• Tartalom

11/2025. (III. 14.) NGM utasítás

11/2025. (III. 14.) NGM utasítás

a Nemzetgazdasági Minisztérium épületeibe történő személyi be- és kiléptetés, benntartózkodás, csomag-, anyag-, áru- és eszközszállítás, valamint a parkolás rendjéről

2025.03.16.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján – figyelemmel a védett személyek és a kijelölt létesítmények védelméről szóló 160/1996. (XI. 5.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdés g) pontjában, 11. § (1) és (2) bekezdésében, valamint 1. melléklet 2. pont n) alpontjában foglaltakra – a következő utasítást adom ki:

1. § A Nemzetgazdasági Minisztérium épületeibe történő személyi be- és kiléptetés, benntartózkodás, csomag-, anyag-, áru- és eszközszállítás, valamint a parkolás rendjéről szóló szabályzatot (a továbbiakban: szabályzat) az 1. mellékletben foglaltak szerint határozom meg.

2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

3. §1

1. melléklet a 11/2025. (III. 14.) NGM utasításhoz

SZABÁLYZATa Nemzetgazdasági Minisztérium épületeibe történő személyi be- és kiléptetés, benntartózkodás, csomag-, anyag-, áru- és eszközszállítás, valamint a parkolás rendjéről

1. Az épületek őrzése, valamint a be- és kiléptetési feladatok ellátása

(1) A Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) 1011 Budapest, Vám utca 5–7. alatti székhelye (a továbbiakban: Vám utcai épület), valamint telephelyei, az 1051 Budapest, József nádor tér 2–4. alatti épület (a továbbiakban: József nádor téri épület), az 1131 Budapest, Pozsonyi út 56. B alatti épület (a továbbiakban: Pozsonyi úti épület) és az 1027 Budapest, Csalogány utca 9–11. alatti épület (a továbbiakban: Csalogány utcai épület), (a Vám utcai épület, a József nádor téri épület, a Csalogány utcai épület és a Pozsonyi úti épület a továbbiakban együtt: épületek) a minisztérium szervezeti egységeinek elhelyezésére szolgál.
(2) A Vám utcai épületben a Készenléti Rendőrség kijelölt állománya (a továbbiakban: KR őrség), a József nádor téri épületben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) Bevetési Igazgatóság kijelölt állománya (a továbbiakban: NAV őrszolgálat) (a továbbiakban együtt: reagáló erő) végzi az őrzés-védelmi, valamint a be- és kiléptetési feladatokat. A Pozsonyi úti épületben és a Csalogány utcai épületben az őrzés-védelmi, valamint be- és kiléptetési feladatokat civil biztonsági szolgálat (a továbbiakban: civil biztonsági szolgálat) (a reagáló erő és a civil biztonsági szolgálat a továbbiakban együtt: biztonsági szolgálat) látja el.
(3) A szabályzat alkalmazásában
a) állandó belépési engedély: az arra jogosított szerv által kiadott, elektronikus adathordozón (chip) rögzített technikai azonosító kóddal ellátott olyan engedély, amely visszavonásig az épületekbe történő be- és kilépésre jogosít;
b) belépési jogosultság: a belépőkártyák használatához beállított jogosultságok;
c) beléptető rendszer: az épületekbe történő belépési jogosultságokat kontrolláló elektronikus rendszer, a beléptető rendszert az üzemeltető üzemelteti és tartja karban;
d) biztonsági vezető: a nemzetgazdasági miniszter által, a minisztérium személyi állományából kinevezett szakmai vezető;
e) csomag: az épületbe belépni szándékozó személy birtokában lévő, az általa fogott vagy testére rögzített, azon viselt olyan tárgy, amely a benne elhelyezett dolgok szállítására vagy azok szállításának megkönnyítésére szolgál, és amely alkalmas arra, hogy e dolgok a külső szemlélő elől – részben vagy egészben – elfedve maradjanak;
f) felsővezető: a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (a továbbiakban: Kit.) 3. § (3) bekezdése szerinti politikai felsővezető és a Kit. 3. § (7) bekezdés a) és b) pontja szerinti szakmai felsővezető, azaz miniszterelnök, miniszter, a miniszterelnök politikai igazgatója, a miniszterelnök nemzetbiztonsági főtanácsadója, államtitkár, közigazgatási államtitkár, helyettes államtitkár;
g) gazdasági bejárat: a Vám utcai épület Iskola utca felőli bejárata, amely folyamatosan zárva tart, nyitása és használata engedélyhez kötött, azt a KR őrség biztosítja; a József nádor téri épület Dorottya utca 7. szám alatti bejárata, amely folyamatosan zárva tart, nyitását és használatát a NAV őrszolgálat biztosítja;
h) hivatali főbejárat: a Vám utcai épület esetében a Vám utca felől megközelíthető bejárat, a József nádor téri épület esetében a József nádor tér felől megközelíthető személybejárat, a Pozsonyi úti épület esetében a Pozsonyi út felől megközelíthető bejárat, a Csalogány utcai épület esetében a Csalogány és Medve utca találkozása felől megközelíthető bejárat;
i) hivatali bejárat: a József nádor téri épület esetében a Dorottya utca 5. szám alatti bejárat;
j) küldemény: papíralapú irat vagy tárgy, továbbá elektronikus irat – kivéve a reklámanyag, sajtótermék, elektronikus szemét –, amelyet kézbesítés céljából burkolatán, a hozzá tartozó listán vagy egyéb, egyértelműen az irathoz vagy tárgyhoz rendelt felismerhető módon címzéssel láttak el;
k) rendkívüli esemény: az épületek elleni támadás, természeti katasztrófa (villámcsapás, ár- és belvíz, földrengés), tűz, robbanás, tartós áramszünet, fegyverhasználat, hivatalos személy elleni erőszak, vétlen lövés, gyanús csomag, tárgy találása, illetéktelen behatolás, az épületek közvetlen közelében kialakuló demonstráció, felsővezető erre irányuló jelzése;
l) technikai személy- és csomagátvizsgálás: az arra kötelezett személyek ruházatának és csomagjainak átvizsgálása technikai eszközök segítségével annak ellenőrzése érdekében, hogy a belépő nem tart-e magánál az épületbe be nem vihető dolgot;
m) teherporta: a József nádor téri épület hivatali főbejárat melletti bejárata, nyitását és használatát a NAV őrszolgálat biztosítja;
n) üzemeltető: az épületek tekintetében üzemeltetési feladatokat ellátó Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság;
o) vendégkártya: az épületek hivatali főbejáratán létesített beléptetési ponton való áthaladásra jogosító, egyszeri belépésre jogosító belépési engedély, amely sorszámozott (nem fényképes) és kilépéskor leadásra kerülő belépőkártya.

2. A belépés technikai feltételei, alapvető szabályai

(1) A beléptetési feladatok ellátását a Vám utcai és a József nádor téri, valamint a Pozsonyi úti épületekben elektronikus beléptető rendszerrel, a Csalogány utcai épületekben egyedi okmányellenőrzéssel kell végrehajtani, amely alkalmas a belépésre jogosító, a 4. pont (1) bekezdésében felsorolt dokumentumokkal az előírt módon, a belépni szándékozó személyek ellenőrzött, folyamatos, fokozott biztonsági követelményeknek megfelelő eszközök alkalmazásával történő beléptetésére.
(2) Az elektronikus beléptető rendszer kizárólag a vonatkozó jogszabályok által megengedett módon rögzít és tartalmaz adatokat, azokat a közigazgatási államtitkár, valamint a biztonsági vezető kérheti le.
(3) Valamennyi belépő személy köteles betartani az elektronikus és egyedi okmányellenőrzéssel történő beléptetésre, valamint az épületekben való tartózkodás rendjére vonatkozó – a biztonsági szolgálat beléptetést végző munkatársai által közölt – szabályokat, és ezeknek megfelelően együttműködni a biztonsági szolgálat munkatársaival. Belépésével valamennyi belépő személy elfogadja, és magára nézve kötelezőnek ismeri el ezen szabályokat, amelyre a beléptetést végző biztonsági szolgálat munkatársai szükség esetén a belépő személyek figyelmét külön felhívják.
(4) Az épületek területére a munkavégzés megzavarására, akadályozására alkalmas eszköz nem vihető be. Amennyiben ennek a belépő személy nem tesz eleget, beléptetése megtagadható. Az átvételről a biztonsági szolgálat átvételi elismervényt állít ki, és az átvett készüléket a kilépéskor az elismervény ellenében visszaszolgáltatja.
(5) Az épületekben történő tartózkodás nem eredményezheti az épületekben elhelyezett szervezeti egységek rendeltetésszerű működésének sérelmét.
(6) A (4) és (5) bekezdésbe ütköző magatartás esetén a belépés megtiltható, az épületekben történő tartózkodás korlátozható, az épületekből kiutasításnak van helye, továbbá a biztonsági szolgálat az érintettel szemben rendőri intézkedést kezdeményezhet.
(7) Az épületekbe a lőfegyverekről és lőszerekről szóló törvényben, valamint a végrehajtására kiadott jogszabályban fegyverként meghatározott eszközt, a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökről szóló 175/2003. (X. 28.) Korm. rendelet Mellékletében meghatározott eszközt, valamint a biztonsági szolgálat tagja által veszélyes anyagként (eszközként) azonosított dolgot bevinni tilos. A biztonsági szolgálat munkatársa a lőfegyver vagy egyéb veszélyesnek ítélt eszköz átadása teljesítésének elmaradása esetén a beléptetést megtagadja.
(8) Az épületekbe be nem vihető dolgot a beléptetést megelőzően kötelező átadni a biztonsági szolgálat részére, aki azt letétbe helyezi. A biztonsági szolgálat az átvételről elismervényt állít ki, és az átvett dolgot – jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában – kilépéskor az elismervény ellenében visszaszolgáltatja.
(9) A (7) és (8) bekezdésben foglalt rendelkezéseket nem kell alkalmazni
a) a reagáló erő szolgálatot teljesítő állománya, a rendőrség, a Magyar Honvédség, a NAV állományába tartozó belépésre jogosult személy, a hazai és külföldi védett személy védői szolgálati fegyverei, valamint a futárszolgálati feladatokat ellátó állomány szolgálati fegyverei esetében;
b) az épületekben munkavégzés céljából jogszerűen tartózkodó személyek által ilyen célból vagy a munkavégzés során jogszerűen tartható eszközökre.
(10) Az állandó belépési jogosultsággal nem rendelkező személy beléptetése a Vám utcai és a József nádor téri épületbe – a jelen szabályzatban meghatározott kivételekkel – csak a technikai személy- és csomagátvizsgálást követően történhet meg.
(11) Akinek a belépése a Vám utcai és a József nádor téri épületbe technikai személy- és csomagátvizsgáláshoz kötött, annak a technikai személy- és csomagátvizsgálás során át kell haladnia a fémkereső kapun, valamint közre kell működnie csomagjainak a KR őrség által végzendő személyes átvizsgálásában, illetve a NAV őrszolgálat által végzendő technikai csomagátvizsgálásban. Amennyiben a kötelezett ehhez nem járul hozzá, úgy a beléptetést a reagáló erő megtagadja.
(12) Amennyiben a beléptetés céljára tekintettel a biztonsági vezető úgy rendelkezik, az érintett személy csak azt követően léptethető be az épületbe, ha a nála lévő hang- és képfelvétel készítésére alkalmas eszközöket a biztonsági szolgálat részére átadja, ellenkező esetben a beléptetést a biztonsági szolgálat megtagadja.

3. A szabályzat hatálya

A szabályzat hatálya
a) az épületben működő szervek szervezeti egységeinek munkatársaira;
b) az épületek tekintetében üzemeltetési feladatokat ellátó üzemeltető és az épületek területén elhelyezett szervezetek részére, az épületekben szolgáltatási tevékenységet nyújtókra, a velük szerződött vállalkozásoknál az épületekben végzendő szolgáltatási tevékenység nyújtása során foglalkoztatottakra;
c) az a)–b) pontban meghatározottakon túl az épületekbe belépési jogosultságot kérő szervezetek állományára és egyéb személyekre
terjed ki.

4. Belépésre jogosító dokumentumok

(1) Az épületekbe belépésre jogosít
a) a 8. pont (1) bekezdés a)–g) pontjában felsorolt személyek igazolványai,
b) az állami vezetői igazolvány,
c) az állandó belépési engedély,
d) a vendégkártya, valamint
e) a jelen szabályzatban meghatározott körben a személyazonosság megállapítására alkalmas, valamint szakmai feladatellátást igazoló fényképes igazolvány.
(2) A miniszterelnök és a Kormány tagjai, valamint a minisztérium felsővezetői bármely időpontban beléphetnek az épületekbe.
(3) A (2) bekezdésben írtak szerint jogosult az épületekbe belépni a biztonsági szolgálat szolgálati feladatot ellátó állománya, valamint a biztonsági vezető.
(4) Az állandó belépési engedély a Vám utcai, a Pozsonyi úti és a Csalogány utcai épületek esetében munkanapokon 06.00 óra és 21.00 óra közötti, a József nádor téri épület hivatali főbejáratán hétfőtől csütörtökig 06.30 óra és 20.00 óra, pénteken 06.30 óra és 16.30 óra közötti, hivatali bejáratán hétfőtől csütörtökig 07.00 óra és 17.30 óra, pénteken 07.00 óra és 14.30 óra közötti időben történő belépésre jogosít.
(5) A foglalkoztatott részére munkanapokon a 21.00 óra és 06.00 óra, illetve a 20.00 óra és 06.30 óra közötti, továbbá a pihenő- és munkaszüneti napon történő benntartózkodást az érintett önálló szervezeti egység vezetője az 1. függelék szerinti formanyomtatvány kitöltésével engedélyezi, amelyet legkésőbb a munkavégzést megelőző munkanapon elektronikusan megküld a biztonsági vezető részére, aki az engedélyt továbbítja a biztonsági szolgálat felé.
(6) Ha az (5) bekezdés szerinti foglalkoztatott szervezeti egységének vezetője akadályoztatva van, vagy ha a tisztség nincs betöltve, úgy az 1. függelék szerinti formanyomtatványt a felettes állami vezető írja alá.
(7) A minisztérium biztonsági ügyeleti szabályzatáról szóló miniszteri utasításban meghatározott, kormányzati intézkedést igénylő rendkívüli esemény bekövetkezése esetén berendelt személyi állomány a berendelés alapján, az abban meghatározottak szerint, a jelen pont (4) és (5) bekezdésében írt időbeli korlátozástól függetlenül jogosult az épületekbe belépni, és ott bent tartózkodni.
(8) A vendégkártya a Vám utcai és a József nádor téri, valamint Pozsonyi úti épületekben elhelyezett szervezeti egységek állandó belépési engedéllyel nem rendelkező személyi állománya, valamint az ezen szervezeti egységekhez érkező vendégek részére adható. A vendégkártya napi egyszeri belépésre és benntartózkodásra jogosít, amelyet a vendég a kilépéskor – a biztonsági szolgálat által adott tájékoztatás szerinti módon – köteles leadni.
(9) A vendégkártya az (1) bekezdés a)–c) pontjában meghatározott belépővel rendelkezők részére is – a jogosultság ellenőrzése és személyazonosításra alkalmas okmánya felmutatása után – a belépőre meghatározott jogosultsági időszakra kiadható, amennyiben belépéskor nem tudják felmutatni a részükre kiállított, belépésre jogosító engedélyt.
(10) A Csalogány utcai épületbe és a Pozsonyi úti épületbe történő belépést a civil biztonsági szolgálat az állandó belépési engedély felmutatása ellenében biztosítja.
(11) A minisztérium azon dolgozója, aki még nem rendelkezik állandó belépési engedéllyel, vagy annak érvényességi ideje az új engedély kiadása előtt lejárt, a személyi igazolványa felmutatása ellenében léptethető be a minisztérium épületeibe. Részükre a belépést a reagáló erő és a Pozsonyi úti épület civil biztonsági szolgálata a jelen pont (8) bekezdése szerint vendégkártya kiadásával, a Csalogány utcai épület civil biztonsági szolgálata egyedi okmányellenőrzést követően biztosítja.
(12) A személyi állomány azon tagja, akinek a Csalogány utcai épületbe történő beléptetése a (11) bekezdés szerinti módon kerül biztosításra, a személyi adatainak kezeléséhez külön adatvédelmi nyilatkozat aláírásával járul hozzá. A Csalogány utcai épületbe történő beléptetéssel kapcsolatos adatvédelmi tájékoztatót és nyilatkozatot a 2. függelék tartalmazza.
(13) A (12) bekezdés szerinti személyi állományról a Csalogány utcai civil biztonsági szolgálatot a biztonsági vezető tájékoztatja.

5. A belépésre jogosító okmányok kiadásának rendje

(1) A 4. pont (1) bekezdés c) pontja szerinti állandó belépési engedély igényléséhez szükséges formanyomtatvány a minisztérium intranet oldalán elérhető.
(2) Az állandó belépési engedély kiadását az önálló szervezeti egységek vezetői, illetve a jelen szabályzatban meghatározott egyéb személyek kezdeményezhetik.

6. A vendégkártya kiadásával kapcsolatos szabályok

(1) A KR őrség, valamint a civil biztonsági szolgálat vendégkártyát ad ki a fogadó szerv által az érkezést megelőző napon, de legkésőbb a belépés reggelén leadott, a 3., valamint a 4. függelék szerinti nyomtatványok alapján. A NAV őrszolgálat a vendégkártyát a biztonsági vezető által kiadott egyedi engedély alapján adja ki a József nádor téri épületbe érkező vendégek részére.
(2) A belépést megelőzően a belépő személy nevét, a személyazonosság megállapítására alkalmas fényképes igazolványa számát rögzíteni kell, amelyet a biztonsági szolgálat – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet 6. cikk (1) bekezdés e) pontja értelmében – kezelhet. A vendégkártyával történő belépéshez szükséges tájékoztatót a 6–8. függelék tartalmazza.
(3) Hozzájárulás esetén az abban szereplő adatokat – az épület védelme, az annak működésével összefüggésben elkövetett bűncselekmények felderítése érdekében – a biztonsági vezető azok rögzítésétől számított harminc napig kezeli.

7. Az épületek területére történő belépés általános rendje

(1) Az épületekbe gyalogosan belépni szándékozók a hivatali főbejáratokat, valamint a hivatali bejáratot használhatják. Az épületek hivatali főbejáratai és hivatali bejárata a 4. pont (4) bekezdésében meghatározott időszakban vehetők igénybe.
(2) A József nádor téri épület hivatali bejáratát a foglalkoztatott kizárólag állandó belépőkártyával veheti igénybe. Ezen bejáraton a NAV őrszolgálat biztonsági szolgálatot nem lát el, vendég ezen a bejáraton nem léptethető be, illetve ki.
(3) A József nádor téri épület hivatali főbejárata használatának akadályoztatása esetén az épület hivatali bejárata üzemel ideiglenes főbejáratként. Ebben az esetben a kapu nyitvatartási idejére, a regisztrációra, valamint a kártyahasználatra nézve a hivatali főbejárat használatának szabályait kell alkalmazni. A hivatali bejárat hivatali főbejáratként történő használata esetén a vendégbejárati nyílókapu mellett NAV őrszolgálati ellenőrző pont kerül kialakításra. Ez esetben a belépőkártyával rendelkező foglalkoztatott a vendégbejáratot nem használhatja, a vendégbejáratot kizárólag belépőkártyával nem rendelkező személy be- és kiléptetésre lehet használni, személyazonosító igazolvány felmutatása után.
(4) Az épületekben dolgozó munkatársak első belépéskor az irodák kulcsait – a József nádor téri épület kivételével, ahol külön kulcskiosztási rendszer működik – a biztonsági szolgálatnál vehetik át, amely átvételt az aktuális napi kulcsnyilvántartásban átvételi időpont feltüntetésével és aláírásukkal igazolják. A munkaidő végén az irodák kulcsainak leadása szintén a biztonsági szolgálatnál történik, amely leadást az épületben dolgozó munkatársak az aktuális napi kulcsnyilvántartásban leadási időpont feltüntetésével és aláírásukkal igazolják.
(5) A Vám utcai épület gazdasági bejáratának használata kizárólag a gazdasági feladatainak ellátására engedélyezett, az engedélyben megjelölt időszakban. Az engedély kiadására, valamint a bejárat más célú használatának engedélyezésére (pl. személy beléptetése) a biztonsági vezető jogosult.
(6) A József nádor téri épület gazdasági bejárata csak rendkívüli helyzetben nyitható ki. Az engedély kiadására a biztonsági vezető jogosult.
(7) A József nádor téri épületben az Alagsor 25. számú – teherlifttel ellátott – helyiség utcafronti nyílászáróján keresztül történő be- és kirakodást csak a NAV őrszolgálat felügyeletével lehet végezni.
(8) A József nádor téri épületben a teherporta áru- és eszközszállításra, az épület kiürítése és menekülés céljából, továbbá mozgáskorlátozott személy akadálymentes beléptetésére, valamint a kerékpárral vagy motorkerékpárral érkező foglalkoztatott épületbe történő bejutására, illetve onnan történő távozására szolgál. A mozgáskorlátozott személy személyi okmánnyal történő azonosítását a NAV őrszolgálat végzi, és adatait a beléptető rendszerben rögzíti. A kerékpárral vagy motorkerékpárral érkező foglalkoztatott is köteles be- és kiléptetéskor az állandó belépőkártya használatára.
(9) A teherporta kapuja – a szállítás, rakodás, kerékpárral vagy motorkerékpárral történő érkezés-távozás és az épület kiürítése esetét, valamint az épület udvarán történő parkolás biztosítását kivéve – személyforgalomra nem vehető igénybe, a kaput napközben zárva kell tartani.

8. Az épületek hivatali főbejáratain és hivatali bejáratán történő be- és kilépés rendje

(1) Igazolványuk felmutatása, valamint technikai személy- és csomagátvizsgálás nélkül a hivatali főbejáratnál kialakított VIP ajtón lépteti be a biztonsági szolgálat
a) a miniszterelnököt,
b) a köztársasági elnököt,
c) az Országgyűlés elnökét,
d) a Kormány tagjait,
e) az Alkotmánybíróság elnökét,
f) a Kúria elnökét,
g) a legfőbb ügyészt,
h) az a)–g) pontban felsorolt személyek kíséretében lévő személyeket,
i) a minisztérium államtitkárait,
j) a minisztérium helyettes államtitkárait,
k) a minisztériumban működő kormánybiztosokat, miniszterelnöki biztosokat, miniszteri biztosokat, miniszterelnöki megbízottakat,
l) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács elnökét,
m) a külföldi védett vezetőket és kíséretükben lévő személyeket, valamint
n) a miniszterhez vagy a minisztérium államtitkáraihoz és közigazgatási államtitkárához érkező vendégeket.
(2) Igazolványuk felmutatása mellett, technikai személy- és csomagátvizsgálás nélkül a hivatali főbejáratnál kialakított VIP ajtón lépteti be a biztonsági szolgálat a minisztériumba érkező állami vezetői igazolvánnyal rendelkező személyeket.
(3) Az épületek hivatali főbejáratán – a (4)–(6) és (9) bekezdésben meghatározott előírások figyelembevételével – az alábbi személyek vendégkártya kiadása mellett, technikai személy- és csomagátvizsgálás nélkül beléphetnek:
a) az országgyűlési képviselők,
b) Magyarország európai parlamenti képviselői,
c) az Integritás Hatóság elnöke, elnökhelyettese és köztisztviselői,
d) a minisztérium helyettes államtitkáraihoz érkező vendégek, valamint a Miniszteri Kabinet, a Közigazgatási Államtitkári Titkárság és a Miniszteri Koordinációs és Igazgatási Főosztály kifejezett kérésében szereplő személyek,
e) a rendőrség, a katasztrófavédelem, a NAV, a Magyar Honvédség, valamint a katonai és polgári titkosszolgálatok állományába tartozó személyek, a biztonsági vezető által adott előzetes tájékoztatás szerint.
(4) A (3) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott személyek a reagáló erő biztonságtechnikai helyiségébe az illetékes miniszter által meghatározott feltételek fennállása és a meghatározott szabályok betartása mellett, a minősített adatvédelemmel kapcsolatban akkreditált biztonsági területekre a vonatkozó jogszabályokban és az érintett szervezet biztonsági szabályzatában meghatározott feltételek mellett léphet be.
(5) Az épületek hivatali főbejáratán, valamint hivatali bejáratán történő belépési jogosultságot – az (1) bekezdésben foglalt kivételekkel – a biztonsági szolgálat a belépést megelőzően ellenőrzi. A biztonsági szolgálat felhívására a belépésre jogosító okmányt fel kell mutatni, illetve fizikai ellenőrzés céljából át kell adni.
(6) A biztonsági szolgálat megtagadja azon személy beléptetését, akinek a belépésre jogosító okmány kiadásánál, illetve érvényesítésekor a személyazonossága nem állapítható meg, vagy azt a fogadó fél nem igazolja. Ebben az esetben a biztonsági szolgálat az érintettel szemben szükség esetén rendőri intézkedést kezdeményezhet.
(7) A József nádor téri épület hivatali bejáratán kizárólag az állandó belépési jogosultsággal rendelkező, valamint az (1) és a (2) bekezdésben meghatározott személyek léptethetők be. Amennyiben a belépni szándékozó személy az állandó belépési engedélyét vagy a részére külön jogszabály alapján kiállított igazolványt nem tudja felmutatni, úgy a NAV őrszolgálat átirányítja a hivatali főbejárathoz.
(8) A József nádor téri épületben működő éttermi szolgáltatásokra vonatkozó, más költségvetési szerv által előterjesztett igényléseket a biztonsági vezető ellenőrzi, és vezetői jóváhagyás után nyilvántartja. A NAV őrszolgálat a nyilvántartás szerinti személyeket személyi okmánnyal történő azonosítás után vendég belépőkártya használatával lépteti be az épületbe.
(9) Az Integritás Hatóság hatósági ellenőrzést végző képviselőjének belépési szándékáról a biztonsági szolgálat haladéktalanul értesíti a fogadó felet, valamint a biztonsági vezetőt. A képviselő beléptetésénél a biztonsági vezető köteles részt venni, kíséretéről az épületből történő távozásáig a biztonsági vezető gondoskodik. A képviselő belépésének, ellenőrzésének tényéről az biztonsági vezető értesíti a minisztérium közigazgatási államtitkárát, valamint jogi, igazgatási és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkárát.

9. A vendégek be- és kiléptetésére vonatkozó szabályok

(1) A minisztérium épületeibe érkező vendég kizárólag a minisztérium épületeinek hivatali főbejáratán léptethető be.
(2) A biztonsági szolgálat munkatársai a vendég megérkezését telefonon jelzik a fogadó félnek.
(3) Előzetesen jóvá nem hagyott belépési engedéllyel nem rendelkező vendég érkezésekor a biztonsági szolgálat telefonon értesíti a fogadó szervezeti egységet, a vendég a visszaigazolás megérkezéséig nem léphet be az épületbe. A biztonsági szolgálat a megtett intézkedésekről tájékoztatja a biztonsági vezetőt.
(4) A vendégkártya kiadásával beléptetett személy épületen belüli kíséréséről a beléptetést kezdeményező szervező szervezeti egység – a József nádor téri épületben, kivételes esetben a NAV őrszolgálat támogatásával – gondoskodik. A 8. pont (3) bekezdés d) pontja szerinti vendégek esetében a kíséret biztosításától külön kérés esetén el lehet tekinteni.
(5) Ha a vendéget több szervezeti egység is fogadja, a vendég beléptetéséről, valamint kíséréséről a fogadó szervezeti egységek megállapodásuk szerint gondoskodnak.
(6) A vendég beléptetése a 8. pontban írtak megfelelő alkalmazásával történik.
(7) A 14 éven aluli gyermekek beléptetése csak szülői kísérettel, a fogadó szervezeti egység vezetőjének hozzájárulásával történhet.
(8) A vendég kiléptetésnek az adott nap munkaidő végéig, de legkésőbb a hivatali főbejárat zárását megelőzően meg kell történnie.
(9) A vendég távozásának ténye – a kiléptetés dátumának és pontos időpontjának rögzítésével – a beléptető rendszerben rögzítésre kerül.
(10) A biztonsági szolgálat vezetője a vissza nem szolgáltatott vendégkártyákról listát készít, amelyet átad a biztonsági vezető részére, aki azt az ellenőrzést követően megküldi a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) részére. A KEF intézkedik a kártyák visszaszolgáltatása érdekében, szükség esetén letiltja azokat, amiről tájékoztatja a biztonsági vezetőt.

10. A be- és kiléptetésre vonatkozó szabályok rendezvények esetén

(1) A minisztérium épületeiben tartandó, előre megszervezett rendezvény szervezője a rendezvény kezdő időpontja előtt legalább két munkanappal a 9. függelékben meghatározott adatlap kitöltése és megküldése útján kezdeményezi a biztonsági vezetőnél a beléptetés engedélyezését.
(2) Kivételes esetben, ha a rendezvény időpontja az (1) bekezdésben meghatározott határidőben nem válik ismertté, a rendezvény szervezője a rendezvény kezdete előtt haladéktalanul kezdeményezi a biztonsági vezető irányába a beléptetés engedélyezését, a rendezvényre leadott névsor vagy névre szóló meghívó alapján.
(3) A minisztérium épületeiben tartandó rendezvényre a meghívott személy akkor léptethető be, ha a biztonsági szolgálat meggyőződik arról, hogy a meghívott személy belépését a biztonsági vezető engedélyezte, a neve szerepel a rendezvény szervezője által előzetesen leadott meghívotti listában, és a személyazonosság igazolására alkalmas fényképes okmány bemutatásával vagy közhiteles elektronikus alkalmazás útján igazolja magát.
(4) A rendezvényre érkező személyek a szervező által leadott és a biztonsági vezető által jóváhagyott meghívotti lista (névjegyzék) szerint, vendégkártya kiadása nélkül léptethetők be a minisztérium épületébe.
(5) A rendezvényre érkező személyek beléptetése során a technikai személy- és csomagátvizsgálás a biztonsági vezető döntésének megfelelően mellőzhető, azonban indokolt esetben a reagáló erő vezetője – a biztonsági vezető tájékoztatása mellett, annak jóváhagyásával – kezdeményezheti annak elvégzését.
(6) A beléptetett személy épületen belüli kíséréséről a rendezvényt szervező szervezeti egység – a József nádor téri épületben, kivételes esetben a NAV őrszolgálat támogatásával – gondoskodik.
(7) A média munkatársa a fogadó szervezeti egység vezetőjének kezdeményezése alapján, engedély birtokában, a biztonsági vezető jóváhagyása mellett, a személyazonosításra alkalmas, valamint az újságírói, illetve szerkesztőségi vagy egyéb munkáltatói fényképes igazolvány felmutatásával léptethető be a minisztérium épületeibe. A beléptetés során a technikai személy- és csomagátvizsgálás tekintetében az (5) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az épületen belüli kíséretről a fogadó fél köteles gondoskodni. A média képviselői részére szervezett vagy nyilvános eseményekre érkező újságíró, illetve forgatócsoport kíséréséhez – amennyiben nem minősül fogadó félnek – a Kommunikációs és Tájékoztatási Főosztály képviselőjének jelenléte is szükséges.

11. A minisztérium József nádor téri épületében szolgáltatást végző szervezetek, egyéb szervek és a Pénzügyőr Sport Egyesület tagjai be- és kiléptetésére vonatkozó szabályok

(1) A minisztérium József nádor téri épületében szerződéses vagy jogszabály alapján állandó jellegű szolgáltatást végző szervezet (a továbbiakban: szolgáltatást végző szervezet) vezetője a szolgáltatás ellátása érdekében az általa alkalmazott személy számára állandó belépési engedély kiadását kezdeményezheti.
(2) Az állandó belépési engedély tárgyában a biztonsági vezető dönt, aki arról a napi beléptetés érdekében tájékoztatja a NAV őrszolgálatot. A NAV őrszolgálat az érintett személyt a személyi azonosság igazolására alkalmas okmány ellenében, vendégkártya kiadásával lépteti be az objektumba.
(3) A szolgáltatást végző szervezet vezetője haladéktalanul tájékoztatni köteles a biztonsági vezetőt, ha az állandó belépési engedéllyel rendelkező személy munkavégzésének helye már nem az épületében található, illetve, ha az érintett személy szolgáltatást végző szervezetnél fennálló jogviszonya megszűnt.
(4) A NAV őrszolgálat a szolgáltatást végző szervezet érdekében munkát végző személy megérkezését telefonon jelzi a fogadó félnek.
(5) Egyéb szolgáltatást végző szerv állományába tartozó személy a biztonsági vezető egyedi engedélye alapján az általános szabályok szerint léptethető be az épületbe.
(6) A minisztérium által előkészített hivatalos oktatási vizsgatételek átadás-átvételének biztosítása érdekében az érintett oktatási intézmények és vizsgaközpontok képviselői a szakmailag felelős szervezeti egység vezetője által leadott és a biztonsági vezető által jóváhagyott névjegyzék szerint léptethetők be a minisztérium József nádor téri épületébe. A NAV őrszolgálat a jóváhagyott névjegyzékben szereplő személyeket a személyi azonosság igazolására alkalmas okmány ellenében, vendégkártya kiadásával lépteti be az objektumba.
(7) A Pénzügyőr Sport Egyesület (a továbbiakban: Pénzügyőr SE) elnöke a sporttevékenységgel összefüggő szakfeladatok eredményes ellátása érdekében az elnök, az elnökségi tagjai és a szakosztály-vezető részére állandó belépési engedély kiadását kezdeményezheti.
(8) Az állandó belépési engedély tárgyában a biztonsági vezető dönt, aki arról a napi beléptetés érdekében, a vendégkártya kiadása végett tájékoztatja a NAV őrszolgálatot.
(9) A Pénzügyőr SE elnöke haladéktalanul tájékoztatni köteles a biztonsági vezetőt, ha az állandó belépési engedéllyel rendelkező személy vonatkozásában az igényléskori feltételek már nem állnak fenn.
(10) A Pénzügyőr SE tagja, valamint a sporttevékenységgel érintett más személy, illetve versenyző a Pénzügyőr SE szakosztály-vezetője által leadott és a biztonsági vezető által jóváhagyott névjegyzék szerint léptethető be az épületbe. A NAV őrszolgálat a jóváhagyott névjegyzékben szereplő személyeket a személyi azonosság igazolására alkalmas okmány ellenében, vendégkártya kiadásával lépteti be az objektumba.

12. A minisztérium épületeiben való tartózkodás szabályai

(1) A minisztérium épületeiben tartózkodó személyek kötelesek maguknál tartani a belépésre jogosító okmányaikat.
(2) A biztonsági szolgálat a biztonságot veszélyeztető körülmény észlelése esetén a belépésre jogosító okmány ellenőrzésével jogosult ellenőrizni az épületekben tartózkodó személyek személyazonosságát, illetve belépési jogosultságát. Amennyiben az ellenőrzés alá vont személy a belépésre jogosító okmányt nem tudja felmutatni, a biztonsági szolgálat az érintett személyt benntartózkodása jogalapjának tisztázásáig a beléptető rendszer által határolt területen kívülre kísérheti.
(3) Ha a foglalkoztatott a munkaidő alatt az irodájából távozik, és az iroda őrizet nélkül marad, köteles az irodát kulccsal bezárni.
(4) A minisztérium mint munkáltató nem felel azokért a tárgyakért és eszközökért, amelyek behozatala a munkavégzéshez nem szükséges.
(5) A foglalkoztatott köteles a tulajdonát képező irodai eszközeinek a minisztérium épületeibe történő behozataláról és kiviteléről az Igazgatási Főosztály Működéstámogató Osztály vezetőjét írásban tájékoztatni, valamint a be- és kivitellel egyidejűleg a tárgyat a biztonsági szolgálatnál bemutatni.
(6) A foglalkoztatott a munkaidő végén, irodájából történő távozáskor köteles a helyiség világítását lekapcsolni, az ablakokat becsukni, és az ajtót kulccsal bezárni.
(7) A biztonsági vezető és a biztonsági szolgálat jogosult a zárban hagyott kulcsot – az irodaajtó bezárását követően – kivenni. A biztonsági vezető és a biztonsági szolgálat a kulcsot a biztonsági helyiségben megőrzi, és annak átvételének lehetőségéről írásban tájékoztatja az iroda használóját, valamint az érintett szervezeti egység vezetőjét.
(8) A minisztérium területén kép- és hangfelvétel kizárólag a sajtófőnök engedélye esetén készíthető.

13. A belépésre jogosító okmányok kezelésének rendje

(1) Az állandó belépési engedély elvesztését, eltűnését, használatra való alkalmatlanságot eredményező sérülését, megsemmisülését a 10. függelék szerinti adatlap kitöltésével, soron kívül jelenteni kell a biztonsági vezető részére.
(2) A biztonsági vezető – az erről való tudomásszerzést követően – intézkedik a belépőkártya érvénytelenítéséről és visszavonásáról, valamint szükség szerinti pótlásáról.
(3) A biztonsági szolgálat vezetője a vissza nem szolgáltatott vendégkártyákról listát készít, amelyet átad a biztonsági vezető részére, aki azt az ellenőrzést követően megküldi a KEF részére. A KEF intézkedik a kártyák visszaszolgáltatása érdekében, szükség esetén letiltja azokat, amiről tájékoztatja a biztonsági vezetőt.

14. Külső szervek munkavégzése

(1) Az üzemeltető üzemeltetési vezetője gondoskodik az épületekben folyó munkavégzésnek a biztonsági szolgálat és a biztonsági vezető felé történő bejelentéséről. A beléptetés feltétele, hogy az épületekben elvégzendő felújítási, karbantartási és egyéb javítási munkák esetében a munkavégzés céljából belépő személyek névsorát, a munkavégzés tárgyát és tervezett időpontját a munkálatok megkezdése előtt a biztonsági vezető jóváhagyja, és arról a biztonsági szolgálatot tájékoztassa. A munkások be- és kiléptetése személyi okmánnyal történő azonosítás után, belépőkártya használata nélkül, a leadott lista alapján történik.
(2) Ha a munkálatokhoz nagyobb méretű tárgyak, szerszámgépek, eszközök (ezen pont alkalmazásában a továbbiakban együtt: tárgyak) beszállítására kerülne sor, vagy beszállítása lenne indokolt:
a) a Vám utcai épület és a József nádor téri épület esetén előzetesen egyeztetni szükséges a reagáló erő illetékes parancsnokával az illetékes tűzszerészek kirendeléséről, ha a tárgyak biztonsági átvizsgálását a helyszínen nem lehet végrehajtani. A beszállítás várható időpontját a reagáló erőnek lehetőleg 24 órával korábban jelezni szükséges ahhoz, hogy a kívánt időpontra a tűzszerészek kirendelésére intézkedjenek;
b) a Pozsonyi úti épület és a Csalogány utcai épület vonatkozásában a biztonsági vezetőt előzetesen tájékoztatni szükséges, aki szükség esetén megtagadhatja a beszállítást.
(3) Munkaidőn kívül vagy munkaszüneti napon történő váratlan, rendkívüli események bekövetkezése, műszaki meghibásodás esetén a biztonsági szolgálat intézkedik – a biztonsági vezető tájékoztatása mellett – a javítást végző kiértesítésével és beléptetésével kapcsolatban.
(4) A minisztérium épületeibe életmentés céljából érkező személyek beléptetése szolgálati igazolványának felmutatását követően, gyorsított eljárásban – regisztráció mellőzésével – történik. Az életmentés céljából érkező személy kísérését a biztonsági szolgálat látja el.

15. A személyes tárgyak, csomagok behozatalának és kivitelének rendje

(1) Az épületben dolgozók csak egyéni felszerelési, valamint hivatali munkájukhoz szükséges tárgyakat hozhatnak be és vihetnek ki.
(2) Műszaki cikkeket, eszközöket, tárgyakat, leltári anyagokat (ezen pont alkalmazásában a továbbiakban együtt: tárgy) – így különösen a kézitáskánál vagy aktatáskánál nagyobb méretű táskát, bőröndöt, dobozt, valamint a nem megszokott formájú, jellegű vagy különösen nagyméretű tárgyat – az épületekbe be- és onnan kivinni számla, a Közbeszerzési Ellátási Főigazgatóság, illetve NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (a továbbiakban: NISZ) által kiadott szállítólevél birtokában vagy más igazolható módon lehet.
(3) Az állandó belépési engedéllyel rendelkező alkalmazottat a biztonsági szolgálat a biztonsági vezető jelenlétében eseti jelleggel, véletlenszerű kiválasztással személy- és csomagátvizsgálásra kötelezheti.
(4) Az a személy, aki az ellenőrzésnek nem hajlandó alávetni magát, az épületbe nem léptethető be.

16. A küldemények és egyéb csomagok átvételének rendje

(1) Bármely hivatalos, továbbá az Állami Futárszolgálat, vagy katonai, diplomáciai futár, illetve személyes kézbesítő által továbbított küldemény átvételére kizárólag a minisztérium Vám utcai épületében kerülhet sor. A nem a Vám utcai épületbe érkezett küldeményt a NAV őrszolgálat vagy a civil biztonsági szolgálat átirányítja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti szervezet vagy személyes kézbesítő által szállított küldeményt felbontani nem lehet, azt a futárjegyzék, illetve kísérőjegyzék alapján kell beazonosítani.
(3) A munkaidőn túl érkezett küldeményt a biztonsági szolgálat nem veheti át, és erről tájékoztatja a kézbesítőt.
(4) A hivatalos postaküldeményeket, valamint az egyéb, futár jellegű szolgáltatást végző szervezetek által továbbított küldeményeket a biztonsági szolgálat felbontás nélkül ellenőrizheti.
(5) A biztonsági szolgálat tagjai a biztonsági vezetővel történt egyeztetés nélkül nem vehetnek át küldeményt.
(6) A biztonsági szolgálat a munkaidő alatt a személyi állomány tagja részére érkezett – különösen ételfutár vagy civil csomagküldő szolgálat által a foglalkoztatott egyedi megrendelése alapján kiszállított – csomagról értesíti a foglalkoztatottat, akinek kötelessége köteles gondoskodni a csomag átvételéről.

17. Az anyag-, áru- és eszközszállítás rendje

(1) Munkaidő alatt a minisztérium épületeibe anyag, eszköz és áru be- és kiszállítása csak a minisztérium épületeinek teherportáin végezhető a megfelelő bizonylatok felmutatása és a biztonsági szolgálatot ellátó személy felügyelete mellett. Ettől eltérő időben történő be- és kiszállítás csak a biztonsági vezető előzetes írásos engedélye alapján végezhető.
(2) A minisztérium épületeibe anyag, eszköz szállítását a KEF portálján keresztül lehet igényelni az erre szolgáló formanyomtatványon keresztül.
(3) Jármű a József nádor téri épület belső udvarán, illetve a teherporta kapuja mellett csak a be- és kirakodás ideje alatt tartózkodhat.
(4) A minisztérium épületeiben felújítási, karbantartási és egyéb munkálatok során keletkező anyag szállítása, valamint a minisztérium leltárában szereplő eszközeinek javítása csak a megrendelő szervezeti egység képviselője vagy a KEF Gondnokság jelenlétében történhet.
(5) Informatikai eszköz szállítása a NISZ engedélyének és a szállítólevél másolatának a biztonsági szolgálat részére történő átadása után lehetséges.

18. A parkolás rendje

(1) A Vám utcai épülethez tartozó 18 db gépjármű parkolására alkalmas ún. halszálkás parkoló az épület mellett, a Vám utcában, további 2 db parkolóhely a Fő utca – Vám utca sarkán helyezkedik el.
(2) A Vám utcai parkolóhelyek állandó használatára jogosultak nevét, beosztását és az általuk használt gépjármű forgalmi rendszámát a biztonsági vezető eljuttatja a KR őrség részére.
(3) A Vám utcai vendégparkolóhelyek igénybevételére vonatkozó szándékot az érintett szervezeti egység közvetlenül jelzi a biztonsági vezetőnek, aki a beérkezett igények alapján koordinálja a vendégparkolóhelyek használatát.
(4) A Pozsonyi úti épület belső udvarán, valamint a Csalogány utcai épület Medve utcai és Csalogány utcai oldalán elhelyezkedő parkolóhelyek állandó használatára jogosultak nevét, beosztását és az általuk használt gépjármű forgalmi rendszámát a biztonsági vezető eljuttatja a civil biztonsági szolgálat részére.
(5) A József nádor téri épület előtti útszakaszon 4 db gépjármű parkolása biztosított, azokon kizárólag az érintett állami vezetőket szállító gépjárművek állhatnak.
(6) A József nádor téri épület udvarára parkolás céljából történő gépjárműbehajtást a biztonsági vezető jóváhagyása esetén, a szabad kapacitás terhére a NAV őrszolgálat biztosítja.

19. Vegyes rendelkezések

(1) A biztonsági helyiségek, illetve az épületekben elhelyezett szervezetek által használt zárt helyiségek kulcsdobozait a Vám utcai épület hivatali főbejárat eligazító helyiségében, valamint a József nádor téri épület NAV őrszolgálat szolgálati helyiségében elhelyezett Kulcskiadási Könyv alapján kell kiadni és visszavételezni a reagáló erő tagjainak. A kulcsok, kulcsdobozok felvételére jogosultak névsorát a KR őrség parancsnoka, illetve a NAV őrszolgálat váltásparancsnoka részére kell megküldeni.
(2) A műhelyek, irattárak, raktárak, pénztárak kulcsai csak elzárt helyen, a biztonsági szolgálatnál elhelyezett zárható kulcstartó szekrényben, kulcsdobozban tarthatók. A kulcs leadásának, átvételének időpontjait és az átvevő aláírását kulcsátadó nyilvántartásban kell vezetni.
(3) A biztonsági szolgálatnak – a technikai, tűzszerészeti, valamint tűzrendészeti szempontokra tekintettel – a minisztériumi épületek valamennyi helyiségének kulcsa és tűzkulcsa a rendelkezésére áll.
(4) Az épületekben való tartózkodás ideje alatt tapasztalt rendkívüli eseményt – különösen a tűzesetet, az épületek elleni külső támadás, illetve a közmű meghibásodásából adódó veszélyhelyzet észlelését – az észlelő személy köteles haladéktalanul jelenteni az önálló szervezeti egység vezetője részére, aki ezt az információt haladéktalanul köteles továbbítani az üzemeltető, valamint a biztonsági szolgálat felé. A biztonsági szolgálat a rendkívüli eseményről, valamint az azzal kapcsolatban tett intézkedéseiről soron kívül tájékoztatja a biztonsági vezetőt.
(5) A biztonsági szolgálat a vendégkártyákat a beléptető rendszert irányító számítógépen kezeli, valamint figyelemmel kíséri a beléptető rendszer működését. A beléptető rendszer nem megfelelő működéséről, valamint a tárolt adatokat érintő bármely eseményről – így különösen a beléptető rendszer meghibásodásáról, illetéktelen behatolásról vagy ennek kísérletéről, rongálásról, tartós áramszünetről – kapott tájékoztatás vagy ezek észlelése esetén a biztonsági szolgálat haladéktalanul értesíti a biztonsági vezetőt, és az alábbiak szerint jár el:
a) a beléptető rendszert ért illetéktelen behatolás vagy annak kísérlete esetén a rendszert működésképtelenné teszi;
b) a beléptető rendszer áramtalanítása, meghibásodása, továbbá tartós áramszünet esetén az állandó belépési engedélyek ellenőrzését manuálisan hajtja végre, kérve a belépési engedélyek felmutatását az arcképmás ellenőrzése érdekében;
c) vendégkártyát nem állít ki, a belépni kívánó személyek beléptetését névjegyzék, illetve a fogadó féllel telefonon vagy személyesen történő egyeztetést követően hajtja végre.
(6) Az épületek zárt területein belül tilos a dohányzás, dohányozni csak az arra kijelölt nyílt területeken – kijelölt járdaszakasz, udvar – lehetséges.

1. függelék

5R01425.docx

BENNTARTÓZKODÁSI ENGEDÉLY


A benntartózkodási engedély a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatottja munkaszüneti napon, pihenőnapon történő munkavégzése esetére érvényes, amelyet a belépés érdekében előzetesen a biztonsági szolgálatnak és a biztonsági vezetőnek másolatban le kell adni.


Szervezeti egység megnevezése: ……………………………………………………………


Benntartózkodó neve: ……………………………………………………………


Benntartózkodás oka: ……………………………………………………………


……………………………………………………………


Benntartózkodás helye: ……………………… (szobaszám)


……………………… (telefon)


Benntartózkodás időtartama: ……………………-tól ……………………-ig





Budapest, 20… ……………………… hó …… nap


……………………………………………
szervezeti egység vezetője

2. függelék

5R01426.docx

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
a Nemzetgazdasági Minisztérium biztonsági szolgálata általi, személyazonosságot igazoló okmányt érintő adatkezeléshez, az új, állandó belépési jogot biztosító kormányzati belépőkártyával átmenetileg még nem rendelkező foglalkoztatottak Csalogány utcai objektumba történő beléptetésével kapcsolatban


1. A személyes adatok kezelője


Adatkezelő megnevezése:

Nemzetgazdasági Minisztérium

PIR azonosító:

848392

Adatkezelő székhelye:

1011 Budapest, Vám utca 5–7.

Adatkezelő postai címe:

1358 Budapest Pf. 17

Adatkezelő elektronikus címe:

ugyfelszolgalat@ngm.gov.hu

Adatvédelmi tisztviselőjének

neve és elérhetősége:

dr. Sulai Márton

postai címe: 1051 Budapest, József nádor tér 2–4.

e-mail-címe: marton.sulai@ngm.gov.hu


2. Az adatkezelés tárgya


Jelen adatkezelési tájékoztató tárgya a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: NGM) Csalogány utcai objektumában élőerős őrzésvédelmet, valamint recepciós szolgáltatást ellátó biztonsági szolgálat által történő beléptetéshez szükséges személyazonosságot igazoló okmányon szereplő adatok nyilvántartásával és kezelésével kapcsolatos, valamint a személyazonosságot igazoló, az okmány felmutatásával összefüggő személyes adatok kezelése azon, új foglalkoztatottnak minősülő személyek esetében, akik még nem rendelkeznek állandó belépési jogot biztosító kormányzati belépőkártyával, a jogviszony létrejöttét követő első munkanap és a kormányzati belépőkártya átvételét követő első felhasználás közötti időszak tekintetében.


A jelen tájékoztatóban foglaltak a nem természetes személyekre vonatkozó adatok tekintetében nem alkalmazhatók.


3. Az adatkezelés célja


Az NGM épületében az elektronikus információs rendszer és elemeinek sértetlenségének és rendelkezésre állásának zárt, teljes körű, folytonos és kockázatokkal arányos védelme.


4. A kezelt személyes adatok köre


Az új foglalkoztatott személyazonosító okmányán szereplő adatok közül különösen az érintett:

neve,

születési helye, ideje,

személyazonosító igazolvány száma.


5. Az adatkezelés jogalapja


A személyes adatok kezelésére a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontjának megfelelően a Nemzetgazdasági Minisztérium épületének védelme, az épületben található vagy az oda behozott vagyontárgyak védelme, a foglalkoztatottak zavartalan munkavégzésének biztosítása és a jogsértő cselekmények utólagos bizonyításának elősegítése érdekében kerül sor.


6. Az adatok megismerésére jogosultak


Az NGM-nél az adatok megismerésére jogosultak a biztonsági vezető, a Humánerőforrás Főosztály, illetve a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) által megbízott személy- és vagyonvédelmi vállalkozás foglalkoztatottai mint egyes ingatlanok élőerős őrzés-védelmének, valamint recepciós szolgáltatásának biztosítója (Csalogány utcai objektum biztonsági szolgálata).


7. A személyes adatok kezelésének, tárolásának időtartama


A személyes adatok őrzési ideje:

a) az NGM biztonsági vezetője, valamint a Humánerőforrás Főosztály által az érintett kilépését követő 30 (harminc) nap,

b) a KEF, valamint a Csalogány utcai objektum biztonsági szolgálata által a kormányzati belépőkártya új foglalkoztatott részéről első alkalommal történő felmutatást követő 3 (három) munkanap.


8. A személyes adatok forrása


Az érintett foglalkoztatott adatszolgáltatása.


9. Automatizált döntéshozatal és profilalkotás, személyes adatok továbbítása harmadik országba vagy nemzetközi szervezethez vagy egyéb, Magyarországon található szervezethez


Az adatkezelés során nem kerül sor sem automatizált döntéshozatalra, sem profilalkotásra. Az NGM – jogszabály alapján – adatfeldolgozóként veszi igénybe a KEF-et (1135 Budapest, Szabolcs utca 37–43.), illetve az élőerős őrzés-védelem, valamint recepciós szolgáltatás biztosítására megbízott szolgáltatót.


10. Tájékoztatás az érintettet az adatkezeléssel kapcsolatban megillető jogokról


Tájékoztatáshoz való jog: Az érintettnek joga van az adatkezeléssel kapcsolatos tájékoztatáshoz, amely az NGM részéről a jelen tájékoztató rendelkezésre bocsátása útján kerül teljesítésre.


Személyes adatokhoz való hozzáférés joga: az érintett tájékoztatást kérhet, hogy az adatkezelőnél a személyes adatainak kezelése folyamatban van-e; amennyiben folyamatban van, úgy igényelheti a kezelt személyes adatai másolatát.


Helyesbítéshez, kiegészítéshez való jog: az érintett kérheti, hogy az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, valamint kérheti a kezelt hiányos személyes adatainak kiegészítését.


Törléshez vagy korlátozásához való jog: az érintett kérheti, hogy az adatkezelő a személyes adatait / személyes adatai egy részét kizárólag tárolja, azokon egyéb adatkezelési műveletet (például rendszerezés, tagolás, összekapcsolás, továbbítás) ne végezzen. Az adatkezelés korlátozása az alábbi okokból kérhető:

az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát,

az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, vagy

az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra, de az érintett igényli azokat valamely jogi igénye előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez.


Ha az adatkezelés a jogszabályi kötelezettség teljesítése miatt történik, a törlési kérelmet az NGM nem tudja teljesíteni.


Visszavonáshoz való jog: Az érintett jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.


11. Az érintett jogorvoslathoz való joga


Az érintett a személyes adatai kezelésével kapcsolatban bejelentést tehet az NGM adatvédelmi tisztviselőjénél, a fent megadott elérhetőségein. Az érintett továbbá panaszt nyújthat be a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9–11., postacím: 1363 Budapest, Pf. 9, e-mail-cím: ugyfelszolgalat@naih.hu) mint felügyeleti hatóságnál, ha megítélése szerint a rá vonatkozó személyes adatok kezelése sérti a GDPR rendelkezéseit. Az érintett bírósághoz fordulhat, ha megítélése szerint a személyes adatainak nem megfelelő kezelése következtében megsértették a GDPR szerinti jogait.


12. Az érintett kérelmeinek teljesítése


Az érintett jogainak gyakorlásával kapcsolatos kérelmét az NGM-nél mint adatkezelőnél nyújthatja be, melynek teljesítése díjmentesen történik, kivéve, ha a kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, valamint az érintett által a kezelt személyes adatairól kért további másolatokat, melyekért a kérelem tárgyában eljáró adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel.

Az érintett jogainak gyakorlásával kapcsolatos kérelmek teljesítése – amennyiben kérelmét elektronikus úton nyújtotta be – elektronikus úton történik, kivéve, ha az érintett másként kéri. A kérelmet az NGM annak beérkezésétől számított 30 (harminc) napon belül teljesíti, mely indokolt esetben 60 (hatvan) nappal meghosszabbítható.



ADATKEZELÉSI nyilatkozat


Alulírott, ……………………………………………………………………………………………………………… (név)

születési hely és idő: ………………………………………………………………………………………………………

személyi igazolvány száma: ………………………………………………………………………………………………

jelen nyilatkozat aláírásával kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy a fentiekben általam megadott személyes adataimat a Nemzetgazdasági Minisztérium kezelje, továbbá azokat ezen célból a Csalogány utcai objektum biztonsági szolgálata részére a Csalogány utcai objektumba történő beléptetés céljából továbbítsa.


Kijelentem továbbá, hogy ezen hozzájárulásomat önkéntesen, minden külső befolyás nélkül, a megfelelő tájékoztatás és a vonatkozó jogszabályi rendelkezések ismeretében tettem meg.



Kelt: ………………………………………. (hely), ……… (év) ………… (hónap) …… (nap)


………………………………………
nyilatkozattevő aláírása

3. függelék

5R01429.docx

Belépésiengedély-kérelem


Kérem, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium 1011 Budapest, Vám utca 5–7. szám alatti székhelyére az alábbi személy(ek) beléptetését engedélyezni szíveskedjék:


Belépő személy(ek) neve Érkezési ideje

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………


Fogadó egység:

Fogadó személy neve:

Fogadó személy telefonszáma:

Kísérő személy neve:



Budapest, 20…… év ………… hó …… nap

……………………………………………
a fogadó szervezeti egység vezetőjének aláírása

4. függelék

5R01430.docx

Belépésiengedély-kérelem


Kérem, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium 1133 Budapest, Pozsonyi út 56. B szám alatti telephelyére az alábbi személy(ek) beléptetését engedélyezni szíveskedjék:


Belépő személy(ek) neve Érkezési ideje

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………


Fogadó egység:

Fogadó személy neve:

Fogadó személy telefonszáma:

Kísérő személy neve:



Budapest, 20…… év ………… hó …… nap

……………………………………………
a fogadó szervezeti egység vezetőjének aláírása

5. függelék

5R01431.docx

Belépésiengedély-kérelem


Kérem, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium 1027 Budapest, Csalogány utca 9–11. szám alatti telephelyére az alábbi személy(ek) beléptetését engedélyezni szíveskedjék:


Belépő személy(ek) neve Érkezési ideje

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………


Fogadó egység:

Fogadó személy neve:

Fogadó személy telefonszáma:

Kísérő személy neve:



Budapest, 20…… év ………… hó …… nap

……………………………………………
a fogadó szervezeti egység vezetőjének aláírása

6. függelék

TÁJÉKOZTATÓ VENDÉGKÁRTYÁVAL TÖRTÉNŐ BELÉPÉSHEZ
A kezelt adatok köre
Tájékoztatjuk, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium 1011 Budapest, Vám utca 5–7. szám alatti székhelyére történő belépéskor a következő adatok kerülnek rögzítésre:
– belépő személy neve,
– személyazonosításra alkalmas fényképes igazolvány száma,
– a mozgási időadatok (a kártya használatának időpontja és a mozgásirány: belépés vagy kilépés).
Az adatkezelés jogalapja, célja, időtartama
Személyes adatai kezelésére a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontjának megfelelően a Nemzetgazdasági Minisztérium épületének védelme, az épületben található vagy az oda behozott vagyontárgyak védelme, a foglalkoztatottak zavartalan munkavégzésének biztosítása és a jogsértő cselekmények utólagos bizonyításának elősegítése érdekében kerül sor, az adatok megőrzési ideje 30 nap.
Az érintett jogai
Önt mint érintettet a személyes adatai kezelésével összefüggésben megilleti a hozzáféréshez, a helyesbítéshez, a törléshez, az adatkezelés korlátozásához és a tiltakozáshoz való jog. A hozzáféréshez való jog alapján Ön mint érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon az adatkezelés céljáról, az érintett személyes adatok kategóriáiról, a címzettekről, akikkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, a személyes adatok tárolásának időtartamáról, a személyes adatok gyűjtésének módjáról. A hozzáféréshez való jog keretén belül az adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Ön mint érintett bármikor jogosult továbbá a pontatlanul, tévesen kezelt adatai helyesbítését kérni. Az adatkezelés korlátozásához való jog alapján Ön mint érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést. Ha az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát. Abban az esetben, ha az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását, vagy amennyiben az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra az adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, továbbá abban az esetben, ha az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen, akkor a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben. A tiltakozáshoz való joga alapján Ön mint érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a GDPR 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. Adatait automatizált döntéshozatalhoz, profilalkotáshoz nem használjuk fel.
Jogérvényesítési lehetőségek
Az érintett a személyes adatai kezelésével összefüggő jogsérelme esetén, továbbá jogainak érvényesítése érdekében az adatkezelőhöz (Nemzetgazdasági Minisztérium, 1011 Budapest, Vám utca 5–7.) fordulhat. Az érintett az adatkezelővel, illetve az adatkezeléssel szemben a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál panasszal élhet. A Hivatal elérhetőségei: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa utca 9–11.; levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 9). Bíróság előtti jogérvényesítés esetén a perben az adatkezelő székhelye szerint illetékes törvényszék (Fővárosi Törvényszék, 1363 Budapest, Pf. 16 – 1055 Budapest, Markó utca 27.) jár el. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye (tartózkodási helye) szerinti törvényszék előtt is megindítható.

7. függelék

TÁJÉKOZTATÓ VENDÉGKÁRTYÁVAL TÖRTÉNŐ BELÉPÉSHEZ
A kezelt adatok köre
Tájékoztatjuk, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium 1051 Budapest, József nádor tér 2–4. szám alatti telephelyére történő belépéskor a következő adatok kerülnek rögzítésre:
– belépő személy neve,
– személyazonosításra alkalmas fényképes igazolvány száma,
– a mozgási időadatok (a kártya használatának időpontja és a mozgásirány: belépés vagy kilépés).
Az adatkezelés jogalapja, célja, időtartama
Személyes adatai kezelésére a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontjának megfelelően a Nemzetgazdasági Minisztérium épületének védelme, az épületben található vagy az oda behozott vagyontárgyak védelme, a foglalkoztatottak zavartalan munkavégzésének biztosítása és a jogsértő cselekmények utólagos bizonyításának elősegítése érdekében kerül sor, az adatok megőrzési ideje 30 nap.
Az érintett jogai
Önt mint érintettet a személyes adatai kezelésével összefüggésben megilleti a hozzáféréshez, a helyesbítéshez, a törléshez, az adatkezelés korlátozásához és a tiltakozáshoz való jog. A hozzáféréshez való jog alapján Ön mint érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon az adatkezelés céljáról, az érintett személyes adatok kategóriáiról, a címzettekről, akikkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, a személyes adatok tárolásának időtartamáról, a személyes adatok gyűjtésének módjáról. A hozzáféréshez való jog keretén belül az adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Ön mint érintett bármikor jogosult továbbá a pontatlanul, tévesen kezelt adatai helyesbítését kérni. Az adatkezelés korlátozásához való jog alapján Ön mint érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést. Ha az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát. Abban az esetben, ha az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását, vagy amennyiben az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra az adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, továbbá abban az esetben, ha az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen, akkor a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben. A tiltakozáshoz való joga alapján Ön mint érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a GDPR 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. Adatait automatizált döntéshozatalhoz, profilalkotáshoz nem használjuk fel.
Jogérvényesítési lehetőségek
Az érintett a személyes adatai kezelésével összefüggő jogsérelme esetén, továbbá jogainak érvényesítése érdekében az adatkezelőhöz (Nemzetgazdasági Minisztérium, 1011 Budapest, Vám utca 5–7.) fordulhat. Az érintett az adatkezelővel, illetve az adatkezeléssel szemben a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál panasszal élhet. A Hivatal elérhetőségei: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa utca 9–11.; levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 9). Bíróság előtti jogérvényesítés esetén a perben az adatkezelő székhelye szerint illetékes törvényszék (Fővárosi Törvényszék, 1363 Budapest, Pf. 16 – 1055 Budapest, Markó utca 27.) jár el. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye (tartózkodási helye) szerinti törvényszék előtt is megindítható.

8. függelék

TÁJÉKOZTATÓ VENDÉGKÁRTYÁVAL TÖRTÉNŐ BELÉPÉSHEZ
A kezelt adatok köre
Tájékoztatjuk, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium 1133 Budapest, Pozsonyi út 56. B szám alatti telephelyére történő belépéskor a következő adatok kerülnek rögzítésre:
– belépő személy neve;
– a mozgási időadatok (a kártya használatának időpontja és a mozgásirány: belépés vagy kilépés).
Az adatkezelés jogalapja, célja, időtartama
Személyes adatai kezelésére a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontjának megfelelően a Nemzetgazdasági Minisztérium épületének védelme, az épületben található vagy az oda behozott vagyontárgyak védelme, a foglalkoztatottak zavartalan munkavégzésének biztosítása és a jogsértő cselekmények utólagos bizonyításának elősegítése érdekében kerül sor, az adatok megőrzési ideje a kilépést követő 24 óra.
Az érintett jogai
Önt mint érintettet a személyes adatai kezelésével összefüggésben megilleti a hozzáféréshez, a helyesbítéshez, a törléshez, az adatkezelés korlátozásához és a tiltakozáshoz való jog. A hozzáféréshez való jog alapján Ön mint érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon az adatkezelés céljáról, az érintett személyes adatok kategóriáiról, a címzettekről, akikkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, a személyes adatok tárolásának időtartamáról, a személyes adatok gyűjtésének módjáról. A hozzáféréshez való jog keretén belül az adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Ön mint érintett bármikor jogosult továbbá a pontatlanul, tévesen kezelt adatai helyesbítését kérni. Az adatkezelés korlátozásához való jog alapján Ön mint érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést. Ha az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát. Abban az esetben, ha az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását, vagy amennyiben az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra az adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, továbbá abban az esetben, ha az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen, akkor a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben. A tiltakozáshoz való joga alapján Ön mint érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a GDPR 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. Adatait automatizált döntéshozatalhoz, profilalkotáshoz nem használjuk fel.
Jogérvényesítési lehetőségek
Az érintett a személyes adatai kezelésével összefüggő jogsérelme esetén, továbbá jogainak érvényesítése érdekében az adatkezelőhöz (Nemzetgazdasági Minisztérium, 1011 Budapest, Vám utca 5–7.) fordulhat. Az érintett az adatkezelővel, illetve az adatkezeléssel szemben a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál panasszal élhet. A Hivatal elérhetőségei: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa utca 9–11.; levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 9). Bíróság előtti jogérvényesítés esetén a perben az adatkezelő székhelye szerint illetékes törvényszék (Fővárosi Törvényszék, 1363 Budapest, Pf. 16 – 1055 Budapest, Markó utca 27.) jár el. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye (tartózkodási helye) szerinti törvényszék előtt is megindítható.

9. függelék

5R01438.docx

ADATLAP
a Nemzetgazdasági Minisztérium épületeibe
rendezvények alkalmával történő beléptetéshez


Rendezvény megnevezése: ………………………………………………………………………………………………

Időpont: ……………………………………………………………………………………………………………………

Gépjármű rendszáma: ……………………………………………………………………………………………………

Helyszín (épület, emelet, helyiség azonosító száma): ……………….……………………………………………………

Rendezvényt szervező szervezeti egység megnevezése: …………………………………………………………………

Kijelölt kapcsolattartó, ügyintéző (neve, elérhetősége): …………………………………………………………………



A rendezvény résztvevőinek névsora

(a *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!)


Név*

Személyazonosságot igazoló okmány száma*

Intézmény megnevezése

Beléptetés alól mentesítést kér /
nem kér*








































































Budapest, 20… év …………… hó …… nap



A listán szereplő személyek belépőkártya mellőzésével történő belépését engedélyezem.


…………………………………
biztonsági vezető

10. függelék

5R01439.docx

KÖZBESZERZÉSI ÉS ELLÁTÁSI FŐIGAZGATÓSÁG


SZERVEZETBIZTONSÁGI FŐOSZTÁLY


JEGYZŐKÖNYV

belépőkártya elvesztéséről


Készült:


Jelen vannak:


1. A kár bekövetkezésének/bejelentésének időpontja:

2. A káreset leírása:

3. A kár mértéke: 5000 Ft.

4. A Bejelentő kijelenti, hogy a kár összegét csekken vagy a KEF 10032000-06060071-00000000 számú számlaszámára utalással megtéríti.

5. A belépőkártya azonosítására szolgáló adatok:

Sorszám

Kártyán szereplő szervezet neve

Kártyán szereplő név

SZEAT azonosító







Egyéb:


Kelt: Budapest, …………………………


K. m. f.


……………………………………… (név) ……………………………………… (név)

…………………………………………… ……………………………………………
aláírás aláírás




Jelen jegyzőkönyv két eredeti példányban készült, melyből egy példány a bejelentőt, egy példány a jegyzőkönyv készítőjét illet.

1

A 3. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére