• Tartalom

40/2024. (XII. 19.) ORFK utasítás

40/2024. (XII. 19.) ORFK utasítás

az Iratkezelési Szabályzatról szóló 40/2017. (XII. 29.) ORFK utasítás módosításáról1

2025.01.01.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában és a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 6. § (1) bekezdés b) pontjában, valamint a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény 10. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet, az elektronikus formában tárolt iratok közlevéltári átvételének eljárásrendjéről és műszaki követelményeiről szóló 34/2016. (XI. 30.) EMMI rendelet, a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény, továbbá a digitális állampolgárság egyes szabályairól szóló 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet rendelkezéseinek figyelembevételével, a köziratok kezelésének szakmai irányításáért felelős miniszter és a Magyar Nemzeti Levéltár egyetértésével az Iratkezelési Szabályzatról szóló 40/2017. (XII. 29.) ORFK utasítás módosítására kiadom az alábbi utasítást:

1. Az Iratkezelési Szabályzatról szóló 40/2017. (XII. 29.) ORFK utasítás (a továbbiakban: Utasítás) 4. pont 4.9. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Szabályzat alkalmazásában:)

„4.9. elektronikus irat: számítástechnikai program felhasználásával – elektronikus formában rögzített – elektronikus úton érkezett, készített, továbbított, kezelt, illetve tárolt irat, amelyet a vonatkozó jogszabályok szerinti hitelesítési rend szerint hitelesítettek;”

2. Az Utasítás 4. pont 4.63. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Szabályzat alkalmazásában:)

„4.63. NOVA SZEÜSZ küldési mód: a Robotzsaru rendszer olyan szolgáltatása, amely hivatali kapun keresztül biztosítja a hiteles elektronikus iratok kézbesítését a KÉR azonosítóval rendelkező szervezetek számára;”

3. Az Utasítás 4. pont 4.70. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Szabályzat alkalmazásában:)

„4.70. Szolgáltatási Szabályzat: a Rendőrség által az ügyfeleknek elektronikus űrlap biztosításával nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatás szabályzata;”

4. Az Utasítás 4. pont 4.75. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Szabályzat alkalmazásában:)

„4.75. Ügyféltárhely: a digitális állampolgárság egyes szabályairól szóló 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Dáptv. vhr.) (a korábbi Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó tárhelyhez köthető ügyfélkapu – beleértve az emelt szintű – azonosítási módot is, a továbbiakban: KÜNY tárhely), valamint a Dáptv.-ben meghatározott (az ügyfél-regisztrációs nyilvántartáshoz köthető, a továbbiakban: DÁNY tárhely) tárhelyek, amelyek biztosítják, hogy az ügyfél egyedileg azonosított módon, biztonságosan léphessen kapcsolatba az elektronikus ügyintézést, illetve elektronikus szolgáltatást nyújtó rendszerekkel;”

5. Az Utasítás 4. pontja a következő 4.85. és 4.86. alponttal egészül ki:

(A Szabályzat alkalmazásában:)

„4.85. digitális állampolgár azonosító: különleges adatra nem utaló számjegysor, amely egyedi és tartós azonosítóként a polgárt a digitális térben egyértelműen azonosítja;
4.86. felhasználói profil: a digitális térben való aktivitáshoz szükséges, a digitális állampolgár azonosító alapján biztosított, a digitális állampolgár állami nyilvántartásban tárolt adatait és a digitális állampolgár által megtett nyilatkozatokat tartalmazó digitális fiók.”

6. Az Utasítás 9. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„9. Az irattári anyag rendszeres (legfeljebb évente négy alkalommal) selejtezésével gondoskodni kell az irattári anyag felesleges felhalmozódásának megelőzéséről, illetve a maradandó értékű iratok megőrzésének biztosításáról. Az elektronikus ügyintézést és iratkezelést biztosító szervek ettől a közlevéltárakkal történt egyeztetés alapján térhetnek el.”

7. Az Utasítás 15. pont d) és e) alpontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Az elektronikus ügyintézést és az iratkezelést biztosító szervek vezetői felelősek:)

„d) az adatbiztonsági előírások meghatározásáért;
e) az elektronikus ügyintézéshez és az iratkezeléshez szükséges egyéb tárgyi, technikai, és személyi feltételek biztosításáért;”

(Az elektronikus ügyintézést és az iratkezelést biztosító szervek vezetői felelősek:)

„f) az elektronikus úton kiadmányozott döntésről hiteles papíralapú másolat, valamint a papír alapon beérkező iratról hiteles elektronikus másolat készíttetéséért.”

9. Az Utasítás 18. pont n) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ORFK elektronikus ügyintézés és iratkezelés felügyeletét ellátó vezetője gondoskodik:)

„n) az elektronikus ügyintézéssel összefüggő jogszabályban nevesített Szolgáltatási Szabályzat és tájékoztatók Rendőrség Ügyintézési Portálján, továbbá a Másolatkészítési Szabályzat, valamint az Elektronikus Aláírási és Elektronikus Bélyegzési Szabályzat Rendőrség Adatvédelmi Portálján történő közzétételéről;”

10. Az Utasítás 19. pont j) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes gondoskodik:)

„j) az elektronikus ügyintézéssel, a digitális szolgáltatásokkal és az elektronikus ügykezeléssel kapcsolatos fejlesztési igények végrehajtásáról, a működésükkel kapcsolatos hardver és szoftver feltételek biztosításáról;”

11. Az Utasítás 22. pont a) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ORFK Kommunikációs Szolgálata gondoskodik:)

„a) a Rendőrség hivatalos honlapján megjelenő tartalom és struktúra kialakításáról, kivéve az elektronikus ügyintézés menüpont alatt megtalálható tartalmakat (Rendőrség Ügyintézési Portál), valamint a közérdekű adatok és az anonimizált határozatok (Rendőrség Adatvédelmi Portál) funkciógombok alatt elérhető tartalmakat;”

12. Az Utasítás 23. pont f) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A területi és helyi szervek elektronikus ügyintézés és iratkezelés felügyeletét ellátó vezetője köteles gondoskodni:)

„f) az elektronikus ügyintézéssel összefüggő jogszabályban nevesített Másolatkészítési Szabályzat, valamint az Elektronikus Aláírási és Elektronikus Bélyegzési Szabályzat Rendőrség Adatvédelmi Portálján történő közzétételéről;”

(A területi és helyi szervek elektronikus ügyintézés és iratkezelés felügyeletét ellátó vezetője köteles gondoskodni:)

„g) a papír alapon beérkező iratról hiteles elektronikus másolat készíttetéséről;
h) szükség esetén az elektronikus úton kiadmányozott döntésről hiteles papír alapú másolat készíttetéséről vagy annak hiteles papír alapú irattá alakíttatásáról.”

14. Az Utasítás 38. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„38. A Szolgáltatási Szabályzatot és annak esetleges módosítását – a hatálybalépést megelőző három naptári nappal – a Rendőrség Ügyintézési Portálján közzé kell tenni.”

15. Az Utasítás 65. és 66. pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„65. A Másolatkészítési Szabályzatot a kiadást követően az adatvédelmi szabályzatról szóló 39/2019. (XI. 19.) ORFK utasítás 136. pontja alapján három munkanapon belül a Rendőrség Adatvédelmi Portálján közzé kell tenni. A hatályon kívül helyezett Másolatkészítési Szabályzatot a hatályon kívül helyezés időpontjától számított 10 évig meg kell őrizni.
66. A Másolatkészítési Szabályzat kiadásával egy időben az elektronikus ügyintézést és iratkezelést biztosító szerv Robotzsaru rendszer rendszergazdája gondoskodik a Másolatkészítési Szabályzat pontos megnevezésének, verziószámának és az irányadó másolatkészítési rend elérhetőségének Robotzsaru rendszerben történő rögzítéséről.”

16. Az Utasítás 74. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„74. Az Elektronikus Aláírási és Elektronikus Bélyegzési Szabályzatot a kiadástól számított három munkanapon belül a Rendőrség Adatvédelmi Portálján közzé kell tenni. A hatályon kívül helyezett szabályzatot a hatályon kívül helyezés időpontjától számított 10 évig meg kell őrizni.”

17. Az Utasítás 75. pont a) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Rendőrség az ügyféllel, illetve más szervekkel az elektronikus kapcsolatot:)

„a) Ügyféltárhelyen;”

(keresztül tartja.)

18. Az Utasítás 89. pont b) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az elektronikus ügyintézést és iratkezelést biztosító szerv érkeztető pontjának ügykezelői végzik:)

„b) a papíralapú küldemény felbontását, a postabontási adatok rögzítését, a papír alapon beérkező iratról hiteles elektronikus másolat készítését, a címzetthez vagy az előszignálásra/szignálásra jogosult személyhez történő továbbítását;”

19. Az Utasítás 90. pont a) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A szervezeti elem ügykezelője vagy a szervezeti elemnél ügykezelői feladatokat ellátó személy (a továbbiakban: szervezeti elem ügykezelője) végzi:]

„a) a szervezeti elemhez közvetlenül érkező küldemények érkeztetését, a küldemény felbontását, a postabontási adatok rögzítését, a papír alapon beérkező iratról hiteles elektronikus másolat készítését, az előszignálásra/szignálásra jogosult személyhez történő továbbítását;”

[A szervezeti elem ügykezelője vagy a szervezeti elemnél ügykezelői feladatokat ellátó személy (a továbbiakban: szervezeti elem ügykezelője) végzi:]

„k) a „Saját kezű felbontásra!” vagy erre utaló kezelési jelzéssel ellátott, az elektronikus ügyintézést és iratkezelést biztosító szerv érkeztető pontja által érkeztetett és a címzett részére továbbított küldemények a címzett által történt bontást követően hozott döntése alapján a papír alapú iratról hiteles elektronikus másolat készítését.”

21. Az Utasítás 93. pont i) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ügyintézők:)

„i) az ügyfél rendelkezési nyilvántartásában ellenőrzik az ügyfél meghatalmazásra/ügyintézésre vonatkozó rendelkezését és az ügyfél felhasználói profiljának aktív/inaktív státuszát, melynek eredményét az ügy alszámára iktatják, azt követően intézkednek a megfelelő küldési mód alkalmazására;”

22. Az Utasítás a következő 139/A. ponttal egészül ki:

„139/A. A minősített küldemények esetében a borítékon szereplő adatok, információk Robotzsaru TÜK NEO iratkezelő rendszerben történő, hiánytalan rögzítése esetén a boríték csatolása mellőzhető.”

23. Az Utasítás 177. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„177. Az iktatószám felépítése: az iktatóhely azonosítója – az iktatókönyv száma/az iktatókönyv sorszáma (főszám) – a hozzá tartozó alszám/évszám, a számsor végén az iktatókönyv egyedi azonosítója (például: 99999-101/10-1/2016. Szü., 99999/5-1/2016. ált.).”

24. Az Utasítás 190. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„190. A hivatali- és cégkapun, valamint az Ügyféltárhelyen keresztül érkezett iratok esetén az elektronikus iratkezelő rendszer automatikusan tájékoztatja a küldőt a küldemény átvételéről és az érkeztetés azonosítójáról.”

25. Az Utasítás a következő 192/B. ponttal egészül ki:

„192/B. A tévesen az automatikus iktatási rendszerbe került küldeményeket a megfelelő iktatókönyvben kell nyilvántartani, amelyhez a szervezeti elem ügykezelőjének az „átiktatás másik iktatókönyvbe” iratkezelő funkciót kell alkalmaznia.”

26. Az Utasítás 202. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„202. A kiadmányozott iratot
a) az elektronikus kapcsolattartásra nem kötelezett, vagy az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett, de arra nem képes címzett, továbbá azon természetes személy címzett esetében, aki DÁNY tárhellyel rendelkezik, de felhasználói profilját nem aktiválta, illetve KÜNY tárhellyel nem rendelkezik, vagy rendelkezik, de a rendelkezési nyilvántartás szerint kapcsolattartási formaként nem az elektronikus utat választotta, Posta SZEÜSZ küldési móddal;
b) az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszerbe bevont szervek esetén a címzett szerv KÉR azonosítójának megadásával NOVA SZEÜSZ küldési móddal;
c) az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett címzett esetében biztonságos kézbesítési szolgáltatással hivatali kapura vagy cégkapura;
d) azon elektronikus kapcsolattartásra nem kötelezett címzett esetében, aki KÜNY tárhely esetén a rendelkezési nyilvántartás útján az elektronikus kapcsolattartást vállalta, valamint DÁNY tárhely esetén a felhasználói profilját aktiválta, biztonságos kézbesítési szolgáltatással a címzett Ügyféltárhelyére;
e) amennyiben a küldemény kivételi körbe tartozik, vagy terjedelme, illetve annak tartalma nem teszi lehetővé a hivatali kapura / cégkapura / Ügyféltárhelyre történő kézbesítést, vagy Posta SZEÜSZ vagy a NOVA SZEÜSZ küldési móddal történő továbbítást (jelen alcím vonatkozásában a továbbiakban: kivételi körbe tartozó küldemény), az Állami Futárszolgálat rendszerébe bekapcsolt szervek esetében Állami Futárszolgálattal, amennyiben a címzett szerv nincs bekapcsolva az Állami Futárszolgálat rendszerébe, a Magyar Posta útján;
f) külön kézbesítővel;
g) az elektronikus ügyintézést és iratkezelést biztosító szerven belüli címzett esetén koordinációs küldési móddal;
h) a hivatali munkaidőn túl a 24 órás ügyeleti jellegű szolgálatok esetén a NOVA SZEÜSZ / koordinációs küldési mód mellett e-mail-küldési móddal
kell továbbítani.”

27. Az Utasítás 202/A. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„202/A. Amennyiben a címzett azonosításához szükséges adatok rendelkezésre állnak, és az ügyintézési határidő tartható, a felhasználói profilt nem aktiváló ügyfél – a digitális állampolgársági nyilvántartásban történő szerepeltetés vagy ügyintézési rendelkezés hiányában is – ismert elektronikus kézbesítési címére kell kézbesíteni a küldeményt, azzal, hogy a küldemény kézbesítésére a Dáptv. 28. §-át kell alkalmazni.”

28. Az Utasítás 232/B. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„232/B. Irattárba papíralapú/vegyes iratot csak abban az esetben lehet befogadni, ha az ügyiratra a vonatkozó irattári tételszám D/PM, NS és D/PM, illetve HN és D/PM jelöléssel ellátott, illetve nem tartozik a 292/A. pont hatálya alá, továbbá – az irattári tételszámától függetlenül – ha eredeti okmányt vagy zártan kezelt adatot tartalmaz az ügyirat.”

(Az ügyiratok kölcsönzésekor az ügyiratpótló lapon és a Robotzsaru rendszer elektronikus kölcsönzőkönyvében rögzíteni kell:)

„e) a kikölcsönzött ügyirat iktatószámát.”

30. Az Utasítás 274. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„274. A megőrzési határidő lejáratának számításakor az ügyben keletkezett utolsó irat keletkezésekor (iktatásakor) hatályos Irattári Tervben megjelölt megőrzési időt az ügyirat lezárását követő naptól kell számítani. Elektronikus dokumentumkezelés esetén az adatbázisban lévő iratok selejtezése, fizikai törlése a metaadatok törlése nélkül, a selejtezés tényére vonatkozó megjelöléssel történik. A selejtezést követően az elektronikus dokumentumokat meg kell semmisíteni, azaz visszaállíthatatlanul törölni kell az adatállományból.”

31. Az Utasítás 391. pont nyitó szövegrésze helyébe a következő rendelkezés lép:

„A szabálysértési számra történő iktatás során a következő jelzéseket kell rögzíteni:”

32. Az Utasítás 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

33. Az Utasítás 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

34. Az Utasítás 9. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

35. Az Utasítás 11. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

36. Az Utasítás 12. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.

37. Az Utasítás 1. függeléke helyébe az 1. függelék lép.

38. Az Utasítás

a) 4. pont 4.17. alpontjában az „az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 18. § (2) bekezdése” szövegrész helyébe „a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.)” szöveg;

b) 14. és 15. pontjában, valamint 19. pont k) alpontjában az „az iratkezelést biztosító” szövegrész helyébe az „iratkezelést biztosító” szöveg;

c) 18. pont b) alpontjában a „szolgáltatási szabályzatok” szövegrész helyébe a „Szolgáltatási Szabályzat” szöveg;

d) 30. pontjában a „szolgáltatás kieséssel” szövegrész helyébe a „szolgáltatáskieséssel” szöveg;

e) 30. és 31. pontjában a „Rendőrség hivatalos honlapján” szövegrész helyébe a „Rendőrség Ügyintézési Portálján ” szöveg;

f) 55. pontjában az „az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletet” szövegrész helyébe az „a Digitális Szolgáltatások Felügyeletét” szöveg;

g) 112. pont c) alpontjában a „sérthetetlenségét” szövegrész helyébe a „sértetlenségét” szöveg;

h) 114. pontjában az „ügyfélkapun” szövegrész helyébe az „Ügyféltárhelyen” szöveg;

i) 122. pontjában az „ügyfélkapuról” szövegrész helyébe az „Ügyféltárhelyről” szöveg;

j) 135. pontjában a „megnyithatóság (olvashatóság)” szövegrész helyébe a „megnyithatóság és olvashatóság” szöveg, az „az Eütv. vhr-ben” szövegrész helyébe az „a Dáptv. vhr.-ben” szöveg;

k) 192. pontjában a „hivatali, a cég- és az ügyfélkapun” szövegrész helyébe a „hivatali és cégkapun, valamint az Ügyféltárhelyen” szöveg;

l) 211. pontjában a „hivatali kapura/cégkapura/ügyfélkapura” szövegrész helyébe a „hivatali kapura / cégkapura / Ügyféltárhelyre” szöveg;

m) 320. pontjában a „készíteni, az E-ügyintézési tv. 102. és 103. §-ában” szövegrész helyébe a „készíteni a Dáptv. 50. és 51. §-ában” szöveg

lép.

39. Ez az utasítás 2025. január 1-jén lép hatályba.

40. Hatályát veszti az Utasítás

a) 4. pont 4.2. alpontjában a „megtervezését,” szövegrész;

b) 4.52. alpontja;

c) 42. pont c) alpontjában az „(így különösen ÁNYK, e-Papír)” szövegrész.

41. Ez az utasítás a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

1. melléklet a 40/2024. (XII. 19.) ORFK utasításhoz

A Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott további, speciális kivételi körbe tartozó iratfajták:

1. a „Címzett kezébe (ck.)!”, a „Csak orvos bonthatja fel!”, illetve a „Csak pszichológus bonthatja fel!” kezelési utasítással ellátott küldemények;

2. a Tanúvédelmi Szolgálat címére érkező küldemények;

3. a Nemzetközi Rendészeti Akadémia (ILEA) címére érkező küldemények;

4. hatósági igazolvány, engedély;

5. orvosi dokumentáció.”

2. melléklet a 40/2024. (XII. 19.) ORFK utasításhoz

3. melléklet a 40/2024. (XII. 19.) ORFK utasításhoz

4. melléklet a 40/2024. (XII. 19.) ORFK utasításhoz

5. melléklet a 40/2024. (XII. 19.) ORFK utasításhoz

1. függelék a 40/2024. (XII. 19.) ORFK utasításhoz

„1. függelék

IRATTÁRI TERV

Az irattári tervben alkalmazott rövidítések jelmagyarázata:
a) NS – nem selejtezhető irattári tétel, az e kategóriába sorolt iratok közlevéltárnak történő átadására a táblázatban megjelölt időben kerül sor;
b) HN – határidő nélkül őrzendő, nem selejtezhető helyben őrzendő iratok;
c) D/PM – a papír alapon érkezett vagy előállított, hiteles elektronikus másolattá alakított, de papír alapon is megőrzendő iratok.
ÁLTALÁNOS RÉSZ
I. A rendőri tevékenységgel összefüggő általános iratfajták
Irattári tételszám keret: 1-től 60-ig
(felhasznált: 1-től 60-ig)

Megőrzési idő

Levéltári átadás

Digitalizálás mellett papíralapon is megőrzés
(D/PM)

1.

Jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, belső rendelkezések és a végrehajtásukhoz kiadott segédanyagok

a)

ORFK tájékoztatók, belső normák (Szervezeti és Működési Szabályzat, ügyrendek, utasítások, intézkedések), szabályzatok és a végrehajtásukhoz kiadott segédanyagok eredeti, irattári példányai:

NS

15 év

b)

más szerv által készített normák:

1 év

c)

Másolatkészítési Szabályzat:

NS

15 év

d)

Elektronikus Aláírási és Elektronikus Bélyegzési Szabályzat:

NS

15 év

e)

Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatási Szabályzat:

NS

15 év

f)

Információátadási Szabályzat:

NS

15 év

g)

Együttműködési szerződések, együttműködési megállapodások, amennyiben a másik fél nem rendelkezik elektronikus aláírással:

NS

15 év

D/PM

h)

részintézkedéseket tartalmazó körlevelek, tájékoztatók, közlemények, intézkedési tervek:

visszavonást követően
1 év

i)

Üzemeltetés Biztonsági Szabályzat:

NS

15 év

2.

Tervezetek véleményezése, belső
norma-előkészítéssel, együttműködési szerződések előkészítésével kapcsolatos iratok

a)

a Rendőrség alaptevékenységét meghatározó norma-előkészítéssel, jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök előkészítésével, együttműködési szerződések előkészítésével, együttműködési megállapodások előkészítésével összefüggő iratok:

5 év

b)

a Rendőrség működésével kapcsolatos
norma-előkészítéssel, jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök
előkészítésével, együttműködési szerződések előkészítésével, együttműködési megállapodások előkészítésével összefüggő iratok:

3 év

c)

az a)–b) pontba nem sorolható
norma-előkészítéssel, jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök
előkészítésével, együttműködési szerződések előkészítésével, együttműködési megállapodások előkészítésével összefüggő iratok:

1 év

3.

Az alapvető jogok biztosától és helyetteseitől, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnökétől érkező megkeresésekkel kapcsolatban keletkezett iratok:

5 év

4.

A Rendőrséghez intézett miniszteri, országgyűlési megkeresésekre adott válaszok

a)

a Rendőrség felügyeletét ellátó miniszterhez intézett interpellációkra, kérdésekre adott válaszok iratai:

5 év

b)

az Országgyűlés bizottságaitól, egyéni képviselőktől érkezett megkeresések:

5 év

c)

az országgyűlési képviselőkkel kapcsolatos találkozó, feljegyzés:

3 év

5.

Külföldi országok rendőri szerveivel történő együttműködés során keletkezett iratok

a)

nemzetközi jogi kötelezettségek alapján a rendőri tevékenység egészét érintő jelentések, átfogó értékelések vagy egyes szakterületeket érintő jelentések, tájékoztatók:

NS

15 év

b)

egyes szakterületeket érintő jelentések, tájékoztatók, kölcsönös tájékoztatók, tárgyalási tervek, úti jelentések, jegyzőkönyvek, megállapodások stb.:

10 év

c)

a részadatokat tartalmazó iratok, egyedi intézkedésekkel kapcsolatos levelezések:

3 év

d)

RABIT-, FRONTEX-, valamint EU- (Schengeni) kötelezettségvállalásból fakadó határrendészeti feladatokkal kapcsolatos iratok. Kiutazásokkal, fogadásokkal kapcsolatos iratok, előkészítési megbeszélések, levelezések, szakértői vélemények, jelentések:

3 év

e)

nemzetközi kapcsolattartás egyéb dokumentumai:

1 év

f)

külföldről érkezett vagyonvisszaszerzés tárgyú megkeresések iratanyagai:

5 év

g)

külföldre továbbított vagyonvisszaszerzés tárgyú megkeresések iratanyagai:

5 év

h)

RAILPOL, nemzetközi kötelezettségvállalásból fakadó vasútrendészeti feladatokkal kapcsolatos iratok, intézkedési tervek. Kiutazásokkal, fogadásokkal kapcsolatos iratok, levelezések, jelentések:

5 év

i)

Külföldről érkezett megkeresések, levelezések iratanyagai:

5 év

j)

Európai nyomozási határozat teljesítésével kapcsolatos iratok:

5 év

6.

Határügyi főmegbízottak, határmegbízottak bizottsági, fővegyesbizottsági, vegyesbizottsági tagok kinevezési, felmentési javaslatairól szóló kinevezés kinevezést, illetve felmentést követően:

1 év

7.

Nemzetközi tárgyalásokon aláírt jegyzőkönyvek (emlékeztetők), országos rendőrfőkapitányi, országos rendőrfőkapitány-helyettesi, határügyi főmegbízotti, határmegbízotti, fővegyesbizottsági, bizottsági, helyi vegyesbizottsági, igazgatósági, munkabizottsági tárgyalásokról készített jelentések:

NS

15 év

D/PM

8.

Az államhatár megjelölésével, a határjelek és
a határnyiladék karbantartásával kapcsolatos iratok

a)

az államhatár megjelölésével, a határjelek karbantartásával és a határnyiladék állapotával kapcsolatos iratanyagok, az államhatár rendjével összefüggő ügyek, engedélyezések, szakhatósági állásfoglalások iratai:

NS

15 év

D/PM

b)

határnyiladék karbantartással kapcsolatos jelentések, átiratok, levelezések:

3 év

9.

Rendőri szerv szervezetére, működésére, ellátottságára vonatkozó iratok

a)

alapító okirat, rendőri szerv szervezetére, létszámára vonatkozó összesített iratok, állománytáblázatok, munkaköri nómenklatúrák:

NS

15 év

b)

rendőri szerv pénzügyi, anyagi, műszaki ellátottságára, fejlesztésére vonatkozó összesített iratok:

NS

15 év

c)

területi módosítások (rendőrkapitányságok, határrendészeti kirendeltségek, rendőrőrsök, körzeti megbízotti székhelyek területi módosítása):

NS

15 év

10.

Szervezési ügyiratok

a)

jóváhagyott távlati és éves szervezeti, létszámfejlesztési tervek:

NS

15 év

b)

szervezetre, létszámra vonatkozó javaslatok, részadatokat tartalmazó iratok:

3 év

c)

a hatáskörileg illetékes vezetők által jóváhagyott szervezetet és létszámot érintő szervezési javaslatok, melyek alapján a szervezési állománytáblázatok, munkaköri nómenklatúrák módosulnak:

5 év

d)

saját hatáskörben elbírált létszám- és szervezési módosítást tartalmazó átirat:

2 év

e)

saját készítésű szervezési létszámjavaslatok, amelyeknek jóváhagyását a hatáskörileg illetékes vezető elutasította:

2 év

f)

az állománytáblázatokban, munkaköri nómenklatúrákban jóváhagyott – szervezetet és létszámot nem változtató – ruházati norma, iskolai végzettség, beosztás és illetmény kulcsszám előírását módosító irat:

2 év

11.

Tervek, munkatervek, illetve a végrehajtásukról szóló jelentések, beszámolók

a)

kormány által meghirdetett programok, éves ellenőrzési és munkatervek, illetve a végrehajtásukról szóló beszámolók, jelentések:

NS

15 év

b)

egy-egy feladatról szóló tervek, végrehajtásukról szóló beszámolók, jelentések:

5 év

12.

Állami szervekkel, jogi személyekkel, vagyonvédelmi vállalkozásokkal, magánszemélyekkel kötött szerződések, megállapodások, adományokkal, felajánlásokkal kapcsolatos iratok

a)

a kötött szerződések, megállapodások, adományokkal, felajánlásokkal kapcsolatos szerződések:

a megszűnéstől, felmondástól számított
15 év

D/PM

b)

a meg nem kötött szerződések, az alá nem írt megállapodások iratai:

1 év

c)

a megkötött szerződésekhez kapcsolódó számlák ellenőrzési lapjai:

5 év

d)

az adományokhoz, felajánlásokhoz kapcsolódó előterjesztések:

5 év

e)

más szerv által kötött együttműködési megállapodással kapcsolatos adatszolgáltatások, jelentések:

1 év

13.

Ügyeleti szolgálatok, Tevékenység-irányítási központok összefoglalói, beszámolói:

a)

Országos Napi Tájékoztató Jelentés (NTJ):

NS

15 év

b)

területi szervek Napi Jelentése (NJ):

5 év

c)

Ügyeleti egyéb beszámolók, statisztikák:

3 év

d)

Ügyeleti szolgálatok által adott utasítások, feladatok:

3 év

e)

Ügyeleti szolgálatok által rendkívüli eseményekről készült kivizsgálások, jelentések:

3 év

f)

Ügyeleti szolgálatok által végzett egyéb tevékenység:

1 év

g)

az elektronikus bűnügyi felügyelettel kapcsolatos iratok:

a kényszer-
intézkedés megszüntetésének tudomásra jutásától
számított
1 év

14.

Segélyhívási rendszerrel összefüggő iratok

a)

Hívásfogadással kapcsolatos iratok, megkeresések:

1 év

b)

Hívásfogadó rendszerrel kapcsolatos iratok:

3 év

c)

HIK üzemeltetési iratok:

1 év

d)

HIK szakirányítás:

3 év

15.

Végzett munkáról szóló jelentések, statisztikák

a)

éves jelentések, statisztikák egyes szakterületek tevékenységéről, jelentősebb feladatok, parancsok, utasítások, szabályzatok végrehajtásáról készített összefoglaló jelentések:

NS

15 év

b)

szakirányítással kapcsolatos iratok, értékelő, tájékoztató jelentések, javaslatok, elemzések:

5 év

c)

részjelentések, egyéb időközi (félévi, negyedévi, havi) statisztikák, amelyek adatai összefoglalóban szerepelnek, valamint kevésbé jelentős adatokat tartalmazó, tájékoztató jellegű, egy-egy ügyre vonatkozó jelentések:

3 év

d)

önkormányzatoknak, közgyűlésnek küldött beszámolók, tájékoztatók a keletkeztető szervnél:

5 év

e)

más szervtől érkezett önkormányzati, közgyűlési beszámolók, tájékoztatók:

1 év

f)

rendőri jelentések:

1 év

g)

önkormányzatokkal kapcsolatos levelezések:

3 év

h)

járvánnyal kapcsolatos döntések, statisztikák, összesítő kimutatások, előterjesztések és tervezetek:

NS

15 év

i)

járvánnyal kapcsolatos háttéranyagok (döntés-előkészítő anyagok, adatszolgáltatások, tájékoztatások, döntés-előkészítési céllal továbbított dokumentumok):

10 év

j)

más szerv járvánnyal kapcsolatos döntései, statisztikái, összesítő kimutatásai, előterjesztései és tervezetei:

5 év

k)

felettes szerv, országgyűlési képviselő által kért háttéranyag

5 év

16.

Szakmai, szakirányítói, vezetői és költségvetési ellenőrzésekről (vizsgálatokról), tanácsadó tevékenységekről szóló iratok

a)

átfogó ellenőrzés és utóellenőrzés anyaga:

NS

15 év

D/PM

b)

témaellenőrzés és az arra vonatkozó utóellenőrzés anyaga:

5 év

c)

célellenőrzés és az arra vonatkozó utóellenőrzés anyaga:

3 év

d)

mobil ellenőrzéssel kapcsolatban keletkezett anyagok:

3 év

e)

szabályszerűségi, pénzügyi, rendszer-, teljesítmény-, informatikai rendszerek ellenőrzésének anyagai:

NS

15 év

f)

nem átfogó jellegű pénzügyi ellenőrzések és teljesítmény-ellenőrzések anyagai:

10 év

g)

nemzeti és külföldi minősítésű iratok kezelésével kapcsolatos ellenőrzések iratai:

10 év

h)

lefolytatott ellenőrzési nyilvántartás
(valamennyi ellenőrzés vonatkozásában):

NS

15 év

i)

ellenőrzési ütemtervek:

5 év

j)

ellenőrzési tervek:

3 év

k)

általános ellenőrzések anyagai:

3 év

l)

egyéb szakirányítói levelezés, észrevételek iratai:

3 év

m)

állományvédelmi ellenőrzések:

3 év

n)

költségvetési ellenőrzésekről szóló iratok:

8 év

o)

átfogó ellenőrzéshez készített részjelentések:

3 év

p)

beszámolók:

3 év

q)

egyéb költségvetési ellenőri feladatokhoz kapcsolódó anyagok:

3 év

r)

vezetői ellenőrzések:

5 év

s)

tanácsadó tevékenység:

10 év

17.

Nyílt parancsok, megbízólevelek

a)

nyílt parancs, speciális nyílt parancs, megbízólevéltömb-nyilvántartás:

a használatból történt kivonást követően
1 év

b)

nyílt parancs, speciális nyílt parancs, megbízólevéltömb:

a betelte, illetve a kiadott nyílt parancsok visszavételét követően
1 év

c)

nyílt parancs, speciális nyílt parancs, megbízólevéltömb-igénylés:

1 év

18.

Vezetői és szakmai, valamint más szervekkel közösen tartott értekezletek iratai

a)

országos rendőrfőkapitányi, országos rendőrfőkapitány-helyettesi értekezletek előkészítésével, lebonyolításával összefüggésben keletkezett iratok, hanganyagok, valamint országos rendőrfőkapitányi, országos rendőrfőkapitány-helyettesi értekezletek, a főkapitányi klub írásos előterjesztései, emlékeztetői:

NS

15 év

b)

vármegyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságok vezetői és helyettesei, rendőrkapitányságok vezetői, illetve határrendészeti kirendeltségek vezetői által tartott értekezletek, parancsnoki értekezletek anyagai, emlékeztetői:

NS

15 év

c)

igazgatói értekezletek anyagai:

5 év

d)

más szervekkel közösen tartott értekezletek, megbeszélések anyagai:

5 év

e)

fogadónappal kapcsolatos iratok:

1 év

f)

egyéb értekezletekről készült hanganyagok, a főkapitányi klub hanganyagai:

1 év

g)

egyéb értekezletekről készült emlékeztetők:

1 év

h)

berendelő:

1 év

i)

miniszteri, államtitkári, valamint egyéb belügyminisztériumi vezetői értekezletek, munkacsoportülések anyagai, emlékeztetői:

3 év

19.

Belföldi és külföldi tapasztalatcsere (tanulmányút, képzés) kapcsán keletkezett iratok

a)

összefoglaló adatokat tartalmazó iratok:

NS

15 év

b)

részadatokat tartalmazó iratok:

1 év

c)

a külföldi rendőri szervek által meghirdetett képzések iratai:

3 év

d)

nem rendőri vagy rendvédelmi szervekkel történő együttműködéshez kapcsolódó tanulmányút, továbbképzés kapcsán készült úti jelentések:

5 év

20.

Közérdekű kérelmek, panaszok és bejelentések

a)

panaszok, közérdekű bejelentések (amennyiben polgári jogi igény érvényesítésének lehetősége fennáll):

5 év

b)

panaszok, közérdekű bejelentések (amennyiben polgári jogi igény érvényesítésének lehetősége nem áll fenn):

1 év

c)

rendőrségi panaszok:

5 év

d)

egyes rendészeti feladatokat ellátó személyek, fegyveres biztonsági őrök intézkedése elleni panasz:

5 év

e)

az alapvető jogok biztosa vizsgálati jelentésének nyomán indított közigazgatási hatósági eljárás iratai:

NS

15 év

f)

az alapvető jogok biztosával kapcsolatos iratok:

5 év

g)

az iskolaőr feladatkörében meghatározott kötelezettség megsértése, intézkedés, annak elmulasztása, a kényszerítő eszköz alkalmazása miatt tett panaszok:

5 év

h)

a határvadász feladatkörében meghatározott kötelezettség megsértése, intézkedés, annak elmulasztása, a kényszerítő eszköz alkalmazása miatt tett panaszok:

5 év

i)

elkülönített visszaélés bejelentések:

1 év

j)

rendőrségi panaszok, közérdekű bejelentések, panaszok anonim példatára a címzett szervnél:

1 év

21.

Személyi állomány részéről felterjesztett, a rendőri munkával kapcsolatos javaslatok, észrevételek, kérelmek, panaszok:

5 év

22.

Egyes ügyekben keletkezett iratok

a)

egyes ügyekben adott szakvélemények, jelentések, adatszolgáltatások, vizsgálatok, kizárási indítványok, hatásköri és illetékességi vitákkal kapcsolatos iratok, nem hiteles fordítások:

3 év

b)

megkeresések, levelezések, meghívók, köszönőlevelek:

1 év

c)

választásokkal, népszámlálással kapcsolatban keletkezett iratok:

5 év

d)

téves címzésű, illetve helytelen kézbesítésű iratok, melyeknél a címzett és a feladó nem állapítható meg:

1 év

e)

a tolmácsnyilvántartásba történő felvételre vonatkozó kérelmek:

3 év

f)

bűnügyekben adott jelentések, vizsgálatok, kizárási indítványokkal, hatásköri és illetékességi ügyekben hozott döntésekkel kapcsolatos iratok:

3 év

g)

egyéb bejelentések:

3 év

h)

hatósági közreműködés (rendőri biztosítás, kísérés) igénylése:

3 év

i)

épületátadással, épület felújítással kapcsolatos egyéb iratok, forgatókönyvek, meghívók, berendelők:

1 év

j)

a Nemzeti Lovas Díszegység igénybevételével kapcsolatos felkérések (bemutatók), levelezések:

5 év

k)

hatáskör/illetékesség hiányában más hatósághoz vagy más szervhez áttett ügyek iratai:

1 év

23.

Védelmi- és biztonsági igazgatási tevékenységgel összefüggő iratfajták

a)

különleges jogrend bevezetésére, magasabb készenlétbe helyezéssel kapcsolatban készített tervek, intézkedési tervek, okmányok, különleges jogrendi feladatok ellátására való felkészültség helyzetéről szóló átfogó jelentések, illetve az állomány értesítésével (berendelésével) kapcsolatos tervek, iratok:

10 év

b)

igénybejelentéssel kapcsolatban keletkezett, kiutalásra kerülő objektumok, gépjármű-technikai eszközök és egyéb szolgáltatásokkal kapcsolatos iratok:

a kiutaló határozatok, szerződések hatályon kívül helyezését, megszűnését követően
1 év

c)

tartalék vezetés elhelyezésével, hírrendszerével, irányítási és vezetési rendszerével, szervezeti felépítésével és működésével kapcsolatos tervek:

az érvényesség megszűnését követően
10 év

d)

védelmi- és biztonsági igazgatási gyakorlatokkal kapcsolatban keletkezett iratok a készítő szervnél:

10 év

e)

védelmi- és biztonsági igazgatási gyakorlatokkal kapcsolatban keletkezett iratok más szervnél:

5 év

f)

védelmi tisztek kinevezésének, megbízásának engedélyezésével kapcsolatos iratok a készítő szervnél:

a megbízás megszűnését követő 1 év

g)

védelmi tisztek kinevezésének, megbízásának engedélyezésével kapcsolatos iratok más szervnél:

3 év

h)

létfontosságú rendszerelemek kijelölésével, védelmével kapcsolatos iratok:

5 év

i)

védelmi- és biztonsági igazgatási szakterülettel összefüggő szakmai konferenciák, értekezletek, továbbképzések iratai:

5 év

j)

védelmi- és biztonsági igazgatási feladatokkal kapcsolatos egyéb iratok:

3 év

24.

Objektum- és körletvédelmi tervek, objektumvédelemmel kapcsolatos iratok

a)

objektum- és körletvédelmi tervek, melyek az állandó védelemre kijelölt létesítményekre vonatkoznak:

HN

b)

az a) pont alá nem tartozó objektum- és körletvédelmi tervek:

1 év

c)

objektumvédelemmel kapcsolatos iratok:

3 év

25.

Térképekkel kapcsolatos iratok

a)

térképellátási jegy, térképszelvények kifizetésével kapcsolatos levelezések, átutalás:

10 év

b)

munkatérképek, diszlokációs és illetékességi területet, szolgálati helyeket ábrázoló térképek és kapcsolódó táblázatok:

az új kiadását követően
1 év

c)

a részanyagokat tartalmazó iratok felhasználás után:

1 év

26.

A minősítés felülvizsgálatával kapcsolatban keletkezett iratok

a)

a minősített adat felülvizsgálata során keletkezett minősítési javaslatok, határozatok:

a felülvizsgált irat megőrzési idejéig

b)

a minősítés felülvizsgálatáról szóló értesítések:

1 év

c)

felülvizsgálati szakértői megbízások:

a visszavonást követő 8 év

27.

Felülvizsgálati jegyzék:

HN

28.

Titoktartással kapcsolatos iratok

a)

titoktartási kötelezettség alóli felmentések, minősített iratok megismerésének engedélyezésével kapcsolatos iratok:

10 év

b)

titoktartási nyilatkozat:

a rendelkezési jogosultság megszűnését követően 8 év

c)

személyi biztonsági tanúsítvány:

a lejártát követően vagy visszavonását követően 8 év

d)

névjegyzék a minősített adat felhasználására jogosult személyekről:

az új megnyitásától számított
8 év

e)

szignálásra jogosult vezetők tájékoztatása során keletkezett iratok, névjegyzékek:

1 év

f)

minősített adathordozó kiviteli engedélye:

1 év

g)

minősített adatot feldolgozó értekezletek biztosítási tervei:

3 év

h)

minősített adat biztonságának megsértésével kapcsolatos jelentés (amennyiben szabálysértés, bűncselekmény nem állapítható meg):

5 év

i)

minősített adat biztonságának megsértésével kapcsolatos jelentés (amennyiben szabálysértés, bűncselekmény megállapítható):

8 év

j)

a személyi biztonsági tanúsítvány meglétéről szóló igazolás:

érvényességi idejének lejártáig, vagy visszavonásáig

k)

az Üzemeltetés Biztonsági Szabályzatok megismeréséről szóló nyilatkozatok:

a jogosultság megszűnését követően
1 év

l)

rendszer-hozzáférési kérelem:

3 év

m)

MiLeR szerepkör igénylés és visszavonás iratai:

a jogosultság megszűnését követően
1 év

n)

a személyi biztonsági tanúsítvány meglétéről szóló igazolás kiállításával vagy visszavonásával kapcsolatos iratok:

3 év

29.

Más szerv által készített minősített irathoz kapcsolódó betekintő lapok:

3 év

30.

Kiállításokkal kapcsolatos iratok (kiállítások szervezése, ezzel összefüggő levelezések, forgatókönyvek, értékelő jelentések):

1 év

31.

A közvélemény tájékoztatásával, valamint belső tájékoztatással összefüggő iratok

a)

a Rendőrség internetes honlapján elhelyezett rendőri vonatkozású tájékoztatók, közlemények, felhívások (bűnügyi, rendészeti, gazdasági, közigazgatási, szabálysértési, körözési tartalmú):

5 év

b)

helyreigazítási kérelmekkel kapcsolatos iratok:

5 év

c)

médiának – bel- és külföldi szerkesztőségek részére – adott, érdemi információt és/vagy statisztikai adatokat tartalmazó tájékoztatás:

5 év

d)

a Rendőrség internetes honlapján található felhívások rejtetté tétele:

5 év

e)

a Rendőrség internetes honlapján elhelyezett, saját kezdeményezésű, kevésbé jelentős adatokat tartalmazó tájékoztatók, közlemények (közlekedési baleset, forgalomkorlátozás, országos összesítő, közlekedési prognózis):

1 év

f)

médiának – bel- és külföldi szerkesztőségek részére – adott, kevésbé jelentős, érdemi információt, statisztikai adatot nem tartalmazó tájékoztatás:

1 év

g)

álláspályázatok közzététele:

1 év

h)

belső tájékoztatással kapcsolatos iratok:

1 év

i)

egyéb sajtótevékenységgel kapcsolatban keletkezett anyagok, kommunikációs témájú állampolgári megkeresések:

1 év

j)

sajtótájékoztatók:

1 év

k)

a Rendőrség tevékenységével kapcsolatos országos jelentőségű, jelentős közérdeklődésre számot tartó médiamegjelenések, közlések:

5 év

32.

Propaganda-előadások

a)

külső szerveknél tartott propaganda- és más előadások beszédvázlatai, propagandamunkával kapcsolatos tervek:

1 év

b)

előadások tartásával kapcsolatos levelezések:

1 év

c)

adatszolgáltató lapok:

1 év

d)

rendvédelmi fakultációs képzésekkel, egyéni és csapatversenyekkel kapcsolatos levelezések:

1 év

e)

információs kutatási tevékenységbe bevont polgári információs és tájékoztatási intézményekkel kapcsolatos levelezés:

3 év

f)

filmjegyzék:

a hatályon kívül helyezést követően
1 év

33.

Ügyészi felügyelettel összefüggésben keletkezett iratok:

3 év

a)

egyezség kezdeményezése elbírálásának elutasítása:

3 év

34.

Alapítványokkal, egyesületekkel, érdekvédelmi szervezetekkel kapcsolatos iratok

a)

alapítvány, egyesület, érdekvédelmi szervezet működésével összefüggő iratok:

15 év

b)

pénzügyi iratok – a költségvetés kivételével:

a felszámolást követően
8 év

35.

Felügyeleti szervekkel, társszervekkel, együttműködő szervekkel, civil szervezetekkel való kapcsolattartás során keletkezett iratok:

3 év

36.

Szakmai módszertani anyagok, szakmai tanulmányok:

NS

15 év

37.

Bűnmegelőzési, vagyon-, környezet-, áldozat- és ifjúságvédelmi tevékenységgel kapcsolatos iratok, szignalizációk:

3 év

a)

Iskolaőri program:

5 év

b)

Iskolaőri tevékenység (tanítás nélküli időben):

5 év

38.

Fegyelmi ügyek iratai

a)

szolgálati viszony megszüntetése:

a szolgálati viszony megszűnését követő
50 év

b)

egy fizetési fokozattal való visszavetés, a fizetési fokozatban való előlépés várakozási idejének meghosszabbítása, eggyel alacsonyabb rendfokozatba történő visszavetés, alacsonyabb szolgálati beosztásba helyezés esetében:

5 év

c)

fegyelmi fenyítéssel zárult katonai vétségek és illetménycsökkentés fenyítéstől enyhébb súlyú fenyítéssel zárult fegyelmi iratok:

3 év

d)

azon bűncselekmények iratai, amelyeket bíróság vagy ügyészség zárt le jogerősen, függetlenül attól, hogy büntetéssel, intézkedéssel, megszüntetéssel vagy elutasítással zárult az ügy (az adott bűncselekmény büntetési tétele felső határának megfelelő idő, de legalább 3 év), valamint a parancsnoki nyomozás iratai (a parancsnok kizárólagos döntési hatáskörben a feljelentés elutasításáról vagy megszüntetéséről határoz):

5 év

e)

szabálysértések, közigazgatási eljárások miatt lefolytatott fegyelmi eljárások iratai a határozat jogerőre emelkedésétől:

3 év

f)

figyelmeztetéssel lezárt ügyek iratai:

3 év

g)

azon fegyelemsértések iratai, amelyek az eljárás megszüntetésével zárultak:

3 év

h)

azon méltatlansági, kifogástalan életvitel ellenőrzési, megbízhatósági vizsgálatok iratai, amelyek során nem került sor méltatlanság, kifogástalan életvitel, megbízhatatlanság megállapítására:

3 év

i)

azon méltatlansági, kifogástalan életvitel ellenőrzési, megbízhatósági vizsgálatok iratai, amelyek során méltatlanság, kifogásolható életvitel, megbízhatatlanság megállapítására került sor:

a szolgálati viszony megszűnését követően
50 év

j)

parancsnoki kivizsgálás iratai:

3 év

k)

hivatalvesztés:

a rendvédelmi igazgatási jogviszony megszűnését követően
50 év

l)

rendvédelmi alkalmazott illetménycsökkentése munkaköri kategórián belül:

5 év

m)

rendvédelmi alkalmazott esetében azon bűncselekmények iratai, amelyeket bíróság vagy ügyészség zárt le jogerősen, függetlenül attól, hogy büntetéssel, intézkedéssel, megszüntetéssel vagy elutasítással zárult az ügy:

az adott bűncselekmény büntetési tétele felső határának megfelelő idő,
de legalább
3 év

n)

rendvédelmi alkalmazott vezetői munkakörből nem vezetői munkakörbe helyezése:

3 év

o)

rendvédelmi alkalmazottak esetében megrovással vagy figyelmeztetéssel lezárt ügyek iratai:

3 év

p)

rendvédelmi alkalmazott azon fegyelemsértéseinek iratai, amelyek az eljárás megszüntetésével zárultak:

3 év

q)

fegyelmi ügyek példatára címzett szervnél:

1 év

r)

azon fegyelemsértések iratai, amelyek az eljárás áttételével zárulnak:

1 év

s)

munkavállaló munkaviszonyának kötelezettségszegés miatti megszüntetése:

a szolgálati jogviszony megszűnését követően
50 év

t)

munkavállaló vagyoni hátrányt megállapító fegyelmi felelősségre vonásával kapcsolatos iratok:

5 év

u)

munkavállaló esetében alkalmazott jogkövetkezményekkel kapcsolatos iratok:

1 év

v)

az érdemtelenség megállapításával zárult ügyek iratai:

a rendvédelmi igazgatási jogviszony megszűnését követő 50 év

w)

az érdemtelenségi eljárás megszüntetésével zárult ügyek iratai:

3 év

39.

Perképviseleti tevékenységgel kapcsolatos iratok

a)

peres ügyek:

a jogerőre emelkedést követően
5 év

b)

peren kívüli eljárással kapcsolatos iratok:

5 év

c)

személyi sérüléssel összefüggő kártérítési perek anyagai:

HN

40.

Be- és kiléptetésre, parkolásra, csomagszállításra vonatkozó engedélyek és iratok

a)

kérelmek:

3 év

b)

nyilvántartások:

3 év

41.

Minőségbiztosítási, minőségfejlesztési ügyekben keletkezett iratok

a)

önértékelésről, minőségirányítási rendszer külső és belső auditjáról, elégedettségmérésről készült értékelő jelentések, összefoglaló adatokat tartalmazó iratok:

NS

15 év

b)

önértékeléssel, elégedettségméréssel, minőségirányítási rendszerrel kapcsolatos és egyéb minőségügyi iratok:

10 év

c)

a szervezet stratégiája iratok:

5 év

42.

Adatvédelemmel kapcsolatos iratok

a)

hozzáférési jogosultságok nyilvántartása:

a jogosultság visszavonását követő 5 év

b)

adattovábbítási nyilvántartás:

20 év

c)

személyes adatok kérésével és továbbításával kapcsolatos iratok:

5 év

d)

közérdekű adatok kérésével és továbbításával kapcsolatos iratok:

3 év

e)

adatkezelési tevékenységek nyilvántartása és az adatkezelés hatásvizsgálatával kapcsolatos iratok:

az adatkezelés visszavonását követő 15 év

f)

különleges adatok kérésével és továbbításával kapcsolatos iratok:

20 év

g)

hozzáférési jogosultságok igénylésével és visszavonással kapcsolatos iratok:

a jogosultság megszűnését követően
5 év

h)

adattárakból történő lekérdezések nyilvántartása:

5 év

i)

adatvédelmi tevékenységre vonatkozó jelentések, értékelések:

5 év

j)

adatvédelmi incidenssel kapcsolatos iratok:

5 év

k)

a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósággal történő kapcsolattartással kapcsolatos iratok:

5 év

l)

elutasított közérdekű adat és érintett személyes adat megismerése iránti kérelem:

5 év

n)

személyes adatkezelések nyilvántartásba vételével kapcsolatos levelezések

1 év

o)

Adatvédelmi Portállal kapcsolatos iratok:

3 év

p)

anonimizált határozatok közzététele, az Adatvédelmi Portálon:

1 év

43.

Pályázatokkal kapcsolatos iratok, finanszírozási alapok felhasználásával kapcsolatos iratok, pályázati anyagok

a)

a pályázat előkészítésével és a pályázatban való közreműködéssel kapcsolatos iratok:

a Támogató által meghatározott időtartam

D/PM

b)

nemzetközi, EU-s és hazai pályázatok pénzügyi és szakmai iratai:

a Támogató által meghatározott időtartam

D/PM

44.

Külföldre kézbesítendő iratok külföldre továbbítása során keletkezett iratok, a külföldre kézbesítendő határozatok felülvizsgálata során keletkezett iratok (kivéve a nem magyar állampolgárral szemben szabálysértési és/vagy bírósági eljárás során hozott határozat külföldre történő kézbesítésével kapcsolatos iratokat):

1 év

45.

Távoltartással kapcsolatos ügyek:

3 év

46.

Személyi védelemmel kapcsolatos ügyek:

3 év

47.

Schengeni egyezménnyel, közösségi jog alkalmazásával kapcsolatos ügyiratok:

3 év

48.

Átadás-átvételről szóló jegyzőkönyvek

a)

nem minősített iratokat érintő átadás-átvételről készített jegyzőkönyvek, iratjegyzékek és az ezzel kapcsolatos levelezés munkakör átadás-átvétel kapcsán:

5 év

b)

minősített iratokat érintő átadás-átvételről készített jegyzőkönyvek, iratjegyzékek és az ezzel kapcsolatos levelezés munkakör átadás-átvétel kapcsán:

8 év

c)

minősített és nem minősített iratok átadás-átvételéről készített jegyzőkönyvek, iratjegyzékek és az ezzel kapcsolatos levelezés szervezeti elem megszűnése vagy feladatkörének megváltozása kapcsán:

15 év

d)

egyéb jellegű átadás-átvételi jegyzőkönyvek:

5 év

49.

Oktatási vonatkozású anyagok

a)

iskolai rendtartás, felvételi szabályzat, tanulmányi és vizsgaszabályzat, anyakönyvi napló, törzskönyv, vizsgabizonyítványok nyilvántartása, tantervek, minőségbiztosítási iratok, képzési programok, oktatásra vonatkozó évi összefoglaló jelentés, gyakorló csapatszolgálatról készített jelentés, iskola által készített tananyagok, tankönyvek, tansegédletek:

HN

b)

előadások, segédanyagok, felvételi eljárással kapcsolatos levelezés:

1 év

c)

osztálynapló, haladási és oktatási napló, hallgatók tanulmányi statisztikája, vizsgáról felvett jegyzőkönyvek, szaktanfolyami képzés osztálynaplója, OKJ-s képzés törzslapjai:

10 év

d)

szakdolgozat:

NS

15 év

e)

évi óraelosztási tervek, tanmenetek, vizsgatételek, foglalkozási tervek, beiskolázási névsorok, javaslatok:

1 év

f)

szaktanfolyami, illetve egyéb képzések írásbeli képzési dokumentumai, feladatlapjai:

1 év

g)

tudományos tevékenység dokumentumai:

3 év

h)

akkreditációs eljárással kapcsolatos iratok:

5 év

i)

a rendvédelmi technikumok szakirányítása során kiadott állásfoglalások:

3 év

j)

a rendvédelmi technikumok szakirányítása során keletkezett iratok, létszámkimutatások:

3 év

k)

a ROKK Rendőrképző Akadémia és a rendvédelmi technikumok döntéseivel szemben benyújtott panaszok:

3 év

l)

a rendészeti szakképzés vizsgái (elnök, tag, szakértő kijelölése, engedélyezése stb.):

1 év

m)

szakmai megállapodások, szerződések:

NS

15 év

n)

képzések hatóságnak történő bejelentése:

NS

15 év

o)

lélektaktikai képzésekkel kapcsolatos kutatások, tanulmányok:

15 év

p)

képzések kötelező bejelentésének dokumentumai:

10 év

q)

képzések lebonyolítása során keletkező dokumentumok (jelenléti ív, képzési szerződés, tanúsítvány):

3 év

r)

szolgáltatás igénylőlap (szállítás, étkezés, tanterem, oktatástechnika):

8 év

s)

továbbképzési pont igazolás:

5 év

t)

bűnügyi labor működésével kapcsolatos irat:

5 év

u)

külsős hallgatók rendőrségi szakmai gyakorlatával kapcsolatos levelezések:

1 év

v)

a ROKK Rendőrségi Vizsgaközpont képesítővizsga bejelentéssel és szervezéssel kapcsolatos iratai (a képesítő-, a javító-, és a pótlóvizsgák iratanyaga, a törzslapnyilvántartás, az osztályozóív):

NS

15 év

D/PM

w)

a ROKK Rendőrségi Vizsgaközpont minőségirányítási kézikönyve és annak felülvizsgálati dokumentumai:

NS

15 év

x)

a ROKK Rendőrségi Vizsgaközpont vizsgabizottságainak kijelölése, megbízási szerződései, teljesítésigazolásai:

1 év

y)

a ROKK Rendőrségi Vizsgaközpont rendfokozati vizsgákkal kapcsolatos szakirányítási iratai:

3 év

z)

a ROKK Rendőrségi Vizsgaközpont akkreditációval és belső auditációval kapcsolatos iratai:

5 év

aa)

a felnőttképzéssel összefüggő iratok:

8 év

ab)

a képzések elvégzését igazoló jegyzőkönyv (beszámolóról, vizsgáról), igazolás, tanúsítvány:

NS

15

50.

Személyi állomány oktatásával, kiképzésével, továbbképzésével kapcsolatos iratok

a)

állami oktatás év végi összesített adatai, jelentés:

NS

15 év

b)

oktatási anyagok, tanulmányok, rendőri szerv által a szakirányítása alatt álló szervek részére kiadott kiképzési, továbbképzési tantervek, valamint éves képzési tervek:

HN

c)

személyi állomány részére készített, valamint a szakirányító szervektől érkezett kiképzési, továbbképzési tantervek, valamint az egyéni képzési tervek:

3 év

d)

állami és szakmai oktatással, továbbképzéssel, kiképzéssel (RBV, gépkocsivezetői tanfolyam stb.) kapcsolatos levelezések, javaslatok, névsorok stb.:

1 év

e)

a ROKK Rendőrképző Akadémia és a rendvédelmi technikumok tanulóinak szakmai gyakorlata, a rendvédelmi technikumok felvételi eljárása során keletkezett iratok, a ROKK Rendőrképző Akadémia Járőrképző Tagozat szakmai gyakorlata és felvételi eljárásának iratai:

3 év

f)

foglalkozási tervek, jegyzőkönyvek:

5 év

g)

oktatással kapcsolatos levelezések, átiratok, feljegyzések:

3 év

h)

a Rendőrség belső képzéseivel kapcsolatos előterjesztések, jelentések, adatszolgáltatások, átiratok:

3 év

i)

a rendészeti szervező képzés iratai:

3 év

j)

a rendészeti alap- és szakvizsga, a rendészeti vezetővé és mestervezetővé képzéshez kapcsolódó levelezés, a vezetőkiválasztási eljárás iratai, valamint a vezetői sorrendállítás iratai:

3 év

k)

nyelvi képzés iratai:

1 év

l)

a közvélemény tájékoztatásával összefüggő feladatok tárgyában megtartott értekezletek, továbbképzések:

1 év

m)

a Nemzeti Közszolgálati Egyetemmel történő levelezések:

1 év

n)

roma pályázat:

1 év

o)

utánpótlási és vezetői adatbankkal kapcsolatos iratok:

1 év

p)

iskolarendszeren kívüli képzésekkel kapcsolatos iratok:

1 év

q)

képzési törzskönyvek:

HN

r)

Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar rendvédelmi tisztjelöltjeinek szakmai gyakorlata, beosztásba helyezésük során keletkezett iratok:

3 év

51.

Csapaterős állomány képzésével, továbbképzésével kapcsolatos iratok

a)

kiképzési központ által készített szakanyagok, tanulmányok, oktatási segédanyagok:

HN

b)

harcrendi elemek leírásai:

HN

52.

Külső partnerrel – oktatással, képzéssel – kapcsolatos ügyek

a)

roma ügyek:

3 év

b)

pályaorientáció:

3 év

c)

egyéb, más civil szervezetekkel, személyekkel kapcsolatos ügyek:

1 év

d)

az országos középiskolai rendészeti tanulmányi verseny iratai:

3 év

53.

Külső Határok Alap (KHA), Európai Visszatérési Alap (EVA), Belső Biztonsági Alap (BBA) és a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap (MMIA) iratai:

10 év

D/PM

54.

Esélyegyenlőségi tevékenység dokumentumai:

3 év

55.

Polgári válságkezelés

a)

missziókba jelentkezők pályázati, kiválasztási iratai, missziókba történő kitelepítéssel, kapcsolattartással, hazatelepítéssel kapcsolatos iratok:

5 év

b)

missziókba jelentkezők/kiválasztottak képzésével, kiképzésével, felkészítésével kapcsolatos iratok:

5 év

c)

missziók magyar kontingenseinek/egyéni vezényeltek havi, éves jelentései, misszió/ ország háttéranyagok iratai:

5 év

d)

hazai, nemzetközi társszervekkel történő kapcsolattartással, missziókkal kapcsolatos egyéb iratok:

3 év

56.

Más elektronikus ügyintézést és iratkezelést biztosító szerv által megküldött, további ügyintézést nem igénylő iratok (tervek, összefoglaló jelentések, együttműködési megállapodások, értekezletek, ellenőrzések anyaga, módszertani útmutatók, állásfoglalások):

3 év

57.

A minősített adatok kezelésének engedélyezésével kapcsolatos iratok

a)

adatkezelési engedély beszerzésével kapcsolatos iratanyagok:

HN

b)

a rendszerengedély beszerzésével kapcsolatos iratanyagok:

HN

c)

a biztonsági vezetők, helyettes biztonsági vezetők kijelölésével, kinevezésével, megbízásával kapcsolatos iratanyagok:

a megbízás lejártát követő
5 év

d)

az adatkezelési és a rendszerengedély engedélyezési eljárással kapcsolatosan keletkezett, kisebb jelentőségű iratok:

3 év

e)

a személyi biztonsági tanúsítványok és titoktartási nyilatkozatok kiállításával, valamint a minősített adatok felhasználói jogosultságának visszavonásával összefüggő iratanyagok:

3 év

f)

fizikai és elektronikus biztonsági feltételek felmérésével, megteremtésével kapcsolatos iratok:

5 év

g)

Tempest méréssel összefüggésben keletkezett iratok:

HN

D/PM

58.

Belső kontrollrendszer működésével, fejlesztésével és felülvizsgálatával kapcsolatos iratok

a)

kockázat-nyilvántartás:

5 év

b)

Kockázatkezelési Bizottság jegyzőkönyvek, feljegyzések, tájékoztatók:

5 év

c)

ellenőrzési nyomvonalak:

5 év

d)

a Belső kontrollrendszer felülvizsgálatával kapcsolatos általános iratok:

5 év

e)

az integrált kockázatkezelési rendszerrel kapcsolatos iratok:

5 év

f)

az ellenőrzési nyomvonallal kapcsolatos iratok:

5 év

g)

a szervezeti integritást sértő események kezelésével kapcsolatos iratok:

5 év

h)

információs és kommunikációs rendszerrel kapcsolatos iratok:

5 év

i)

nyomonkövetési rendszer (Monitoring) rendszerrel kapcsolatos iratok:

5 év

59.

Jogsegélykérelem:

a bűncselekmény elévülési idejéig

60.

Szervezeti teljesítményértékelés iratai:

5 év

KÜLÖNÖS RÉSZ
II. Az ügykezeléshez használt nyilvántartási segédletek, ügykezeléssel kapcsolatos iratok
Irattári tételszám keret: 61-től 100-ig
(felhasznált: 61-től 77-ig)

Megőrzési idő

Levéltári átadás

Digitalizálás mellett papíralapon is megőrzés
(D/PM)

61.

Főnyilvántartó könyv:

HN

62.

Alapnyilvántartások

a)

iktatókönyv, iktatólap:

HN

b)

szigorú számadású anyagok nyilvántartó könyvei:

HN

c)

irattári törzskönyv:

HN

d)

bűnjelnyilvántartó könyv:

HN

63.

Iratkezelési segédletek

a)

tárgy-(név)mutató:

NS

15 év

b)

iratok selejtezéséről készült levéltár által jóváhagyott jegyzőkönyv:

HN

c)

iratok megsemmisítéséről felvett jegyzőkönyv:

HN

d)

kutatási nyilvántartás:

HN

e)

kutatási kérelmek és engedélyek levéltárban őrzött anyagokban:

3 év

f)

kutatási kérelmek és engedélyek a rendőri szerveknél kezelt és őrzött anyagokban:

3 év

g)

nem minősített iratok beérkező és kimenő futárjegyzékeinek nyilvántartása:

3 év

h)

elektronikus adathordozók nyilvántartása:

az utolsó bejegyzést követően
8 év

i)

beérkező elektronikus nyugták nyilvántartása:

15 év

k)

minősített iratok beérkező és kimenő futárjegyzékeinek nyilvántartása:

8 év

l)

futárküldemények átvételére jogosult meghatalmazások listája:

1 év

m)

bejegyzést nem tartalmazó (üres) iratkezelési segédletek:

nyilvántartásból történő kivezetést követően
azonnal

64.

Iratkezelési bizonylatok

a)

munkakönyv, postakönyv a lezárást követően:

5 év

b)

átadókönyv, átmenő napló, kézbesítőkönyv (külső, belső):

lezárását követően
5 év

c)

belső átadókönyv, előadói munkakönyv minősített adatok bizonylatai:

a benne nyilvántartott minősített adatok visszavételét követő
8 év

d)

kiadási füzet:

a benne nyilvántartott anyagok visszaérkezését, illetve selejtezését követően
8 év

e)

név szerinti nyilvántartó karton vagy azzal egyenértékű belső átadó okmány:

a felhasználó minősített adat felhasználására való jogosultságának megszűnése után a rajta szereplő iratok visszavételét követően
8 év

65.

Sokszorosítással és iratmásolással kapcsolatos iratok

a)

sokszorosítást és iratmásolást kérő kérelmek:

1 év

b)

sokszorosítást és iratmásolást nyilvántartó naplók:

5 év

c)

minősített adathordozók sokszorosítását, másolását nyilvántartó sokszorosítási napló:

a lezárását vagy beteltét követően
15 év

66.

Iratok eltűnésével kapcsolatos jegyzőkönyvek, jelentések

a)

nem minősített iratok eltűnéséről felvett jegyzőkönyv:

HN

b)

minősített iratok eltűnéséről felvett jegyzőkönyv:

HN

c)

jelentési kötelezettséggel kapcsolatos iratok:

HN

67.

Bélyegzők

a)

szerv elnevezését tartalmazó bélyegzők lenyomattal ellátott nyilvántartása:

HN

b)

egyéb bélyegzők és személyi (negatív) pecsétnyomók nyilvántartása:

a használatból történt kivonást követően
1 év

c)

bélyegző-, személyi (negatív) pecsétnyomó-igénylés:

1 év

d)

elvesztéssel kapcsolatos ügyirat:

HN

e)

bélyegzők és személyi (negatív) pecsétnyomók selejtezéséről/ megsemmisítéséről felvett jegyzőkönyvek:

HN

68.

Éves iratellenőrzésről szóló jelentések

a)

összesített jelentés:

5 év

b)

a szervek által készített jelentések:

3 év

c)

az évi iktatott iratokról készített összesített ügyforgalmi kimutatás a központi és területi szerveknél:

HN

69.

Minősített iratok átvételét igazoló aláírásminták:

HN

70.

Levéltárakkal kapcsolatos iratok

a)

levéltárnak átadott iratok jegyzéke:

HN

b)

levéltárakkal kapcsolatos levelezés:

3 év

71.

Futárjegyzék, kísérőjegyzék

a)

nem minősített iratok futárjegyzéke, kísérőjegyzéke:

3 év

b)

minősített iratok futárjegyzéke:

8 év

72.

Egyéb iratkezelési segédletek

a)

kódcsere-nyilvántartó könyv:

a lezárást követően
8 év

b)

próbariasztások nyilvántartó könyve:

a lezárást követően
8 év

c)

karbantartási napló:

a lezárást követően
8 év

d)

biztonsági területre belépő személyek nyilvántartása:

a lezárást követően
8 év

e)

tartalék kulcsok, kódok nyilvántartása:

a lezárást követően
8 év

f)

nyomtatások nyilvántartása:

a lezárást követően
8 év

g)

törlési napló:

a lezárást követően
8 év

i)

központi irattárba átadás ütemterve:

1 év

73.

Iratkezelési tevékenységgel kapcsolatos adatszolgáltatások, jelentések, javaslatok:

3 év

74.

Postai küldemények átvételére vonatkozó meghatalmazások, a posta által kiállított igazolás:

a lejáratát követően
1 év

75.

Az elektronikus ügyintézéssel összefüggésben keletkezett iratok, levelezések, elektronikus űrlap adatainak módosításával, új űrlapok bevezetésével, meglévő űrlapok hatálytalanításával kapcsolatos iratok:

2 év

76.

Aláírási címpéldány:

érvényességi idejét lejártát követően
8 év

77.

Automatikus műveletek

a)

automatikus művelet kérelmek:

3 év

b)

automatikus műveletek nyilvántartása:

3 év

III. Személyzeti tevékenységgel kapcsolatos iratfajták
Irattári tételszám keret: 101-től 150-ig
(felhasznált: 101-től 128-ig)

Megőrzési idő

Levéltári átadás

Digitalizálás mellett papíralapon is megőrzés
(D/PM)

101.

A személyi állomány jogviszonyaival kapcsolatos javaslatok, előterjesztések, nyilvántartások

a)

soron kívüli előléptetés, soron kívüli előresorolás, kitüntetés, jutalmazás, illetménymegállapítás, beosztás- és munkakörváltozás, megbízás, vezénylés, átrendelés, kinevezés, véglegesítés:

3 év

b)

hivatásos szolgálati, rendvédelmi igazgatási szolgálati, rendvédelmi tisztjelölti szolgálati jogviszony és munkaviszony megszüntetése:

3 év

c)

állomány-nyilvántartások:

1 év

d)

munkaköri leírások:

az új munkaköri leírás kiadását, más szervhez történő áthelyezést, jogviszony megszűnését követően
5 év

e)

személyi állománnyal kapcsolatos jelentések, statisztikák, havi létszám jelentések:

5 év

f)

teljesítményértékelés, minősítés, követelménymeghatározás:

5 év

102.

Felvétellel kapcsolatos iratok

a)

felvételi kérelmek, ezekkel kapcsolatos levelezések, információk, kérdőjegyek, javaslatok, orvosi vélemények, kérdőívek, életrajzok, visszavételi kérelmek:

1 év

b)

rehabilitációs ügyek:

HN

103.

Ösztöndíj- és tanulmányi szerződésekkel kapcsolatos kérelmek, iskolára küldési javaslatok, tanulmányi szerződések (az iskola befejezése után)

a)

ösztöndíj- és tanulmányi szerződésekkel kapcsolatos kérelmek, iskolára küldési javaslatok:

3 év

b)

tanulmányi és ösztöndíjszerződések:

a visszatartási idő lejártát követően
6 év

c)

rendvédelmi tisztjelöltek által benyújtott, ösztöndíjszerződéssel nem járó kérelmekkel (szak-, szakirányváltási, párhuzamos képzés, külföldi tanulmányok, jogviszony szüneteltetése) kapcsolatos iratok:

6 év

d)

a rendvédelmi tisztjelöltekkel történő levelezések tájékoztatási kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos iratok:

6 év

e)

tisztjelöltek féléves képzési költségének kimutatása:

15 év

104.

Polgári személyek kitüntetésével, jutalmazásával, segélyezésével kapcsolatos iratok:

1 év

105.

Személyi dosszié átvételére és személyi iratok átadására vonatkozó füzetek, kiadókönyvek:

5 év

106.

Hivatásos szolgálati, rendvédelmi tisztjelölti, rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszonnyal kapcsolatos panaszok:

5 év

107.

Személyi állomány nyilvántartó anyagai

a)

személyi anyaggyűjtő, személyi nyilvántartó (kereső) karton:

a jogviszony megszűnését követő
50 év

D/PM

b)

személyi anyagnyilvántartó könyv:

50 év

c)

szolgálati idő igazolásával kapcsolatban keletkezett kérelmek, átiratok, más kereső foglalkozás nyilvántartó kartonja, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony stb.:

3 év

d)

személyi és fogyaték dosszié átvételével kapcsolatos levelezések:

5 év

e)

személyi anyaggyűjtő, személyi nyilvántartó (kereső) karton selejtezéséről készült jegyzőkönyvek:

HN

108.

Munkavállalóval, közfoglalkoztatottakkal kapcsolatos iratok

a)

munkavállalóval, közfoglalkoztatottakkal kötött szerződés:

a születését követő
99. év

b)

munkavállalóval, közfoglalkoztatottakkal kapcsolatos levelezések:

1 év

109.

A személyi állományra vonatkozó parancsok, határozatok

a)

személyi parancsok, határozatok nyilvántartókönyve és névmutató könyve:

a születését követő
99. év

b)

személyi parancsok, határozatok eredeti példányai:

HN

c)

változásjelentések:

1 év

d)

más szerv által kiadott személyi parancsok, határozatok:

3 év

110.

Szolgálati, munkáltatói igazolványra vonatkozó iratok

a)

szolgálati, munkáltatói igazolványok, belépők és érvényesítő szelvények, átvételi adatlapok:

a visszavonást követően
1 év

b)

az elveszett és elrongálódott igazolvány, szolgálati jelvény pótlását kérő kérelmek, körözések, szolgálati igazolvány és jelvény rendelések, jelentések:

3 év

c)

szolgálati, munkáltatói igazolványok, belépők, szolgálati azonosító jelvények selejtezéséről készült jegyzőkönyv:

10 év

d)

bevont, megrongálódott, érvénytelen (hatályát vesztett) igazolványok, nyugdíjas igazolványok, azonosító jelvények, hímzett azonosítók:

a bevonást követően
1 év

e)

a szolgálati igazolványokkal kapcsolatos iratok, igénylések:

1 év

111.

Lőkiképzés

a)

lőkiképzési terv, valamint lőkiképzés végrehajtásáról készült összefoglaló jelentés, lőgyakorlat időpontjának és helyének jelentése:

3 év

b)

lőkiképzési okmány (komplex lőkiképzési terv, foglalkozási jegy, terv, vázlat):

10 év

c)

lőtérutasítás:

NS

15 év

d)

lőtérigénylés a szervektől, lőtérhasználati engedély, ütem- és naptári terv, lőkiképzési eredményjegyzék, egyéni, szerv szerinti, lőszer- és kiképzési anyagok kezelésével, elszámolásával kapcsolatos iratok:

5 év

e)

a lőkiképzéssel kapcsolatos iratok:

1 év

112.

Testnevelési és sportügyek

a)

testnevelési tanterv, tematika és program:

1 év

b)

versenykiírással, versenynaptárral, pontértékeléssel kapcsolatos iratok, bajnokságok jegyzőkönyvei:

1 év

c)

fizikai erőnléti felmérések iratai:

2 év

d)

versenynaptár:

3 év

e)

versenykiírás (sporttalálkozó), programfüzet (a rendezőnél):

3 év

f)

szakirányító tevékenységgel kapcsolatos iratok:

3 év

g)

sporttal, szabadidős tevékenységgel kapcsolatos megkeresések, levelezések, további intézkedést nem igénykő iratok:

1 év

113.

Szociális jellegű ügyek

a)

hősi halottakra vonatkozó adatok, emlékükre állított emlékművek és emléktáblák okmányai:

NS

15 év

b)

segélykérelem, ezzel kapcsolatos javaslat, jelentés:

3 év

c)

kegyeleti tevékenységgel kapcsolatban keletkezett iratok:

3 év

d)

szociális bizottság ülésének jegyzőkönyve és az ehhez kapcsolódó iratok:

3 év

e)

a munkáltatói kölcsönökkel kapcsolatos ügyek:

20 év

g)

vegyes szociális ügyek (családalapítási támogatás, szociális segélykérelem szociális bizottsági anyaga):

3 év

h)

az e)–g) alpont szerinti iratok, ha a kérelmező a kérelmét visszavonta, vagy a támogatás folyósítására nem került sor:

1 év

i)

nyugdíjastalálkozók, nyugdíjasokkal kapcsolatos levelezések anyagai:

3 év

j)

a szociális bizottsági tagok delegálásáról, megbízásáról szóló dokumentumok:

a delegálás megszűnését követő
1 év

114.

Személyi állománnyal kapcsolatos egyéb irat, javaslat, kérelem (illetmény nélküli szabadság, munkaidőrend, szolgálatmentesség, jogviszony szünetelés, állami kezességvállalással felvett lakásépítési/lakásvásárlási támogatással kapcsolatos iratok stb.):

3 év

115.

Mentesítési kérelmek vizsgálatával, intézéséről készült jelentések, okiratok:

10 év

116.

Áthelyezésre, szolgálati viszony megszüntetésére, visszavételre vonatkozó kérelmek, javaslatok megvalósulás hiányában:

3 év

117.

Társadalombiztosítással kapcsolatos anyagok küldése:

3 év

118.

Vagyonnyilatkozattal kapcsolatos levelezések iratai:

1 év

119.

Nemzetbiztonsági ellenőrzésekkel kapcsolatos iratok, az ellenőrzött személlyel kapcsolatos levelezések:

5 év

120.

Az egészségkárosodási ellátással kapcsolatban keletkezett iratok

a)

a jogosultság megállapítása esetén:

a rendvédelmi egészség- károsodási ellátásra jogosultság megszűnését követő
5 év

b)

amennyiben rendvédelmi egészségkárosodási ellátásra jogosultság nem kerül megállapításra:

3 év

c)

egészségkárosodással kapcsolatos egyéb iratok:

1 év

121.

Rendfokozati vizsgával kapcsolatos iratok:

5 év

122.

Ügyfélkapu+ vagy e-Azonosítás szolgáltatás regisztrációval kapcsolatos iratok:

5 év

123.

Toborzással kapcsolatos iratok

a)

toborzással kapcsolatos levelezés:

1 év

b)

toborzással kapcsolatos jelentések, statisztikák:

3 év

c)

toborzási stratégia, és a megvalósítással kapcsolatos iratanyagok:

5 év

d)

pályaorientációs feladatok (kapcsolattartás, képzésszervezés) anyagai:

5 év

e)

állásbörzék, direkt rekrutáció iratanyagai:

1 év

f)

a Rendőrségi Karrierportál üzemeltetésével kapcsolatos iratok:

1 év

124.

Kutyavezetői szolgálatirányító tiszt feladatával kapcsolatos iratok

a)

területi szerv illetékességi területén lévő kutyavezetők készenléti szolgálatvezénylése:

5 év

b)

kapcsolattartás kiképző intézménnyel, a kutyavezetőt foglalkoztató szervezeti elemek vezetőjével, valamint a kutyavezető közvetlen szolgálati elöljárójával:

5 év

c)

kutyavezető-jelölt alkalmasságára vonatkozó iratok:

5 év

d)

a szolgálati kutyák csapatszolgálati feladatokra történő igénybevételének koordinációjára vonatkozó iratok:

5 év

e)

a kutyás szolgálatellátási forma időszakos értékelésével-elemzésével kapcsolatos iratok:

5 év

f)

a kutyavezetők és a szolgálati kutyáik területi szervnél végrehajtott képzéseinek koordinálásával kapcsolatos iratok:

3 év

g)

a kutyavezetők és a szolgálati kutyáik ellenőrzésével kapcsolatos iratok:

3 év

h)

a szolgálati kutyás bemutatók szervezésével kapcsolatos iratok:

1 év

i)

szolgálati kutyákkal kapcsolatos szakirányítói levelezések:

1 év

j)

szolgálati kutyákkal kapcsolatos adatszolgáltatások:

3 év

k)

szolgálati kutyák minősítése:

3 év

l)

szolgálati kutyák nyilvántartása:

3 év

m)

szolgálati kutyák selejtezése:

5 év

125.

Jogviszony igazolások (ÉPC-HK, munkáltatói stb.):

3 év

126.

A jogi szakvizsgával összefüggő igazolások, kérelmek, munkáltatói igazolással és a mentorkijelölési kérelemmel kapcsolatban keletkezett iratok

a)

a jogi szakvizsgához szükséges munkáltatói igazolás:

3 év

b)

a mentorkijelölési kérelemmel kapcsolatban keletkezett iratok:

a joggyakorlati idő befejezését követő
3 év

127.

A duális képzéssel kapcsolatban keletkezett iratok:

5 év

128.

Humánigazgatási szakmai eljárásrendek:

10 év

IV. Egészségügyi tevékenységgel kapcsolatos iratfajták
Irattári tételszám keret: 151-től 200-ig
(felhasznált: 151-től 168-ig)

Megőrzési idő

Levéltári átadás

Digitalizálás mellett papíralapon is megőrzés
(D/PM)

151.

Betegellátással kapcsolatos okmányok, naplók, nyilvántartások

a)

egészségügyi törzskönyvek:

a jogviszony megszűnését követő
30 év

b)

ambuláns- és táppénzes naplók:

5 év

c)

a baleseti jegyzőkönyvek, határozatok dokumentációja:

50 év

152.

Az orvosi alkalmassági vizsgálatokkal kapcsolatos okmányok, nyilvántartások, dokumentációk

a)

a Rendőrség hivatásos állományába, valamint a rendvédelmi technikumba jelentkezők egészségügyi alkalmassági vizsgálatával kapcsolatos dokumentációk, minősítések, vélemények (amennyiben jogviszony létesítésére nem kerül sor):

a vizsgálattól számított
1 év

b)

balesetekkel, orvosi felülvizsgálati ügyekkel kapcsolatos minősítések, illetve határozatok:

a jogviszony megszűnését követően
50 év

c)

az orvosi alkalmassági vizsgálatokkal (új felvételesek, FÜV eljárás, balesetek, gépjármű-vezetői alkalmassági vizsgálatok stb.) kapcsolatos levelezések, egyéb iratok:

3 év

153.

Egészségügyi szervezői tevékenységgel kapcsolatos iratok, rekreációs gyógyüdültetésekkel és rehabilitációs gyógyintézetbe való elhelyezéssel összefüggő iratok

a)

egészségügyi szakirányítói tevékenységgel kapcsolatos iratok:

5 év

b)

egészségügyi szervezői tevékenységgel kapcsolatos iratok, rekreációs gyógyüdültetésekkel és rehabilitációs gyógyintézetbe való elhelyezéssel összefüggő iratok:

5 év

154.

Munkavédelmi, közegészségügyi-járványügyi munkával kapcsolatos iratok

a)

munkavédelemmel, balesetvédelemmel és tűzvédelemmel összefüggő ügyiratok:

5 év

b)

szolgálati, munkabalesetek iratai:

NS

15

D/PM

c)

munkavédelmi, közegészségügyi (egészségvédelmi), tűzvédelmi oktatás iratai:

a megismételt oktatást követően
5 év

d)

munkavédelmi, közegészségügyi-járványügyi hatósági ellenőrzések jegyzőkönyvei:

5 év

e)

munkavédelmi, közegészségügyi-járványügyi (nem hatósági) ellenőrzések jegyzőkönyvei:

5 év

f)

fertőző betegek nyilvántartókönyve:

15 év

g)

munkavédelmi, közegészségügyi, járványügyi véleményezések:

5 év

h)

munkavédelmi, közegészségügyi, járványügyi szakhatósági állásfoglalások, munkavédelmi, közegészségügyi, járványügyi tevékenységgel kapcsolatos egyéb ügyiratok (levelezések, feljegyzések stb.):

5 év

i)

rendkívüli járványügyi események (haváriák) kivizsgálásával kapcsolatos ügyiratok:

5 év

j)

üzembe helyezéssel kapcsolatos iratok:

HN

k)

munkakörnyezeti kockázatértékelés dokumentuma:

5 év

l)

munkavédelmi, közegészségügyi, járványügyi tevékenységgel és a tűzvédelemmel kapcsolatos egyéb ügyiratok (levelezések, feljegyzések stb.):

1 év

155.

A hatósági és bűnügyi orvosi munkával kapcsolatos okmányok, nyilvántartások, naplók

a)

hatósági és bűnügyi orvosi vizsgálatok nyilvántartási könyvei:

10 év

b)

látleletek, a hatósági és bűnügyi orvosi tevékenységgel kapcsolatban keletkezett egyéb ügyiratok (orvosi szakvélemények, levelezések stb.):

10 év

156.

Alapellátó pszichológiai tevékenységgel kapcsolatos iratok

a)

a Rendőrség személyi állományába, valamint a rendvédelmi technikumba jelentkezők pszichikai alkalmassági vizsgálatával kapcsolatos vizsgálati dokumentációk, vélemények (a szolgálati jogviszony létesítése esetén):

a szolgálati viszony megszűnését követően
9 év

b)

a Rendőrség személyi állományába, valamint a rendvédelmi technikumba jelentkezők pszichikai alkalmassági vizsgálatával kapcsolatos vizsgálati dokumentációk, minősítések, vélemények (amennyiben jogviszony létesítésére nem került sor):

a vizsgálattól számított
1 év

c)

a Rendőrség személyi állományában lévők pszichikai alkalmassági vizsgálatával kapcsolatos vizsgálati dokumentáció, minősítések, vélemények, a pszichológiai gondozásokról készült feljegyzések:

a szolgálati viszony megszűnését követően
9 év

d)

pszichológiai ellátásban részesülők nyilvántartó könyve (ambuláns-, betegforgalmi napló):

5 év

e)

pszichológiai tevékenységgel kapcsolatos levelezések, egyéb iratok:

3 év

f)

rendkívüli eseményekről készült jelentések:

3 év

157.

A személyi állomány RBV védelmének egészségügyi biztosítására vonatkozó ügyiratok:

HN

158.

ÁNTSZ működési engedéllyel, NEAK finanszírozással és társadalombiztosítási ellátással kapcsolatos iratok

a)

ÁNTSZ működési engedéllyel, NEAK finanszírozási szerződéssel kapcsolatos levelezések:

3 év

b)

ÁNTSZ működési engedély, NEAK finanszírozási szerződés:

az érvényesség megszűnését követően
5 év

159.

Egészségügyi tájékoztató anyagok:

1 év

160.

Gyógyszerek bevonásáról és selejtezéséről szóló jegyzőkönyvek:

5 év

161.

Rendezvényekhez, demonstrációkhoz, kiképzési feladatokhoz kapcsolódó egészségügyi biztosításokkal összefüggő ügyiratok, levelezések:

1 év

162.

Fogászati, szemészeti (látásjavító szemüveg/kontaktlencse, képernyős szemüveg) költségtérítés:

5 év

163.

I. fokú és II. fokú Felülvizsgálati ügyek szakvéleményei
(FÜV):

a jogviszony megszűnését követően
50 év

164.

Közlekedéspszichológiai vizsgálatok iratanyagai:

10 év

165.

Egészségügyi és pszichológiai alkalmassági vizsgálatokkal kapcsolatos levelezések, egyéb iratok:

3 év

166.

A Rendőrség Covid–19 járvánnyal kapcsolatos döntései, statisztikái, összesítő kimutatásai, előterjesztések és tervezetek:

NS

15 év

167.

Covid–19 járvánnyal kapcsolatos háttéranyagok (döntés-előkészítő anyagok, adatszolgáltatások, tájékoztatások, döntés-előkészítő megismerési céllal továbbított dokumentumok):

10 év

168.

Más minisztérium, szerv Covid–19 járvánnyal kapcsolatos döntései, statisztikái, összesítő kimutatásai, előterjesztések és tervezetek:

5 év

V. Gazdasági-pénzügyi tevékenységgel összefüggő iratfajták
Irattári tételszám keret: 201-től 300-ig
(felhasznált: 201-től 300-ig)
1

Az utasítás a 41. pont alapján hatályát vesztette 2025. január 2. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére