pénzügyi elszámolásakor az alábbi szempontokat köteles figyelembe venni:
a) A pénzügyi elszámolást a teljes költségterv tekintetében kell elkészíteni a támogatói okirat / fejezetek közötti megállapodás mellékletét képező költségtervben szereplő költségekre vetítve.
b) Az elszámoláskor követelmény, hogy a benyújtott számlák, illetve számviteli bizonylatok megfeleljenek a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény és az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény előírásainak, különösen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 166. §-ában és 167. § (1) bekezdés a), b), d), g) és j) pontjában, valamint (2)–(7) bekezdésében foglaltaknak. Ennek a követelménynek való megfelelőségről a Kedvezményezett / Átvevő intézmény a pénzügyi elszámolás aláírásával nyilatkozik.
c) A költségvetési támogatás terhére elszámolható költségeket és a költségvetési támogatás összegét forintban kell megállapítani, tekintet nélkül arra, hogy a költség forintban vagy más pénznemben keletkezett, vagy a költségvetési támogatás folyósítását a Kedvezményezett / Átvevő intézmény vagy a szállító mely pénznemben kéri. A forinttól eltérő pénznemben kiállított számla, számviteli bizonylat esetében annak végösszegét és az arra tekintettel elszámolható költség összegét a számlán, számviteli bizonylaton megjelölt teljesítés időpontjában érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett középárfolyamon kell forintra átszámítani, a Magyar Nemzeti Bank által nem jegyzett pénznemben kiállított számla, számviteli bizonylat esetén az Európai Központi Bank által közzétett középárfolyamon kell euróra átváltani. Amennyiben sem a számviteli bizonylaton, sem a rendelkezésre álló alátámasztó dokumentációban nem szerepel a teljesítés időpontja, úgy a számla dátuma az irányadó. Az árfolyamnyereséget a Kedvezményezettnek / Átvevő intézménynek vissza kell fizetnie Támogató / Átadó fejezet részére.
d) A költségvetési támogatás összege csak abban az esetben használható fel az egyes költségek után megfizetendő áfa kifizetésére, ha a Kedvezményezett / Átvevő intézmény nem jogosult áfa levonására a támogatással fedezett projekttel kapcsolatban, vagy ha jogosult áfa levonására a költségvetési támogatás tekintetében, de úgy nyilatkozik, hogy azzal nem kíván élni, a költségvetési támogatás tekintetében adólevonást nem érvényesít, a fizetendő adóját másra nem hárítja át. Amennyiben a támogatói okirat kibocsátását / a fejezetek közötti megállapodás megkötését követően a Kedvezményezett / Átvevő intézmény adólevonási jogosultságában változás következik be, a változás bejelentéséig igénybe vett áfaösszeget köteles visszafizetni a Támogató / Átadó fejezet részére.
e) A költségvetési támogatás nem használható fel adók módjára behajtandó köztartozás törlesztésére, más közterhek, illetékek, a költségtervben nem szereplő további egyéb adónemek, adójellegű kötelezettségek, jövedéki adó, vám megfizetésére.
f) Kedvezményezett / Átvevő intézmény tudomásul veszi, hogy az elszámolási kötelezettség akkor is terheli, ha a támogatásból az őt terhelő köztartozások összege visszatartásra kerül.
g) A pénzügyi elszámolás költségtételek szerinti bontásban tartalmazza:
– Hallgató oktatási azonosítóját,
– Hallgató nevét,
– Kedvezményezett / Átvevő intézmény nevét,
– Kedvezményezett / Átvevő intézmény adószámát,
– Az ösztöndíjprogram megnevezését, amelyben a hallgató részt vesz,
– Szerződési jogviszony kezdetét,
– Meghirdethető képzés nevét (FIR-rel megegyezően),
– Képzés szintjét (alap, mester, osztatlan, doktori),
– Képzés nyelvét,
– Havi ösztöndíj mértékét,
– Teljesítés dátumát,
– Jogosult ösztöndíjas hónapok számát,
– Ösztöndíjat összesen,
– Lakhatási támogatás mértékét vagy kollégiumi ellátást,
– Jogosult lakhatási támogatás hónapok számát,
– Lakhatási támogatást összesen,
– Egészségügyi hozzájárulást,
– Szervezési átalányt,
– Kiegészítő magyar nyelvi szervezési átalányt,
– Magyar nyelvi képzési átalányt,
– Doktorifokozat-szerzés egyszeri juttatását,
– Képzési költséget,
– Pénzügyi teljesülést,
– Hallgatóra jutó támogatást összesen.
h) A pénzügyi elszámolást úgy kell elkészíteni, hogy tételes ellenőrzés esetén a kifizetések – a költségtervvel összevethető módon – egyértelműen azonosíthatók legyenek. A pénzügyi elszámolást cégszerű aláírással kell ellátni, és Támogató / Átadó fejezet részére elszámoláskor egy darab eredeti példányban átadni. Abban az esetben, ha a cégszerű aláírás a fejezetek közötti megállapodásban alkalmazottól / a támogatói okirathoz tartozó aláírási címpéldánytól eltérő, akkor az elszámoláshoz a pénzügyi elszámoláson szereplő cégszerű aláíráshoz kapcsolódó eredeti aláírási címpéldányt is csatolni kell.
i) A Támogató / Átadó fejezet által biztosított költségvetési támogatási összeg felhasználásáról – a pénzügyi elszámoláson túl – a pénzügyi elszámoláshoz nem kell csatolni a gazdasági esemény elszámolását alátámasztó eredeti számviteli bizonylatokat, ugyanakkor azokat elkülönítetten kell kezelni, és a Támogató / Átadó fejezet kérésére be kell mutatni.
Számviteli bizonylat: számla, szerződés, megállapodás, kimutatás, hitelintézeti bizonylat, jogszabályi rendelkezés, megrendelő (200 000 Ft felett), egyéb ilyennek minősíthető irat, pénzügyi teljesítést igazoló bankkivonat, kiadási pénztárbizonylat.
A pénzügyi elszámolás részeként a Kedvezményezett / Átvevő intézmény nevére és címére kiállított számla, számviteli bizonylat vagy számlával egy tekintet alá eső okirat fogadható el.
j) A gazdasági események kiadásait igazoló eredeti számviteli bizonylatokat elszámolási záradékkal kell ellátni. A záradékolás és a hitelesítés a következő módon történik:
– az eredeti számviteli bizonylaton szöveges formában fel kell tüntetni az adott pályázat pályázati azonosítóját, valamint az elszámolni kívánt összeget a(z) „… Ft elszámolva a KKM/…/20…/Adm. számú támogatói okirat / megállapodás terhére” szöveg rávezetésével, értelemszerűen kitöltve.
k) Ha a számviteli bizonylat teljes összege nem számolható el, vagy a Kedvezményezett / Átvevő intézmény nem kívánja elszámolni a teljes összeget a támogatás terhére, akkor az elszámolási záradéknak az elszámolásba beállított összeget kell tartalmaznia.
l) Elkülönítetten kell kezelni és a Támogató / Átadó fejezet kérésére be kell mutatni továbbá
– a saját és egyéb forrás k) pont szerinti bizonylatait és dokumentumait;
– személyi juttatást érintő kifizetések esetében a számfejtési, valamint az adó- és járulékbefizetési bizonylatok hitelesített másolatát;
– bérköltség elszámolása esetén az elszámolandó összeg meghatározását, valamint a számítás alapjául szolgáló módszer leírását (szükség esetén segédtáblázattal);
– átutalással történt teljesítés esetén a bankszámla terheléséről szóló hitelesített bankszámlakivonat-másolatot (megjelölve a vonatkozó tételt). Amennyiben a bankszámla terheléséről szóló bankszámlakivonat valamely tétele az elszámolandó összegen kívül egyéb kifizetést is tartalmaz (azaz a tétel és az elszámolandó összeg nem egyezik meg, jellemzően bér- és járulékkifizetések esetén), az azonosíthatóság és megfeleltethetőség végett az érintett tételt is záradékolni kell.
m) Külföldi bizonylat akkor tekinthető szabályszerűnek, ha azt mind alakilag, mind tartalmilag a vonatkozó (adott esetben külföldi) jogszabályoknak megfelelően állították ki. Az idegen nyelven kiállított számviteli bizonylat, szerződés Kedvezményezett / Átvevő intézmény képviselője (vagy annak meghatalmazottja) által elkészített és hitelesített magyar fordítását is csatolni kell a pénzügyi elszámoláshoz.
n) A Kedvezményezett / Átvevő intézmény – amennyiben a támogatási cél megvalósítását nem veszélyezteti – a költségtervben meghatározott, a Támogató / Átadó fejezet által nyújtott támogatási összeg egyes költségtételeinek összesítő sorai (Személyi juttatások, Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó, Dologi kiadások, állami fenntartású intézmények esetén Ellátottak pénzbeli juttatásai) között a támogatás teljes összegének – 100 millió forint alatti támogatási összeg esetén – 10%-ának, – 100 millió forint feletti támogatási összeg esetén – 30%-ának megfelelő mértékig – erre irányuló módosítási kérelem benyújtása nélkül – saját hatáskörben átcsoportosíthat, azzal, hogy a támogatást kizárólag a szakmai programjában meghatározottakra használhatja fel. Az esetleges átcsoportosítás mértékéről és szükségességéről a Kedvezményezett / Átvevő intézmény legkésőbb a beszámolóban köteles a Támogató / Átadó fejezetet tájékoztatni. A 10%-ot, illetve 30%-ot meghaladó mértékű átcsoportosítás végrehajtásához a támogatói okirat / fejezetek közötti megállapodás írásbeli módosítása szükséges. A pénzügyi elszámoláskor figyelemmel kell lenni valamennyi adó- és egyéb jogszabályi előírásból következő nyilvántartási és bizonylatolási kötelezettségre is, mely szerves részét kell, hogy képezze az elszámolásnak. A nyilvántartásoknak alkalmasnak kell lenniük a törvényi feltételek fennállásának bizonyítására.
2. Kiemelt gondot kell fordítani a pénzügyi elszámolás során a következőkre:
1. A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 166. §-a alapján kiállított és befogadott idegen nyelvű számlákon legalább azokat az adatokat, megjelöléseket, amelyek a bizonylat hitelességéhez, a megbízható, a valóságnak megfelelő adatrögzítéshez, könyveléshez szükségesek – a könyvviteli nyilvántartásokban történő rögzítést megelőzően –, belső szabályzatban meghatározott módon magyarul is fel kell tüntetni.
2. Tekintettel kell lenni valamennyi jogszabályi előírásból származó nyilvántartási kötelezettségre is.
3. Nem fogadható el az alátámasztó dokumentumok nélkül az olyan adattartalmú számla, amelynek a „Termék (szolgáltatás) megnevezése és besorolási száma” oszlopában a következő adattartalom található:
a) szerződés szerint,
b) marketing tevékenység,
c) üzletviteli tanácsadás,
d) reklámtevékenység
e) stb.
Ilyen esetekben minden alkalommal szükséges a számla mellé csatolni az elküldött és visszaigazolt megrendelőt, szerződést, teljesítésigazolást, amiből egyértelműen kitűnik, hogy ezen „gyűjtőfogalmakba” tartozó teljesítések konkrétan mit takarnak. Különös tekintettel a reklámszolgáltatások, hirdetések esetében szükséges, hogy csatolásra kerüljön, pl. újságból kivágott hirdetés, tv-reklám esetében a tv-társaság műsoridő-igazolása vagy maga a reklám stb.
4. Szintén nem fogadhatók el alátámasztó dokumentumok nélkül az olyan étkezési, élelmezési, szállodai és éttermi számlák, amelyeken nincs feltüntetve, hogy ki, mikor és miért fogyasztott, lakott.
5. Az elszámolásban benyújtott bizonylatoknak összhangban kell lenniük a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja. tv.) 69. §-ának előírásaiból következő nyilvántartási, bizonylatolási kötelezettséggel.
6. Többnapos rendezvények esetében a rendezvény költségeinek az elszámolásához az időpontokat feltüntető rendezvényprogramot is be kell csatolni, a résztvevők teljes listájával együtt (jelenléti ív).
7. Kiküldetési, utazási és szállodai számlákhoz csatolni kell a kiküldetést megelőzően, pontosan kitöltött kiküldetési rendelvényeket is, az Szja. tv. 3. § 83. pontja előírásainak megfelelően.
8. A saját gépjármű hivatali célú használatának elszámolását csak belföldi kiküldetési rendelvényen lehetséges elszámolni, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal iránymutatása alapján, az Szja. tv. 3. § 83. pontja előírásainak megfelelően.
9. A telefonköltség esetében csak a Kedvezményezett / Átvevő intézmény nevére szóló számla fogadható be, valamint a számla legfeljebb 80%-os értékben számolható el, vélelmezve a 20%-os magáncélú használatot.
A fentiekben megfogalmazott követelmények elmulasztása a pénzügyi elszámolás elutasítását vonja maga után.

11. melléklet a 13/2023. (IX. 22.) KKM utasításhoz33

1

A 6. § (4) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 7. § (1) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § a) pontja szerint módosított szöveg.

3

A 13. § a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

4

A 16. § (2) bekezdés k) pontját a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 3. §-a iktatta be.

5

A 20. § e) pontját a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 4. §-a iktatta be.

6

A 20. § f) pontját a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 4. §-a iktatta be.

7

A 20. § g) pontját a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 4. §-a iktatta be.

8

A 21. § (1) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § b) és c) pontja szerint módosított szöveg.

9

A 21. § (2) bekezdését a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 9. §-a hatályon kívül helyezte.

10

A 21. § (3) bekezdését a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 9. §-a hatályon kívül helyezte.

11

A 21. § (4) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § c) pontja szerint módosított szöveg.

12

A 21. § (5) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § d) pontja szerint módosított szöveg.

13

A 22. § (1) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § b) pontja szerint módosított szöveg.

14

A 22. § (2) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § b) pontja szerint módosított szöveg.

15

A 23. § (2) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § c) pontja szerint módosított szöveg.

16

A 23. § (3) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 5. §-ával megállapított szöveg.

17

A 23. § (4) bekezdését a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 9. §-a hatályon kívül helyezte.

18

A 25. § a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § e) pontja szerint módosított szöveg.

19

A 26. § (4) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § b) pontja szerint módosított szöveg.

20

A 27. § (4) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § b) pontja szerint módosított szöveg.

21

A 27. § (7) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

22

A 27. § (8) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

23

A 27. § (9) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 7. § b) pontja szerint módosított szöveg.

24

A 27. § (11) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 6. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

25

A 27. § (13) bekezdése a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 6. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

26

A 29. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

27

Az 1. melléklet a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 8. § a) pontjával megállapított szöveg.

28

A 2. melléklet a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 8. § b) pontjával megállapított szöveg.

29

A 3. melléklet a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 8. § c) pontjával megállapított szöveg.

30

Az 5. melléklet a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 8. § d) pontjával megállapított szöveg.

31

A 6. melléklet a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 8. § e) pontjával megállapított szöveg.

32

A 10. melléklet a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 8. § f) pontjával megállapított szöveg.

33

A 11. melléklet a 8/2024. (V. 24.) KKM utasítás 8. § g) pontjával megállapított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére